/spanien/barcelona/forum/19474.aspx/spanien/barcelona/forum/19474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherko
2009-02-01 21:20
Smogen

Håller med dig, väldigt många som överreagerar här inne, syftar inte på just barcafansen utan realfansen lika mycket.

Ska man inte kunna diskutera på grund av tröjan man har vid nicket?
Syftar inte bara på barcafansen utan realfansen lika mycket! Säger det igen för att klargöra det!
Barcelona I Lujan
2009-02-01 21:19
Är det något jag missat? Sen när har amerikaner varit fotbolls kunniga? Allt tjat om Stallone,Kobe...
Barcelona Culéé
2009-02-01 21:18
Smogen

Håller med totalt. Ibland kan det även hära komma upp i barnnivå.
Den Gode Mister
2009-02-01 21:18
Läste om en snubbe på Real Forumet som satsa 500 spänn på Racing till oddset 8.5. Klart det är lockande men varför satsa emot Barca i deras nuvarande form? ;)
Barcelona Smogen
2009-02-01 21:17
Obbe, och ni andra

1. Ironi är svårt att förstå i skriven form,

2. Jag förstår verkligen inte varför ni hoppas på Obbe, han har ju inte sagt något provocerande alls, bara diskuterat lite. Om vi hela tiden ska skryta över hur bra vi är som har ett öppet forum och hålla på och klaga på hur kassa Madrids är för att det är stängt borde vi nog också ha lite större tålamod och respekt för andras fans.
Visst, vissa Madristas kommer hit och beter sig illa, men då borde vi verkligen visa att vi är bättre än så istället för att lägga oss på samma låga nivå som dom, och om någon sen (som Obbe) kommer hit och hålla en vettig diskussion borde vi väl framförallt bete oss på ett bättre sätt än att missuppfatta varenda sak och sen bli förbannade helt i onödan? skärpning
Barcelona LaBarca
2009-02-01 21:17
Nelson Mandela är cule. End of Discussion.
Real Madrid obbe
2009-02-01 21:16
George Looney//

Tjecka länken, första gången han var i Madrid, sen har han besökt där ytterligare en gång, har jag för mig.
Barcelona Culéé
2009-02-01 21:16
F7 Sergio Ramos~

Han finns men finns du?
Herregud va mycket ni madridistas tillbringar er tid här inne! =)
Åtminstone VISSA av er har modet att sitta lugnt framför datan och snacka fotboll :P
Barcelona George Looney
2009-02-01 21:13
Det skrevs häromdagen här om att Kobe Bryant är Barca fan. Om jag läste rätt så är han Inter Milan fan sen liten, men att han gillade även att se på AC Milan, gillade Barca för inte så längesedan när han träffade Ronaldinho och fortsätter gilla Barca tack vare Messi.
Hur många Messi tröjor har inte sålts på sistone?
Vem säger att han inte fotas med en C.Ronaldo tröja nästa vecka om han möter honom?

Sen att Stallone gillar Madrid har jag aldrig hört talas om, men det kan ju stämma,
man har ju hört om Nicolas Cage kopior som är Madrid fan och behandlas hemskt bra av korrupta presidenter.
Real Madrid F7 Sergio Ramos~
2009-02-01 21:12
Rivaldo_gudarnas gud

Finns du på riktigt ?
Real Madrid obbe
2009-02-01 21:11
Mojito//

Asså mannen, i bland överrreagerar ni, såklart jag inte direkt är ute efter att provocera, många saker säger jag ju på skämt, som många allvarliga tolkar fel, just på grund av deras allvarlighet.

Men du behöver inte svara, upp till dig, tycker du är en av de få, som faktiskt går att diskutera med dock.
Barcelona Mojito
2009-02-01 21:07
Obbe

Det du skriver inne på Puertan till din soulmate Valdebebas om att det finns så mycket hat här inne... Inser du inte att det beror på att ni tar med er dynga in hit som inte går annat än att reagera negativt till.

Ibland kommer du in med någon intressant fråga, men bara för att få mer fart på den eld som redan blossar. Du vet att du kommer att få svar som du kan "rida vidare på" med dina låga halvironiska inlägg som bara stjäl energi.

Har fått nog av dig och kommer inte svara på dina inlägg i fortsättningen.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-02-01 21:07
Till alla merdedistas som envisas med att påpeka hur beroeende vi är av Messi. So what? För det första är han världens isärklass bästa spelare. Och för det andra så är han en egen produkt. Så vrf skulle vi ursäkta oss? Han gör oss överlägsna. Utan honom skulle vi la bara va bäst. Och inte mycket mer. För det ni glömmer är ju att vi också har Xavi (världens bästa spelfördelare) och Etóo (världens bästaspjutspets) Som även dom är bättre en någon spelare real just nu befogar över. Lägg därtill Valdes som överglänst eran casillas denna säsong. Även om casillas vanligtvis är mycket bättre. Henry som hittat storformen igen. Puyol som är en top 3 mittback i världen och världens bästa högerback i konkurans med Maicon. Daniel Alves. Alla har dom storspelat och varit högt delaktiga i att vi ligger där vi ligger. Våran ligaplacering hade garanterat varit densamma om vi skulle byt ut Messi mot t:ex Ribery. Så förstår mig inte på er kritik igentligen? Att ni i brist på något konstruktivt tvingas ta till den patetiska ursäkten för vår dominans kan man inte annat en tycka synd om er.

Ps: Robben är inte lika bra som Messi. Robben är inte ens bäst i sitt eget land. Arsenals trollkarl Van Persie är överläggsen den ojämna yttern.
Real Madrid obbe
2009-02-01 21:06
Cape//

Du litar vem du vill lita på, men inte alltid människor gör rätt val.

Kanske skulle en utlåning vara bäst för Pedro, för i barca får han inte så mycket speltid, som han måste ha för att utvecklas.

Messi os.v.//

Hm tar alternativ nummer två inkarnation av hybris, heh.
adil,
2009-02-01 21:02
Guardiola udnerskattar inte Pedro. Då skulle han väl itne ens lyfta upp honom till A-laget. Pedro får mer speltid i Atletic än i A-laget. Han lyftes bara till A-laget för att få prova på och lära känna truppen. Tror Pedro flyttas upp till en permanent plats i A-laget nästa säsong. Finns inte mycket plats för honom nu. Nästa säsong, Henry bänkvärmare, Pedro och Bojan roterar :D
Barcelona Messi är Messias
2009-02-01 21:00
Ämne: ¡Madrid, cabrón, Sal....
F O T B O L L S K U N N I G?

Pojk lille, antingen skämtar du eller så är du en inkarnation av hybris.
Barcelona Cape
2009-02-01 20:59
obbe

Pep gör vad han anser är rätt, men en 2009-åring från Stockholm som du vet naturligtvis bättre?

Jag skulle gärna se mer av Pedro, men jag litar fullständigt på Guardiola och inte en sekund på dig? Är du med?
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:59
Cape//

Förvisso hade inte Abidal en av sina bättre dagar, emn Palanca gjorde det bra i den matchen, och verkar vara stark mentalt, inte många som hade kunnat ta för sig så mycket i en sån match, på det sättet.

Och det menatala är mycket inom fotbollen. Men vore kul att även se Palanca mer, dock har hans chanser minskat, då Faubert kommit nu.
Barcelona Messi är Messias
2009-02-01 20:57
Verkligen kul att Messi fick göra det historiska målet. Messi är en av de mycket få fotbollsspelare vars namn kommer att leva mycket länge. Han kan nämnas i samma andetag som Péle, Maradona, Cryuff och Zidane. Ronaldinho hade nog också kunnat räknas till det gänget, om han inte slarvat bort sin talang utanför arenan.
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:56
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

Heh hur vågar du? Du borde vara tacksam att du får diskutera med en sån fotbollskunnig som jag, får ta en del av min aura.

Visst Pep är ok, men inte många som slår mig, heh.

Sämt åsido, just i det avseendet tycker jag pep gör fel, han kan göra det bara så du vet. Finns många tränare som underskattar vissa spelare.
Barcelona I Lujan
2009-02-01 20:56
Cape

Läs obbes inlägg i puerta, får se då om du tycker att han är så jävla kul!
Barcelona Cape
2009-02-01 20:54
Har inte sett något av Palanca förutom El Clasico. Då var han kanske Reals bäste spelare offensivt. Under hans inhopp skapade han mer än vad Raul och dom andra gjorde på hela matchen.

Kanske mycket beroende på att Abidal inte hade sin bästa dag kanske..
Barcelona Mojito
2009-02-01 20:54
Tycker det är bra att Pedro förpassas till B-laget som ger mer matchning än om han bara skulle vara med i truppen men få sitta på läktaren. Tror Pep som fd Atletic-tränare har bra koll på vad som är bäst. Men, klart man saknar honom, han bjuder alltid på nåt extra, precis som Busquets.
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:53
LaBarca//

Jag tycker Palanca är en bra talang, och skulle vi ta hand om han på rätt sätt, såklart han skulle kunna bli bra, precis som Pedro, har även han potentialen som ni sett.

Men allt handlar om tajming och känsla, vad som är rätt tid för att släppa fram sina talanger.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-01 20:51
Adil

Han heter Palanca men kalla han gärna för Kalle Anka.

obbe

Jag tror nog Pep vet bättre än vad du gör när det gäller Pedro.
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:51
adil//

Ser bara Pedro som en stor talang, som kanske blir bortkastad om han inte får så mycket speltid i barcelona.

Så bättre om han flyttar till en ann klubb så fort som möjligt, innan barca ser den potentialen jag ser. Är du med?

Kan tyvär inte nämna Palanca, eftersom att det bara skulle skapa jämförelser mellan honom och Pedro, påhittade av andra barcafans, sånt kan jag förutsäga rätt lätt.

Precis som att du försökte komma med någon slags provokation mot mig, heh. att ni är så charmiga just nu, heh.
Barcelona LaBarca
2009-02-01 20:50
Det kom in en Maräng hit för några månader sen och sa att Palanca är 5 ggr bättre än Jeffren. haha någon som håller med?
Barcelona Cape
2009-02-01 20:50
obbe

Kul att du diskuterar på en bra nivå nu.

Ja, absolut jag håller med dig. Pedro imponerade på försäsongen och han har imponerat under de få minuter han spelat i ligan osv. På senare tid har han förpassats till Atletics matcher istället, det är synd.
Barcelona petersays
2009-02-01 20:48
Gula korten på Yaya och Pique kommer säkert dras tillbaka. Likaså Alves "filmning". Frågan är väl hur snabbt maskineriet maler.
Barcelona Culéé
2009-02-01 20:48
adil,

Lugna ner dig, han hyllar en av våra unga talanger och du flippar?
Annons: