/spanien/barcelona/forum/19458.aspx/spanien/barcelona/forum/19458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2009-01-25 00:55
Rambla

Idag är det verkligen "Tots units fem força", som gäller. Där inräknar jag även sedvanliga forumtroll som Baloo och Valdebebas, deras Barcelona-fixering kan bara tyda på en sak.
Barcelona BlueRed.
2009-01-25 00:55
Delarocha RIP Puerta

Tack för det.

Så 10/15 mål på straffar, och han ska ta Eto'os plats? Nej tack.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-25 00:54
Ravo; det där argumentet vet inte jag om det håller. Hade Maradona varit så dominant som t.ex Messi är nu tror du? Som du själv säger. Spelarna blir bättre för varje år och det blir svårare. Både anfallare och försvarare blir ju bättre och antagligen utvecklas ju anfallare och försvarare i jämn makt gentemot varandra.
Så att säga att han inte hade varit bra nu tycker jag är ett dåligt argument för det är ju naturligt. Alla sporter utvecklas ju, nya rekord sätts.
Spelare bör jämföras med försvarna under sin tid och inte anfallarna från i dag. Annars blir det bara fel.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-25 00:53
Jay-Z/

Visst skulle det funka kanske bättre med Busquets och Iniesta till vänster o Henry på bänken.

Men det är många matcher o på onsdag är det redan en till.
Man måste rotera.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-25 00:52
Bluered; Zlatan gjorde förra året 15 eller 16 mål i ligan. Tror det var 15. 10 av dessa var straffar. Har för mig att han hade gjort så mycket som 3 spelmål inför sista omgången då han stänkte dit 2 mot Parma och avgjorde ligan. Så Zlatan är ju egentligen inte en överdrivet utpräglad målskytt även om den här säsongen verkar vara ett steg i rätt riktning.
Barcelona Ravo
2009-01-25 00:52
Eftersom man inte kan skriva något på reals forum så vill jag kritisera k31-Bayern här istället. Att pele är världens bästa spelare genom tiderna är bara skit enligt mig. Visst han va bäst under sin tid men det var helt annorlunda fotboll då. Spelarna blir bättre för varje år och därför blir det svårare. Jag tror inte att Pele skulle göra lika bra ifrån sig nu som då. Det är vad jag tycker.
Barcelona Rambla
2009-01-25 00:51
Jay-Z

Ett litet tips. Kolla in januaris spelschema så kanske det går upp ett ljus för dig varför Pep ändrar i startelvan så ofta.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-25 00:51
Delarocha RIP Puerta

Har nästan aldrig riktigt förstått vad Baloos inlägg går ut på.
Barcelona Sersari
2009-01-25 00:50
Jay-z

Det är ju därför du är bäst, du förstod till och med att jag inte menade det på riktigt. Jag förstår att du gillar att kritisera laget så mycket du kan, men att du gör det varje gång Barcelona VINNER är för mig ett mysterium.

Sir Alex är en grym tränare som jag har mycket respekt för. Joseph Guardiola är 37 år ung, har vi en hälften så stabil president som Laporta de kommande åren så ska du se att detta geni kan bli en "sir" han med;)
Barcelona tribente_magico
2009-01-25 00:50
nån mer än mig som tyckte det va ett solklart rött kort när han drar eller snarare håller fast etoo så han inte kan springa mot mål efter en lysande bollmottagning!?
Barcelona Sahand11
2009-01-25 00:49
Eto passar perfekt in i Barcelonas spelsystem och det finns inte så många spelare som kan ersätta honom..Den ända spelaren som skulle kunna ta över hans plats skulle vara Villa. Jag tycker att de är ganska lika i sina spelstil...
Barcelona BlueRed.
Delarocha RIP Puerta

Exakt. Du råkar inte veta hur många mål han gjorde förra säsongen samt hur många av dem var straff mål? Har för mig att Eto'o lyckades göra lika många mål eller mer utan att slå in en enda straff. Och då hade han precis kommit tillbaka från en skada som varade ungefär 3 månader.
Barcelona Klint
Zlatan och Ruud är inte spelartyper som hade passat in i Barcelonas spel då det inte rör sig många meter i defensiven. Däremot tror jag att både Villa och Torres hade kunnat fungera ypperligt där framme. Men det finns då inget som hade kunnat få mig att vilja få bort Eto'o!
Barcelona Rambla
2009-01-25 00:48
Jag är så jävla nöjd med Pep som tränare. Han är verkligen speciell. När första halvlek var över var jag frustrerad. Spelet stämde inte och spelarna slarvade och avsluten var hafsiga. Då går Pep in och förändrar matchbilden totalt, och det utan att göra ett enda byte. Det är fan imponerande.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-25 00:48
Jag byter inte heller lejonet med någon annan i världen (inte än).

Jag älskar den här spelaren.
Han gör inte bara mål. Han är en show. Jag gillar varenda liten bild som man får på honom under en match.
När han är arg, glad, besviken, fundersam.
Varenda liten detalj.

Jag älskar såna spelare som lever matchen med varenda liten muskel.
Han får missa lite till. Jag väljer inte träbockar över honom, så länge han leverera det han ska göra.
Barcelona Jay-z
2009-01-25 00:47
Barcadinho //

De där kan jag köpa men kolla match bilden hade sätt mycke bättre ut i början om Busquesta va inne. Vi hade fått mer tyngd stabilitet. Sen haft en joker i form av Henry på bänken. Såna spelare som Busquesta 20 år kan spela 4 gånger i veckan.

Vi får se hur de blir nästa vecka då kan man döma Pep.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-25 00:47
Bluered; Zlatan får mycket straffar och medial uppmärksamhet i Sverige. Typ.
Barcelona BlueRed.
2009-01-25 00:45
Sen förstår jag inte varför man ska ha Zlatan istället för Eto'o? Det ända som är bättre med honom är hans styrka samt teknik. Han är varken snabbare eller mer målfarlig än Eto'o. Inte ens i närheten.
Delarocha RIP Puerta
Jay-z; Ferguson hade startad med Scholes och Giggs.
Barcelona Marc
Jag tycker också V. Vazquez ska få fler chanser i A-laget, tyckte han var bra på försäsongen och matchen i CL mot Shaktar hemma var han riktigt bra enligt mig.

Hoppas han kan få komma upp och visa lite mer, han verkar ju iallafall vara väldigt bra i B-laget.
Barcelona Jay-z
2009-01-25 00:44
Sersari //

Tackar men kan ej säga desamma om dig, förstog din ironi där. var de bara för att jag inte tyckte att Pep gjorde rätt med första elvan?

Nu kommer jag säga något förbjudet. Ferguson är ett Geni i högsta klass ingen är i närheten. Absolut världklass. Tycker inte han har fått den beröm han ska ha. Skulle va som en vååt dröm om en ny Ferguson föddes. Världens bästa tränare genom tiderna utan snack. Att Pep blir som han njaa men en vååt dröm.

Ferguson hade definitivt startat med Busquets och Iniesta idag.
Barcelona Rambla
2009-01-25 00:42
tarrak:

Hear hear, jag är med du. Enade vi stå. :)
Barcelona Barcadinho.
2009-01-25 00:42
Jay-Z/

Och nu kommer också jag och gnäller på dig :)

Men Busquets spelade i onsdags hela matchen mot Espanyol, så det är därför att satt på bänken, för att vila. Vi ser homnom igen på onsdag.

Men jag håller med dig om Henry!
Barcelona Rambla
2009-01-25 00:41
Delarocha:

Så förbannat avundsjuk och onyanserad i sina inlägg, så det bara blir komik av det hela.
Barcelona tarrak
2009-01-25 00:40
Ämne: Delarocha RIP Puerta....
Problemet är att Ruud inte skulle hamnat i hälften så många lägen, eftersom han inte jobbar hälften så mycket. Ruud är en utpräglad målskytt vars expertis är att tåa in en boll när man minst anar det. Eto'o missar fler målchanser, men har ändå ett högre målsnitt, även när det går dåligt för laget. Lägg därtill att Samu hjälper till att sätta den höga press som krävs för att Barcelonas 4-3-3 ska vara framgångsrikt. Jag hade inte bytt Samu mot någon anfallare i världen!
Delarocha RIP Puerta
Baloo måste ha det otroligt jobbigt. Han har nu suttit i en timme och försökt nedvärdera och förringa Barcelona. Han har kreativa förklaringar iallafall. Coca cola-reklamen var nog min favorit men att han tror på det han säger själv tvivlar jag starkt på.
Barcelona Sersari
Barcelona kan inte ha en Van Nistelrooy i sitt lag. Barcelona är ett spelande lag, som behöver spelande anfallare och därmed tar argumentet slut. Van Nistelrooy passar in perfekt där han är idag.
Barcelona Ravo
Ämne: Namn: Mr Baloo-Gonza....
Killen är bara avundsjuk. Respekterar han men ibland så verkar det som att han bara får hjärnsläpp. Vill han neka till att Messi är bättre än alla andra nu så får han väl göra det, men han kommer väl få äta upp sina ord senare.
Christián
2009-01-25 00:39
Mr Baloo-Gonzalez

Allt media är fokusera på att göra Messi större än vad han är! han är duktigt, men mer än så är han inte!

Förnekelse/Frustration på hög nivå !
Barcelona Rambla
2009-01-25 00:38
Jay-z:

Om Numancia fått sitt mål godkännt, tror du då att de hade flyttat upp laget och anfallit mer?

Troligtvis inte. Alltså hade det varit lika tight försvarspel med press hela andra halvlek. Precis som det nu blev. Något Pep lyckades luckra upp så det nästan såg ut som om man skär i smör med en varm kniv. Detta innan han gjorde några byten.
Annons: