/spanien/barcelona/forum/19431.aspx/spanien/barcelona/forum/19431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-01-25 23:43
Obbe

Van der Vaart, han VAR en kapvärvning.
Men det har ju inte gått så bra trots hans potential.
Föresten, vad har hänt med Sneijder?
Förra säsongen var han ju bättre än Iniesta enligt er men nu vill ni alltid byta ut honom. Dålig form sedan sin skada?
Real Madrid obbe
2009-01-25 23:43
Cape//

Han var ung då, spelade nog för tidigt i storklubbar, nu har han utvecklats något enormt i portsmóuth, och utvecklats som spelare.

Han kommer inte gå ner sig, snarare utvecklas, är redan en av världens bästa på den positionen.

De som inte kan erkänna det, vet jag inte.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-25 23:42
Vet ni vad?

Jag lyckades rensa bollar mot pojkarna här i gården väldigt bra och jag anser att jag är världens bästa defensiva mittfältare.
Barcelona Rambla
2009-01-25 23:42
obbe:

Tydligen? Har du några problem med det eller vad?
Barcelona Barcadinho.
2009-01-25 23:41
Godkänd eller inte, det är en smak sak.

Men det har blivit nästan som en vana på Bernabeu.
Real madrid försvinner helt o hållet i 2.a halvleken och lever därmed farligt.

(Så var det mot Villarreal, Valencia, Recreativo, idag o flera).

Jag vet inte vad det beror på.
Förut trodde jag att det berodde på kondition, men det kan ha flera orsaker.

Att bua för Drenthe var äckligt.
Det skulle räcka med visslingar precis under bytet för att markera för Juande och inte bua-visslingar under mathcen efteråt.
Det är också extra känsligt när man är svart.

Men nu till Barca:

Jag såg en stor del av Racing Sevilla och jag fick några varningssignaler till nästa helg.
Det luktar en tuff borta match nästa söndag.
Jag hoppas att matchbilden idag berodde mest på att Sevilla var urselt och inte annat.

Men redan på torsdag är det ett derby i cupen och Laporta har startat ett litet kampanj att locka publiken till mathcen (han lyckades också flytta mathcen 30 min tidigare).
Hoppas att det dåliga vädret i norra spanien avtar, så att vi får en riktig fest,
samt avancengmang till semin.

(godnatt)
Real Madrid Valdebebas
Criff

Han är mer taktiskt väldisciplinerad, är mer följsam och har en bättre variation i sitt spel. Yaya Touré däremot har ett bättre tillslag och passningsspel.
Barcelona The Reporter
Para Siempre

Min hjärna tvingade mig :D
Barcelona Rambla
Ämne: Namn: Autobahn Arjen....
Den där Autobahn Arjen verkar inte ha alla hästar i stallet för att uttrycka det milt.

Kan vi lägga ner med jämförelse av spelare i ännu en vecka? Det börjar bli uttjatat. Det är nog dags för redaktionen att sätta ner foten nu. Redigera och ta bort dessa onödiga inlägg som bara leder till tjafs.
Real Madrid obbe
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón//

hah Lass var även bra långt innan han kom till oss, om du har sett han, du vet att han lirat i arsenal,chelsea,portsmouth tidigare, samt även gjort en del landskamper för frankrike.

Inte helt lätt att slå sig in där, nu skulle man bara se om han kunde umponera hos oss också vilket han gjort.

Säger bara att det är en kap-värvning vi har gjort.

Men vi lämnar snacket om Madrid-spelare, då det här är ett barcaforum, och diskussioner kring desa ska komma först. Tydligen.
Barcelona Para Siempre
2009-01-25 23:40
The Reporter

Skulle nog avstå från att kopiera från Puertan in hit, känns äckligt.
Barcelona Cape
2009-01-25 23:40
Nejmen seriöst nu. Dra inte förhastade slutsatser om Diarra. Han var grym ett par matcher för Chelsea i Champions League, då som högerback. Sen gick han ner sig totalt bland annat efter bråk om lönen.

Men visst Diarra har stor potential, men faktum är att han har misslyckats i två storklubbar redan. Att jämföra Diarra med Toure REDAN är löjligt. Jag menar, ger er :P
Canaletes
2009-01-25 23:39
Valdebebas

Och Huntelaar den nya Samuel, Woodgate, Gravesen, Owen, Emerson... vem mer?
Barcelona Criff
2009-01-25 23:38
Valdebebas, Vad är hans begränsningar då?

EDIT: När du ändå är igång så kan du väl berätta vad Lass gör bättre än Toure?
Barcelona The Reporter
2009-01-25 23:37
Namn: Autobahn Arjen » Svara inlägg » Tippar REAL-DEP 4-0
Sänt: 2009-01-25 23:31
Robben är så grym utan hormonsprutor, tänk om han hade tagit hormonsprutor??
han skulle lätt vara snabbare än usaine Bolt :)

Skrattretande :D
Barcelona 2bbbe
2009-01-25 23:36
dr0mmis100

Håller med om att pool ser starka ut. Det som gör mig orolig dock är att Pool verkar satsa mest på ligan medan Real verkar satsa mer på ch.l eftersom vi totaldominerar ligan. Aja hoppas på pool.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-25 23:36
Criff

Väldigt mycket bättre? Hehe.

Yaya Touré är bra, framförallt när det kommer till passningsspel, men någonstans måste man ändå inse hans begränsningar.
Canaletes
2009-01-25 23:35
asså jag är så så trötta på alla madridistas hära, speciellt obbe och valdebebas. ni skriver fan mer här än i la puerta
Barcelona tarrak
Jag vill påminna våra vita vänner om att Les Rambles först och främst är ett forum där man diskuterar Barcelona, inte varför Madrid har bättre spelare på varje position men ändå ligger 12 poäng efter i tabellen. Jag ber er respektera detta, då ni trots allt har ett stängt forum som lämpar sig bättre för den typen av diskussioner.
Barcelona Cape
Jag tycker ändå Messi är bättre än Lassana Diarra. Visst Diarra har imponerat mycket de senaste matcherna, men Messi har ändå kommit tvåa i Balon d´or och FIFA World Player utmärkelsen..

Men jag vet inte. Alltså om Diarra spelat i Real längre hade han nog varit ungefär på samma nivå. Att jämföra Diarra och Messi är ungefär som att jämföra Eto´o och Saviola.. Väldigt jämnt som ni förstår.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-25 23:34
Som jag ser det så kan Lass komma till att bli en ny Pepe. Ifrågasatt till sitt pris, och betalar ändå tillbaka stort.
Rodent2
2009-01-25 23:33
Ämne: Vad jag har förstått....
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Haha så klockrent sagt !! Det är därför dom ligger 12 poäng bakom oss också :)
Barcelona Rambla
Det finns inte en pivote i ligan som är så bra i det kreativa spelet som Yaya, samtidigt som han är så gott som alltid ensam defensiv mittfältare.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
Vad jag har förstått från hela denna veckan så är obbes syfte med allt detta så här:

Robben bättre än Messi.

Pepe bättre än Puyol.

Lass bättre än Touré.

Real är nog bättre på varje position.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-01-25 23:32
Att säga att Diarra är la ligas bästa defensiva mittfältare är ju lika pinsamt som när man sa att Arshavin var världens/europas bästa spelare efter EM.
Barcelona dr0mmis100
2bbbe

Jag tror inte Real har en chans. Liverpool är för starka.Dessutom har dem åkt ut i åttondelsfinalen i 5 år i rad nu . Liverpool tro jag kommer vinna ganska enkelt. Jag tror de blir juventus vs Barcelona i CL finalen.

Juventus är sjuka, från serie B och minuspoäng till CL och serieledning.
Canaletes
Valdebebas

Snälla han har bara gjort 3-4-5 matcher. Han är fortforande hypad efter värvningen, lugn.
Christián
2009-01-25 23:31
lass är bra, men Yaya Touré är bättre, inte många defensiva mittfältare som kan lägga bollarna som Yaya, igår var han i Xavi klass
Rodent2
Men ni Madridistas är bara för roliga. Lass gör 2-3 bra matcher och sen är han världens bästa defensiva mittfältare. Robben gör ett gäng riktigt bra matcher och då jämnförs han med Messi. Inser ni inte själva hur pinsamt det är?
Barcelona Sürer
Valdebebas

förstår inte hur du kan dra en slutsats över vad som hänt de senaste fem matcherna,

men visst just nu är han TILLSAMMANS med yaya de bästa
Barcelona Criff
Valdebebas, Nej Yaya Toure är väldigt mycket bättre och har bevisat det under längre tid än 4 - 5 matcher.
Annons: