/spanien/barcelona/forum/19419.aspx/spanien/barcelona/forum/19419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-01-27 20:07
Ämne: Islam_Bosna; du har ....
Delarocha RIP Puerta

Ok du är upprörd, men ta de lugnt. Snubben har äntligen gått med på att prata om Barcelona..

Jag är också muslim och inte ska jag behöva bli förnedrad pga av Islam_Bosna vill prata om religion.

Barcelona Pep.G
2009-01-27 20:06
Delarocha RIP Puerta

Det är lugnt, asså jag har också sagt till han att han borde ta det någon annanstans, men vissa förstår inte när vissa grejer inte uppskattas.
Barcelona Rey Etoo
SaM__- //
Tro mig kompis det är fakta det är inte fördomar, du hade bara inget bättre att säga jag respektera islam men hela kvinno grjen är något som skrämmer mig.
Barcelona Islam_Bosna
Jag har redan sagt att vi ska byta ämne då vi ändå inte håller med varandra och det kommer bara skapa onödigt bråk på forumet, vilket inte vårt mål är ju.

Så jag anser vi ska byta ämne och diskutera Barcelona nu, anser inte du det?

Men ditt beteende måste jag säga är oacceptabelt, att du säger sådana saker om Koranen, och dessutom nämner stenåldern fastän den är påhittad och det har inte varit någon tidsperiod kallad "stenåldern"

Och det om våldtäckten med mannes rättfärdigande har jag inte ens sagt, vet inte varför du säger sådana saker som om jag hade sagt det.

Men låt oss byta ämne.

Jag har redan klarificerat vissa saker som vi diskuterade, behöver inte gå in mer på det.

adil,
2009-01-27 20:05
Etoo Etoo, ska han bli Barcelonas meste målskytt månne? Han är en mycket vass anfallare, men jag tycker faktiskt att han missar nästan lika mycket som han gör mål varje match, han får ofta felträff på bollen när han får sina lägen, och det grundar jag inte enbart på matchen mot Numancia. Kanske för att han gör allt så snabbt så det går lite väl snabbt ibland när han ska skjuta hahah han är så jävla kvick som en huggorm! Han är en slarvapa men endå tillräckligt hårt arbetande och explosiv för att leda skytteligan överlägset. Världens bästa anfallare igen, enligt mig.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-27 20:04
Ber om ursäkt för detta Pep.G. Men såna här människor gör mig bara vansinning.
Barcelona Pep.G
2009-01-27 20:03
Delarocha RIP Puerta

Ta det lugnt nu lite. Nu har du bara gjort det värre. Säg inte "jävla koran". T.o.m jag som inte är religiös av mig tar åt mig då...
Delarocha RIP Puerta
2009-01-27 20:01
Islam_Bosna; du har fel. Ta din jävla koran och dra härifrån. Orkar inte med nån religiös debatt om nån kalle anke tidning. Detta är ett fotbollsforum och dina åsikter och tankar är förlegade till stenåldern.

Ber om ursäkt om andra muslimer tar illa vid sig.

Det är fortfarande mannens och inte kvinnans ansvar vid våldtäkt. En kvinna har rätt att klä sig hur som helst hur hon hon vill. En man ska inte låta ett klädval rättfärdiga en våldtäkt. Det hoppas jag du förstår. Om du inte håller med mig blir jag bara rädd.

Har inte sett dig snacka om fotboll sen du kom hit. Är du bara här med ditt jihad eller vad är grejen? Snacka fotboll eller dra härifrån. Din islamistiska propaganda bör du nog hålla för dig själv.
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-27 19:58
Lionel_:

Förändring är inte ett bevis för Darwins teori, människans kultur, samhälle, teknologi, civilisation har utvecklats mycket, speciellt under dem senaste 150 åren.

Å andra sidan människan har alltid varit en människa, med andra ord den första människan var Adam och därefter spreds människorna på jorden.

Darwins teori har inte ett enda bevis, snarare allting som vetenskapen har upptäckt idag har motbevisat den.

Ville bara påpeka det.

Men låt oss byta ämne nu och snacka Barcelona.
Barcelona Lionel_
2009-01-27 19:53
Islam_Bosna:

Darwinismen är ju den allmänna uppfattningen om hur vi har utvecklats och dessutom väldigt mycket mer bevisad än något hokus pokus.

Men nog om detta såg på Eurosport där det var reklam för en intervju med Leo Messi på fredag 18:15. Bör man väl inte missa, synd bara att det var en fredag...
Barcelona SaM__-
2009-01-27 19:51
Klint:

Givetvis är det fel. Men samtidigt när det berör än, som det gjorde för Eva b.la när någon hela tiden använde termen "grabbar" i forumet och förutsatt att alla här inne bara var pojkar, så är det lätt att man reagerar. Inte har jämställdhet mellan könen något med Barcelona att göra, men diskussionen blir relevant när det berör människor inne på ett forum.

Men helt klart, övergå till Barcelona igen :)
Barcelona Klint
2009-01-27 19:47
Vad fan är det här!? Kommer man hem och går in på forumet och det som diskuteras är teologi. Allvarligt talat? Det ska/bör diskuteras här bör väl primärt vara Barcelona, sekundärt fotboll i övrigt. Vill man diskutera religion så finns det tusen andra forum på internet!
Barcelona Pep.G
2009-01-27 19:43
SaM__-

Ni kom in i ämnet så han var tvungen att säga sitt..

Islam_Bosna

Jag är "muslim", dvs jag är bara muslim till namnet, det enda jag gör är att tro på att en gud finns.

Vi bor inte i Sverige under 1800-talet utan vi bor i Sverige under 2009. Mycket är ändrat, du må vara väldigt religiös av dig, men det verkar inte som om många är intreserade av detta på Les Ramlbles.

Så det är bara att lägga ner det..

Heywood Jablome

Hleb har aldrig varit en "mål-skytt", men det är inte meningen att han ska vara det heller.

Rey Etoo

Exakt, alla väljer sin egen väg...

LÄGG NER RELIGION-SNACKET NU !
adil,
Heywood Jablome

Det började med att någon länkade en artikel om att han troligen har uttryckt sig vara missnöjd med sig själv hittills, och det har han ju ingen anledning till att vara, eftersom att han inte kan tillföra mer än han redan gör, vilket jag redan nämnt.
Barcelona SaM__-
Förresten är det någon som har koll på träningstider för Barcelona och om det står någonstans?

Adil

Religion behöver inte vara ett problem så länge man gör det till en privatsak och inte att den styr ett helt samhälle eftersom folk kanske inte delar samma religiösa uppfattning.

Rey etoo:

Hur kommer det sig att du blandar in Islam med kvinnor med slöjor som blir instängda i massa rum? Fördom kallas det!

Barcelona Napao
2009-01-27 19:38
Gerrard har aldrig gillat den spelaren,Islam_Bosna predika inte är du snäll.
adil,
2009-01-27 19:37
Islam_Bosna

Enligt mig så religion överhuvudtaget ett hot mot samhället. Det splittrar världens folk och allt handlar egentligen om makt och pengar. Och nu kan vi börja snacka om Barcelona och sluta snacka skitsnack.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-27 19:37
Islam_Bosna //
Jag ser hellre att kvinnor är halv nakna vid klockan sju och är lyckliga på de viset än att kvinnor blir instänga av männen och är tvugna och bli täckta med slöjor. Visst alla muslimska kvinnor är inte ledsna och visst alla icke muslimer är kanske inte är lyckliga halv nakna

Men det jag försöker säga är att kvinnor borde få rättigheter att agera på sitt sätt om en kvinna inte får göra som hon vill och hon blir styrd av en man dygnet runt på vilket sätt är hon en människa då hon inte kan ta vissa beslut själv?
Barcelona FC-Barcelona
2009-01-27 19:36
Islam_Bosna

Om du ska snacka om religon, snälla stick någon annan stanns för deta är Barcelona forum här pratar vi om Fotboll, och ifall du läste MOHAMED AHMED artikel så borde du innse att vi här bryr oss inte om Muslimer eller Kristna, här är fotbollen vår egen Religion!!
Barcelona Heywood Jablome
Den här Hleb-kan-inte-göra-mål-debatten är så otroligt jobbigt. Barcelona köper inte spelare utan att ha en väldigt god koll på vad de kan prestera på fotbollsplan. Och de visste att han inte är en målskytt, så sluta försöka förvandla honom till någon.
Barcelona SaM__-
Islam_Bosna:

Du gör mig vansinnig och jag börjar tro att du inte är här för att föra vettiga diskussioner utan bara att provocera.

För det första har du inte koll på vad du snackar om utan tror att sekularisera är någon slags ideologi av nå slag. För det andra verkar du ju också vara homofob eftersom homosexuella utgör ett hot mot samhället, huh?

Edit: Själv är en av mina närmaste vänner homosexuell, bäst jag håller utkik efter honom då han kan utgöra ett hot mot vårt samhälle. Aja fel av mig att diskutera med en barnunge, låt oss övergå till fotboll igen.
sebbaa
2009-01-27 19:35
Islam_Bosna

Javisst, men pointen är ju att alltid handlar dina inlägg om din religion. Hur kul är det för oss andra?

Förövrigt, så om man sitter med ögonen fast inne i sitt hus med låsta dörrar och heltäckande kläder på så man inte skall bli våldtagen, hur bra religion är det? ;) Ta det inte så hårt sedan käre vän.

Och det där med Darwin, när har det ogiltigförklarats då man lär sig det i skolor i hela världen? Darwin teorin är ju för fan grunden till evolutionen, den mest bevisade teorin om hur vi skapats! Eller åtminstone västvärlden, vhur har då vi allihop kommit till?
adil,
2009-01-27 19:32
Saman.

Han kan inte göra mål :P

Ja det är nog så, men det borde han tänkt på innan han kom till Barca isåfall.
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-27 19:32
Delarocha RIP Puerta:

Nej, nej jag tror du helt missförstådde vad jag skrev.

Jag skrev bara vad kvinnor borde göra för att undvika att inte bara bli våldtäckta men även förföljda av män. Och detta borde varje kvinna följa för att om vi kollar på hur kvinnor klädde sig 150 år sen i Sverige, och jämför med idag ser vi en klar skillnad, gör vi inte?

Och jag skrev inte att icke-muslimer är ett hot mot samhället, vad jag skrev var att sekularisternas idéer är ett hot mot samhället. Låt mig ge ett par exempel:

1. Enligt sekularister är olagligt sex tillåtet så länge båda parterna är med på det. Notera att för 150 år sen var detta strängt förbjudet i Sverige och vi ser vilka hemska konsekvenser det har för samhället.

2. Homosexualitet är tillåtet, och det bör inte nämnas när vilket grovt hot det tillhör mot samhället men även hela mänskligheten.

Och några andra exempel är tillåtelsen av drickandet av alkohol, tillåtelsen att kvinnor kan klä sig halvnakna, att man visar ett programm med halvnakna tjejer klockan 19.00 dagtid där till och med barn kan se halvnakna tjejer och ingen reagerar, propagera darwins teori fastän den har ogiltförklarats av vetenskapen idag

Och det finns många fler.

Jag tror jag förklarat det nu så jag har rett ut eventuella missförstånd.

sebbaa:

Jag vill inte fokusera på annat bara ville påpeka i och med att vi hade ju en disskusion om det.
Barcelona SaM__-
2009-01-27 19:31
Islam_bosna:

Just folk som dig som gör att muslimer idag skäms för sin religion och ursprung. Det är det fundamentalistiska styret i bl.a mellanöstern som har gjort att Islam har fått ett så pass dåligt rykte. Så lägg ner ditt skit snack och skriv om Barca istället.

Delarocha RIP Puerta

Att vara sekulariserad innebär inte att du inte är troende utan att man ser religion och politik som två olika saker. Så du kan vara religiös och vara sekulariserad.
Barcelona Saman.
2009-01-27 19:27
adil

Han kanske vill göra mål?

Jag tror han ger indirekta signaler att han vill ha mer speltid helt enkelt.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-27 19:27
Jag visste inte att mohammed var färgad :D
adil,
2009-01-27 19:26
Ämne: Hleb är missnöjd med....
Hleb borde inte vara missnöjd med sig själv, han gör det han kan, har bra teknik och passningar. Han har börjat spela grymt senaste matcherna. Varför ska han vara missnöjd? Det är inte så att han kan tillföra mer än han gör. Om han är missnöjd med speltiden då är det en annan sak.
sebbaa
2009-01-27 19:22
Islam_Bosna

Angående dina inlägg här, så jag tror alla här inne förstått att du är muslim, så låt oss nu koncentrera oss på fotboll och Barça istället för hur du ser på livet.

Angående Gerrard debatten så tycker jag väl som de flesta här inne, att han antagligen betyder mer för Liverpool än Messi för Barcelona, och att Messi definitivt är klassen bättre.

Med den slutsatsen kan man ju också gå på att Barcelona håller överlag bättre klass en Pool. :)
Delarocha RIP Puerta
2009-01-27 19:19
Islam_bosna; så du skyller våldtäkter på att kvinnor inte följer vissa av lagarna inom t.ex islam?
Sen att du skriver ett långt inlägg om din tro och skriver att icke troende är en fara för samhället finner jag bara högst olämpligt och du bör tänka igenom vad du skriver till nästa gång. Jag är inte troende; utgör jag då ett hot för "ditt" samhälle?

Att du sedan säger att kvinnor inte bör gå ut så ofta tyder ju bara på hur inskränkt du är som människa. Du tror inte problemet ligger hos männen och bör därmed tas itu hos just männen som våldtar? Detta hör egentlien inte till fotbollen och göra men du skriver ju aldrig om fotboll så jag antar att du är för att provocera med dina religösa fundamenalistiska inlägg om islams överlägsenhet.

Annons: