/spanien/barcelona/forum/19436.aspx/spanien/barcelona/forum/19436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-01-26 23:07
Heywood Jablome

Han såg inte alls lika glad ut som han brukar vara när han byttes in under helgen.
Barcelona Sürer
2009-01-26 23:06
en ersättare till etoo om han möjligen lämnar klubben vilket jag inte tror han gör så vore DAVID VILLA den utlimata ersättaren, herregud vad han skulle passsa bra i barca

angående benzema tror jag inte barca värvar, enligt medspelare och tidigiare spelare som spelat med honom har sagt att han är ett stort ego utanför plan, i EM 2008 vare inte många som kom överens med honom i franska truppen han var mest för sig själv, dock en fantastisk anfallare påminner om ronaldo ( inte cristiano)

Barcelona Heywood Jablome
2009-01-26 22:57
Napao. I somras var det läge då Eto'o var på väg bort och Txiki har uttalat sig positivt om Benzema. Men som du säger så är det inte klart någonstans och det förvånar mig inte om något annat lag köper honom som är i större behov.

Någon mer än jag som tycker synd om Hleb?

Haha, mitt nick är vackert.
Barcelona Cape
2009-01-26 22:56
Heywood

Benzema är såklart en spelare inget lag kan tacka nej till. Men om ingen spelare lämnar (då syftar jag främst på Eto´o) så tycker jag vi ska satsa på de spelare vi har.

Henry kanske börjar gå ner sig, men då har vi Pedro, Jeffren, Gai och Hleb som backup. Även Iniesta kan spela där. Men visst om Henry lämnar så är det klart att det finns utrymme för en värvning. Men isåfall skulle jag nog hellre prioritera en Silva-typ. (Benzema hatar att spela på vänsterkanten)
Barcelona Napao
2009-01-26 22:53
Ämne: Bojan bör nog lånas ....
Jag är inte så 100 Barcelona köper Benzema,och snygg nick du har.
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-26 22:51
Bojan bör nog lånas ut. Nästa säsong köper vi _antagligen_ Benzema och Bojan behöver utvecklas. Med den speltiden han får finns det inte tid för utveckling.
Barcelona Pep.G
2009-01-26 22:45
Saman.

Njaa, hellre Henry i mitten än Bojan om Etoo skadas. Då kan Iniesta flytta in till vänsterkanten. Då blir anfallet följande :

Messi---Henry---Iniesta..
Barcelona Cape
2009-01-26 22:44
Jodå, både Pedro och Bojan har stor potential. Det har även Jeffren och Busquets. Guardiola är antagligen den som vet bäst vem som ska plockas upp i A-laget och även vem som ska få spela.

Bojan har fått hyfsat med speltid, trots att det nästan bara är inhopp. Några fler 90-minutare i ligan kanske? Enligt mig så ska Pedro få fler chanser än vad han har fått, då han lyft hela Barca vissa gånger han har hoppat in. Men än en gång är det Pep som vet bäst.

Delarocha

Om obbe har det där ögat för talanger, som han påstår att han har, så ska vi skatta oss lyckliga. En blivande landslagsytter är inte fel att ha i laget :). Nej men visst kan Pedro bli en landslagsspelare.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-26 22:36
Namn: obbe » Svara inlägg
Sänt: 2009-01-26 21:47
Rey Etoo//

"Blivande landslagsytter om han behandlas rätt. Jag kan se sånt rätt bra."

Något exempel som stärker denna tanke?
Barcelona Cape
2009-01-26 22:35
test
Barcelona Cape
2009-01-26 22:35
test
Barcelona Cape
2009-01-26 22:34
test
Barcelona Rey Etoo
2009-01-26 22:24
haha mm precis och med tanke på att han brukar ersätta just messi på den kanten så är det inte så att han kan förbättra messis prestation alltså med tanke på att messi knappast har någon dålig match men på henrys kant så hade han nog fått mer fokus på sig om du förstår vad jag mena ahah.
Barcelona ★ akiljo ★
2009-01-26 22:07
Satt och zappade på TV:n så såg jag att Discovery World visar ett program nu (22.00) som heter "Massaker i Madrid". Jag trodde att hade något med fotboll att göra. Tyvärr var det inte så :-)
Real Madrid obbe
2009-01-26 22:04
Rey etoo//

Hah man vet aldrig, finns säkert någon därute, som tycker bojan är stark imkroppen och kan hålla i från sin försvarare på det sättet, du kanske var en av dem, heh men ok.

Jo Pedro borde få mer chanser, men för min del skulle får han gärna sitta på bänken.

Lite Palanca över honom.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-26 21:58
obbe //
Jag trodde alla här skulle förstå att jag syfta på mental styrka inte skulle bojan ha någon fysisk styrka haha. Han är all världens potentional till att bli en av världens bästa strikers du såg hur många mål han gjorde vid sjutton års åldern jag vet att han har skickligheten,avsluten allt

Det är bara en fråga om tid, jag håller med dig om att pedro borde få spela mer det är en av sakerna jag ogillar med guardiola han vägrar spela med de yngre spelarna kanske beror det på att han hela tiden vill få in mer mål men på vilket sätt skulle det skada att slänga in en hungrig ung spelare hemma mot valladolid när man leder med 4-0?
Real Madrid obbe
2009-01-26 21:47
Rey Etoo//

Styrka vet jag inte om han har, dock vet jag inte vad du snackjar om för styrka.

Mental styrka har säkert Bojan, dock står han sig fysiskt lätt i många situationer, ,en sånt kan man ju jobba på. Visst han kan väl aldrig bygga riktiga muskler sådär, eftersom att att han en rätt klen kroppsbyggnad, emn de ska han ju inte riktigt göra heller.

Han ska utnyttja sina egenskaper han ör skapad för.

Han har potential att bli en bra anfallare, dock en av världens bästa tror jag inte, men det är min åsikt.

Dcok skulle jag gärna se Pedro spela mer, eler gärna, han får gärna spela mindre för er, då jag tycker han har en riktigt bra potential.

Blivande landslagsytter om han behandlas rätt. Jag kan se sånt rätt bra.
Barcelona BlueRed.
2009-01-26 21:46
Edit; Äsch, ursäkta att jag ens skrev inlägget. Jag kan helt enkelt inte skriva ordentligt idag så jag låter bli.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-26 21:32
Blir Bojan bänkad tillräckligt mycket så hade en utlåning passat bra, Jag är säker på att han inte hade gillat det men efter en tid så hade det nog börja lossna för han med de psyket han besitter och hans mognad i helhet hade fått han att kämpa till sig en plats i startelvan.

Med tanke på att han redan klarat av att få så mycket speltid en gång så hade haft det i åtanke att han mycket väl har potentionalen att kämpa sig tillbaka det är det som är den viktiga ingrediensen (självförtreondet,viljan,styrka,hunger) Han har allt det och det vet alla här.
Barcelona Messi(as)
2009-01-26 21:27
En snabb fråga, tänkte åka ner och se matchen nu på torsdag. Någon som har tips på billigaste sättet att flyga ner på torsdag och åka hem på fredag?
Tror inte att det blir svårt att få tag på biljett till matchen. Men flygbiljett?
Barcelona chonchocorito
2009-01-26 21:26
Ämne: chonchocorito

Vis....
Nej det gör dom inte.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-26 21:19
om bojan får speltid så kommer han bli bland dem bästa anfallarna i världen om några år.

Men i barca så sätter etoo,henry,messi och iniesta som brukar spela där uppe. Alla dem sätter stopp på bojans utveckling.

Därför skulle nog en utlåning passa bra.

flytta upp Jeffren tycker skulle vara bra. Men isåfall borde vi först bli av med spelare som hleb,pedro.

jag tycker vi ska satsa på gai,jeffren,bojan. Mittfälltarna borde vi satsa på Vasquez,Thiago.

sanchez vill jag bara få bort. Han suger. Pedro är grym men tycker att vi ska satsa på en av jeffren och pedro. Jag hoppas på jeffren.
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-26 21:17
chonchocorito

Visar dem barca matcherna på den kanalen?
Barcelona Saman.
2009-01-26 21:00
Det är inte lönt att låna ut Bojan. Enda anledningen till att han gjorde succé förra året var pga alla våra skador, spelare i kass form. Som tur är så har vi inte åkt på några skador än, hos anfallarna då. Men skulle vi få en skada på på någon av startpjäserna så skulle det vara bra att ha Bojan som kan gå in och spela.

Men vi har ju Henry, Messi, Eto'o, Iniesta, Hleb, Pedro som delar på mer eller mindre 3 positioner. Men är det så att t.ex Eto'o blir skadad så ser jag helst Bojan i mitten än Henry (dels för att han har gjort ett bra jobb på vänsterkanten hittils). Bojan på kanterna funkar inte riktigt, han väger för lätt i närkamperna.

Men visst nu med facit i handen (efter halva säsongen) så är det lätt att säga att man ska låna ut Bojan. Men när skadorna kommer...
Barcelona The Reporter
2009-01-26 20:58
Här har ni en av Puyols gömda tatueringar :D

Faktiskt 2 st, en har han under vänster hand
Barcelona chonchocorito
2009-01-26 20:56
Napao

Klicka på länken, sen letar du upp spanien till vänster o klickar. sen letar du upp barcelona tv. Just nu pågår ett program som heter La Porteria.
Real Madrid obbe
2009-01-26 20:48
Visst skulle nog Bojan må bra av en utlåning. men att ta in Suarez i så fall vore lite onödigt.

För så mycket bättre är inte Suarez än Bojan enligt mig.

Men Bojan skulle nog må lika bra av en utlåning som Drenthe skulle göra hos oss. Så de kan utveckla sina potentialer mer, unga spelare måste helst spela mycket för att kunna utvecklas.

Och både spelare som Boijan och Drenthe har potentialer till det. Min åsikt.
Barcelona Napao
2009-01-26 20:35
Ämne: Titta på när Messi v....
Japp bra program på katalanska kanalen tv3 en av dom kanalerna man vill ha.
Barcelona BlueRed.
2009-01-26 20:20
samuel-eto

Det är ingenting jämfört med vad Iniesta spelade med under en match. Jaja smaken är som baken. Han gör mål i alla fall.
Barcelona BlueRed.
2009-01-26 20:20
Dubbelpost, ursäkta.
Annons: