/spanien/barcelona/forum/19467.aspx/spanien/barcelona/forum/19467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid obbe
2009-01-23 20:41
Saman//

Hmm jag tror jag väljer ursäkta mig med fakta, så ska jag ha det, för det finns fakta att vi haft massa skador och om det läget hade varit bättre hade vi inte legat så långt efter. Det är min åsikt.

Inte så svårt att förstå eller?
Barcelona Saman.
2009-01-23 20:41
Obbe

Det är många, om och men osv? Varför lever du inte i nuet?

Varför gör vi inte alla det? Hmm...
Barcelona Saman.
2009-01-23 20:39
MADRID 1902

Jag vet i vilket skick vi var förra året. Vad är ditt argument? Jag fråga om ert generationsbyte, om du kunde förklara det?
Real Madrid obbe
Criff//

innan skadebekymren, när han spelade i chelsea, kom exakt i från psv, var han en av världens bästa spelare, och skulle de inte kommit de där skadrona, hade han säkert vunnit något ska du se, avgjorde och var inblandad i match efter match för chelsea. Då stod messi i Robbens skugga, skulle Robben fortsatt vara skadefri hade han kunat utmana däruppe med C.Ronaldo,Kaka.
Barcelona tarrak
Maränger som jämför Robben med Messi och beklagar sig över sina skador. Spännande...

Barcelona Saman.
2009-01-23 20:38
Obbe

"Jag skrev ju nyss att det inte var ursäkter..."

Ursäktar du dig med fakta nu eller? Hur ska du ha det?

Dina argument är inte logiska helt enkelt.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-23 20:37
Barcadinho

Någon italiensk tidning hade gjort en tabell om man ändrade på poängen som man "fått" likt den Marca gjorde häromdagen.

Ja då låg Inter på en tredje plats medans Juventus toppade och Roma låg på andra platsen. Inter gör nog sig välförtjänt av att kalla sig "det nya Juve" när de gäller dombeslut. Även om det gäller alla topplag egentligen.
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:37
Saman
Criff säger ju precis vilken skick ni var i när vi vann men du kanske inte blundar för vissa inlägg.

Real Madrid Zizou_spars
2009-01-23 20:36
Barcadinho. //

Det var inte som spelare överlag de jämfördes, utan enbart dess sprint kunskaper. Just nu är Overmars med i diskussionen.

westinhoblaugrana //
Enögd? Den truppen vann ligan överlägset förra året. Så är lika enögt att tro att barca är bättre som det är att Real skulle vara det. Går inte att säga.

Men det allt handlade om var, varför är en diskussion larvig och dum bara för det är någon eller några med en annan tröjfärg som för den? Det är bara ruskigt larvigt, om något, dumförklara sådant. Finns inga anledningar.
Barcelona Saman.
2009-01-23 20:36
Vad är det för generationsbyte du snackar om MADRID 1902?
Real Madrid obbe
2009-01-23 20:35
Saman//

är det något fel att ursäkta sig med fakta da?, elelr att verkar vara logisk.

westinhoblaugrana//

Han inte sagt att jag anser det, men det hade underlättat om vi hade haft alla våra bästa spelare tillgängliga mer än otillgängliga, håller du inte med? Gör du inte det, är det du som är enögd.
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:35
Abbe_
Jag tror jag förstog vad du menade första gången du behövde inte skriva det 2 gånger.
Criff
Nu överdriver du så dåliga var ni inte men ni hade era problem och vi hade inte samma problem.
Som i år vi har problem (skador) ni har inte det.
Men ändå jävligt starkt och vinna ligan under generations byte det är ändå inte bara Barca och Real som är med i ligan finns väl andra lag också.

Barcelona Criff
2009-01-23 20:34
obbe, om Robben eller har varit så nära så visa mig en lista där Robben varit nära att vinna ett inviduellt pris?

Jag väntar...

Och kul att du hängde upp dig på just Messi, men att Messi just nu är världens bästa spelare är det nog inte många som inte håller med om.

Men jag nämnde också andra spelare som t.ex David Villa som är betydligt hetare än Robben för tillfället..

Så sluta hänga upp dig på just Messi, Robben har fortfarande långt kvar att kunna röra många andra spelare.
Valencia Villa/Silva
2009-01-23 20:32
Jag hörde ett rykte om att Unai Emery vill låna Barcas tredjemålvakt nu när renan blir borta 6 veckor. Har någon annan hört detta??
Barcelona Saman.
2009-01-23 20:31
Obbe

Om det är någon som är ologisk så är det du. Bara för att du skriver att det inte är ursäkter innebär inte att det inte är det. Du ursäktar dig helt enkelt med fakta. Vad ursäktar man sig annars med? Morötter?

Ni kanske inte ser det för att ni har real-glasögon på er. Men jag, andra barcafans och supportrar ser en fet jävla tråd genom era argument och ert beteende och det är det som är ologiskt.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-23 20:30
obbe

skojar du med oss eller? du påstår alltså att real är bättre än barca, när de har full trupp. du e fan inte ens värd att diskutera med. Hur enögd kan man bli?
Real Madrid obbe
2009-01-23 20:28
Saman//

Jag skrev ju nyss att det inte var ursäkter, det gäller att tänka logiskt och se på faktan, klart det påverkar, handlar inte om att gråta, snarae ni som gråter när ni inser vad vi hade gjort med en full trupp.

Men ologiska personer har svårt att tänka logiskt.
Barcelona Abbe_
2009-01-23 20:28
MADRID 1902

Ingen är intresserad av vad du tycker, då det absolut inte går ihop med verkligheten.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-23 20:26
På tal om domare och tabbar (vi hade en liten diskussion här efter real-osasuna).

Såg ni förresten matchen eller målen mellan Inter och Roma i cupen?

Andra målet för Inter - en klar och tydlig offside. Ett spädbarn skulle märka det (nicken innan Zlatan skott var en klar offside).
Inter är vidare i cupen med hjälp av domarna.
Och såna misstag ser man nästan varje vecka, nånstans.

Zizou_spars och de andra:

Ni får diskutera vad ni vill, men klaga inte på andra om det låter ibland löjligt.

Hur kommer du/ni tycka om jag ska börja jämföra Cáceres och Ramos?
Deras snabbhet, huvudspel, spelförståelde, ålder, höger o vänster fot osv.

Ni kommer att tycka att det är en märklig jämförelse.

Kan ni inte börja jämföra Robben med t ex Joe Cole, Joaquin eller Edu osv ? Då kommer ni inte låta så löjliga.
Valencia Villa/Silva
2009-01-23 20:26
Jag håller absolut inte med om att real som hel trupp är bättre än barca. Guti kan man bara inte jämföra maed Xavi då xavi är bättre på nästan allt. Yaya Toure är en hundra gånger bättre defensiv mit än Gago. Sneijder/Van Der Vaart kommer ingenstans i närheten av Messi och Iniestas kreativitet. Den enda som man kanske skulle kunna jämföra är Van Nistelrooy och Eto.
Oh and, tack så mycket för Mata. han har verkligen hjälpt oss denna säsong.

Hur går det för Luis enrique??
Real Madrid obbe
2009-01-23 20:25
Criff//

För dig få det som att låta att messi redan är en gulddbollenvinnare och varit så i flera år, ingen kan peta på honom.

C.Ronaldo är världens bäste spelare och blev utnämnd till det, hans förra säsong var mer än imponerande och var värdig vinnare.

Dock tyder mycket på om mesi fortsätter så här att han blir vinnare av den fina bollen.

Men tyvärr Robben är inte så långt i från som du tror, varje gång han spelat för oss har han imponerat och gjort något bra, det är en spelare som håller hög standard och gr vettiga saker varje match, fonns få av hans klass, och skulle han vara mindre skadefri, hade det varit tuf konkurrans för Messi natt ta guldbollen.
Barcelona Criff
2009-01-23 20:25
MADRID 1902, och i vilket skick var Barcelona under ert såkallade "generations byte"?
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:24
Saman
Inger vi försöker bevisa det är bara det jag tycker.
Varför ska vi gråta hos mamma vad har det med fotbollen och göra.
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:21
(Jag tror knappast Barca fans gick in på puertan för att skriva hur mycket bättre Puyol var de senaste 2 åren då vi låg x antal poäng efter er)

Varför skulle inte Puyol kunna vara bättre fast ni låg x antal poäng efter?
Inte att jag tycker att han varit bättre men det är väl inte Puyols fel om ni ligger poäng efter oss.
Fattar inte din tolkning.

Barcelona Saman.
Ursäkter, ursäkter... Vad försöker ni bevisa här? Att ni är bättre än oss? Återkom gärna när ni leder i ligan allt annat bryr jag mig fan inte om. Gå och gråt hos mamma annars.
Barcelona Criff
obbe, menar du nästa år eller? För jag kan ju informera dig att Robbens 4 mål kommer han inte långt med.

Kan jämföra med Messi t.ex som efter halva säsongen har gjort 21 mål & 14 assist.

Däremellan kommer x antal spelare som har presterat duktigt mycket mer än vad Robben gjort, som är hetare guldbollen vinnare.

Så att sitta och jämföra Messi med Robben blir ganska fjantigt då Robben har långt kvar statistiskt sätt att ens kunna peta på Messi, och då har vi inte ens nämnt spelare som David Villa, Rooney och andra heta spelare för tillfället.

Men visst, att Robben har potential att bli mycket bättre än vad han är nu och är väldigt dominant när han är på plan kan ingen förneka, men att sitta och säga att han skulle vara bäst i världen efter 5 hela matcher är patetiskt, och det tycker nog de flesta som inte håller på Real Madrid.
Barcelona Abbe_
2009-01-23 20:20
MADRID 1902

Ingen är förvånad att du tycker som du gör.
Real Madrid obbe
2009-01-23 20:20
Saman//

A det är oroande, Abrahamovitj la grunden sen har fler vågat träda fram och fylla på i fotbollsmarknaden. Tycker det är tråkigt att det börjar mer röra sig om pengar än själva själen fotboll, tyvärr kommer pengarna svarta ner fotbollen ännu mer i framtiden, det är vad jag förutspår, så man ska vara tacksam sålänge det åtminstone är måttligt.
Real Madrid MADRID 1902
2009-01-23 20:18
Criff
När vi har en hel trupp så tycker jag att vi har ett bättre lag än er och du tycker säkert annorlunda inget konstigt med det.
Vi har vunnit ligan 2 sista åren och det var under våran generations byte.
Vi är starkare i år än dom förra 2 åren synd att skadorna tog våran första halvsäsong.

Barcelona Abbe_
2009-01-23 20:18
Zizou_spars

Nej tydligen inte, kanske lika bra.
Annons: