/spanien/barcelona/forum/1942.aspx/spanien/barcelona/forum/1942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-17 19:04
Alves på mittfältet?

Tja, i så fall är det nog större chans att det blir i ett 3-4-3 än i vårt vanliga system. Anser inte brassen vara tillräckligt taktiskt begåvad för att axla en position på mittfältet i vårt vanliga system. Men det är mer en profetia, har ju inget som egentligen bevisar saker.

Men man hade kunnat utnyttja det faktum att vi har fem mittbackar (även om nivån hos ett par av dem kan diskuteras) och låta Alba och Alves avlasta Rakitic/Iniesta i några på förhand lättare matcher. Dilemmat med det systemet, förutom att Lucho inte använt det, är att det är betydligt mer man-man spel och inbjuder inte till lika mycket understöd i försvarsspelet.

Kan även tänka mig att Messi kan agera mittfältare balanserat med Masche som extra kraft på mittfältet.

Om inte annat bevisade ju Samper redan förra säsongen att han håller i mindre matcher på den här nivån och Roberto lär hur som helst få en avlastarroll och bytas in betydligt fler gånger under hösten - särskilt när Adriano nu är frisk och kan agera back-up till Alves.

Det finns många alternativ, det gäller för Lucho att plocka fram rätt kort i rätt giv och se till att inte slita för mycket på spelarna.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 18:46
Enkos - Räknas komma tillbaka mot Celta Vigo. Onsdag nästa vecka. Barcaholic - Alves spelade på mittfältet under 09/10 Clasicot borta mot Real Madrid om jag inte har fel. Eller så var det anfallet Pep överraskade många med det draget.
Barcelona enkos
2015-09-17 18:43
Hur är läget med Alves idag, tränar han, när räknas han komma tillbaka?
Barcelona Barcaholic
2015-09-17 18:32
Barcelonistas Rätt säker på att Alves spelade Ytter mot Real Madrid. Vad jag minns har han aldrig spelat på någon utav mittfälts positionerna hos oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-09-17 18:31
Har aldrig förstått när folk räknar upp spelare som Denis Suarez och Samper som alternativ för Barça. De är ju bevisligen inte i närheten av att hålla för att spela i Barcelona i dagsläget Ogillar starkt tanken av att inte förstärka ett lag för att man kanske, eventuellt, möjligtvis har en spelare som kan bli bra om några år. Det funkar inte så, de bästa spelarna från La Masia har slagit igenom trots mördande konkurrens. Det var just det tankesättet som gjorde att vi var tvunga att automatiskt flytta upp odugliga spelare som Fontas, JDS, Roberto, Muniesa osv. De blev lovade A-lagskontrakt när de inte hade nånting i truppen att göra. Det är för mig otroligt naivt att räkna med spelare som inte visat sig vara tillräckligt bra ännu. Har vi någon supertalang som verkligen visar framfötterna så kan man kanske tänka i de banorna men att skräddarsy en tröja flera år i förväg för ett oprövat kort är snudd på idioti. Mina 2 cents.
Barcelona enkos
2015-09-17 18:21
Romas målvakt som skadade fingret igår blir borta i 4-6 veckor. Med andra ord är han tillbaka mot oss på Camp Nou
Barcelona neymar JR
2015-09-17 18:00
Så direkt vid en oturlig skada, skall det värvas åt vänster och höger. Skall det värvas ska det vara en långsiktig sådan och ingen panikvärvning Behöver vi något kortvarigt så finns det en hel del på marknaden, eller en eventuell inlåning hade inte suttit fel heller för den delen Men 100 miljoner € bara sådär? Nej tack Vi har halilovic, suares, samper och rafinha kommer tillbaka förr eller senare
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 17:43
hmm folk är oroliga över mittfältet?

Vi får in både Vidal och Arda under Januari? Då kan vi spela Alves som mittfältare. Det har han gjort tidigare och det med bravur. Han gjorde det i Clasicot 2010 och var fullständig genial.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 17:39
Blaugrana91 - vrf då inte gå för Coutinho som är född 92? Pogba är sjukt överskattad. En wannabe Yaya Toure. Coten kan dessutom spela Cl då Liverpool inte deltar där.
Barcelona Blaugrana91
2015-09-17 17:38
Ja det ser väldigt illa ut med mittfältet nu när Rafinha är skadad. Jag är helt för att klubben lägger €100M för Pogba redan i januari. Skitsamma om han är låst i CL, kan ju allafall spela i ligan. Sen kan vi ju börja använda Arda då dessutom och rotera med i CL.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 17:38
Ali G - håller med men glöm inte av att vi får in både Arda och Vidal efter Januari. Då kan vi faktiskt ställa upp med ett sjukt bra mittfält faktiskt.
Barcelona Ali G
2015-09-17 17:19
Så just nu har vi Rakitic, Iniesta, Busquets, Roberto och Masherano som mittfältare varav tre av dessa är defensiva.. Åker Iniesta på en skada så kan vi säga hej då till några titlar denna säsong.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 17:09
Katten 86 - ingen aning faktiskt men jag tror nog det är bättre om Hallilovic stannar. Bättre att han utvecklas och får mycket speltid, det är inte bra att en sån ung spelare som Halil spelar i Barca då pressen är så otroligt stor.
Barcelona Katten_86
2015-09-17 17:06
Går det att ta tillbaka Halilovic när vinterfönstret öppnar? Det hade jag varit för isf
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 17:02
Ali G - Coutinho är dock en spelare som kan hålla i bollen och han har bra bollkontroll. Visst är han en rak spelare men han har den där bollkontrollen i sig. Kollar vi vårt mittfält idag så är det Iniesta och Busi som har den där kontrollen. Rakitic har den tex inte om man jämför med dom två nämnda. Ju mer en spelare kan hålla i bollen ju mer kontroll får vi.
Barcelona Ali G
2015-09-17 16:55
Barcelonistas

På vilket sätt hade vi kontrollerat matcherna mer med Coutinho? Coutinho är en rak spelare som utmanar mycket vilket leder till fler bolltapp om något hade vi haft mindre kontroll på matcherna. Väljer Pogba över Coutinho alla dagar i veckan.
Barcelona Barc6
2015-09-17 16:50
Off-topic! För dem som kommer ihåg en flykting med ett barn i famnen som blev nersparkad av en journalist vid den ungerska gränsen har nyligen ankommit till Spanien och redan blivit erbjuden tränarjobb hos Getafe. Stort av Getafe! #thebeautifulgame
Barcelona Liunil Masse
2015-09-17 16:48
vad som irriterar mig är att vi spela för fegt igår. Spelar Roma med hela laget på egen plan halva så får vi satsa mer men icke. Vi hade ett skott på mål igår sen Messis i ribban. Inte tillräckligt bra, hade vi gått för det mer så hade vi vunnit. Känns som laget var för rädda för Romas kontringar.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 16:44
Nainggolan borde aldrig mer få spela fotboll det svinet. Idioten förstörde precis en ung persons drömmar.
Barcelona NoGo™
2015-09-17 16:28
#ÁnimoRafinha

Jävla pajas den där Nainggolan!!!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 16:27
L.A.M - jag hade som sagt inte tackat nej till Coutinho av det jag sett av honom i Pool så är det en sjukt bra spelare. Med honom på mitten tror jag att vi hade kontrollerat matcherna ännu mer. Han har dessutom ett brutalt skott det har vi fått se en hel del i Pool.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-17 16:02
Coutinho är en personlig favorit men jag vill ogärna värva honom för att han ska sitta på bänken. Sett till kvalitet rent tekniskt har han enligt mig få övermän i världen men jag tror inte han förstärker vårt lag jämfört med Iniesta eller Rakitic. Blir dessutom problem när vi i januari får in Arda med samma typ av roll .
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 15:34
Barcaclasico - jag räknar inte Messi som mittfältare han har en fri roll ute på planen. Han är ibland på kanten,centralt och på mittfältet. Men han jobbar ju inte hem när han droppar ner som mittfältare. Ska vi köra med en mittfältare så ska det vara någon som kan jobba hem också.

Jag gillar ideen av att ha Alves som mittfältare om jag inte minns fel så använde Pep honom som mittfältare i vissa matcher. Vi har sjukt bra backup på Alves position, Roberto och Vidal så där är vi rätt safe. Mittfältet så är ju ordinarie lineup - Raki-Busi-Ini backups ( Ardi-Maski) dom här gröna spelarna är för tok för gröna om ni frågar mig.

Jag tycker vi behöver Coutinho.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 15:23
Inte sett mycket av Denis Suarez men min personliga känsla är att han är väldigt grön. Kan inte se honom spela regelbundet i princip. Tanken med Raffe var att han skulle spela en hel del matcher i år då Lucho gillar att rotera.

Vad finns det för alternativ i marknaden? Veratti är helt omöjlig att värva han är dessutom cup-tied. Pogba vill jag inte ens ha i Barca tycker han är lite överskattad i och med den summan det diskuteras. Coutinho i Liverpool är född 92 av det jag sett av honom så är det en sjukt bra spelare och jag hade gärna sett oss värva honom under Januari fönstret. Sjukt bra spelare sett ett par matcher med Pool och han imponerade stort.
Barcelona DM1982
2015-09-17 15:22
The club was negotiating Rafinha's contract, but after his injury the club moved to immediately renew as a sign of confidence in him. Bra jobbat av klubben.
Barcelona Barclasico
2015-09-17 15:20
@enkos:
Som Backup? ja varför inte. han är minst lika bra som Rafinha, Men om ni tänker efter, vi behöver verkligen inte förstärka med nya värvningar på mittfältet för den här säsongen, Vi har redan Iniesta, Rakitic, Busquets, Mascherano, (Arda), (Samper), (Alves) och (MESSI)... Vi kan alltid spela Messi som Falsk nia/Offensiv mittfältare Tex: Busquets/Mascherano/Samper------Rakitic/Iniesta/Arda ----------------------Messi/Arda/Rakitic/Iniesta------------------ Messi/Alves/Vidal-----Suarez/Messi/Neymar------Neymar/Arda/Vidal Det finns så mkt mer varianter man kan välja på. Å andra sidan så hade Coutinho varit en dröm värvning för oss
Barcelona neymar JR
2015-09-17 15:05
Till lite positivare nyheter så verkar Barca vara ute efter coutinho på riktigt. Hellre brassen än pogba, just det vi saknar på mittfältet nu när iniesta har tagit "över" spelmotor rollen Ett annat rykte är man är ute efter Mustafi från Valencia med, och det är en mittback som skulle passa perfekt i Barcelona
Barcelona enkos
2015-09-17 15:05
@Barclasico:

Tror du på allvar att Denis är rätt man för Barca då han inte ens platsar i sämre lag?
Barcelona Barclasico
2015-09-17 15:02
Barcelonistas

Får vi hem Denis Suarez i Januari så blir jag nöjd
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 14:59
enkos - det jag gillar med Messi är att han är en mix av den moderna fotbollen men även the old days. Han gör så otroligt mycket mål men han har också visionen som Ronaldinho hade, Pirlo,Xavi där han kan styra allt i spelet. Messis match igår ( han kan mycket bättre) men även igår fick vi se hur jäva komplett Messi är som spelare. Han var överallt, han var med i uppbyggnadsfasen, han styrde spelet som Xavi, han drog iväg några sjuka distansskott som var nära att resultera dribbla sig igenom motståndarna la genomskärare till Alba,Neymar Suarez som var nära att göra mål.

Penaldo deltar bara vid straffpunkten, där han sätter sina straffmål och tap-ins. Fattar inte hur han kan vara med i omgångens lag. Han fick 2 straffar serverat på ett silverfat, sen fick han spela mot ett lag som precis hade fått en utvisning. La Penaldo var annars otroligt medioker.
Annons: