/spanien/barcelona/forum/19484.aspx/spanien/barcelona/forum/19484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2009-01-22 15:07
Marquez kommer vara borta från spel till 1 till 2 veckor.
J.Janerique
2009-01-22 14:48
Själv tycker jag Tv4 ska ha respekt för att ha kört den spanska ligan så länge. Framöver lär nog ligan också som helhet bli bättre, och då lönar det av sig. Men ett stort frågetecken kan ändå sättas kring varför, det inte finns någon uppbyggnadsfas till matcherna? I form av försnack, vilket alltid varit ett motto för 4...

Sen behöver man inte generalisera matcher, alla vet om att det finns "speciella" matcher , "stora" matcher så att säga där man vill ha försnack, medans det finns skitmatcher, eller mindre viktigare matcher där försnack inte behövs.

Bara man gör justering där så ordnat det sig nog. Om 4an vill det...
GaGo Är Bäst
2009-01-22 14:46
Skadan på marques är den allvarlig eller?...
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-22 14:30
Grande Pepe

Bråk var nog inte det rätta ordet.
Barcelona Cape
2009-01-22 14:17
Grande Pepe

Eto´o var upprörd när han kom till träningen och fick två mindre "utbrott" under träningens gång. Guardiola bad honom att gå in och duscha innan träningen var slut och Eto´o gick in i duschen, inte mer med det.
Real Madrid Grande Pepe
2009-01-22 14:12
Hur kommer det sig att Pep Guardiola och Eto´o har bråkat?
Barcelona Barcadinho.
2009-01-22 13:27
DM1982/

Jag håller med dig fullständigt.

Även om man kunde ordna lite flera matcher med hjälp av en parabol på 80 och 90 talet. så kan man absolut inte jämföra med dagens utbud.

Jag är super nöjd, även om man kan önska sig några små ändringar här o där.
Barcelona DM1982
2009-01-22 13:07
Ämne: Smogen

Då vet vi ....
Om man sätter in saker i perspektiv så får man olika bilder.

Jag kan säga att det är jäkligt bra nyheter att fyran sänder i tre år. Är man så gammal som jag är (33 år) så har man växt upp helt utan spansk fotboll. Man skulle vara glad om de visade några mål på sporten men det var oftast allt. Streama matcher gick knappast då Internet inte fanns på samma sätt som nu. Jag har hejat på Barcelona sedan 1982 men såg knappt en match under hela åttiotalet med dem och det var inte så mycket enklare under hela nittiotalet. Under 2000-talet har det hänt saker och det var skönt.

Även om det kanske var roligare när fyran körde lite försnack förut så är i alla fall jag jäkligt glad över att det är någon kanal som visar fotbollen.

Sedan ska man väl inte nöja sig med mindre och säga att det var värre förr men mitt inlägg är väl mer för att visa hur dåligt det var förr.
Barcelona SaM__-
2009-01-22 13:03
Smogen:

Härligt!. Själv är jag också för att TV4 sänder la liga men jag vill givetvis även ha försnack och eftersnack etc. Om det går att påverka så tycker jag absolut att vi här på svenskafans ska försöka göra något.

Några förslag?
Barcelona Okkapokka.
2009-01-22 12:58
Smogen

Då vet vi att La Liga sänds på TV4 ytterligare 3 år. Är väl både bra och dåliga nyheter beroende på hur man ser det.
Barcelona el Flaco
2009-01-22 12:28
Guardiola och Pochettino verkar nöjda med gårdagens resultat (länktips).
Barcelona Abu_barca
2009-01-22 11:54
heej grabbar undrar om ni kunde hjälpa mig vill åka till barca.
vart kan man få tag på en billig biljett o flyg
Barcelona Abu_barca
2009-01-22 11:54
heej grabbar undrar om ni kunde hjälpa mig vill åka till barca.
vart kan man få tag på en billig biljett o flyg
Barcelona Saman.
2009-01-22 11:25
Tror inte Guddy vill gå till Blackburn. Han har det nog bra i Barca. Han får relativt bra med speltid pga Peps rotationssystem. Sen undrar jag hur mycket Blackburn kan erbjuda i pengaväg till oss? Vi kommer knappast att tjäna på det, då vi också måste värva in någon i Guddys ställe.
Barcelona Dizzy
2009-01-22 10:54
Blackburn är intresserade av att köpa Guddy. Tycker ni han ska stanna eller lämna?
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-22 09:42
jag tycker vi lånar ut caceres 1 säsong tar tillbaks Henrique från leverkusen och säljer milito.

Sylvinho lämnar och vi köper in 1 ung vänsterback.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2009-01-22 09:42
Nu flyttar jag till Paris 1 februari och stannar där hela våren. Vad passar inte då bättre än att ta tåget till Lyon och kolla på våra Barca? Ska ta bilder och dylikt! Vet ni om det finns någon chans att få tag på biljetter i Barca-klacken eller får man köpa "Lyon-biljetter" ?

Visca!
Barcelona Smogen
2009-01-22 09:22
För er som vill att någon annan än TV4 ska ha rättigheterna att visa La Liga. Viasat var verkligen nära att lyckas "sno" dom och gjorde allt för att lyckas. Personligen är jag glad att TV4 får fortsätta att visa matcherna, gratis är gott och tror inte Viasat varit så mycket bättre.

Däremot hade det varit kul om TV4 kunde lägga ned lite mer krut på "inför-, mellan- och efter-snack.

vi kanske kan göra gemensam sak med övriga La Liga lag här på Svenska Fans och starta en kampanj där vi försöker tjata oss till sådana saker.
Sådant är effektivare än vad man kan tro.
Har själv jobbat på TV4 så jag vet.
Barcelona BlueRed.
2009-01-22 08:42
Lion0

Det blir mycket lättare att läsa om du delar upp det.
Barcelona DM1982
2009-01-22 08:36
Ämne: Efter ett oavgjort r....
Espanyol behöver inte vinna mot oss på bortaplan, de går vidare även om de kryssar på gjorda bortamål. Det är Barca som måste vinna.
United_Europe
2009-01-22 08:34
United liga mästare och cl mästare, barca inte ett skit loo
Barcelona Culéé
2009-01-22 07:32
Vad hände egentligen med Marquez?
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-22 01:52
Bäst var Keita idag.
Barcelona Barcelonito
2009-01-22 01:24
Plaza_Catalunya

0-0 med reservlaget mot Espanyol på bortaplan är självklart jättebra resultat och vi kommer att gå vidare med stor sannolikhet.

Men Caceres har nu på de 2 senaste matcherna han startat gjort verkligen FÖR många misstag. Han höll på att spela fram till 2 mål mot Atletico och nu passar han helt galet mitt i planen till spelare som är omringad av flera spelare. Kontring och Barca kunde straffas för det.

Hleb var bara ren besvikelse idag.

Bäst ikväll var nog Puyol. Resten har vi sett spela mycket bättre än så. Är också övertygad om att Pep inte är glad över spelarnas insats.
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-01-22 01:18
Efter ett oavgjort resultat mot Espanyol i ett derby i CDR, får jag känslan av att folk nästan tror de är kris på gång i Barca. Tycker man ska komma ihåg att Espanyol måste vinna på vårat ointagliga fort för att slå ut oss. Lugna ner er lite. Se de från den ljusa sidan, vi förlorade inte och vi har en fantastiskt god möjligthet att avgöra de hela på hemmaplan. Vilket iaf jag tycker känns mycket bra! :)
Barcelona Barcelonito
2009-01-22 00:47
Är väldigt orolig över Caceres utveckling. Katastrofala passningar i mitten, gång på gång på gång... Huvudspelet är det enda som håller bra klass så länge.

Hleb ska få mycket kritik för sin insats. I en sån match ska han glänsa och visa att han kan lyfta ett lag med reservspelare. Men han gör i princip ingenting.

Hoppas Hleb rycker upp dig. Caceres MÅSTE bara bli bortlånad minst 2 säsonger. In med Henrique nästa säsong. Han har imponerat i Leverkusen.
Barcelona Barça-fan
2009-01-22 00:34
Ok, dags att tona ner stämningen här en aning. Vad är det folk gnäller om? Okej, det blev oavgjort mot Espanyol borta i CDR. Vi fixar det här på hemmaplan och 0-0 är faktiskt ett helt okej resultat att ha med sig även fast jag skulle föredra en 0-1-vinst för att känna mig helt säker. Men man kan som sagt inte vinna hela tiden. Dessutom är både ligan och CL viktigare än CDR även om jag tror och hoppas att vi går vidare. Ryck upp er nu!
Barcelona Samonel Hessi
2009-01-22 00:12
Well, bänken gjorde ett bra jobb idag mot ett taggat Espanyol på hemmaplan.

V.Sanchez och Bojan måste man nog sätta på bodybuilding eller något liknande som någon här inne sa tidigare. Dem är för klena. Undra hur det skulle gå för dem i P.L.

Aja, godnatt alla culés.
Barcelona Lion0
2009-01-22 00:08
Smogen

Blir lika mycket att läsa även om jag delar in det i stycken :)
Barcelona Barcadinho.
2009-01-22 00:08
Vi behöver inte vara särskilt besvikna från resultatet. Vi fixar det förmodligen på onsdag.

Även om Pep säger till media att man kör mot alla titlar, så finns det helt klart vissa prioriteringar.

Ligan är absolut viktigast och CdR är en god bonus.

Numancia på lördag. Avgör vi matchen tidigt, så kan vi låta en del nyckelspelare att vila igen.
Men det blir förstås en starkare startelva mot Numancia

God natt.
Annons: