/spanien/barcelona/forum/1945.aspx/spanien/barcelona/forum/1945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-10-25 16:30
[QUOTE=the cameroonians]Senaste medlemmen som pratade var grym; Föreslog att någon oberoende part, t ex en tidning, skulle låta trycka upp en T-shirt likt den katalanska självständighetsflaggan. För UEFA kan absolut inte neka människor att klä sig hur de vill. Därmed kan fansen uttrycka sina åsikter utan att klubben riskerar fortsatta böter och straffpåföljder. [/QUOTE] Haha smart!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-10-25 16:28
@Blaugrana91:

Senaste medlemmen som pratade var grym;

Föreslog att någon oberoende part, t ex en tidning, skulle låta trycka upp en T-shirt likt den katalanska självständighetsflaggan. För UEFA kan absolut inte neka människor att klä sig hur de vill. Därmed kan fansen uttrycka sina åsikter utan att klubben riskerar fortsatta böter och straffpåföljder.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-25 16:26
Deulofeu (Everton): "Perhaps had I stayed here, instead of going back to Barça and then being loaned to Sevilla, it'd have been better" [le]
Barcelona Vampíro
2015-10-25 16:23
Vilken bluff LVG har varit i United så här långt. Han har spenderat miljarder på spelare men de spelar ju så jävla dåligt fortfarande.
Barcelona Davids3
2015-10-25 16:20
Har det hänt någon gång tidigare att samtliga Serie A, la liga och PL är så jämna i toppen efter 10 omgångar?

Bundesliga behöver vi inte nämna, den är redan avgjord..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-10-25 16:13
Fan va Man City är passiva.

De verkar pressar eller parkerar bussen. Man förväntade mer av Yaya. Han joggar runt på planen och när han väl får bollen börjar han filosofera om livets mening.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-25 16:09
Trots att Qatar Airways inte är på agendan, tar många medlemmar upp det när dem ges tillfälle för frågor.
Barcelona goal
2015-10-25 16:03
PL "Bästa ligan i världen". Ingen kvalité när det gäller underhållning.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 16:03
Det enda riktiga derbyt i England måste väl vara Liverpool-Everton fantastisk stämning då samt oftast underhållande fotboll
Barcelona Andresito
2015-10-25 16:01
DM1982

Satt och funderade på om det var den eller Manchester-derbyt. Liverpool har tappat så mycket i kvalitet att det är tydligt vilka som är store- respektive lillebror i de mötena. Det är väl lite mer som Barca - Espanyol.

En bättre jämförelse hade kanske varit Real - Atlético, med ett lag som förut dominerat men där det numer är mycket jämnare.
Barcelona DM1982
2015-10-25 15:56
[QUOTE=Andresito]För att vara Englands motsvarighet till El Clasico så är trycket riktigt dålig på läktaren. Jämför detta med Camp Nou när Real Madrid är på besök, stor skillnad. Enda gången man hör fansen är vid frisparkssituationer och när någon på planen rensar bollen åt helvete, då hör man ett rungande "wheeey" från läktaren. Väldigt låst match förövrigt, 0 målchanser efter 40 min. Lagen saknar kreativa spelare som kan luckra upp försvaren, tänker främst på spelare som Silva och Agüero. [/QUOTE] Jag skulle nog påstå att Englands motsvarighet till el clasico är Liverpool-Manchester United. Även om Liverpool inte har vunnit ett skvatt på många år så är det en klassisk hatmatch.
Barcelona Gabriel
2015-10-25 15:52
Premier Leauge at it's finest. Bedrövlig liga vad gäller underhållningsvärdet!
Barcelona Blaugrana91
2015-10-25 15:47
Jag återgår till generalförsamlingen istället, mycket roligare än den här matchen....
Barcelona neymar JR
2015-10-25 15:44
Nej jag byter till Milan-sassuolo detta är för bedrövligt
Barcelona Liunil Masse
2015-10-25 15:42
Detta är alltså ett manchester-derby, passningar är bedrövliga, fansen är döda. Vad fan är så fantastiskt med denna ligan? Jag får migrän av att kolla på detta.
Barcelona Andresito
2015-10-25 15:41
För att vara Englands motsvarighet till El Clasico så är trycket riktigt dålig på läktaren. Jämför detta med Camp Nou när Real Madrid är på besök, stor skillnad.

Enda gången man hör fansen är vid frisparkssituationer och när någon på planen rensar bollen åt helvete, då hör man ett rungande "wheeey" från läktaren.

Väldigt låst match förövrigt, 0 målchanser efter 40 min. Lagen saknar kreativa spelare som kan luckra upp försvaren, tänker främst på spelare som Silva och Agüero.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 15:41
Inte enda målchans, ingen kamp eller passion ja det här resultatet av för mycket pengar....
Barcelona Vampíro
2015-10-25 15:34
Vad har hänt med Schweinsteiger? Jisses vad seg han har blivit stackaren. Pep visste vad han gjorde när han släppte honom, till och med Alonso är kvickare.
Barcelona koeman92
2015-10-25 15:33
Vet att det börjar bli lite tjatigt, men man blir verkligen less på de horribla passningarna och bolltjongandet i Manchesterderbyt. Maken till överskattad liga och spel! Nä, snart byter jag och tittar på Las Palmas - Villarreal istället.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-25 15:31
Haha bedrövligt passningsspel av båda lagen i Manchesterdebyt..... Och jag har klagat på vårt, framstår som fantastiskt jämfört med det här.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 15:17
Martial är riktigt bra, rå talang Skrattade åt man u när dom gjorde värvningen utan att ens ha koll på honom men nu är jag ganska tyst
Barcelona Junta Dimision
2015-10-25 15:14
@Vampíro:

Med tanke på att United själva köpte honom för 20m euro så lär de punga ut minst 30m ifall det skulle ske...
Barcelona Vampíro
2015-10-25 15:11
Bara jag som får känslan av att Barça kommer värva sopan Rojo nästa sommar? Skulle inte förvåna mig om de helt plötsligt stället siktet på honom och pungar ut runt €20M.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 15:01
Montoya är inte bättre än någon, han fick gott om chanser att bevisa sig. Han är för dålig, och har en jobbig agent. Ett mirakel att han ens kunde hålla sig kvar i klubben så länge Deulofeu har enbart sig själv att skylla på. När han börjar spela för laget då kan en chans öppna sig
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-25 14:24
@1899:

Dom har inte gjort nåt pga idioten som tränar oss. Vår transferban var perfekt tillfälle att ge dom chansen att visa vad dom går för. Istället munir, Douglas, sandro, o adriano.

montoya och deulofeu är klasser bättre än dom jag precis nämnde.
2015-10-25 14:22
Apropå Montoya;

Montoya has not fit well within the team and Inter believe they don't need him. He will return during the winter transfer window.

According to Corriere dello Sport, Inter Milan will return Montoya back to Barcelona by terminating the loan contract.

Ny utlåning att vänta då alltså.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 14:16
Vinner vi inte övertygande idag så vet jag inte vad jag gör. Detta är Eibar vi ska vinna med 4-5 bollar minst.
Barcelona 1899
2015-10-25 14:09
Vem bryr sig om Deulofeu och Montoya? Vad har dom gjort när dom fått chansen i A-laget? Ingenting - särskilt inte den senare…
2015-10-25 13:54
Exakt.

Det är helt oväsentligt att visa på de siffrorna eftersom en domare redan har ogiltigförklarat Rosells "cooking of the books".

Det väsentliga är att se att det finns en positiv utveckling av finanserna, och om inte förklara anledningarna till det. Jag förstår att det inte alltid kan gå spikrakt uppåt, och så länge det finns giltiga skäl för det är det inget konstigt - särskilt om man har en bra plan för kommande år.

Men nu ter sig allt som att man inte vill prata om de anledningarna utan bara hänvisar till FIFA-banen. Faktum är dock att det inte handlar om att man köpte så mycket, utan att man lät kostnaderna skena iväg pga missar i den sportsliga planeringen. Men det är åter det där nonchalanta och icke-transparenta, och det har jag riktigt svårt för att förstå - än mindre acceptera.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 13:45
Jo men dags att släppa det nu, och ska man ta upp hur den gamla ledningen skötte sig så skall man rensa sin garderob med
Annons: