/spanien/barcelona/forum/19459.aspx/spanien/barcelona/forum/19459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-01-24 15:39
D_ALVES_20:

Vad jag tycker? Jo, jag tycker att alla människor (nästan iaf) är så otroligt lättlurade. Florentino har inte ens uttalat sig om att han vill bli president igen. Det är något spansk media tar för givet. Samma sak med det här med Messi. Har Florentino sagt att han ska värva Messi? Nej, nej och åter nej. Återigen är det spansk media som tar saker för givet.

Det skulle inte förvåna mig om han inte ens ställer upp i presidentvalet. Han har en mycket sjuk fru att ta hand om.
Barcelona A.Gaudi
2009-01-24 15:33
Känner mig inte orolig över att real skulle kunna sno åt sig messi. det kommer helt enkelt aldrig att hända. om någon säger att det är samma situation nu som med figo så ljuger dom.

Sedan förstår jag inte riktigt varför perez ska tillbaka överhuvudtaget. Alla verkar ha glömt bort att (visst han gav real otroliga framgångar MEN) han lämnade rodret efter att skeppet havererat värre än vad det gjort nu, går inte ens att säga att dagens real har havererat.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-24 15:31
tror barca ställer upp så här!!

Valdes
Alves Puyol Pique Abidal (caceres,sylvinho)
Xavi Yaya (busquet,iniesta,guddy)
Messi Etoo Henry

tror det blir busquet men hoppas på ett offensivare barca och då vill jag att iniesta startar där.
Barcelona D_ALVES_20
2009-01-24 15:29
Vad tycker ni om att Florentino Perez vill värva Messi?
Barcelona The Reporter
2009-01-24 15:00
Mojito

Matchen spelas vid 22.00 , knappast kommer vi få reda på laguppställningen ett par timmar innan match,
Barcelona Mojito
2009-01-24 14:46
Hoppas nu att Eto´o tog tillrättavisningen av Pep på ett positivt sätt och använder detta som tändvätska i kväll. Det jag absolut inte vill se är att lejonet startar på bänken, då kommer säkert alla spekulationer i gång, och vips så är vi inne i träsket med media som jagar krisrubriker.

Numancia är ju inget lag som skrämmer, men med tanke på att det är enda laget som vunnit mot oss i år måste de få lite cred ändå.

Håller med de som vill se Iniesta på mittfältet idag. Ett högt tempo från början för att få ett tidigt ledningsmål skulle sitta skönt. Å andra sidan visade ju vampyren mot Depro att han är stekhet som inhoppare också.
Den som lever får se, 6,5 timme tills laguppställningen kommer...
Barcelona Pep.G
2009-01-24 14:46
Haha, det skulle vara hur komiskt som helst om vi förlorade mot just Numancia ikväll.

Jag tror faktist Iniesta kommer att få starta bredvid Xavi ikväll, men då vill jag inte se samma sidledspassningar som vi fick se förra året, utan vill se fina bollar framåt !!!
Barcelona Rambla
2009-01-24 14:42
Det är rent ut sagt pinsamt hur Inter slickar Maradonas bakdel. Jag är ganska så övertygad om att Maradona inte hade satt sig i den sitsen och försöka övertala Messi att lämna Barcelona. Han om någon vet vilken ikon Messi redan blivit i klubben.
Barcelona The Reporter
2009-01-24 14:29
LaBarca

Är det inte tillåtet att drömma ?:)
Barcelona LaBarca
2009-01-24 14:20
Titta länktips!

Maradona försöker locka Messi till Inter.
Real madrid sägs också vara intresserade haha.
Barca08
2009-01-24 14:15
Petersays //
du menar väl busquets istället för pique på mittfältet?
Barcelona petersays
2009-01-24 14:10
Kommer nog bli en rätt väntad startelva ikväll.
Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Yaya
Xavi-Guddy/Iniesta/Pique
Messi-Etoo-Henry

Platsen bredvid Xavi är den enda som är lite osäker i mina ögon. Guddy var dålig i veckan. Men det var verkligen Busquets också. Vill man spara Iniesta för ett eventuellt inhopp? Många frågor, få svar. Jag är lite inne på Guddy faktiskt. Han har det inom sig och behöver en chans att få gottgöra den senaste insatsen.
Barcelona Cape
2009-01-24 13:57
Okkapokka

När du säger att det inte kan bli annat än kross, betänk då att Numancia kommer parkera spelarbussen. Fast lite oroliga borde vi vara då de är klart bättre på handbollsförsvar än Real. ;)
sebbaa
2009-01-24 13:46
Skulle föresten vara jobbigt om vi vann 5-0 idag. Har för mig att det skulle finnas alltför stor, nja inte press, men en såndär underlig stämning i laget som kudne förstöra en match då alla eller ingen vill göra detdär 5000 målet i början av matchen. Fast knappasat kommer det att hända, men skulle vara fint med 6-0 idag och Bojan skulle få hoppa in och skjuta den sista :)
Barcelona Okkapokka.
2009-01-24 13:44
Cape

Startelvan blir nog lik den som vi hade första mötet mot Numancia. Enda skillnaden skulle vara att Pique bildar mittlås med Puyol istället för Marquez.

Känns faktiskt som det inte kan bli något än kross idag. Även om Pep säger motsatsen.
Barcelona Cape
2009-01-24 13:30
Jag håller med de som tycker att man borde starta med Xavi, Iniesta + Pivote på mitten. Jag gillar både Busquets och Yaya, men med tanke på att Busquets spelade mot Espanyol så skulle det inte förvåna mig om Iniesta fick chansen på mitten.

Men å andra sidan kan det ju då bli för mycket bollinnehav och för lite mål.. om ni förstår vad jag menar :P
Barcelona Der Afro
2009-01-24 13:12
Det finns en del domare i Spanska ligan som definitivt dömer FÖR Real Madrid. Medina Cantalejo är en av dom har jag alltid hävdat.

Nu fick jag lite statistik över hans insatser när han dömt Barcelona och/eller Real (innan senaste El Clasico som han också dömde).
Så här ser det ut om någon är intresserad:

Han har dömt Barca 19 ggr och det har blivit 7 segrar och 6 förluster samt 8 straffar emot Barca.

Han har dömt Real 18 gånger, dom har vunnit 11 och förlorat 3 och fått 4 straffar emot sig.

Slutsats: Statistik är inget bevis men ser ni Medina Cantalejo döma så var beredd på det värsta.
Barcelona The Reporter
2009-01-24 12:53
Är det inte hånade om nu valdes skulle ta en straff ? :D Vi är barca , vi är också kända för vårt uppträdande :D
Barcelona Gud är störst!
2009-01-24 12:34
Här är Etoos 2 snyggaste mål. Personligen tycker jag den senare är lite finare, båda är ganska lika men den senare är lite komiskt då han försökte skruva in den i andra hörnet också men istället gick den snyggt in i första hehe.

EDIT; Såg nyss att Canaletes hade länkat till det andra målet också. sorry
Barcelona Culéé
2009-01-24 12:25
Barcaholic

Härligt! =)
Barcelona Barcaholic
2009-01-24 12:23
Gustaf

Men sen mot ett lag som Numancia kan man väl prova med Iniesta och Xavi på mitten. För Numancia kommer ju koncentrera sig bara på att försvara och absolut inget annat. Och när både Henry och Iniesta spelar bra så blir det ju väldigt svårt och ''peta'' någon av dom två. Så just på såna här matcher tycker jag man kan spela med båda dom två.
Barcelona Gustaf
2009-01-24 12:20
Messi-Barca-10//

Pep ser i första hand Iniesta som en anfallare så jag tror inte vi kommer få se Don Andrés bredvid Xavi särskilt ofta. Inte ens när Xavi vilare i cupen får ju Iniesta gå ner på mitten. Jag gillar mittfältskombinationen med en best (Touré, Busquets), en häst (Guddy, Keita) och en maestro (Xavi) så jag tycker Pep gör helt rätt som sätter Iniesta i anfallet. Xavi har nog inget emot det heller, med två man bakom sig spelar han sin livs fotboll. Dessutom kan Iniesta glänsa mer med sina dribblingar än han kan på mittfältet där en tappad boll kan få förödande konsekvenser.
Barcelona Barcaholic
2009-01-24 12:16
Culéé

Vi är uppe på 4994, läs länken jag skickade så ser du själv också.
Barcelona Culéé
2009-01-24 12:15
nu blir man förvirrad, är vi uppe på 4999 eller 4994?
Barcelona Barcaholic
2009-01-24 12:14
Abbe_

Barça’s extraordinary goalscoring rate this season (54 goals in 19 league fixtures) means it is not long before they will be celebrating goal 5000. The 5-0 win against Deportivo took them up to 4994, and now they are just 6 short of the 5000 mark. They have done that in 2439 games in 77 seasons of top flight football.

Taget från barcas hemsida som du ser på länken också.
Barcelona Klint
2009-01-24 11:59
Ämne: någon som vet om red....
Kollar av den ganska ofta. Var det något speciellt du tänkte på kan du alltid skriva ett PM.
Barcelona Abbe_
2009-01-24 11:58
Barcaholic

17.01.2009 11:42

Spelades matchen på morgonen?
Barcelona Barcaholic
2009-01-24 11:52
Abbe_

Nej för dom uppdaterade sidan efter matchen. Vi har gjort 4994, så 6-0 mot Numancia hade varit kul =)
Barcelona Abbe_
2009-01-24 11:44
4999.

Edit: Barcamartin

Artikeln du länkade publicerades innan Barças match mot Deportivo. Så nästa målskytt kommer skriva in sig i historieböckerna.
Barcelona Culéé
2009-01-24 11:39
Barcamartin

Hur många mål är vi uppe på nu?
Annons: