/spanien/barcelona/forum/19469.aspx/spanien/barcelona/forum/19469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cape
2009-01-22 21:39
Pep.G

Jag såg också det avsnittet och tyckte det lät väldigt osannolikt, då Franco själv var en uttalad Madridista som dessutom pumpade in pengar i klubben. Sökte runt på google, wikipedia.. ja alla sidor man kan tänka sig, men hittade ingenting om just det.

Något som Kviborg bara slängt ur sig månne?
Barcelona Pep.G
2009-01-22 21:38
En seriöst fråga nu dåva..

Kollade på FanTV tror jag nån gång typ för 2-3 månader sen och då sa Kviborg att Franco hade hjälpt Fc Barcelona från konkurs ?

Är det verkligen sant ? Någon som har hundraprocentig fakta !?
Real Madrid obbe
2009-01-22 21:36
18 mål för Etoo är imponerande, hur många mål har Villa gjort nu i la liga, den främste utmanaren? Får Villa vara skadefri kan han nog ta skytteligatitlen.
Barcelona Saman.
2009-01-22 21:34
rooobinho

Eto'o har gjort 18 mål i ligan. Du kan se allt i statistik här till vänster i menyn.
Real Madrid obbe
2009-01-22 21:33
DZJocke//

Du vet väl att vi bara är halvvägs in på ligan, rätt stupid att ta ut något i förskott, visst är det en uppförsbacken, men man har kunnat hämta in ett liknande försprång förut.

Räkna också in en Seger(nu är det iof jag som tar ut saker i förskott, men ändå) för Real på bernabeu, och det är bara 9 poäng upp, tre matcher.

Allt kan hända, bollen är rund, och målet är för stort för bollen.
Barcelona Saman.
2009-01-22 21:33
Äsch inget är avgjort än, finns fortfarande 57 poäng att spela om.
Real Madrid rooobinho-
2009-01-22 21:32
zuup fookes, jag undrar bara hur många mål Eto´o har gjort i ligan?? någon som vet?
Barcelona En Gång Barca Altid Barca!
2009-01-22 21:31
Jävlar vad det är dött här idag :p

Men Zhirkov eller Lahm? Vad tycker ni?
Själv håller jag på Zhirkov :)

DzJocke
2009-01-22 21:29
Man kan inte anklaga Barca för att göra ligan särskilt spännande... Grattis till Guldet!
Barcelona Dizzy
2009-01-22 20:03
Känns riktigt bra att ha spelare utvilad som Henry Etoo Alves Toure inför Numancia.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-22 19:08
Grande Pepe

Jag har inte hört om något bråk mellan Eto'o och Pep.

Läs ''No hard feelings mellan Pep och Eto'o''.
Barcelona BlueRed.
2009-01-22 19:02
obbe

Eller så hoppas han att vår fotbolls ledning är kunnigare än dig.

-------------

Sagt det förr och säger det igen, nej tack till Lahm.
Real Madrid obbe
2009-01-22 18:58
Delarocha RIP Puerta//

Du hoppas alltså inte att din ledning är fotbollskunnig, konstigt måste jag säga.
Barcelona BlueRed.
2009-01-22 18:32
Grande Pepe

Läs artikeln igen, det handlar om kommentarer från Txiki samt Vilanova om händelsen.
Barcelona jopo
2009-01-22 18:31
Ny här så det ska bli kul att se hur det funkar och få snacka lite barca och fotboll med er :D
Barcelona J.Gamper
2009-01-22 18:31
Ämne: Det är bara bra om B....
Det är ju bara positivt att det ända media lyckats hitta den här säsongen är att Eto var arg på träningen och blev skickad av Guardiola till duschen.

Känns som om harmonin verkligen blivit bättre sen Guardiola kom. Kanske beror det också på nya personer som Pique och Alves o co.
Barcelona Saman.
2009-01-22 18:29
Grande Pepe

Känns det bättre för dig om vi ljuger ihop en histora om att Pep, Eto'o hamnade i slagsmål? Jag föredrar i alla fall sanningen.
Barcelona Saman.
2009-01-22 18:28
Varför inte värva tillbaka Oleguer, han gör ju succé i Ajax :)
Real Madrid Grande Pepe
2009-01-22 18:27
Det är bara bra om Barcelona på era Artiklar. Redaktionen skrev aldrig att det uppstod ''bråk'' mellan Pep och Etoó. Ni skriver bara att det inte alls var något som hade hänt.

Ps. No hard feelings!
Barcelona J.Gamper
2009-01-22 18:24
Lahm skulle verkligen komma till nytta vid skador och rotation.

Alves är ju given som högerback och han har varit en av de spelare som spelat mest den här säsongen just för att vi inte har nån riktig back up där.

Köper vi Lahm får vi både Sylvinhos ersättare och en bra backup till Alves... så hoppas att Lahm accepterar lite mindre speltid och bänken och kommer hit.
Barcelona LaBarca
2009-01-22 18:15
Fan va bra Alves spelar med Messi där ute på högerkanten. Världens bästa högerkant helt klart!

Zambrotta-Messi? nej. Alves-Messi? YEES!
Barcelona Rambla
2009-01-22 18:13
obbe, Cape & Ride:

Jag läste senast idag att Abidal vill stanna och Pep vill ha kvar honom. Tanken är då, om det här ryktet ska tas på allavar, att Lahm ska spela både som höger och vänsterback. Alves kan inte spela varenda match under en säsong, Puyol vill man helst inte flytta ut på kanten och Abidal behöver också vila emellanåt. Det blir alltså 3 ytterbackar för två positioner. Visst kan Puyi tvingas spela även han på kanten om nöden kräver det, tex vid skador.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-22 18:10
"Er fotbollsledning är förhoppningsvis lika fotbollskunnig som jag"

Hahaha
Hoppas jag verkligen inte.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-22 18:03
Hittade nu denna artikel och fick mitt svar, jag förmodar att ni andra också är intresserade. se länk.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-22 18:02
Någon som vet vad som hände med Marquez när Victor Sanchez fick hoppa in? Är det nån allvarlig skada?
Barcelona The Reporter
2009-01-22 17:38
Ralle ,

Skulle hellre ha både Eto och Villa i mitten

----Messi
Villa--eto
Barcelona Cape
2009-01-22 17:28
Den enda talangen jag känner till från Barca B är väl Victor Espandsin eller något sånt.
Real Madrid obbe
2009-01-22 17:09
Cape//

Nejnej det är man inte, sa bara att jag tycker jag har rätt i den frågan, visst kanske kan tolkas som en viss självgodhet, men a du förstår.

Sen om abidal också lämnar, måste ni kanske in med en till vänsterback då, utöver om Lahm skulle komma?, eller så kör ni med någon mittback där ute vid behov.

Eller har ni någon ung bra vänsterback i från erat B-lag som kanske kan gå upp och funka som backup till lahm nästa säsong, om vi förmodar att både Sylvinho och Abidal sticker.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-22 17:07
Obbe/Cepe

Nu får vi se vad som händer med Abidal, men skulle han vara kvar hade det funkat att ha kvar Abidal samtidigt ha en spelare vid lahms kaliber.

Pep gillar rotation och utnjyttar det när tillfället ges, tänk på att Abidal är bättre deffensiv än offensivt, och skulle vi köpa Lahm så hade man ju använt spelare som har bäst form och som är bäst lämpat mot de motstånd laget har för dagen. Lahm kanske inte ska starta borta plan mot real, rotationen sätts igång och man kör med Abidal där, ser ni min poäng?
Visst kan Lahm spela på varsin kant?
Vi alla vet hur mycket Barca uppskattar spelare som klarar flera positioner.
=)

Bring on Lahm om nu ingen talang spelare kommer upp ifrån Barca b.
=)

Barcelona Cape
2009-01-22 16:59
obbe

Så fantastisk är man väl inte om man "siar" att Barca ska köpa en ny vänsterback. Sylvinho lämnar till sommaren med utgående kontrakt och Abidal har ryktats vara påväg bort. :P
Annons: