/spanien/barcelona/forum/19422.aspx/spanien/barcelona/forum/19422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 13:54
Pep.G

Den där Kviborg verkar hata Real! Skämt ;)

Om Faubert har kvalité, då finns det inga ord som beskriver hur bra Messi är!
Valencia Villa/Silva
2009-02-08 13:51
Blaugrana//

Jag tror faktiskt att vi kan ta 2:a platsen ifrån dem. Kommer att bli svårt men det är inte omöjligt. Om Villa fortsätter att storspela och vi får tillbaka våra skadade spelare så kommer läget att se lite annorlunda.
Barcelona Pep.G
2009-02-08 13:51
"Med trettio minuter kvar får Julien Faubert göra sin debut och det blir en insats som vittnar om kvalité."

Hahaha skojar Kviborg eller ?

Faubert pillade bollen 3 gånger igår.

Han invigde sin karriär i Real med en felpass.

Hans andra touch var när han var i offside position.

Hans tredje och sista touch var en 2-meters passning.

Om det där är kvalité, vad är det Messi gör varje match då !?
Barcelona _ronaldinhoochetoo_
2009-02-08 13:50
Barcelona är otroligt bra nu och jag är en stolt Barcelonista ända in i hjärtat. Äntligen har spelarnas slit artat sig.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-08 13:50
ElDuroDeFCB

Alves är en stark konkurrent till Keita ;).

Villa/Silva

Nej precis, jag tror inte det skulle gynna Barca att köpa in någon ny spelare under januari. Men som du sa, Real behövde verkligen nytt blod i gruppen. Tyvärr för dem så har Huntelaar inte motsvarat förväntningarna. Lassana Diarra däremot är riktigt duktig.
Valencia Villa/Silva
2009-02-08 13:47
Ja, Barca var väl egentligen inte i behov av någon ny spelare. Hade bara förstört lagsammanhållningen. Madrid å andra sidan höll på att dö av väntan till transferfönstret, hehe.

Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:46
Braxingen

Keita var ju skadade de senaste 3-4 matcher (cupen inräknad). Men jag tror på Keita start, han tillför en extra dimension i spelet som ibland saknas i laget, och det är hans ständiga djupleds löpningar. Aldrig sett en spelare löpa så mycket som mr. Keita...
Barcelona Blaugrana93
2009-02-08 13:42
Villa/Silva
Nope, det gjorde dom inte.
Ser också hellre att ni slutar som 2:a före Real, vill att de ska få känna på tredjeplatsen och gärna också att de sedan misslyckas att kvala in till CL 2009/10;D.
Barcelona Barcaholic
2009-02-08 13:40
Ämne: Barcaholic

Du sa:....
Haha jag har ändrat nu. Jag mennade Iniesta men råka skriva Hleb, va snabbt alla märkte det ;P.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 13:40
Ja, förlåt. Såg inte att du redan hade fixat det!

Inget illa menat! :D
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:39
Braxingen

Att vi har en nedåtgående trend håller jag absolut med om och därför är det bra att få möta Sporting Gijion på hemma plan. Då vänder trenden, precis som den gjorde för 18 omgångar sen. Idag är det vändpunkt på gång, känner på mig det,och med en veckas mellanrum till nästa match så ser Barcelona back on track igen.
Valencia Villa/Silva
Ja, Sevilla förlorade och nu har vi chansen att 3:a platsen och kanske så småningom gå över madrid. Ligatiteln känns annars hopplös.

Köpte Barca någon ny spelare ellr???
Barcelona Jr. Honken
Barcaholic

Du sa: "Tror faktiskt att ingen av Hleb eller Bojan startar" Ändå tog du med honom i startelvan! Hehe ;P
Barcelona Barcaholic
2009-02-08 13:38
BlueRed. & The Reporter

Haha oj fixat det nu :)
Barcelona Braxingen
2009-02-08 13:38
Barcaholic,
Med lite distans till införartikeln så tror även jag på Keita istället för Gudjohnsen, med tanke på den begränsade speltiden Keita har fått på sistone.
Barcelona The Reporter
2009-02-08 13:37
Barcaholic;

Du tror inte att Hleb startar , men du har med honom i startelvan.
Barcelona BlueRed.
2009-02-08 13:36
Barcaholic

Du tog med Hleb i startelvan. :)
Barcelona Barcaholic
2009-02-08 13:35
Tror faktist att ingen av Hleb eller Bojan startar. Tror det blir såhär;

----------------Valdes---------------
----Alves--Caceres--Puyol--Abidal----
---------------Busquets--------------
------------Xavi------Keita----------
--------Messi--Eto'o--Iniesta--------

Om Puyol nu är 100 % så borde han starta tillsammans med Caceres i mitten. Alves tycker jag man borde ta ut direkt om man leder med 2-0 för han har faktist spelat för mycket.

I mitten tror jag att Keita får starta, var ju ett tag sen han spelade och Busquets hoppas jag får ha rollen som pivote. Sen Xavi har sin egen roll.

Anfallet Iniesta får kanske vila men tror endå inte, han får väl ta en annan positon nu (bytar ju position varje match). Eto'o måste få komma igång igen innan CL och tillsammans med Messi brukar han oftast vara bra.
Barcelona Braxingen
2009-02-08 13:32
ElDuroDeFCB,
Det handlar ju inte om att klaga. Det handlar om att arbeta med förebyggande åtgärder. Min filosofi är den att om någonting börjar se dåligt ut så arbetar man aktivt med att rätta till det och inte skjuta det problemet åt sidan. Så jag höjer ett varningens finger för en spelmässigt nedåtgående trend.

Sen kan man givetvis tycka tvärtom.
Barcelona Mojito
2009-02-08 13:27
Min teori om att spelet ser "mindre bra" ut just nu är som många säger det intensiva matchandet. När spelarna är något slitna blir det svårare att orka sätta press direkt när vi tappar boll. Vi vinner bollen längre ner i banan, vilket inte ger samma möjligheter att göra samma mängd mål som tidigare. Även försvaret hamnar under en annan typ av press. Det är absolut inget konstigt. Resterande del av spelidén fungerar fortfarande, och vi har kvar spetskomptensen vilket gör att vi ff vinner matcherna.

Nu är det en veckas uppehåll till nästa ligamatch, och vi har samtliga spelare tillgängliga plus att Bojan hittat målformen och Hleb så smått börjat vakna till liv. Det ser med andra ord ljust ut inför våren och jag är övertygad om att det vi ser just nu är helt enligt Peps planer.

Visca Barca y Visca Cules
Barcelona BlueRed.
2009-02-08 13:27
ElDuroDeFCB

Håller med om att Keita har varit lite saknad. Matchen mot Racing t.ex. Visst, Messi är väll ändå den perfekta inhopparen också men en Keita där hade inte varit fel heller.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:26
Delarocha RIP Puerta

Många här inne på Les Rambles anser det och i inför match rapporten så står det även samma sak...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:23

så som Guardiola tänker, så skulle jag inte bli förvånad om både Hleb och Bojan startar, men det är ytterst tveksamt om han ändå gör det. Henry startade i cupen, vilket ofta betyder bänk i ligan, så jag tror att vi får se i alla fall Hleb från start tillsammans med Messi och Etoo.

I mitten är det väl Iniesta som startar tillsammans med Xavi (om han nu är 100% frisk)och jag tippar på Yaya i pivote rollen. Annars välkomnar jag Keita istället för Iniesta, för då får vi den ständigt djupleds löpande spelaren som jag tycker har saknats de senaste matcherna...
Delarocha RIP Puerta
2009-02-08 13:20
Eldurofcb; vem säger att vi spelar dåligt?
Barcelona Blaugrana93
2009-02-08 13:18
J.Gamper
Håller med dig ang. Henry. Mot Valencia spelade vi med Hleb, Henry, Messi, det fungerade mer än väl som ni säkert minns;D. Men jag tycker ändå att många överdriver med Etoo och hans form i nuläget. Vi är bara bortskämda med Etoo från hösten. Vem klarar av att hålla den formen i en hel säsong?
Barcelona Culéé
2009-02-08 13:16
Okkapokka.

Det ska bli riktigt intressant!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 13:16
J.Gamper

Ja, det är han verkligen. Och precis som Bojan, var han väldigt bra i matchen mot Mallorca. Tycker att det var Hlebs bästa match i den Röd och blåa tröjan. =)) Hoppas att han får lite mer speltid nu. Hoppas även att Bojan får mer speltid nu. Kanske de får sin chans ikväll mot Sprting.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:13

Varför säger tycker ni att vi spelar dålig fotboll nu? Jag fattar inte vad folk kräver egentligen av ett lag som, sedan januari, spelat 2 matcher/vecka.. Vi vinner matcher men ändå klagas det på att vi spelar dålig fotboll den senaste tiden... Den enda matchen som jag anser att vi spelade MINDRE BRA, var förra veckans match mot Racing och kanske Osasuna matchen, men man ska inte glömma att båda dessa matcher är otroligt svåra. Så folk borde ta och sluta snacka om dåligt spel från vår sida, för idag kommer vi att återigen visa vem som är bäst... Jag tippar 5-0 Barca där Etoo gör minst 2....
Barcelona Okkapokka.
2009-02-08 13:11
Jag kom ihåg att jag länkade bilder på nästa års bortatröjor nu i veckan. Men lyssna nu, hör och häpna. Enligt EMD så ska Barcelona bära rosa nästa säsong. Alltså rosa bortadresser.

Ska bli intressant och se hur det blir nu.

Länktips*
Barcelona J.Gamper
2009-02-08 13:08
Ämne: Tror kanske att bänk....
Håller med dig. Etoo verkar inte vara i form alls. Bättre om Bojan får chansen.. eller varför inte flytta in Henry och låta Hleb få lite speltid på kanten? Hleb är ingen större målskytt men tycker att han är kreativ.
Annons: