/spanien/barcelona/forum/19485.aspx/spanien/barcelona/forum/19485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-01-24 00:42
Concorazon

Jag tror inte det blir utsålt om ligasegern redan är klar. Därmed inte sagt att det kommer vara under lätt att få tag på biljett. Firandet inne på stadion kommer säkert vara praktfullt och mäktigt, tänk dig hymnen innan, under och efter matchen - rysningar! Sen brukar ju spelarna åka kortege genom staden, och jag skulle tro att det kommer plaskas i en och annan fontän på Placa Catalunya. Detta är dock vad jag tror.
Barcelona VizzlA
2009-01-24 00:40
asså vilket skit nästan mer marännnger i vårt forum än i deras...fast man fattar ju att det inte är så trevligt i puertan just nu:P
Barcelona concorazon
2009-01-24 00:36
åker till barcelona i maj, när barca tar emot osasuna.. hur stor chans tror ni man har att kunna köpa biljett på plats då? osasuna är ju inte direkt nåt topplag, men det är ju trots allt sista hemmamatchen? egna erfarenheter eller nån som vet nåt?
Barcelona Mojito
2009-01-24 00:33
Daebes//Zizou

Jag pratar inte bara om kvällens diskussion, och jag kan förstå enskilda madristas. Dock kan jag inte hålla i sär alla och generaliserar det jag läst hittills denna säsong. Det är inte så att det bara varit tjat om jämförelser mellan du vet vem utan även de andra sakerna jag tog upp.

Och jag säger inte att ni menar att ni är bättre än oss nu, jag påstår bara att ni kommer med en massa om, hur det hade varit om, osv. Det är patetiskt och helt meningslöst att komma in hit och kasta in detta som diskussionsfråga. Hur tror ni vi reagerar? Ta det med neutrala supportar i stället, här uppfattas det bara som provokationer.
Förstår du hur jag menar???
Barcelona Okkapokka.
2009-01-24 00:29
Daebes//Zizou

Om det är helt meninglöst enligt dig själv, varför inte göra något annat? Istället för att fortsätta posta en hel del skit angående Robben vs Messi så hade du väl kunnat bidra till en ny diskussion? Det här gäller inte bara dig heller i och för sig.
Real Madrid Daebes//Zizou
2009-01-24 00:26
Mojito// Jag måste återigen bara påpeka att ingen sagt att Robben är bättre än Messi. Vet inte var ni får det ifrån. Sen är det nog ingen som påstår att vi denna säsongen varit bättre än er heller. Annars hade vi väl inte legat tvåa. Det är som om jag skulle sagt sluta säg att ni var bättre än oss förra säsongen för det var ni inte, men självklart det är ingen som har påstått det heller. Förstår du hur jag menar?
Barcelona Pep.G
2009-01-24 00:25
Messi har en mycket, notera MYCKET känsligare vänster än Robben. Dessutom så är hans skott ( med vänsterfoten ) hårdare och bättre placerade. Kommer ihåg hur nära han var att göra ett drömmål mot helsea säsongen 05/06.

Robben är snabbare än Messi, det måste man medge och det är så han går förbi sina motståndare, i ärlighetens namn så har inte ens bra bollkontroll, men han löper förbi sina motståndare och det är bra. Om man tar Messi som ett exempel så går han förbi sina motståndare tack vare sin otroliga balans och sin kvickhet, och det gör det svårare att ta bollen från Messi än från Robben.

Lionel_

HAHAHAHAHAHAHAHAHA mer hår !!!
Barcelona Mojito
2009-01-24 00:21
Real har totalt tappat sin identitet. Fansen försöker nu hitta olika vägar till att fortsätta tro och bevisa att de är bäst i världen. Med en bättre fystränare, en bättre president & sportchef, om Barca inte haft Messi (som trots allt är sämre än Robben), om domarna inte mutats, om vädret varit bättre, om grisar kunde flyga...
Om inte, så hade Real varit bäst i världen.

Förstår ni maränger inte att ni bara framställer er själva som patetiska? Inga Culées kommer ge er cred för dessa OM, det är er klubb som försatt sig i en situation där ni totalt tappat er identiitet. Storhetsvansinne kallas det.
Är det inte bättre att ni diskuterar hur ni ska hitta tillbaka, i stället för att vilja bli som oss, även om jag kan se poängen i att jämföra sig med de bästa (men det kommer ni aldrig erkänna) Ni kommer aldrig bli som Barca - més que un club.

Tack och Godnatt
2009-01-24 00:16
Okkapokka.// Med all respekt för din åsikt, men det är ju alltid något som vi diskuterar. Egentligen helt meningslöst men det är väl bättre än inget? Men visst vi kan väl komma på något nytt att diskutera?
Barcelona Okkapokka.
2009-01-24 00:10
Helt otroligt att den här konversationen inte självdött än, Är det här en vettig diskussion tycker ni? Har ni kommit någonstans? Näe?

Det kommer ni nog inte heller göra om ni fortsätter, så sluta nu och spara tid till annat.
2009-01-24 00:03
Barcaholic// Jo det är ju klart. Dem måste väl ha gjort något utöver det vanliga för att dessa skulle få dessa priser. Men det Criff skrev var att:

"Spelare som Messi som spelar på kanten måste göra mål för att kunna vinna en guldboll, dem kan inte bara springa runt och öppna ytor till en massa andra spelare för att kunna vinna en guldboll."

Notera att han skrev måste göra mål och inte assist och Puyol sa "alltid får den största creden för dem gör alla målen" Men det var just det som jag menade inte stämde.
Barcelona Lionel_
2009-01-23 23:51
Real-fans kommer hit och påstår först att Robben dribblar bättre än Messi, sen att han har samma bollbehandling, han är mycket snabbare (vilket han kanske är, dock inte på första 20 metrarna och definitivt inte med boll).

Och nu att han skulle vara bättre på att skjuta. Robben fem mål i år, Mess drygt 20. Sen skottprocenten skiljer även den otroligt mycket. (länktips, sök spelare).

Vad kommer härnäst? Bättre speluppfattning och passningsspel? Mer hår?
Barcelona Barcaholic
2009-01-23 23:39
Daebes//Zizou

Ronaldinho och Figo kanske inte gjorde så många mål men kolla deras assist.
2009-01-23 23:36
Criff// Jag kunde tyvärr inte hitta det och jag tror inte du heller kan göra det. Sen tog jag även upp Figo och Ronaldinho som exempel varför måste du då ta upp det exemplet med Cannavaro. Jag tog upp Cannavaro eftersom du tog upp Puyols uttalanden.

"att anfallarna alltid får den största creden för dem gör alla målen.
Så fungerar det."

Inte när det gällde Cannavaro, det var så jag menade.

"Spelare som Messi som spelar på kanten måste göra mål för att kunna vinna en guldboll,"

Ronaldinho och Figo behövde tydligen inte göra så många mål, eller hur?

Jag skulle gärna erkänna att jag har fel om du ger mig konkreta exempel som jag gör. Det blir en vettigare diskussion istället för att du ska säga till mig lägg ner det och kommentera inte om du inte följt diskussionen. Jag kan mycket möjligt ha fel men då vill jag gärna se detta. Sen kanske du kan tänka att även du kan ha fel och inte bara jag? För alla gör fel även Du och Jag.
Barcelona Criff
2009-01-23 23:28
Daebes//Zizou, Ärligt talat, om du inte följt diskussionen så kommentera inte.
Läs lite längre bak så kom vi fram till att det går inte att jämföra en mittback med en yttermittfältare då deras uppgifter på planen är annorlunda.
En back ska enbart försvara, knappast göra mål, medans en ytter ska göra mål och ge assist.

Bara lägg ner det. Du kommer ingen vart, mål kommer alltid vara en avgörande faktor för att en spelare i den offensiva delen ska få guldbollen.

Nu ska jag iväg.
Barcelona Napao
2009-01-23 23:25
Kolla in länken där kan man fixa gratis forum o ni kan snacka Messi vs robben,robben är snabbast och salgado lagar bästa sangrian.
2009-01-23 23:13
Criff// Du kan väl visa mig var det står för jag tycks inte kunna hitta det. Så visa mig detta så är du snäll.

Jag är inte beredd att hålla med dig att man måste göra mycket mål för att bli bäst i världen. Förra året blev Kaka bäst och han gjorde 18 mål den säsongen.

Cannavaro gjorde väl inte så många mål innan det. Blev väl någon balja. Zidane gjorde han 10 mål när han vann priset 2003. Det med många mål är inte ett måste för att bli världens bästa. Jag vet att du menade på kanten. Men där kan vi ju ta Figo som gjorde 13 mål den säsongen han vann Inte heller så mycket. Ronaldinho gjorde ju 13 mål en säsong när han vann?
Barcelona SaM__-
2009-01-23 23:07
Emadinho:

Var inte så jag menade. Nu jämförde du Ronaldinho Zidane just året 2006. Jag snackade om när dem var som bäst båda två. Sedan är jag lite osäker på var Zidane egentligen var som bäst. Om jag inte minns fel var han riktigt härlig att skåda under Juve tiden och han var även väldigt bra i Madrid under åren 00-02. Men när han va som bäst låter jag vara osagt. Men oavsett vilket år Zidane var bäst så är även min åsikt att en Ronaldinho när han va som bäst var bättre än Zidane jämfört med under den tid han va som bäst. Men i längden drar Zidane det längsta strået.

För övrigt så tycker jag Cruijff inte får den beröm han ofta förtjänar. Va ju ingen som kunde mäta sig med honom under hans tid, gjisses va bra han va :)
Barcelona 2bbbe
2009-01-23 23:01
Snälla kan inte ni ta diskussionen om vem som är bäst på PM. Alla här är redan medvetna om vem som är bäst mellan robben o messi. vi måste inte hävda oss.

Stick tillbaka till Reals forum.
Barcelona Criff
2009-01-23 22:58
Daebes//Zizou, är du talesmannen för alla Real fans eller?
För här har varit Real fans härinne som har påstått precis det som du säger. Att Robben skulle vara bättre än Messi.

Målen räknas väl visst det?
Rätt kul ändå, Puyol talade om detta i en intervju för ett tag sen, att anfallarna alltid får den största creden för dem gör alla målen.
Så fungerar det.
Spelare som Messi som spelar på kanten måste göra mål för att kunna vinna en guldboll, dem kan inte bara springa runt och öppna ytor till en massa andra spelare för att kunna vinna en guldboll.

Det hoppas jag du förstår.
Barcelona Napao
2009-01-23 22:58
Ibland önskar jag vi va lika demokratiska som puertan så slapp man all robben/zidane är bäst snack.
Real Madrid obbe
2009-01-23 22:54
Daebes//Zizou//

Heh ingen mening, snart kommer ett barcafans in hit och säger: Vad snackar ni om Robben bättre en Messi, hah.

Läs vad vi Madridistas skriver, oftast skriver vi kloka saker, läs och lär.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:52
Messi4321//

Du har skrivit 2-3 inlägg hittils och jag har inte hittat något konstruktivt i det du skriver, kan du utveckla ditt skrivande och förmföra dina åsikter genom mer konkreta inlägg än de du skriver?

2009-01-23 22:51
Criff// Men det är väl inte målen som räknas eller? Annars kan jag ju säga att David Villa är ju bättre än Messi med fler mål EXEMPELVIS.

Kolla här...Vi jämförde SNABBHETEN mellan Robben och Messi. Vi har aldrig sagt att Robben är en bättre spelare utan att han kan vara snabbare.

"Lägg av nu, så intressant är det väl inte att diskutera vem som är bäst av ROBBEN och MESSI?"

"fan kan ni aldrig lägga ner disussionen, Messi Vs Robben?
Messi är bäst av de två. Så enkelt är det!"

"utan det många stör sig på är att dem tycker Robben är lika bra eller bättre än Messi."

Du frågar mig vad jag vill komma fram till. Det jag vill komma fram till är att vi inte sagt att Robben är bättre än Messi vilket ni tror vi har gjort. Ni har missuppfattat vår diskussion och påstår då att vi inte kan vara kloka som tycker att Robben är bättre. Nej han är inte bättre men det har vi inte heller sagt. Är du med mig?
Barcelona Messi4321
2009-01-23 22:46
Alla barca fans,jag hörde nån jämföra Messi med Robben,hahahaha.Som de säger ett gott skratt förlänger livet och jag tror mitt liv har förlängts väldigt mycket.
Barcelona Criff
2009-01-23 22:42
Daebes//Zizou, Just nu är Messi bättre än Ronaldo, förra säsongen, Nej.
C.Ronaldo var värdig vinnare utav guldbollen och det skrev jag lite längre ner.

Messi gjorde 16 mål och 14 assist förra säsongen. Han blev vald till 2a till guldbollen.
Så jag förstår inte vad du vill ha sagt?

Om vi jämför med denna säsongen så har Messi gjort 21 mål och 10 assist, halvvägs in i säsongen.
Så är C.Ronaldo bättre än Messi just nu? Svar Nej.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:39
Cape//

Jag tycker inte att det är jobbigt med andra åsikter, jag är van vid att människor tycker och tänker olika. Det jag pratar om är att det inte leder någonstans att gapa och skrika att slänga bort massa folk för man tycker olika.

Utan diskutera ihop som vuxna människor även fast man har olika åsikter.

Provucation ser jag mer som påhopp än som oliktänkande, medan många verkar tycka att tvärttom.

Jag kan tillexempel ta oanade diskussioner med min egen far om samma ämne, utan att han hatar mig eller jag honom. Utan man framför enbart sina åsikter.
Barcelona Cape
2009-01-23 22:36
Daebes//Zizou

I nuläget kan jag inte komma på någon som är bättre än Messi. Ronaldo var fruktansvärt bra förra säsongen, vilket man inte minst ser på målskyttet. Men sett till denna säsongen så är det Messi som är från Mars, inte Ronaldo.

Diskussionen Robben-Messi avslutar jag nu, en gång för alla. Jag vill inte se de två spelarna nämnas i samma mening igen :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-23 22:35
Emadinho

Att Robben är en bra spelare kan ingen förneka, men killen är otroligt skadebenägen och det har han alltid varit trots sin ringa ålder.

Min landsman har en skör kropp, jag hoppas jag har fel om honom och att han inte åker på stora skador framöver men jag har svårt att se det tyvärr.

Kan bli tufft för honom att konkurra(stavning?) med det absoluta topp spelarna då han oftast är på skadelistan.
Real Madrid Emadinho
2009-01-23 22:33
SaM__-// Ronaldinho 2006 var bättre än Zidane 2006. Jag tycker faktist att Zidane 2000-2002 var bland det bästa fotbollen har skådat. Jag låter däremot att låtabli att jämföra dessa två då deras magi och spelstilar är helt olika.

Det är som att jämföra två olika fotbollsligor, vissa gillar sylvassa passningar, genomtänkta löpningar och små klackar som får en och dra på smilbandet medan andra gillar att se spelare rycka förbi andra och göra hundratals överstegsfinter.

Jag vill dock inte jämföra dessa två utan jag ser det som två olika fotbollsskolor.

Men den punkt jag håller med dig om är att Zidane, till skillnad från många toppspelare var bra hela karriären.
Annons: