/spanien/barcelona/forum/19418.aspx/spanien/barcelona/forum/19418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-01-27 22:29
FCB_armin

Njaaa, Keita känns säkrare om du frågar mig.

Cape

Ah, och det var någon tabbe han hade gjort också som jag har glömt, men vet du hur det går för han i Ajax ?
Barcelona FCB_armin
2009-01-27 22:24
Pep.G

Ifall Sergio spelar på mittfältet tar han nog pivoté-platsen.
Barcelona Cape
2009-01-27 22:22
Pep.G

Ja, pressen i Spanien har ju ratat honom på grund av hans extrema åsikter om Katalonien osv. Men i grunden en duktig spelare. Stort hjärta.
Barcelona Pep.G
2009-01-27 22:17
Cape

FÖR underskattad om du frågar mig.

Han har iallafall spelat från start i en CL-Final, det har dem flesta i Real Madrid inte gjort. Raul, Casillas och Guti är la dem enda ? Eller !?
Barcelona Cape
2009-01-27 22:01
obbe

Nej, Oleguer var dålig som högerback, då han fick hoppa in som stand-in i brist på alternativ. Oleguer var riktigt duktig som mittback tillsammans med Puyol under 2005/2006.
Barcelona Pep.G
2009-01-27 21:57
En rätt trolig startelva till morgondagens match är la följande =

Pinto

Puyol---Caceres---Pique---Sylvinho

Keita

Xavi---Busquets/ Iniesta

Hleb---Bojan---Iniesta/ Pedro

Puyol tar Alves plats. Alves behöver vila, eller behöver han det:P?

Jag hoppas verkligen Pedro får starta och då bör Iniesta flytta in till mittfältet. Då har vi ett spelande mittfält till skillnad ifrån förra Cup-matchen, men om nu Iniesta ska starta på vänsterkanten då vill jag gärna ha Busquets där.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-27 21:34
Gud är störst!

Okej nu svamlar jag faktist, Hela jag handlar om respekt och ödmjukhet, Artighet är nåt jag använder mig av jämt. Jag är bara på dåligt humör idag antar jag. Jag ber om förlåtelse om jag på något sätt sårat dig eller din tro.

Det gäller alla som tagit illa upp, Men jag håller fortfarande med Criff,Delarocha osv.
Real Madrid obbe
2009-01-27 21:33
Cape//

Heh men han gjorde sig mest känd som högerback.

Men det var kul, när b.la. Rivaldo lirade i klubben, saknar han som fotbollsspelare, man väte ju upp med dem, även om jag inte hållt på barcelona så kan jag erkänna det.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 21:31
Aja Adiós på riktigt nu! Hehe ha de cúles
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 21:24
Okkapokka.

Det klart som fan det spelar roll. Men jag kan väl inte förklara det djupare så jag låter det vara.

Ja, artigheten du provocerar mig om du skriver om du skriver sådär om min skrift. Medans om jag skriver att jag inte tror på Darwinismen så är det en åsikt som nån ska respektera då ingen har sagt nåt provocerande eller som du sa oartigt.

(Skrev igen för du redigerade ditt inlägg så jag inte låter som en hypocrite då jag skrev att jag skulle låta det vara.
Barcelona The Reporter
2009-01-27 21:22
1786(nått i den stilen) så blev det klart att alla är lika mkt värda :D Så vad är ploblemet nu ?
Barcelona Okkapokka.
2009-01-27 21:20
De spelar väl ingen roll egentligen? Både förnekar ändå den andra teorin/religionen, oavsett svordom.

Det är som att säga "Fuck Barca" medans någon annan säger "Jag gillar inte Barca alls". Skillnaden är artigheten, som i vissa fall är överskattad. Likt i detta fall.
Barcelona Cape
2009-01-27 21:19
obbe

Oleguer spelade mittback tillsammans med Puyol, Marquez pivote och Belletti högerback! Läs på!
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 21:15
Delarocha RIP Puerta

Men herregud, vad är det du inte förstår? Det är skillnad och förneka Darwins teori och att svära åt en religions heliga skrift. Ena är en åsikt det andra nåt dumt att säga bara. Does it make sense?
Barcelona Criff
2009-01-27 21:12
Jag är inne på att Hleb kommer ta Xavi`s plats mot Espanyol, då Hleb fick göra ett inhopp på den platsen mot Numancia om jag inte var helt ute och cyklade?

Pep kanske har insett att Hleb inte är någon ytter, utan snarare en spelare för Xavi rollen?

Annars hoppas jag vi kör med fulla laget, för att sen som någon sa byta ut Messi, Eto och Alves för att vila dem inför Racing.

Hade faktiskt känts snopet att åka ut.
Real Madrid obbe
2009-01-27 21:09
Mojito//

Heh jo hårsvallsmatchen vinner han. Visst sen var Puyol mycket högerback, under Rivaldos och Kluiverts tid i klubben, så visst han håller bra nivå.

Det var ju innan Oleguers era där.

Men visst när Puyol är på topp så är han bra på högerbacken, ligger på gränsen till topp 5.

Men han är ju främst bäst som mittback, som S.Ramos egentligen också är, riktigt lika Puyol och Ramos, då de är väldigt funktionella och kan spela överallt i backlinjen somt även defensiv mittfältare vid behov, såna spelare gillar jag.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-27 21:09
Okkapokka; jag sa "jävla koran". Men om folk kan bli så otroligt upprörda över något en icke troende säger om folks heliga skrift via internet kan jag ju bli helt rasande över att någon förnekar Darwinismen som är min teori om utvecklingen.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 21:08
Okkapokka.

Och du ser inte skillnaden mellan orden?
Barcelona Criff
2009-01-27 21:07
J.Gamper, Om du inte var intresserad av det första jag skrev så kunde du tittat på det andra jag skrev och fört en diskussion.

Men visst ta du en paus då jag ser du var med i religion diskussionen från början. Det hade jag också gjort.
Barcelona Okkapokka.
Gud är störst!

Ett och annat inlägg innehöll fraser som "Darwin är en gubbe som tog fel på en sak eller två" "Stenåldern är påhittad" osv. Sen sa Delarocha att Koranen kan dra åt helvete.
Barcelona Gud är störst!
Criff

PM på väg!
Spinbad
2009-01-27 21:04
islam_bosna:
Oerhört intressant det du skriver om att stenåldern aldrig har existerat. Kan du utveckla det lite mer för en okunnig? Kan man gå så långt som att säga att stenåldern förtrycker muslimer?
Barcelona Gud är störst!
J.Gamper

Jag också, kanske bäst så. See ya later!
Barcelona Blaugrana93
Criff

Ang. cupmatchen. Jag håller med dig och tror inte att Pep riskerar en möjlig Copa del Rey-titel för att han vill vila nyckelspelarna inför Racing matchen. Det är ju trots all Pep själv som har mottot att alla matcher är en final. Espanyol är dessutom väldigt hungriga efter revansch och seger när de ligger så djupt ner i skiten. Och en derby match är väl det bästa tillfället. Men om Pep tar ut det bästa möjliga laget mot dem tvivlar jag starkt att Espanyol kan besegra vårat för nuvarande nästan oövervinnerliga lag.
Barcelona Gud är störst!
Barcelona Criff
2009-01-27 21:03
Gud är störst!

Jag är inte på någon sida alls, då jag är ateist.

Sen vad jag tycker och tänker om saker är inget jag tänker ta upp här då det är ett Barcelona forum.

Men jag försåtr inte vad terrorism hade att göra med de inläggen som varit här innan?

Snarare om hur förtryckta kvinnor är under den islamiska tron och hur vissa tycker det är en kass religion eller något.

Terrorismen har inte ens nämnts.
adil,
2009-01-27 21:02
Criff

Ja han lär ju ha bästa möjliga elva, förutom målvaktspostionen. Hoppas vi kör över dem tidigt så vi kan byta ut nyckelspelare tidigt så dem slipper spela 90 min.
Barcelona J.Gamper
2009-01-27 20:59
Criff
Herregud, du var bara tvungen o forsätta?

Aja, ska nog ta en paus härifrån. Vi ses senare
adil,
2009-01-27 20:58
Puyol har tunnlat och gjort bort en och annan spelare från sin ytterbacksposition denhär säsongen. Han överraskar med sin teknik.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 20:57
Criff

Det är tydligt vilken sida du är på då, för att inte såg jag nån skriva jävla Darwin. Som nån skrev om koranen.

Och muslimer är förtryckta av andra överallt. Du vet med hela den här terrorist ryktet. Och det känns som vi måste bevisa för andra om att islam är inte relaterat till terrorism.
Annons: