/spanien/barcelona/forum/19432.aspx/spanien/barcelona/forum/19432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-01-25 23:54
Fotbollskanalen europa nu på TV4!!!
Barcelona Para Siempre
2009-01-25 23:53
Delarocha RIP Puerta

haha inte för att skydda killen men jag tycker att han får vara här inne och på puerta hur mycket han vill! Om han nu vill spendera hans fritid på att skriva här inne eller puertan så får han göra det, man får respektera det. Ni som stör er så mycket på obbe kan väl bara sluta och svara på det han skriver eller läs inte ens hans inlägg, svårare än så är det inte.
Barcelona Barcadinho.
Ska ni börja jämföra Yaya och Lass?

Jösses...

En sak fattar jag inte måste jag säga
(innan jag ska lägga mig).

Vad är meningen med att göra sådana jämförelser hela tiden?
Det är mycket mer intressant o relevant att jämföra de spelare som finns i varje lag för sig.

Ni märänger kan t ex jämföra mellan Gago o Lass, eller Lass o Diarra.

Det är mycket mer relevant.

Eller jämför Higuain o Robben.
Också mer relevant.

Varför ska jag jämföra Yaya med Lass?
För vilken anledning?

Det är mer intressant att jämföra Yaya med t ex Keita eller Busquets eller snacka olika positioner inom laget.

Men gör som ni vill.
Jag kan bara skrolla all skräp.
Barcelona Rambla
Ämne: Variation i spelet? ....
Busquets, där snackar vi potential om han får fortsätta att utvecklas i samma takt. Hoppas bara att Pep städar bort sådana saker som att han ligger och rullar sig i gräset lite väl överdrivet ibland.
Rodent2
2009-01-25 23:52
Yaya har en enda svaghet och det är snabbheten , den har han inte på långa vägar men sen är han grym på allt. Han har en otrolig blick för spelet , riktigt tungt skott , han är stark i kroppen och har en känsla för att slå bra passningar. Lass är bra , men inte som Yaya . Bara att inse alla maränger
Barcelona #10/ S. Busquets
2009-01-25 23:51
Eto'o, Henry och Messi har lagt mer mål än vartenda lag i bundeslig, laliga , premierlig och serie A.
Eto'o 19mål
Messi 14mål
Henry 12mål

Sammanlagt 45 mål.

Det där kallar jag för fantastic three. ;)
Delarocha RIP Puerta
2009-01-25 23:51
Para Siempre; det borde ju nästan göra det så mycket tid som han spenderar här:P
Barcelona Barcelonito
2009-01-25 23:50

Variation i spelet? Yaya kanske inte är lika snabb som Diarra, men på allt annat är han mycket bättre. Han har grym teknik, är väldigt mycket starkare, har bättre positionsspel, är bättre i luftrummet, är bättre passningspelare, är bättre offensiv, bättre tillslag. Men Darra är snabbare ;)

Han är inte ens näst bäst, Glömt Senna? Vill inte göra dig besviken men Busquets kommer bli en mycket större spelare än Diarra i framtiden.

Barcelona Para Siempre
2009-01-25 23:50
Canaletes

Står det någonstans att han inte får vara här inne "24/7"?
Canaletes
2009-01-25 23:49
obbe
asså obbe har du ingen fritid eller? Du spenderar 24/7 att läsa Les Rambles och puertan...
Barcelona Cape
obbe

Ja du har rätt. Varför ska vi inte snacka lite Inter och Zlatan här inne på BARCAS forum?
Delarocha RIP Puerta
dubbel.
Delarocha RIP Puerta
Konstigt att Lassana Diarra som är bland de bästa i världen inte lyckades ta en plats i t.ex Arsenal. De har ju trots tunga namn som Denilson och Song som defensiva mittfältare.
Barcelona Criff
2009-01-25 23:48
Valdebebas, Okej, Jag håller inte med om någonting, jag tycker Toure är bättre på alla delar.

Kan ju också lägga till att Lass har Gago bredvid sig och har spelat 4 matcher.

Skulle vilja se Lass över en hel säsong innan jag yttrar mig vart han håller sig i någon rankning överhuvudtaget, men det jag har sett hittils så är han helt ok. Han gör sitt jobb som defensiv mittfältare.

Tycker dock inte han ger ett tryggare intryck än Senna eller Toure, kanske beror på att man vet deras lägsta nivå?
Barcelona Rambla
2009-01-25 23:47
obbe:

Kul kille, med tanke på att ert forum är stängt för alla utomstående. Då är det bekvämt att kritisera andra forum antar jag? Du tycker att vi i större utsträckning borde vara med på att jämföra spelare i Barcelona och Madrid? För det är vad du mest ägnar dig åt här.
Real Madrid obbe
2009-01-25 23:47
Gonzalez_Barca//

Kolla på Henry, många ville sälja han första året, kolla hur bra han är nu, du måste fatta att vissa spelare behöver mer tid på sig att anpassa sig.

Ja Sneijder spelar långt under sin potential just nu, som du ser, bara hoppas han höjer sig.
Barcelona Cape
2009-01-25 23:46
obbe

Diarra har varit riktigt duktig i Pompey och även i landslaget (i träningslandskamper). Han har fått en bra start i Real.

Att jämföra honom med världens bästa och skaka på huvudet åt de som inte kan "erkänna" det.. Lägg av.

Som sagt så är ju Real bättre på varje position, liksom jämföra Guti och Xavi? Alla vet ju att Guti är bättre. Pepe-Puyol, klart som fan att Pepe tar det priset!?
Real Madrid Valdebebas
Barcadinho.

Att bua åt sina egna är väl inte direkt något unikt för fansen på Bernabeu heller? Eto'o fick även utstå busvisslingar i fjolårets möte mot Mallorca i samband med att han gjort mål.
Barcelona Para Siempre
obbe

Visst är han grym på sin position men bäst i Liga BBVA?
Barcelona Abbe_
2009-01-25 23:45
Alla dessa jämförelser leder ingenstans, det är inte de individuella priserna som är charmen med fotbollen. Fotboll är som bekant en lagsport, man vinner som ett lag, man förlorar som ett lag. Man tycker om olika spelare olika mycket, antagligen beroende på vilket lag man tycker om. Även om Messi för mig är världens absolut bästa fotbollsspelare, så ser jag hellre att Barcelona tar hem allt de ställer upp i, även om det vore en skön knäpp på nosen till alla maränger som försöker kontra med den där Robben.
Barcelona Rambla
2009-01-25 23:44
Valdebebas:

Ge dig nu. Mer variation i sitt spel? Du menar som att nästan alltid springa in vårdslöst i motståndare, vinna boll och sen allt som oftast slå bort enkla passningar? Det var vad han oftast gjorde i PL. Det kommer han snart att börja visa i Spanien också.
Rodent2
Ämne: Cape//

Han var un....
Cape//

Ja , Lass är nog ett riktigt bra köp men ni får ta och tagga ner med snacket om att han är världens bästa på sin position. Han har presterat bra mot ganska medelmåttigt motstånd , förutom Villareal , om han presterar såhär i Champions League ett flertalet matcher då kan vi börja snacka. Men just nu känns det bara löjligt , precis som att jämnföra Robben och Messi. Det går bara inte.
Real Madrid obbe
Rambla//

Ja det vore kul i bland att gå utöver barca-bubblan, och diskutera mer fritt, emn i bland stoppas de upp, så jag antar att jag har problem med det i så fall.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-25 23:43
obbe

Det är inte första gången du kommer in här, tar upp Real Madrid-spelare och sedan ber om ursäkt..
Barcelona Gonzalez_Barca
Obbe

Van der Vaart, han VAR en kapvärvning.
Men det har ju inte gått så bra trots hans potential.
Föresten, vad har hänt med Sneijder?
Förra säsongen var han ju bättre än Iniesta enligt er men nu vill ni alltid byta ut honom. Dålig form sedan sin skada?
Real Madrid obbe
Cape//

Han var ung då, spelade nog för tidigt i storklubbar, nu har han utvecklats något enormt i portsmóuth, och utvecklats som spelare.

Han kommer inte gå ner sig, snarare utvecklas, är redan en av världens bästa på den positionen.

De som inte kan erkänna det, vet jag inte.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-25 23:42
Vet ni vad?

Jag lyckades rensa bollar mot pojkarna här i gården väldigt bra och jag anser att jag är världens bästa defensiva mittfältare.
Barcelona Rambla
2009-01-25 23:42
obbe:

Tydligen? Har du några problem med det eller vad?
Barcelona Barcadinho.
2009-01-25 23:41
Godkänd eller inte, det är en smak sak.

Men det har blivit nästan som en vana på Bernabeu.
Real madrid försvinner helt o hållet i 2.a halvleken och lever därmed farligt.

(Så var det mot Villarreal, Valencia, Recreativo, idag o flera).

Jag vet inte vad det beror på.
Förut trodde jag att det berodde på kondition, men det kan ha flera orsaker.

Att bua för Drenthe var äckligt.
Det skulle räcka med visslingar precis under bytet för att markera för Juande och inte bua-visslingar under mathcen efteråt.
Det är också extra känsligt när man är svart.

Men nu till Barca:

Jag såg en stor del av Racing Sevilla och jag fick några varningssignaler till nästa helg.
Det luktar en tuff borta match nästa söndag.
Jag hoppas att matchbilden idag berodde mest på att Sevilla var urselt och inte annat.

Men redan på torsdag är det ett derby i cupen och Laporta har startat ett litet kampanj att locka publiken till mathcen (han lyckades också flytta mathcen 30 min tidigare).
Hoppas att det dåliga vädret i norra spanien avtar, så att vi får en riktig fest,
samt avancengmang till semin.

(godnatt)
Real Madrid Valdebebas
2009-01-25 23:41
Criff

Han är mer taktiskt väldisciplinerad, är mer följsam och har en bättre variation i sitt spel. Yaya Touré däremot har ett bättre tillslag och passningsspel.
Annons: