/spanien/barcelona/forum/19479.aspx/spanien/barcelona/forum/19479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-01-23 21:11
Ämne: cesar från Tottenham....
Det är ju Zaragozas förra målvakt. Han måste du ha sett.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-23 21:11
Villa/Silva

Han är så gott som klar för Valencia. César var en rätt så bra målis i Zaragoza målet.
Valencia Villa/Silva
2009-01-23 21:08
cesar från Tottenham har jag inte hört något om. Känner faktiskt inte till honom. Är han något vidare??
Barcelona Criff
2009-01-23 21:07
Det roliga med hela denna diskussionen är att jag verkligen inte bryr mig om dessa inviduella priser eller vem som är bäst, det är bara så frustrerande att se folk sitta och säga att vissa spelare som Robben i detta fall är bättre än ett dussin andra spelare som har bevisat så mycket mer och förtjänar de inviduella priserna.

Tror knappast bara det är Barca fans som reagerar såhär, testa att gå in på Man U forumet och försök att lägga fram att Robben skulle vara bättre än Ronaldo.

Dem lär nog också blir ganska frustrerade hur man ens kan tycka så.

Så sluta dra upp rivalitet i diskussionen om man ens kan kalla det de.

obbe, Jaha, så en spelare behöver inte leverera för att vinna guldbollen?
Det var många som tyckte Messi var bättre förra året på planen, men statistiken sa att C.Ronaldo var vinnaren.
Jag tyckte också C.Ronaldo skulle vinna den, men Messi var väldigt mycket mer dominant på planen är Ronaldo.
Men man måste leverera och vara effektiv för att vinna guldbollar.
Avgöra matcher på egen hand, vara på topp när det vankas stor matcher osv.

Vad har Robben bevisat hittils?
2009-01-23 21:06
obbe

Hur kan du jämföra Cannavaro med Ronaldinho och Robben? Är man ytter så ska man bidra med mål.
Real Madrid obbe
2009-01-23 21:05
Criff//

Visste inte att man måste göra massa mål för att vara bäst. Canna gör inte så många mål, men han blev fortfarande utsedd till världens bästa, före Ronaldinho och kompani.

Det Robben bidrar med räcker, kan ni öppna ögonen en stund. Så ser ni detta, men ni gillar att blunda och se mörkret, märker jag.
Barcelona Saman.
2009-01-23 21:01
Criff

Ha ha
Barcelona Criff
2009-01-23 21:00
Vi kan lägga till att Robben spelade 56 matcher för PSV, och gjorde 18 mål under de 3 åren.
Knappast godkänt för en som ska vara världens bästa spelare.

Chelsea lirade han 67 matcher och gjorde 15 mål, fortfarande inte godkänt för en guldbollsaspirant.

I Real Madrid har han gjort 34 matcher och gjort 8 mål.

Världens bästa spelare! My ass.
Barcelona Abbe_
2009-01-23 20:59
MADRID 1902

Du ställer alltså frågor som du inte vill ha svar på, unikt!
Så man saknar varandra på Facebook alltså, då vet jag. Det har jag aldrig upplevt, tack.
Real Madrid Zizou_spars
2009-01-23 20:57
Barcadinho. //

Ok. Jag har inte deltagit i de diskussionerna så det visste jag inte. Försöker avstå från sådana diskussioner. Avskyr "mitt lag är bättre än ditt" diskussioner, samma med spelare.

Det jag ville få fram var att Messi och Robben jämfördes inte som spelare överlag inne i Puertan, utan deras snabbhet enbart. Sedan hoppade flera andra spelare in i diskussionen, om snabbhet, många som inte spelar längre. Så det handlade inte om vem som var bäst utav Messi eller Robben. Det SKITER jag i. Och att vi skulle få diskutera vad vi ville utan att kallas för larviga osv här inne, som madridistas brukar göra så fort något diskuteras. Förmodligen på grund utav en annan tröjfärg.

Att det sedan startades en (ännu en tydligen) diskussion om vem som är bäst utav dessa två ber jag om ursäkt för. Det var INTE min intention. Messi är världens bästa spelare för tillfället. Men det finns ingen anledning att nedvärdera Robben för det. Messi blir knappast bättre utav det.
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:56
Abbe_
Jag söker ingen svar ville bara säga att han kan diskutera fotboll istället men du verkade inte förstå det.
Tror du det här är facebook man ska sakna varandra.

Barcelona BlueRed.
2009-01-23 20:55
MADRID 1902

Zlatan? Tycker du inte han är lite för ojämn för att vara bland världens bästa? Han finns i alla fall inte bland mina top 5 kandidater.

Barcelona Rambla
2009-01-23 20:53
Villa/Silva:

Jag har också läst om det ryktet. Fast förstavalet för Valencia verkar vara Cesar i Tottenham.
Barcelona Saman.
2009-01-23 20:52
Ämne: Criff//

"Hur....
Obbe

Att en spelare som kommer från holländska ligan ska vara världens bästa är omöjligt, har aldrig hänt. Det kanske finns potential hos sådana spelare men de har aldrig visat sig i de större ligorna eller högst sannolikt tagit sig särskilt långt i diverse internationella cuper.

Jag tror knappast det är Barca fans som har svårt att acceptera att Robben ska ha en chans att vinna guldbollen utan det är snarare ni som behöver en spelare i laget som kan tävla om den, det har ni tyvärr inte.
Real Madrid obbe
Criff//

Tror du missförstod det inlägget då?, jag sa att han var en av världens bästa spelare när han var som bäst i Chelsea. Det var då han exploderade.

kanske var otydlig, och ber om ursäkt då.
Barcelona Barcadinho.
Zizou_spars/

Det var jäkla många jämförelser mellan de två här i Les rambles i nästan flera månader
(om vi ska samla ihop alla de dagar där messi-robben inlägg kunde läsas här).

Robben är Reals bäste spelare den här säsonge, klart o tydligt, men ska man jämföra honom med Messi för det?

Jag ska vara ärlig med dig.
Jag har en del kompisar, bekanter eller kusiner som älskar fotboll och de är neutrala. De hejar på Liverpool eller United eller klubbar som de flesta här känner inte till.

När jag tar upp med de, för skoj ämnet robben- messi, så tittar de på mig som jag var galen.

Och jag pratar om neutrala fotbollsälskare
(alltså som inte är culés eller maränger).

Nu måste jag logga ut eftersom jag har annat att göra.
men jag önskar er en bra kväll,
alliohopa!

okkapokka/

Tack för informationen. det förstärker bilden som jag har i huvudet
Barcelona Abbe_
2009-01-23 20:50
Ämne: Humphrey Bogart
Kan....
Söker du svar på den frågan så är det ju du som går in på annat än fotboll. Du säger emot dig själv, gå, ingen kommer sakna dig.
Real Madrid obbe
Saman//

En ologisk(du) kan inte tänka som en logisk(jag), så vi lämnar den diskussionen, då den bara kommer gå om 360 grader.

Det jag vill få fram är att det hade underlättat om vi hade haft en full trupp, säger inte att vi hade varit det bättre laget, men det hade underlättat, tycker du inte?
Barcelona Criff
obbe, För han har inte bevisat sig på den högsta nivån och kan inte aspirera på de större titlarna kanske?

Men inte en chans att Robben var världens bästa spelare när han gick till Chelsea från PSV.

Och jag hoppas verkligen inte du säger något annat.
Barcelona Saman.
2009-01-23 20:49
MADRID 1902

Jag skulle knappast kalla det ett generationsbyte, kanske en rensning rättare sagt. Dock så har saker o ting förändrats i Real, ja.

Annars kan man ju också säga att vi är i vårt generationsbyte just nu. Med en rensad trupp och massa nya spelare.
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:49
Humphrey Bogart
Kan du inte tåla att någon annan tycker inte som dig så borde du kanske inte vara på SF.
Sist jag skrev ett inlägg här du börjar ta upp Israel frågan hur mycke har det med fotboll och göra?

Real Madrid obbe
2009-01-23 20:48
Criff//

"Hur kan en spelare som kommer från den holländska ligan vara världen bästa spelare? ".

Varför skulle han inte kunna vara det, bara för att man kommer i från holländska ligan, behöver det inte utesluta att man inte är guldbollenkandidat, öppna ögonen och se att Robben är en fantastisk fotbollsspelare, som visst har chans att vinna Guldbollen.

är det så svårt för barcafans att erkänna. Vissa kan göra det här inne, som är kloka och har fotbollsförståelse, elelr helt enkelt ärliga, men det går inte att diskutera med enögda Cules.

En enögd kallar en annan enögd, så brukar det vara.
Barcelona Saman.
2009-01-23 20:47
Obbe

Haha du är rolig. Ditt senaste inlägg innehöll inga relevanta argument alls. Vad spelar det för roll om folk här inne applåderade Ronaldinhos show förra året? Och ja, man ska ta hänsyn till dåtidens händelser men det gör du knappast. Du gör som i filmen "Back from the future" där du har skapat ett alternativt universum där dina OM och MEN har inträffat som om det hade gjort om ni hade haft en full trupp. Jag tror inte du inser hur ologiska argument du lägger fram.
Barcelona Abbe_
2009-01-23 20:47
Ämne: Criff//

innan ska....
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
2009-01-23 20:46
Kan du sluta nu obbe snälla kära nån. Du har varit inne här på forumet i över 3 dagar och provecerat oss hela tiden.

Att ni fortsätter med denna diskussion om Messi och Robben är bara patetiskt.

Jag lämnar nu och återkommer lite senare ikväll och får hoppas på att det är bättre stämning här.
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:45
tarrak
Själv tycker jag att Messi och Zlatan är världens bästa spelare och borde ha vunnit nåt fast deras lag inte kommer långt i CL.
Sen om någon tycker att Robben är bättre än Messi betyder det inte att han är helt dum i huvet som ni verkar tycka här inne det är bara den åsikten man har.
Saman
När man byter halva laget då kallar man det för generations byte.
Titta bara hur många spelare som inte finns kvar sen Capello.

Real Madrid obbe
2009-01-23 20:44
Saman//

Nuet är en katalysator av dåtidens händelser, som man måste ha med i sin beräkning när man gör en summering. man försöker leva i nuet, men det behöver inte utesluta att man kan se bakåt.

Jag menar när ni var usla förra säsongen då kolla ni tillbaka på massa videos i från Ronaldinho när han blev applåderad på Bernabeu, Inte sant? Jo, Tack!, Heh.
Barcelona el Flaco
2009-01-23 20:43
Håller ni fortfarande på att diskutera om Messi och Robben? Undra hur många dagar/veckor detta har pågått nu.

*Skakar på huvudet och går härifrån.
Barcelona westinhoblaugrana
Jag tycker det är enögt av er att säga att ni är det bättre laget om ni får vara fria från skador. Eran form är helt enkelt inte lika bra som förr, kvittar om ni har samma spelare eller inte.

Ni såg väl hur det gick för oss efter vi vann CL + ligan? I stort sett samma trupp kollapsade. Barca var sämre än Real, trots att samma trupp var bättre än Real året innan.

Klart att det hade underlättat utan era skador, har väl inte sagt motsatsen. Men att påstå att Real utan skador skulle vara bättre än Barca nu är ett skämt. Ni har inte så många skador längre, ni har ersatt era spelare. Ändå spelar ni grisfotboll och om det inte var för domaren skulle ni tappa poäng mot ligajumbon på hemmaplan.

Ni ÄR sämre.
Barcelona Criff
obbe, Alltså snälla, kan du inte läsa hur dum du låter?
Hur kan en spelare som kommer från den holländska ligan vara världen bästa spelare?

Så Afonso Alves är världens bästa anfallare för han sprutade in mål i Hereeneven?

Kom igen nu för fan, detta börjar bli patetiskt.

Och hur fan vet du att Robben kunde bli det? Har du en spåkula där hemma eller?
Skulle du inte hålla dig till fakta? Hur var det nu igen?

Messi var väl 17 - 18 under den tiden du syftar på, han hade inte ens slagit sig in i A-lags truppen i Barcelona, hur fan ska man då kunna aspirera på någon guldboll?
Annons: