/spanien/barcelona/forum/19438.aspx/spanien/barcelona/forum/19438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ihefsu
2009-01-26 19:27
Ämne: Rey Etoo

"är....Vad snackar du om? Guldskons vinnare är den som gör flest målpoäng i Europa. Guldbollen är dock vad du säger, men jag är inte säker på hur du kom in på det...?
Barcelona Ronald Koeman
2009-01-26 19:24
Rey Etoo

"är för tillfället guldskons vinnaren i europa"
Finns inget "är för tillfället".
Att vinna Guldbollen handlar bara inte om att ha gjort flest mål. Det handlar om att vinna titlar samt ha vart en hjälp till dessa titlar ens lag vinner. Dessutom kan du verkligen inte jämföra österikiska ligan med spanska ligan, nej nej nej, det går bara inte. Liga BBVA håller mycket, mycket högre klass än österikiska, där med punkt.

Den som ligger närmast guldbollen just nu enligt mig är väl Messi eftersom att han spelar en mycket stor roll i världens just nu bästa lag.
That's it!
Barcelona Rey Etoo
2009-01-26 19:17
Har ni hört detta en bjässe vid namnet marc janko är för tillfället guld skons vinnaren i europa med sina 29 PÅ 21 MATCHER!! och det är fortfarande 14 matcher kvar att spela han har gjort 5 hat-tricks hittils och i en match hoppa han in i andra halvlek och gjorde fyra mål vilket gjorde att laget vann med 4-3! helt sjukt, han spelar i Red Bull Salzburg som för närvarande ligger etta i österikiska ligan. Sorry om någon nämnt det förr.
Barcelona el Flaco
Va fan tänkte Eto'o med när han skaffade sig den frisyren? (länktips)

*Dör av skratt när Touré sågar kameruanens nya stil.
Barcelona Napao
Ämne: FCB_Alex

Länktips....
Bra sida om man missa eller tv4 sport inte visar matchen hittar man den där och på olika språk.
Barcelona Viva El Messi
2009-01-26 18:59
''ronaldinho will come back as the true king of football while kaka and pato will both get european player of the year award and world player of the year awards. :) and messi will come join milan.'' haha en kille på goal skrev detta ofta messi lämnar barca för milan :P han sa tilloch med i dag att han aldrig ska lämna barca
Barcelona Napao
2009-01-26 18:44
Jag tycker att beslutet att bli av med R10 vad bra han blev ett problem precis som Deco och Guardiola viste det därför var det två som fick gå.
Barcelona Rambla
2009-01-26 18:43
Ämne: Någon som vet var ma....
Här kan man ladda ner helgens match.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-01-26 18:39
FCB_Alex

Länktips.. Bli medlem o ladda ner.

Varsågod.
Barcelona Viva El Messi
2009-01-26 18:27
håller med dig chonchocorito :D
Barcelona FCB_Alex
2009-01-26 18:17
Någon som vet var man kan ladda ner helgens match mot Numancia? :D
Barcelona chonchocorito
2009-01-26 18:05
Mohamed Ahmed

Undebart skrivet. Grande Messi!!!!
Real Madrid Valdebebas
2009-01-26 17:59
J.Janerique

Håller med dig, man kan inte förvänta sig att Bojan ska förpassa en av dessa till en bänkplats. Man kan inte heller förvänta sig att han ska bli lika bra som Messi.

Hur lång tid har Henry på sitt kontrakt? Bojan skulle ju kunna lånas ut en säsong, sedan återvända mer matchad än tidigare i ett lag som inte är inte är lika konkurrenskraftigt som det lag Barca är idag.. Men visst, man kan inte utesluta att Barca värvar Kun eller dylikt, vilket ändrar förutsättningarna helt.
Barcelona Barca o Mort!
2009-01-26 17:55
J.Janrique

Jag skulle kalla Iniesta en vampyr i din lilla dikt där så skulle det passa in bättre =)

Tror Bojan får mer speltid i slutet av säsongen då ordinarie spelarna kommer få det hett i CL, CdR och Liga matcherna.
J.Janerique
2009-01-26 17:51
Bojan har en stig att bevandra då han slåss med ett lejon, ett argentinskt underbarn, samt en fransos som ja är fransos:), och Iniesta som också vill lira uppe i offensiv roll. Det kan ta ett tag, och det kanske tar för många tag för Bojan innan han når upp till samma klass. När han kom fram var han en frälsare, men med Lionel som den riktige frälsaren kan det bli svårt...
Barcelona Lionel_
2009-01-26 17:50
Förra året startade Bojan 14 matcher och hoppade väl inte i ett drygt dussin eller så, kanske ännu mer.

I år har han bara startat en match och hoppat in i tolv, klart att man inte ser samma prestationer nu som då. Han kommer som inte in i matchtempot för han har väl knappast blivit sämre sm spelare från förra året.

Sen går det ju inte att glömma att han bara är 18 år. Vad var den evigt hyllade (med rätta) Busquets för två år sen. Inte många visste vem han var. SÅnt här går i vågor och nästa år kanske Henry lämnar och Iniesta drabbas av någon skada och vips gör Bojan 18 mål och blir uttagen som tredje anfallare bakom Villa och Torres till VM.

Barcelona Cape
2009-01-26 17:38
Bojan har fått 1004 minuter av Guardiola, 16:e mest i laget.
Rodent2
2009-01-26 17:36
Jag kanske överdriver , men det var bara en snabb tanke som kom upp i huvudet när jag fick se filmen på den där kurden :)

Bojan kan säkert bli riktigt bra , men då kommer han att behöva lite mer speltid dom kommande säsongerna.
Barcelona Cape
2009-01-26 17:27
Rodent2

Man kan väl säga att Bojan gjorde succé i sin debut-säsong förrförra året. Vi har alltså blivit bortskämda och man har fått stora förväntningar.

Jag har absolut inga krav på att en spelare född 1990, som konkurrerar med spelare som Messi, Henry och Eto´o, ska leverera i match efter match. Jag har stort tålamod när det gäller Bojan då han trots allt är en av världens största talanger.

Han kanske inte kommer blomma ut ordentligt nästa säsong, men vem vet? Säsongen efter det kanske?
Barcelona Dizzy
2009-01-26 17:25
Bojan är riktig grym spelare och jag är glad att han har tålamod att sitta på bänken och ta den speltiden han får. Men han har inte tagit den när han har kommit in och fått chansen. Jag hörde att Ajax ville låna Bojan och det skulle vara perfekt för Barca och han själv.
Barcelona Para Siempre
2009-01-26 17:20
Rodent2

19åringen konkurrerar med Henry, Eto'o, Messi och Hleb. Hur smakar de namnen i munnen? Han har ju inte fått lika mycket speltid som förra säsongen men han har fått spela en hel del. Trots att Bojan inte har fått så mycket speltid som förra säsongen har han gått ut och sagt att han vill stanna i Barcelona och utvecklas! Bojan är mer lik Messi, lugn och absolut inte någon festnisse som Ronaldinho och Giovani.
Barcelona Cape
2009-01-26 17:19
Gud är störst!

Tack, ska tagga med den inför varje match :)
Barcelona Gud är störst!
2009-01-26 17:18
Cape

Här är låten den heter La rumba de Barcelona av Manu Chao! :d
Barcelona Doce
2009-01-26 17:17
Pep.G'

Okej det var bra,hoppas då att dom kommer visa Barca hela tiden istället:)
Rodent2
2009-01-26 17:16
Ämne: Rodent2

Vad menar....
Det jag menar är att han inte ska bli fast på bänken som Bojan varit denna säsong. Jag vill inte vara för hård mot honom , men när han väl har fått chansen har han knappt tagit den. Jag vill ha kvar Bojan , men jag är rädd att Pep inte kan ge honom den speltiden han kommer att kräva i framtiden. Men vi får se
Barcelona Cape
2009-01-26 17:15
Att säga att Ronaldinho var kass säsongen 06/07 är som att säga att Casillas är kass denna säsongen.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-26 17:15
Saman.

Hehe, aa hoppas på debut i framtiden för första kurden nånsin om utvecklingen går bra.
Barcelona Pep.G
2009-01-26 17:12
Doce

Japp, du kan nog glädja dig över att Inter inte kommer visas mer på TV6. Viasat anser att Inter matcherna har störst pondus så dem vill ha mer betalt för dem, så därför ska dem sändas på en ny kanal som jag har glömt namnet på :P
Barcelona Pep.G
2009-01-26 17:11
Rambla

Ska man vara ärlig, så gjorde inte Ronnie en dålig säsong 06/07. Han fick kritik för att han inte var så bra som året innan.

All kritik han fick var bara för att han var "mänskligt" bra.

Ronaldinho säsongen 05/06 var helt omänsklig. Hade han fortsatt så så hade han lätt varit världens bästa genom tiderna i nuläget..
Barcelona Saman.
2009-01-26 17:08
Gud är störst!

Nice han verkar vara Barcamaterial då han är mycket kortare än alla runt om kring honom hehe. Han påminner lite om Messi som någon sa.

Första Kurden i Barca?
Annons: