/spanien/barcelona/forum/19487.aspx/spanien/barcelona/forum/19487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-01-22 00:04
Lion0

förlåt, men ska du skriva så mycket, så snälla dela in det i stycken, man orkar inte läsa annars.
Barcelona Smogen
2009-01-22 00:03
Hade man spelat med Abidal och Caceres i mitten hade man haft två mittbackar som inte gjort en match tillsammans på de positionerna. Dessutom har båda två extremt lite speltid på de positionerna, (ja Caceres har ju lite speltid överhuvudtaget) Det hade varit ännu mer riskabelt än att spela med Sanchez...
Barcelona Rambla
2009-01-22 00:02
Lion0:

Kloka ord. Visst härdar sådana här matcher, speciellt för spelare som Sanchez, Caceres och Bojan. Allt ska inte vara en dans på roser hela tiden.
Barcelona petersays
2009-01-21 23:59
Ämne: Hur gick det med Mar....
Jo men då tycker man att det hade varit bättre att sätta in Abidal i mitten och låta Puyol vara kvar på högerkanten.
Barcelona Lion0
2009-01-21 23:58
Börjar bli tjatigt om att spelare var dåliga o.s.v. Jag är glad att Caceres, Bojan, V. Sanchez fick spela idag. Vi lärde oss en läxa ikväll, vi spelade med startmannen Marquez och nu blev han skadad. Jag mena, Barcelona-Mallorca matchen, Piqué & Marquez var inte med till den matchen, allt var bäddat för Puyol och Caceres men från ingenstans kommer V. Sanchez in i startelvan o Caceres placeras på läktaren, självförtroende sjunks som bara den hos den grabben, han känner sig mindre värdefull i truppen om man säger så. Och Bojan var väldigt bra förra året just för att han byttes in ofta och spelade mycket men den här säsongen har det inte blivit lika mycket speltid. Nu senast mot Deportivo t.ex så skulle Bojan kunna hoppa in när det var kvarten kvar eller 20 min för vi hade ju ändå vunnit matchen. Det gäller inte bara att ge speltid till spelare utan att spelare får spela tuffa matcher även om de inte är startmän som ikväll mot Espanyol. Hade vi startat med Messi & Co så vet vi nog alla hur det hade gått och då hade ''reserverna'' fått spela den nästan avgjorda matchen på Camp Nou som inte betyder mer än att säkra avancemanget. Tänk om någon nyckelspelare blir skadad i laget, då måste vi sätta in en spelare som kan hantera tuffa matcher och även svåra. Caceres kan blir riktigt stor, men han måste förbättra sina passningar men han är en aggresiv typ, väldigt nära motståndaren och låter inte han hinna göra så mycket.
Barcelona Napao
2009-01-21 23:58
Ämne: Spelas returen nästa....
japp onsdagen som kommer och hoppas Marquez är spelklar snart.
Barcelona Saman.
2009-01-21 23:57
Hur gick det med Marquez? Hoppas det inte är något allvarligt.

Anledningen till att spelet förstördes och blev krampaktigt var nog för att Marquez fick kliva av. Med Marquez på plan så vi får vi magnifika crossbollar, passning och samt med Puyol på högerkanten hade bäddat för en mycket starkare offensiv än med Victor Sanchez.

Men men vi får avgöra på Camp Nou får vi hoppas.
Barcelona Rambla
Ämne: Ämne: Vi kan ....
Det gör jag också men se det så här, de fortsätter att jobba hårt i lite motgång. Sånt stärker väl ändå i slutändan? De gnäller inte utan fortsätter att lyssna på Peps direktiv och jobbar hårt i de matcher de får spela. Det kanske vore läge med lite förtroende för Pep, Bojan och Hlep?
Barcelona Smogen
pc_80

kolla till vänster på din skärm, där finns ett alternativ som heter "spelschema", där får du svar på när returen spelas.....
Barcelona pc_80
2009-01-21 23:55
Spelas returen nästa vecka?
Barcelona tarrak
Vi har nog alla blivit lite väl bortskämda, med publikfriande spel och målfester. Man kan inte satsa fullt ut på alla turneringar och att kryssa mot Espanyol med ett extremt reservbetonat lag är ingen skam. Det här tar vi på Camp Nou! Synd med Márquez, hoppas att det inte var något allvarligt.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
Tror nog att Iniesta kommer starta på bänken mot Numancia.
Barcelona Napao
2009-01-21 23:54
Ämne: Vi kan inte förvänta....
Sant men jag förvänta mig mera av Bojan och Hleb.
Barcelona Smogen
blir intressant att se vilka spelare Pep använder de närmaste matcherna. Vågar han chansa med att vila spelare i returen, eller vilar han ett gäng redan mot Numancia? Eller blir det "bästa" spelarna hela vägen igenom?
Känner jag Pep rätt chansar han väl och vilar ett helg gäng av spelare även i returen mot Espanyol.
Pep vet hur han ska ställa upp på Camp Nou, förhoppningsvis får vi se mer ordinarie spelare.

Vi borde inte vara oroliga.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-21 23:53
Napao

Varför är du orolig inför nästa match?
Missa du att nästan hela ordinarie start 11an var borta idag?

Barcelona Rey Etoo
2009-01-21 23:53
Eto'os fel han skapar hela tiden bråk SVAG SIDA !
Barcelona Barcaholic
2009-01-21 23:52
Man brukar ha svårt och bestämma sig om vem som var bäst när det gått bra men idag är det svårt och välja vem som var sämst, för ingen förutom Iniesta kanske var bra.

Men gillar Sanchez man får bra självförtroende när man ser han spela i barca, för om han lyckas äns sitta på barcas bänk så tror jag att jag också gör det. Och det räcker för mig =)
Barcelona tribente_magico
Vi kan inte förvänta oss sambalir och utklassning i varje match!
Barcelona Rambla
Ämne: Slut. Spelmässigt, s....
Det är jag också. Sen ska man komma ihåg att los pericos säkert gav allt speciellt med tanke på ny tränare. De måste verkligen göra en nystart nu annars riskerar de att åka ut. Det är i sådana här matcher, mot en svår motståndare som Barça, man jobbar till sig nytt självfroende och lagsammanhållning. Det var inte lätt att spela idag, Espanyol spelade verkligen defensivt och försökte ställa om snabbt.
Barcelona pc_80
2009-01-21 23:51
Men detta ser trots allt bra ut. Räcker med vinst hemma och vi kommer vara stora favoriter hemma. Speciellt om Pep väljer att spela med en ganska ordinarie startelva
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-21 23:51
Starkt att inte släpppa till något ändå, Pep lufta för mycket idag och de fick inte igång någonting igentligen.

Men vad vet vi, resterande spelarna var säkert i behov av lite vila. Vi tar dem med publikstödet i ryggen.
Barcelona VizzlA
2009-01-21 23:50
tråkig match, dålig match, dålig startelva, konstig backlinje, dålig coaching o starta med denna elva..nämnde jag att det var en dålig elva?..god natt
Barcelona Napao
Matchen slut och 0-0 så är jag lite oroad inför matchen som kommer.
Barcelona George Looney
Guddy och Bojan förlänge på plan, precis som mot atletico madrid tror jag att det var.
Guardiola miss
Barcelona petersays
Fy fan vilken vissen insats. Hade kunnat plugga 90 minuter istället.
0-0 blev resultatet.

Peps gubbar kommer fixa en seger på Camp Nou.
Barcelona Klint
Oj va tråkig match ikväll! Här kommer en uppiggare till er alla.
Andreas-
2009-01-21 23:49
Seg 0-0 match, men ändå ett bra resultat. På Camp Nou är vi stora favoriter..
Barcelona el Flaco
2009-01-21 23:49
Slut. Spelmässigt, säsongens sämsta match. Men jag är övertygad om att Barça avgör på hemmaplan.
Annons: