/spanien/barcelona/forum/19426.aspx/spanien/barcelona/forum/19426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barca08
2009-01-28 20:29
Ämne: När man pratar om Pu....
el Flaco //
Jag håller med dig, Milito i sina bästa stunder är lika bra som marquez, (om inte bättre). Tycker absolut att milito ska fortsätta spela för oss, men å andra sidan blir det överflödigt med mittbackar.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-28 20:24
Målvakt in: Asenjo ut: Jorquera

backar in: Henrique,vänsterback ut: sylvinho, milito caceres?

abidal startar och in med en ung vänsterback.

Henrique kommer och milito drar.

Caceres blir nog största frågetecknet. Jag hoppas han blir utlånad.

Då har vi 7 backar varav 4 mittbackar 2 vänster 1 höger och backup till alves blir puyol
Real Madrid S-Ramos#4
2009-01-28 20:20
Hej jag är Real fan men asså vill bara säga att Barca spelar en underbar fotboll
Barcelona Okkapokka.
2009-01-28 20:18
Det där ryktet om att Txiki var i München för att värva både Lahm och Ribery skulle vara ganska trevligt om det var sant. Två spelare som jag mer än gärna ser i Barca.

Tror dock att vi knappt kan få en av dom spelarna.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-28 20:14
En grej till...Om Guddy lämnar och Henry lämnar så ska Frank Ribery in och Gai Assulin...Annars är jag nöjd....Någon som är missnöjd?
Barcelona Mojito
2009-01-28 20:11
När man pratar om Puyol och Milito kommer man osökt in på hårsvall.

Om ni tyckte Etó´o hade en ful frilla, kolla länken...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-28 20:10

Jag gillar Caceres, jag tycker att han borde vara kvar i Barca och nu när Silvinho lämnar så ska Caceres ut till vänster tycker jag och så tar vi Henrique tbax och så säljer vi Milito. Inga fler ändringar på laget....Eller kanske en målvakt i klubben Ung sådan....
Barcelona Okkapokka.
2009-01-28 20:05
Vampíro

Lägg till en ytterligare svammel-dag på mig, Såklart att matchen är imorgon :D

Synd att jag suttit här själv hemma nu och laddat upp inför matchen, nu drar ja ut istället! :D
Barcelona Vampíro
2009-01-28 20:03
Ämne: Inte så mycket snack....
Kanske beror på att matchen är imorgon. :D
Barcelona Okkapokka.
2009-01-28 20:01
Inte så mycket snack om matchen som börjar om en och en halv timme. Synpunkter på startelvan? Kommer Pep ta den här matchen på fullaste allvar? Kan Espanyol verkligen hota oss från en plats i semifinalen?
Canaletes
2009-01-28 20:01
snacka om att vi har överflöd av mittbackar nu. Vi borde sälja nån till City för typ 40 miljoner euros.
Barcelona Napao
2009-01-28 19:59
ElDuroDeFCBAlltid nice kolla på matcher med andra Barca fans,Heywood Jablome nej jag hoppas han blir kvar.
Barcelona Vampíro
2009-01-28 19:53
Ämne: Någon mer än jag som....
Tycker egentligen att Milito likt Henry borde få en chans till, är nästan övertygad att han hade höjt sig rejält om han hade kunnat spela denna säsongen. Han är en riktig vinnarskalle och tycker att det är lite orättvist att dömma ut honom efter bara en säsong speciellt med tanke på att hela laget underpresterade då.

Men med tanke på dagens mittbackssituation så tror jag desvärre att han får lämna. Tror ledningen räknar med Cacéres och Henrique i framtiden och Pique har ju Peps fulla förtroende så Milito känns i dagsläget överflödig. Men vem vet vad som händer till sommaren.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-28 19:53
puyol,marquez,pique är ju garanterat kvar som mittbackar.

Jag tycker man ska ha 4:a mittbackar och den platsen tycker jag henrique ska ta.

Men eftersom marquez är så skadebenägen så vet jag inte om det behövs med 5 mittbackar. Isåfall blir det nån av caceres och milito. Men helst skulle jag vilja att caceres lånas ut till nån spansk klubb och milito lämnar oss.

hur många mittbackar tycker ni vi ska ha?
eller hur många backar ska vi ha tillsammans?
Barcelona Mojito
2009-01-28 19:51
Ämne: Ämne: Frågan ....
Cacéres var väl utlånad från Villarreal förra säsongen, vilket slag i ansiktet det skulle vara om han blev utlånad igen.
Men så är det ju, tar man inte chansen när man får den är det direkt andra som knackar på dörren.
Barcelona Rambla
2009-01-28 19:49
09/10
Barcelona el Flaco
2009-01-28 19:47
Heywood Jablome/

Tyckte att Milito var en av få spelare som presterade under 07/08. Jag personligen vill se Gaby fortsätta i Barcelona. Man kan låna ut Cáceres och ta in Henrique inför 09/10.

Rambla/

Tack för rättelsen. Jag skyller på trötthet.
Barcelona Rambla
2009-01-28 19:44
Ämne: Frågan är ju hur Pep....
Jag vill ha hit Henrique direkt till nästa säsong. Med tanke på hur de flesta spelarna har höjt sig under Peps vägledning kan Henrique ta stora steg om han tränar med Barças trupp. Det negativa lär endast vara att speltiden kommer att bli mer begränsad än han nu är van vid. Cacéres kan må bra av en utlåning så han får upp självförtroendet, men samtidigt blir man ju lite rädd för att hn inte kommer tillbaka då. Nog för att han har potential att bli riktgt bra.
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-28 19:43
Någon mer än jag som tycker att Milito bör ta farväl till Barcelona? Hans första och enda säsong bjöd inte på något glädje. Han är för lik Puyol i sin spelstil.

Att Marquez kommit tillbaka i fin form är glädjande. Hans uppspel och brytningar är världsklass
Canaletes
2009-01-28 19:42
westinhoblaugrana

hahaha skön där:
Han har lika mycket fel där som när han ska tippa barcas matcher

Han suger verkligen på att tippa på Barcas matcher.
Barcelona Mojito
2009-01-28 19:41
Frågan är ju hur Pep hanterar den situation som kan uppstå om han imponerar över sommaruppehållet?

Milito och Cacerés?

Själv var jag övertygad om att han skulle behöva ett års utlåning till, men efter din rapport Rambla, och infon att han kommer träna med Barca under försäsongen, blir jag mer tveksam.
Barcelona Rambla
2009-01-28 19:40
Ämne: Varför jämför folk G....
Tja du, vilka är det som ägnat nästan en hel vecka till att jämföra olika spelare här på forumet? Det verkar vara en hobby.
Canaletes
2009-01-28 19:40
Rambla

Aa. Läste att han hade spelat ALLA matther! sjukt asså :P
Barcelona Vampíro
2009-01-28 19:39
Varför jämför folk Gerrard med Messi när de inte ens spelar på samma position? De har ju helt olika egenskaper och långt ifrån samma spelartyp. Hade varit mer relevant att t.ex jämföra Gerrard med Xavi.
Barcelona Rambla
2009-01-28 19:37
Jag har sett Henrique spela i flera matcher. Väldigt bekväm med bollen. Det märks att han är brasse. Sköter nästan alltid uppspelen från backlinjen i Bayer L. Han är rätt snabb också. Han klarar även av att spela ytterback, vilket han gjort någon gång vid behov. Han verkar aldrig bli skadad heller. Jag har för mig att han spelat varje match i ligan så är långt för Bayer.

Till minuskontot kan man väl nämna att han missar i ibland i positionsspelet, men det har nog lite att göra med ovanan av den europeiska spelstilen.
Barcelona Blaugrana93
2009-01-28 19:35
Jag börjar också bli trött på Kviborgs idiotiska tips på barcas matcher. Man kan ju inte dra in personliga skäl i ett tips och tippa mot ett lag bara för man ogillar dem, när man själv vet att matchen är så gott som vunnen för Barca i det här fallet. Förstår ni vad jag tänker på?
Barcelona Mojito
2009-01-28 19:35
Valdebebas

Gissade att du eller Obbe skulle komma in med en kommentar som är tvärtemot. Oddset på de? Samma som att Barca vinner ligan tydligen...

Klart han har rätt i det han säger, DU den store allvetaren som alltid är objektiv säger ju så.

Jag ser en svaghet i att jämföra Messi med Gerrard, inte att Gerrard är en bra spelare eller att det är fel att berömma Messi.

Jag gav min åsikt om varför han uttalade sig som han gjorde, och avslutade med ett ironsikt inlägg till alla cules som, precis som jag, inte ger 5 öre för vad herr Kviborg säger om fotboll i allmänhet och Barca i synnerhet.
Barcelona FCB_armin
2009-01-28 19:31
Jo men kul att jämföra Gerrard med Messi. Fantastiskt proffsigt att jämföra två spelare på helt olika positioner och med olika spelstilar...

HÄRLIGT!!!
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-28 19:31
är det någon här som sätt henrique spela?

för jag vill veta hur hans spelstil är!!
Barcelona Rambla
2009-01-28 19:30
Ämne: Mojito

Finns väl ....
Nej, han har fel. Bevisa gärna motsatsen.
Annons: