/spanien/barcelona/forum/19483.aspx/spanien/barcelona/forum/19483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-01-23 00:35
Ett Äkta Barca Fans

Japp det gör jag. Han är vår back, men det var länge sen jag tränade där faktist, för mycket plugg. Har inte tränat i Gunnilse sen November, men det är comeback snart =D
Barcelona Dr. Pep
2009-01-23 00:01
William Sehlin menar du? Skön snubbe det!
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2009-01-22 23:13
Pep.G
Såg att du spelade i Gunnilse
Du kanske känner william:P?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-22 23:04
Cupens fullständiga namn idag är "Copa de Su Majestad El Rey Don Juan Carlos I", och var under tiden Franco dikterade kallad "Copa del Generalísimo".

Inte så märkvärdigt egentligen då trenden att uppkalla cupen efter kungen/statschefen, även fanns där innan Francos styre och finns kvar än idag.
Barcelona --Xavi--
2009-01-22 23:01
De kommer vara stängda träningar när Spaniens U-21 tränar och tror även att de kommer täcka för planen
Barcelona Cape
2009-01-22 23:00
Rambla

Haha, ja du har rätt. Men eftersom Kviborgs lilla uttalande drogs upp så är det såklart intressant att veta om det verkligen stämmer, vilket det inte verkar göra.
Barcelona Rambla
2009-01-22 22:58
Cape:

Folk får givetvis diskutera vad de vill men jag förstår inte hur en död och begraven fascist kan facinera så. Dessutom så vet vi vad för svans till pöbel det drar in på forumet på grund av det, med sitt självgoda jidder.
Barcelona Cape
2009-01-22 22:52
Rambla

Vet nämnde det med presidenten som blev tillsatt av Franco förut. Men varför skulle man inte få diskutera det, det här är trots allt ett forum. Många ska hela tiden säga, åå onödigt att diskutera alla vet vem som är bäst, eller amen det var ju 30 år sen. :P
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-22 22:50
Pep.G

Ja det ska bli riktigt gött :)

Saman

Det är jävligt synd om Osasuna haha.
Barcelona Rambla
2009-01-22 22:49
Hur orkar ni tjata om Franco? Gubben har varit död i över 30 år nu. Att Kviborg nämner sådana där skrönor är bara för att vinna sympati för klubben Real Madrid, och för att det ska uppfattas som om det är de som är offer och inte alla de andra. Om han nu envisas med att tjata om konkurs och den katalanska ligan så kunde han väl också nämna att Franco även tillsatte en president till Barcelona. KLubben fick inte ens välja egen president. Behöver jag nämna att han var Franco-anhängare?
Barcelona Saman.
2009-01-22 22:48
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Stackars Osasuna haha

11. Osasuna 24 (+11)
Barcelona Pep.G
2009-01-22 22:47
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Ska bli gött att se Bojan i Angerede =D
Barcelona Cape
Någon som såg GP del 2 (sportsidorna) idag isåfall, jag var med på bild från Gunnilsehallen:P. Det var någon tränarkurs. Lite off-topic men skit samma.
dubbelpost
--Xavi--

Ska dem träna på hjällbovallen? Bor inte långt ifrån Hjällbo, dvs Angered.
Barcelona Pep.G
2009-01-22 22:46
--Xavi--

Haha jag vet det, jag går ju i Gunnilse så det är där vi brukar träna, dessutom så bor jag i Hammarkullen, ska ner dit varje dag =)

tarrak

Tack så mycket, så från och med idag ska jag kalla Kviborg för en mytoman =P
Barcelona Klint
2009-01-22 22:45
Känns inte det här med Franco aningen förlegat? Jag tror knappast att någon normalt funtad Madridsupporter håller på Madrid pga Franco. Det kan inte heller finnas någon som sympatiserar med vederbörandes åsikter. Att Madrid har haft ett starkt samband med Franco för många år sedan är knappast något som nuvarande ledning eller supportrar kan rå för.
Barcelona Cape
2009-01-22 22:45
--Xavi--

:O Tack för infon!
Barcelona --Xavi--
2009-01-22 22:44
Vill bara meddela att Spaniens U-21 lag ska träna på hjällbovallen till sommaren ( för er som inte visste )!!! (:
Barcelona Cape
2009-01-22 22:41
2009-01-22 22:39
Kolla in den här, spännande. Konstigt att inte Marca lägger Real på förstaplats.
Barcelona Cape
2009-01-22 22:39
tarrak

Okej, det var det jag trodde. Konstigt av honom att påstå något sånt, om han inte ens är hundra på det. Men tror det var strax innan ett El Clasico så han ville kanske hetsa upp stämningen lite extra?
Barcelona tarrak
2009-01-22 22:37
Det finns, mig veterligen, inga belägg som styrker Kviborgs påstående. När han själv blivit tillfrågad om källor, han han medgett att han inte har några, utan endast återger vad han hört från människor han pratat med. Inget att bry sig om alltså.
Barcelona BlueRed.
2009-01-22 22:30
70

"number of crosses into the box by Alves during Liga games so far this season." Av alla dem 70 har 37 varit bra inlägg. Det blir någonstans runt 52% inlägg om jag har räknat rätt i skallen.
Barcelona Cape
2009-01-22 22:30
Lujàn

Aa :P

Som sagt så försökte jag leta fakta till det Kviborg påstår vara sant så kom jag helt plötsligt över det. "General Franco Cup"
sebbaa
2009-01-22 22:29
Gå in på mitt länktips och sök på ordet "Franco" i texten. Där finns ett dussintal träffar, och de flesta involverade i negativa sammanhang.

Bland annat lär hans någon slags säkerhetschef eller gud vet vad ha gått in i Barças omklädningsrum och sagt något i stil med att "kom ihåg att ni bara spelar pga regimens generositet", då Barça vunnit första omgången 3-0 på Les Corts. Real vann matchen 11-1 senare..

Franco såg väl Barça som ett bra sätt att trycka ner katalanerna på eftersom de var deras stolthet, så därför höll han kvar oss "vid liv" så att säga.

Nog med detta, god natt!

Edit:

Dessutom lär Francos soldater nångång i tiderna runt inbördeskriget ha mördat vår president vid namn Josep Sunyol som höll för vänstern i politiken.
Barcelona Cape
2009-01-22 22:28
Taget ur en av Kviborgs fantastiska krönikor:

Sen att Franco räddat FC Barcelona från konkurs och i själva verket var totalt ointresserad av fotboll skiter säkerligen Ferguson i. Att Real Madrid ansökte om medlemskap i den katalanska ligan när Franco ville styra Real Marid som mest skiter han säkert också i, är man ignorant så vet man inte.

Skulle vara kul om han angav källa, eftersom tydligen ingen i hela världen tycks ha hört om den här historien förut. Men som sagt låter det högst osannolikt.
Barcelona Pep.G
2009-01-22 22:26
BlueRed.

Aaah, men det är störande när folk inte kan förstå att han inte gjorde det i något gott syfte utan att han ba gjorde det för att vinna på det själv, OM den historien verkligen är sann.
Barcelona Abbe_
2009-01-22 22:25
Ämne: Ingen tycks veta sva....
Kanske för han radade upp folk och sköt ihjäl dem!
Barcelona Pep.G
2009-01-22 22:25
En fråga till, tror ni verkligen att Philip Lahm kommer att acceptera bänken i förmån för Abidal ?

Han är fan världens bästa vänsterback ?
Annons: