/spanien/barcelona/forum/19472.aspx/spanien/barcelona/forum/19472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-01-22 18:28
Varför inte värva tillbaka Oleguer, han gör ju succé i Ajax :)
Real Madrid Grande Pepe
2009-01-22 18:27
Det är bara bra om Barcelona på era Artiklar. Redaktionen skrev aldrig att det uppstod ''bråk'' mellan Pep och Etoó. Ni skriver bara att det inte alls var något som hade hänt.

Ps. No hard feelings!
Barcelona J.Gamper
2009-01-22 18:24
Lahm skulle verkligen komma till nytta vid skador och rotation.

Alves är ju given som högerback och han har varit en av de spelare som spelat mest den här säsongen just för att vi inte har nån riktig back up där.

Köper vi Lahm får vi både Sylvinhos ersättare och en bra backup till Alves... så hoppas att Lahm accepterar lite mindre speltid och bänken och kommer hit.
Barcelona LaBarca
2009-01-22 18:15
Fan va bra Alves spelar med Messi där ute på högerkanten. Världens bästa högerkant helt klart!

Zambrotta-Messi? nej. Alves-Messi? YEES!
Barcelona Rambla
2009-01-22 18:13
obbe, Cape & Ride:

Jag läste senast idag att Abidal vill stanna och Pep vill ha kvar honom. Tanken är då, om det här ryktet ska tas på allavar, att Lahm ska spela både som höger och vänsterback. Alves kan inte spela varenda match under en säsong, Puyol vill man helst inte flytta ut på kanten och Abidal behöver också vila emellanåt. Det blir alltså 3 ytterbackar för två positioner. Visst kan Puyi tvingas spela även han på kanten om nöden kräver det, tex vid skador.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-22 18:10
"Er fotbollsledning är förhoppningsvis lika fotbollskunnig som jag"

Hahaha
Hoppas jag verkligen inte.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-22 18:03
Hittade nu denna artikel och fick mitt svar, jag förmodar att ni andra också är intresserade. se länk.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-22 18:02
Någon som vet vad som hände med Marquez när Victor Sanchez fick hoppa in? Är det nån allvarlig skada?
Barcelona The Reporter
2009-01-22 17:38
Ralle ,

Skulle hellre ha både Eto och Villa i mitten

----Messi
Villa--eto
Barcelona Cape
2009-01-22 17:28
Den enda talangen jag känner till från Barca B är väl Victor Espandsin eller något sånt.
Real Madrid obbe
2009-01-22 17:09
Cape//

Nejnej det är man inte, sa bara att jag tycker jag har rätt i den frågan, visst kanske kan tolkas som en viss självgodhet, men a du förstår.

Sen om abidal också lämnar, måste ni kanske in med en till vänsterback då, utöver om Lahm skulle komma?, eller så kör ni med någon mittback där ute vid behov.

Eller har ni någon ung bra vänsterback i från erat B-lag som kanske kan gå upp och funka som backup till lahm nästa säsong, om vi förmodar att både Sylvinho och Abidal sticker.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-22 17:07
Obbe/Cepe

Nu får vi se vad som händer med Abidal, men skulle han vara kvar hade det funkat att ha kvar Abidal samtidigt ha en spelare vid lahms kaliber.

Pep gillar rotation och utnjyttar det när tillfället ges, tänk på att Abidal är bättre deffensiv än offensivt, och skulle vi köpa Lahm så hade man ju använt spelare som har bäst form och som är bäst lämpat mot de motstånd laget har för dagen. Lahm kanske inte ska starta borta plan mot real, rotationen sätts igång och man kör med Abidal där, ser ni min poäng?
Visst kan Lahm spela på varsin kant?
Vi alla vet hur mycket Barca uppskattar spelare som klarar flera positioner.
=)

Bring on Lahm om nu ingen talang spelare kommer upp ifrån Barca b.
=)

Barcelona Cape
2009-01-22 16:59
obbe

Så fantastisk är man väl inte om man "siar" att Barca ska köpa en ny vänsterback. Sylvinho lämnar till sommaren med utgående kontrakt och Abidal har ryktats vara påväg bort. :P
Real Madrid obbe
2009-01-22 16:57
Rambla//

Nae men en del av ett fotbollkunnande är att se vilka värvningar som behövs, har dock svårt att se lahm funka som en backup då till Abidal, jag skulle nog välja Lahm före i startelvan, och abidal blir backup, inte för att han är dålig, men för att jag tycker Lahm är bättre, emn det är min åsikt, mena inte och vara sådär..
Barcelona ihefsu
2009-01-22 16:47

Hur står det egentligen till med Gabriel Milito? Någon som har koll?

Googlade lite precis utan att få något definitivt svar.
Barcelona Rambla
2009-01-22 16:40
Ämne: Vad hände med Márque....
Småkänningar men inga muskelbristningar. Missar 1 till 2 veckor max.

obbe:

Du är inte precis blygsam om din egen person. så du är fotbollskunnig för att Lahm ryktas till Barcelona? Det är ju inte som ersättare åt Abidal i alla fall, utan det blir som ersättare för Sylvinho om ny dessa rykten stämmer.
Deportivo Creus
2009-01-22 16:32
Vad hände med Márquez? Skadad?
Real Madrid obbe
2009-01-22 16:25
Ojda, där ser man hur äckligt rätt man kan ha. Snackade ju om att vänsterbacken för er måste förstärkas och skulle ni ha Lahm och Alves på kanterna så skulle ni bli mer kompletta.

Men hoppas inte ni värvar honom för tycker han är bland de bästa där.

Visst sen behöver ju inte ryktet stämma, men tror det, eran ledning är förhoppningsvis lika fotbollskunnig som jag, och har sett det också.
Barcelona Ralle
2009-01-22 16:18
Valdes
Dani Alves - Puyol - Marques - Lahm
Fabregas - Xavi - Toure
Messi - Villa - Eto

Asenjo
Cáceres - Milito - Piqué - Abidal
Hernanes - Busquets - Iniesta
Hleb - Henry - Ribéry

Bänk:

Pedro
Bojan
Sanchez
Keita
Valencia borjeboy
2009-01-22 16:12
Ämne: heej grabbar undrar ....
match biljett kan du i regel köpa när du väll kommit till barcelona, om du inte skall på någon stor match.. utan en vanlig liga match... camp nou är stor och sälllan utsålt... Vad det gäller flygbiljetter kan jag tyvärr inte tipsa om någon
Barcelona Ronald Koeman
2009-01-22 15:48
Länktips!

Skulle vara grymt och se Lahm lira i Barca-tröjan :)
Barcelona Dizzy
2009-01-22 15:07
Marquez kommer vara borta från spel till 1 till 2 veckor.
J.Janerique
2009-01-22 14:48
Själv tycker jag Tv4 ska ha respekt för att ha kört den spanska ligan så länge. Framöver lär nog ligan också som helhet bli bättre, och då lönar det av sig. Men ett stort frågetecken kan ändå sättas kring varför, det inte finns någon uppbyggnadsfas till matcherna? I form av försnack, vilket alltid varit ett motto för 4...

Sen behöver man inte generalisera matcher, alla vet om att det finns "speciella" matcher , "stora" matcher så att säga där man vill ha försnack, medans det finns skitmatcher, eller mindre viktigare matcher där försnack inte behövs.

Bara man gör justering där så ordnat det sig nog. Om 4an vill det...
GaGo Är Bäst
2009-01-22 14:46
Skadan på marques är den allvarlig eller?...
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-22 14:30
Grande Pepe

Bråk var nog inte det rätta ordet.
Barcelona Cape
2009-01-22 14:17
Grande Pepe

Eto´o var upprörd när han kom till träningen och fick två mindre "utbrott" under träningens gång. Guardiola bad honom att gå in och duscha innan träningen var slut och Eto´o gick in i duschen, inte mer med det.
Real Madrid Grande Pepe
2009-01-22 14:12
Hur kommer det sig att Pep Guardiola och Eto´o har bråkat?
Barcelona Barcadinho.
2009-01-22 13:27
DM1982/

Jag håller med dig fullständigt.

Även om man kunde ordna lite flera matcher med hjälp av en parabol på 80 och 90 talet. så kan man absolut inte jämföra med dagens utbud.

Jag är super nöjd, även om man kan önska sig några små ändringar här o där.
Barcelona DM1982
2009-01-22 13:07
Ämne: Smogen

Då vet vi ....
Om man sätter in saker i perspektiv så får man olika bilder.

Jag kan säga att det är jäkligt bra nyheter att fyran sänder i tre år. Är man så gammal som jag är (33 år) så har man växt upp helt utan spansk fotboll. Man skulle vara glad om de visade några mål på sporten men det var oftast allt. Streama matcher gick knappast då Internet inte fanns på samma sätt som nu. Jag har hejat på Barcelona sedan 1982 men såg knappt en match under hela åttiotalet med dem och det var inte så mycket enklare under hela nittiotalet. Under 2000-talet har det hänt saker och det var skönt.

Även om det kanske var roligare när fyran körde lite försnack förut så är i alla fall jag jäkligt glad över att det är någon kanal som visar fotbollen.

Sedan ska man väl inte nöja sig med mindre och säga att det var värre förr men mitt inlägg är väl mer för att visa hur dåligt det var förr.
Barcelona SaM__-
2009-01-22 13:03
Smogen:

Härligt!. Själv är jag också för att TV4 sänder la liga men jag vill givetvis även ha försnack och eftersnack etc. Om det går att påverka så tycker jag absolut att vi här på svenskafans ska försöka göra något.

Några förslag?
Annons: