/spanien/barcelona/forum/19421.aspx/spanien/barcelona/forum/19421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-01-27 18:39
Lionel_

Ur en generell vinkel, ja.
Barcelona Saman.
2009-01-27 18:36
Heywood Jablome

Nja, Zlatan representerar Sverige, sen att han har svenskt medborgarskap är ju en helt annan fråga.

Jag menar vår etniska tillhörighet eller vad man ska kalla det. Inte så att vi är i grunden svenskar. Jag går t.ex inte runt att säger att jag är svensk (jag är Kurd om ingen har listat ut det ännu :P).

Barcelona J.Gamper
2009-01-27 18:35
David fjäll i FAN TV hävdar att Gerrard är bättre än Messi just nu. Vad säger ni om det? Kanske betyder Gerrard mer för Liverpool än vad Messi gör för Barcelona, men Messi är definitivt skickligare och bättre.
Barcelona Lionel_
2009-01-27 18:34
Ämne: Lionel_ & Adil

Ha....
Även om killen är kurd från Turkiet så är han turk då det är benämningen på en Turkisk medborgare, precis på samma sätt är Zlatan svensk......
Barcelona Cape
2009-01-27 18:31
Hleb är missnöjd med sig själv hittils i Barcelona och hyllar Henry. Länk.
Barcelona Saman.
2009-01-27 18:29
Lionel_ & Adil

Hahaha, tack men jag är rätt medveten om min egen historia, dock borde ni uppdatera er egen fakta.

Anledningen till att jag sa att han var Kurd var pga att någon la upp samma video igår (där det stod att han var Kurd, tror det var Gud är störst!) och påstod att han är Kurd.

Sen att han benämns som turk är lika mycket fel som att säga att Zlatan är svensk (om nu killen i videon är Kurd dvs hehe).
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-27 18:29
Islam_Bosna. Jag skulle inte vilja kalla mig själv för muslim för jag utövar inte religion på något sätt.

Jag har ingen förståelse för den heltäckande klädsen. Men nu ska vi inte diskutera religion, det här är trots allt ett fotbollsforum :-)

Saman. Det är väl inte fel att benämna Zlatan som svensk? Han spelar i svenska landslaget, han själv säger att han är svensk. Liksom vi alla som bor i Sverige - vi är svenskar.
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-27 18:24
Cevin:

Du ska veta att olagligt seksuellt umgänge när man är gift enligt Islam straffas med stening, och i detta är ju självklart våldtäckt inräknat, medan om man är ogift blir man piskad 100 gånger.

Så du ser, det finns ingen anledning att se våldtäckt, som något tillåtet. Om Muhammed är muslim så vet han om det, om han är sekularist så är det bara att ignorera honom eftersom sekularister utgör ett hot mot samhället i och med deras sjuka idéer, såsom att olagligt sex ( ej tvång inkluderat ) är tillåtet, homosexualitet tillåtet, och så vidare.

Annars så ska du veta att jag tror hela poängen var att försöka förklara att det kan vara en bra läxa för kvinnor som klär sig halvnakna och är fulla att om något sådant händer en, så att man tar till sig det som ligger inom kvinnans natur, nämligen kyskhet, och att bevara den inkluderar bland annat följande saker.

1. Att bära fullt täckande klädsel, minimum är att täcka allt förutom ansiktet och händerna, men helst och detta är rekommenderat fastän vissa anser det vara obligatoriskt, att täcka hela kroppen med vad som idag är känt som Burqa eller Niqaab

2. Att inte medvetet stirra på motsatta könet, dvs som kvinna inte stirra på andra män, denna regel gäller självklart även för männen

3. Undvika att gå ut ur sitt hus för ofta, så att man inte blir mål för olika attacker av vad vi ofta ser idag, perversa människor som är helt tagna av detta livet

4. Undvika dricka alkohol, eftersom vi vet att människor som är fulla, kan göra saker som dem annars aldrig ens funderat på att göra

Detta är bara vissa av punkterna som jag tror att den personen tänkte på och som alla kvinnor bör göra, eftersom det minskar risken att dem blir stirrade av andra män, och jag tror att dem heller aldrig kommer bli våldtagna om dem följer dessa punkter.

2009-01-27 18:23
Haha. Hade jag varit för våldtäkter mot kvinnor så hade Eva (vår redaktionschef) sparkat ut mig med huvudet före. :-)

Nu väntar vi med spänning att Cevin ska be om ursäkt.
Barcelona Cape
2009-01-27 18:18
Det där med våldtäkten:

Läs en gång till om ni efter att ha läst texten inbillat er att personen i fråga är FÖR våldtäkt. För såvitt jag vet är det väl ingen människa som skyltar med att den är för våldtäkt, speciellt inte någon som skriver blogg.
Barcelona Lionel_
2009-01-27 18:13
Ämne:
Har du tänkt på at....
Visst kan det vara en del av hans identitet men är det något bra då eller? Då man hela tiden vänder kappan efter vinden uppfattas man dock som delvis identitetslös.
Barcelona Oha789
Cevin

Jag vet inte vilken land du är ifrån men om du nu är Svensk bodde du gå och lära dig att läsa innan du attackerar andra personer! helt sjuckt.. du är 32 år och har levt mycket mer än mig och Mohammed. men så är det alla vill ju missuppfatta nån som heter Mohammed eller Mustafa, man har aldrig vilja förstå dom heller. Och det visar redan nu att du inte änns kan läsa mellan raderna.

Gå lite svenska kurser snälla du...
Barcelona Napao
Jag tycker du borde skaffa fakta och inte spekulera om saker Lionel_och tycker hela kurdfrågan kan tas upp på andra forum.
2009-01-27 18:11
J.Gamper. Tack att någon har vett nog. :-)

Att bli förknippad med att vara för våldtäkt är något jag ställer mig emot.
Barcelona Cape
2009-01-27 18:10
F7 Sergio Ramos~

Jag gillar inte Ronaldo på grund av hans arrogant stil. Som Heywood sa så säger Ronaldo att han är etta, tvåa och trea i världen. Vem fan säger något sånt? Löjligt..

Ronaldo har ju avböjt Madrid ett flertal gånger så att han, som du säger, kopplas ihop med er är verkligen ingen anledning.

Edit: Ronaldo är Premier Leagues mest hatade spelare, enligt en omröstning.
Barcelona J.Gamper
2009-01-27 18:10
Ämne: Cevin. Jag är absolu....
Hehe jag läste den.. och förstod vad du menade och håller nog med dig. Tror nog att Cevin missuppfattade det hela pga av rubriken
2009-01-27 18:09
F7 Sergio Ramos~ Cristiano Ronaldo är arrogant. Och nej, jag hatar honom inte för att han ryktas till er.
Real Madrid F7 Sergio Ramos~
2009-01-27 18:08

Har du tänkt på att Ronaldos självsäkra image kanske är en del av hans identitet.
2009-01-27 18:07
Cevin. Jag är absolut inte för våldtäkt. Jag avskyr våldtäkt. Om du kan läsa hade du läst: "Våldtäkt är hemskt, det är inte okej att våldta tjejer." Och sen är självklart ironi väldigt svårt att tyda i text, men jag menar att om en tjej skulle gå igenom ett "farligt" ställe berusad och iklädd kläder som anses "slampiga", då får man faktiskt räkna med att bli attackerad.

Som jag skrev i min text också: Om jag skulle gå förbi ett nazistgäng då får jag räkna med att bli nerslagen.

Och jag säger det en än gång: JAG STÅR INTE FÖR ATT DET ÄR OKEJ ATT VÅLDTA TJEJER. TVÄRTOM.

Om ni själva vill läsa texten finns den i länktipset.
Barcelona Lionel_
2009-01-27 18:06
Ämne: // adil,

Din å....
Visst är Oleguer kanske inte världens bästa fotbollspelare trots uttagning till landslaget en gång i tiden. Kan dock inte klandra killen för att inte ha en identitet vilket Ronaldo inte verkar ha då han vänder kappan efter vinden och uppträder helt utan självinsikt.
Barcelona Criff
2009-01-27 18:02
Cevin, Vad har det att göra med vad han skriver på denna sidan?
På denna sidan handlar det om fotboll, och inte våldtäkter och annat.
Sen är det nog så att Mohamed skriver gästkrönikor, så han är väl inte med i redaktionen på något sätt.
Men om så skulle vara fallet förstår jag inte hur hans åsikter i sin blogg skulle ha något att göra med hans syn på fotboll?
För det är väl ändå den som han förmedlar på denna sidan.
Barcelona Lionel_
2009-01-27 18:02
Ämne: Kurdistan har aldrig....
Är helt säker på att Kurdistan existerade i början av 1900-talet, tror att delvis Lenin hade någon inblanding i slutet av det. Så visst har det existerat och kurderna har ju också haft självstyre i norra Irak sen Gulfkriget. Är varken kurd eller expert men är ganska säker på att det är så det ligger till.
2009-01-27 18:00
// adil,

Din åsikt om Real visade du på ett brutalt sätt men antar att en spelare som Oleguer passart bättre hos er, underbar spelare, min favoritspelare rentav.
2009-01-27 17:58
Ämne: Ämne: En anna....
Sen håller jag faktist med dig tycker att han är en fjolla som alltför ofta filmar men hans "42" säsong kan man inte glömma även om straffar och frisparkar spelar stor roll i det hela. Sen Zlatan är sämre för att killen gömmer sig när det vankas stormatch.
adil,
2009-01-27 17:56
F7 Sergio Ramos~

Ja det är därför jag ogillar honom, han har en personlighet som passar in hos er.
Barcelona Lionel_
2009-01-27 17:51
Ämne: En annan kille jag i....
Ronaldo är definitivt ingen man vill se i Barcelona. Både på planen och vid sidan uppträder han sig som en riktig idiot.

Och om du har kollat något på Premier League så har du nog sett att fjolårsformen sen länge är borta.

Zlatan däremot har nästan burit Inters offensiv själv och är Italienska ligans klart bäste spelare. Tror också att han hade passat perfekt med Messi.
Barcelona Cevin
Satt precis och läste "De kallar oss svartskallar" av MOHAMED AHMED. Måste erkänna att jag blev kraftigt berörd. Dels för att jag led med de ungdommar som blev utsatta, dels för att jag kände igen mig själv som andra generationens invandrare. Mycket bra skrivet. Jag blev lite nyfiken på vem denna MOHAMED var, därför gick jag in på hans blogg och läste lite. Det var länge sedan jag blev så arg som när jag läste Våldtäkt är väl ok...ibland. Hur fan kan denna människa skriva något sådant, jag förstår ditt tankesätt när du beskriver om tjejer med korta kjolar mm, men hur fan kan man tycka att det e ok ändå??? Det är helt otroligt att denna person kan få skriva för redaktionen. Mitt förslag är att han aldrig mer får ÄRAN att skriva om mitt älskade Barcelona. Det är just sådana komentarer som gör att det finns rasism i Sverige. Invandrare som tycker att det är Ok...ibland att våldta svenska tjejer.... jag fattar inget. Förlåt om jag är hård i mitt uttalande, men det var som sagt länge sedan jag var så arg...
Tack för mig!
adil,
Kurdistan har aldrig existerat, kurderna har alltid levt i dem områdena. Turkiet är kurdernas land likväl som turkarnas land. Det är bara kurder i Sverige med nationalistiskt tänkande som har en annan uppfattning om den saken. Kurder och turkar har levt sida vid sida i många hundra år.

Och Ronaldo är den mest bortskämda spelare jag vet, ska bli kul att se hans min när han bara kommer två eller trea i nästa Ballon d or eller Fifa Award utdelning, ska bli kul att se hans min då. Om han ens kommer två eller trea dvs.. Vi har ju Xavi, Iniesta och Alves som likväl kan komma före Ronaldo, om de fortsätter såhär!
2009-01-27 17:50

"Ronaldo är så otroligt arrogant."

Trotsallt är han ändå bäst i världen sen om han är självsäker låter jag vara osagt, kan det vara så att ni( Barcafan ) inte gillar Ronaldo för att han är förknippas med oss månne ?
J.Janerique
2009-01-27 17:49
Zlatan i Barca skulle förvisso vara kul ur medial synpunkt, men chanserna till det är minimala. Men om det så sker någon dag, ja då är "slaget strucket". Madridista har alltid varit en ras , som fått "skit", och mer lär det bli då. Inte för någon mittemot klubbarna i sig, utan då för att mitt eget älskade lag, inte skulle ha en tillstymmelse av chans, till positiv media.

En funderare är ju att Zlatan och Nike går bra ihop...
Annons: