/spanien/barcelona/forum/19414.aspx/spanien/barcelona/forum/19414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-03-02 12:49
Kung_Ramos

Jo han är klasser bättre än Alves... För övrigt så är knappast Ramos en ängel men det är lätt att låtsas kolla på något annat när Ramos gör något fult. Eller?

Tack för mig!
Real Madrid Kung_Ramos
2009-03-02 12:24
Du platsar inte här helt enkelt. Spärrad. /Red
Barcelona Barca Barca
2009-03-02 12:17
LennyRomario//
Håller med dig. Vårat försvar har sett bra ut mycket tack vare att lagen har fegat och inte vågad anfalla. Så fort lag sätter press på oss så blir vi i obalans speciellt när vi har spelare som Guddy på mitten, herregud killen skulle fan inte äns platsat där under Dinho, Deco o Rijkaard tiden. På tal om Rijkaard så börjar Pep efterlikna honom allt för mycket, vart är våra byten? han byter in en spelare o inget mer, försöker inte ändra på matchbilden. Sen vart fan har Hleb tagit vägen? Ge killen speltid, nu när pep satsar på alla 3 titlar så måste han rotera som han gjorde i början av säsongen o inte köra samma startelva heela jävla tiden. Och nej Marquez har inte blivit ett dugg bättre sen förra säsongen, va e de för amatörtabbar han gör och folk sitter och klagar på Caceres. Caceres hinner springa ifatt anfallare som e snabba och är alltid alert och vaken. Skärpning av hela laget och speciellt Eto'o hans första touch är nog det sämsta jag har sett av en topanfallare, ibland sitter jag o undrar hur han kan klara av att göra så mycket mål. Men Eto'o är bra på sitt sett och det får vi vänja oss vid. Först tar vi oss till Copa Del Rey finalen sen kör vi skiten ur ligan.

Och nej snälla kom inte o säg att jag är negativ. Så som alla var överlyckliga och gav en massa positiv kritik till laget när vi var som bäst så får man också kritisera laget när det väl går dåligt, bara att acceptera det.
Barcelona True Culé
2009-03-02 12:00
känner mig inte så bra efter den senaste matchen och orkar inte läsa allt negativt hör på forumet. Det är det jag hatar med forumet att när vi förlorar så skriver dem flesta bara negativa saker.

Aja, jag ska iallafall lägga av att skriva och läsa på forumet i ett tag. Kanske i 1-2 veckor och då får jag hoppas att vår form IS BACK!!!!!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-02 11:52
"Men han trotsade väl Guardiola öppet emot Betis?"

Vart fick du det ifrån? Han blev såklart ledsen men det va inget mer. Och på tal om lagmoral: Eto'o springer i 90 minuter och kämpar alltid i alla lägen. Det kallas lagmoral. Han är även en stark personlighet och mycket omtyckt av övriga i laget.
Real Madrid Fredrik R
2009-03-02 11:46
Barcelonito / Lucho Enrique 21: Visst är han en av världens bästa avslutare och målskyttar, men samtidigt så är det många spelare som skulle leverera mycket mål med den servicen som Eto'o får. Dessutom så finns det ju en faktor till, hans inflytande i laget, nu finns det ju inga riktiga indikationer på att laget skulle ogilla honom. Men han trotsade väl Guardiola öppet emot Betis? Det är ju verkligen inte hållbart att ha en sådan spelare i truppen ifall man vill ha någon form av lagmoral. Ingen spelare är större än de taktiska direktiven som tränaren ger, man kan inte ha det på det viset.

Ifall det skulle bli snack om en flytt för Eto'o i sommar så är frågan vem som kan ersätta honom, Bojan har långt kvar dit. Börjar det dra ihop sig med en flytt för Benzemas del så blir det nog en hård kamp om honom emellan er och oss. Det vore en värdig ersättare i alla fall (även ifall jag absolut hellre ser honom hos oss självklart), Adebayor vore däremot inte en värdig ersättare.
2009-03-02 11:21
Haha LennyRomario, ge dig!

Eto'os prislapp var på 50 miljoner Euro förra säsongen. Han kommer göra minst 10-15 mål till den här säsongen och den spelaren som lyckas göra nära 40 mål på en säsong ska INTE säljas.

Varför förstår inte vissa att det är just en sån anfallare vi behöver i mitten? En spelare med sämre teknik som inte ska försöka sig på dribblingar och istället går rakt mot mål och har bara målgörande i huvudet. Eto'o måste stanna, för att han för tillfället är världens bästa anfallare. Bara David Villa är i närheten enligt mig.

Zlatan, Berbatov, Pato, Anelka, Drogba, Torres, Villa, Benzema, Adriano, Rooney, Raul, Amauri, Trezeguet är de spelarna som lirar som anfallare i topplagen. Eto'o är för mig bättre än alla dom och koncentrerar sig på det han är bäst på: att göra MÅL. Inte som många av dom jag nämnde, att göra mindre mål och istället försöka sig på svåra nummer.
Real Madrid Sherko
2009-03-02 11:04
Alves borde absolut inte få fortsätta skjuta frisparkar enligt mig, iallafall inte dem som bör skjutas mot mål, alla hans skott går ju flera meter över målet.

Barcelona LennyRomario
2009-03-02 11:00
Som jag skrivit tidigare så är Etoos första touch inget annat än patetisk. Det bästa man kan hoppas på är nog att han gör en 30 mål i år och att något lag sedan är beredd att lägga ut en 300 miljoner för hans tjänster, vilket jag iofs betvivlar.
Valdes: Det är möjligt att han ska kunna reagera på Forlans skott, men personligen tycker jag att han ska kunna avstyra 4-3 målet. Han kommer ju ut och ställer sig som att han ska hoppa spiken ifrån 3:ans svikt! Istället för att täcka så stor del av målet som möjligt tycks han mål vara att täcka så lite som möjligt, vilket han lyckades utmärkt med.

Jag tycker Barcelonas grundproblem verkar vara att de får svårt när de inte tillåts/kan spela det bollförande (65/35 i bollinnehav) de vill.
När lagen redan på förhand "gett upp", backar hem och hoppas på en kontring klarar sig Barcelona som bäst.
I första halvlek mot Lyon satte Lyon full fart framåt och skapade en hel del chanser och var det bättre laget i 1 halvlek. I andra halvlek tilläts (Lyons ork tog slut) Barcelona rulla boll och fick bättre kontroll på matchen.
Emot ett desperat Atletico tilläts det inget rull överhuvudtaget. Mindre bollinnehav och kontrollerat rull gör att backlinjen och hela lagets försvar testas oftare. Ett test Barcelona just för tillfället inte tycks klara.
Barcelona Smogen
2009-03-02 10:34
ja, att inte Marquez eller Henry får ta fler frisparkar är för mig otroligt. Xavi har ju visat att han inte är en tillräckligt bra frisparksskytt...
Barcelona FCB_armin
2009-03-02 10:32
Smogen

Ett till exempel på hur vi har en pajas att göra med..
Barcelona R.D.A.M
2009-03-02 10:31
När vi får frisparkar i bra lägen nu för tiden, blir det med största sannolikhet aldrig mål. De som lägger frisparkarna träffar inte ens mål! När Ronaldinho la en frispark gick bollarna alltid på mål och många även i mål. Marquez satte ett riktigt snyggt frisparksmål för några matcher sen, men sen dess har Xavi och Alves skjutit frisparkar som verkligen inte hör hemma i världens bästa lag! Vi missar en massa mål på att inte ha en riktig frisparksskytt!
Barcelona BlueRed.
2009-03-02 10:22
Personligen så förstår jag inte varför man ska ha bort Eto'o som många här inne vill. Hans avslut satt inte som det skulle men ska en match avgöra hans framtid i Barcelona? Speciellt när han leder skytteligan med 23 mål?
Barcelona 19
2009-03-02 10:21
Visca Barca!

Ligan är ännu inte avgjord, mot GULD! :D
Barcelona Smogen
2009-03-02 10:18
FCB_armin o Sebaastiiian

hehe...lägg också märke till att han har Reals ärkerival, Atleticos Kun Aguero som tvåa under kanon. Jag vet inte, men det är ungefär som att jag skulle ha Espanyols Tamudo som kanon....det skulle aldrig hända, även om han gjort hattrick mot Real i lördags....
Barcelona Smogen
2009-03-02 10:13
fan vad tröttsamt det är med alla Realfans som plötsligt vaknar till liv och på något outgrundligt sätt lyckas irra sina vilsna sjuka själar in till in till Les Rambles för att skryta över att dom nu "bara" ligger fyra poäng efter.
Allvarligt skärp er, kryp tillbaka till er lilla tragiska stängda fängelsehåla (puertan) och lämna oss ifred....i alla fall så länge som ni bara ska komma hit för att provocera samtidigt som er egna fängelsehåla, förlåt, Puerta är stängd.

för alla er Realfans som inte vet vad Puertan är för något så är det ert egna forum här på Svenskafans....
Barcelona FCB_armin
2009-03-02 10:10
Sebaastiiian

Varför ens ta en diskussion med dig när det står i din profil att Robinho var en svikare.
Jävla pajas, har inte du matte eller nåt sånt nu?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-02 09:57
Fan vad jag älskar alla mina culés bröder/systrar.
Fan vad jag känner mig stolt över att kalla mig Culé.
Vad gillar med ALLA culés är de är alltid sympatiska människor, optimistiska, odmjuka och trevliga och att de är med sitt lag när de behövs som mest i med nöd och lust.

Jag älskar allt som har med namnet Futbol Club Barcelona allt allt verkligen.

Fc Barcelona står för FOTBOLL.

Visca El Barça Y Visca El Catalunya para siempre.
Barcelona Tompa
2009-03-02 09:50
Har i alla fall sovit gott efter den tunga förlusten i går. För det var det och många spelare underpresterade inte minst hela backlinjen. Men vi får blicka framåt nu. Vi ska gå till final i Copa del Rey och nästa omgång i ligan väntar Bilbao. En match där jag kräver 3 poäng. Blir det (mot all förmodan) poängtapp även där så skulle jag börja bli orolig på allvar. Ännu så länge ska vi dock allt i egna händer.

El Gallo Negro:
Jag tror som du. Åker Real ur C.L får de mindre matcher att koncentrera sig på. Och det gynnar knappast Barcelona.

Barcelona Smogen
2009-03-02 09:47
Tänkte skriva ett långt jäkla inlägg om allt som gick fel igår, varför det gick fel och vad man kan göra åt det, men någon annan hann före så kolla länktips. Det står det mesta av det jag vill säga.
Barcelona El Gallo Negro
2009-03-02 09:42
En sak som är säker är att om Real åker ur Champions League så är det knappast till Barcas fördel. Dels kommer de inte ha lika många tuffa matcher som är påfrestande fysiskt och dessutom kommer de då kunna fokusera enbart på ligan vilket inte heller är bra.

Än så länge ligger det hela i Barcas händer dock. Om cirkussällskapet som ställde upp i Barcas tröjor igår kan snäppa upp sig och börja spela fotboll igen istället för det de visa upp igår så kommer det gå bra. I annat fall kommer man bli lite ledsen i ögat i år igen...

Tycker det är ganska störande och se också hur egoistiska våra anfallare var i vissa lägen. Istället för att lägga en enkel sidledspassning till fristående motspelare så ville de själva hamna i målprotokollet. Både Messi och Eto'o gjorde det, istället för att göra som Gudjohnsen vilket resulterade i mål.

Gudjohnsen var för övrigt nästan bäst igår och det är verkligen inte ett bra betyg till övriga laget.
Real Madrid Sherko
2009-03-02 09:39
Förr eller senare kommer även Real tappa poäng helt klart, men jag tror inte det tappet kommer komma i dem närmaste matcherna faktiskt.

Möjligen matchen efter liverpool matchen om vi förlorar mot dem på anfield, den som lever den får se :)

Hursomhelst ser det ljust för er ändock, ni är vidare i cupen, har fördel i Champions league mot lyon och ni leder ligan med 4 poäng.

Skärper inte barca sig kan ni bli titellösa faktiskt. Det är nu Pep måste visa varför han är rätt tränare för barca. Sevilla kommer förmodligen satsa 100 procentingt på cupen om dem går vidare så det kan bli tufft även där.

Erat försvarsspel har verkligen försämrats nu när Abidal är borta, även om han inte är så bra offensiv stänger han åtminstone sin kant defensivt.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-02 09:22
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med dig, det viktiga är när Madrid åker ur Champions League, förhoppningsvis lär dem tappa sin moral då dem satsat rätt mycket på Champions League denna säsongen.
2009-03-02 09:10
Sebaastiiian

En match i taget. Först ska ni möta Atletico och jag tror att ni vinner. Sen ska ni åka ut som planerat mot Liverpool.

Vi kommer också vinna cupmatchen mot Mallorca och avancera till finalen och i ligan nästa omgång vinna mot Bilbao och sedan gå vidare i CL som planerat. Det är inte El Clasico som blir avgörande utan hela den månaden då vi möter Sevilla, Valencia, Villareal och varandra. Tills dess behöver Barca utöka ledningen till 7 poäng igen och det är jag säker på att de gör. Orolig är jag inte ett dugg för ligan.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - Puff :)
2009-03-02 09:09
Ryck upp er.

Tänk på att om Madrid ska gå om oss så måste dom vinna alla matcher som är kvar (Om vi förlorar 2)

Vad säger att dom vinner alla resterande matcher?
Real Madrid Sebaastiiian
2009-03-02 08:56
Barcelonito / Lucho Enrique 21 //

Var inte så säker på att ni vinner ligan i år ;) Ni kanske minns förra säsongen då vi låg 1:a sen andra omgången och fortsatte så hela året.. DÅ FICK NI KÄNNA HUR DET KÄNDES ATT LIGGA 2:A OCH TILL SLUT KOMMA 3:A HAHA. Men du måste erkänna att ni är i dålig form och att ni är rädda att tappa poäng. Men jag tror nog att allt kommer avgöras på santiago bernabeu och då är det ni som kommer GRÅTA :/
2009-03-02 08:30
Oroa dig inte, vi kommer att vinna ligan. Det är bara roligare när ni närmar er och får lite hopp för att senare börja gråta igen. Barcelona har ingen konkurrens om ligan även om det hade varit 1 poäng skillnad. Ni har lärt känna andraplatsen ganska länge och vi vill inte ta ifrån er den. ;)
Feidh [Higuaín-20]
2009-03-02 08:25
Inte för att reta upp alla cules nu men ni måste väl hålla med om att poängtappet redan har börjat, en förlust och en oavgjord för Barca samtidigt Real Madrid vinner och ni har en andra plats att lära känna!
2009-03-02 06:45
Jag har aldrig kritiserat Valdes och alltid skyddat honom. Men för mig är det en gåta hur han kan bli så dålig på en månad, eller är det för att Barcelona spelar sämre och att han sätts under större press som han är som han är nu? Att han inte ens är i närheten på Forlans första skott är riktigt dåligt. Han har stora problem med långskott. Han lämnade även en idiotisk retur som Heitinga satte men som blev felaktigt bortdömt.

Agueros skott borde han läsa av bättre och så bra avslut var det inte att han inte ska ta den bollen. Är helt säker på att målvakter som Van der Saar, Cech, Casillas, Buffon, Frey, Julio Cesar osv, skulle rädda den bollen. Han är helt felplacerad. Sen är det ju en straff och han kan inte göra något på det. Annars kan man ju säga att han aldrig har räddat en straff så länge jag kommer ihåg. Skärpning Valdes. Riktigt dåligt har det vart.

Sen måste jag säga att Marquez var katastrofal igår. Han var helt vilsen och förstörde precis allt i backlinjen.

Att ett lag som Barcelona med rutinerade spelare och en MYCKET rutinerad backlinje inte kan behålla lugnet och dra ner på matchtempot när man leder med 2-0 och 3-2 med 15 minuter kvar är bara riktigt naivt och hopplöst. Ibland behöver man även om man heter FC Barcelona, lugna ner spelet och vinna med rutin och erfarenhet.

Riktigt dåligt igår och Barca tillät matchen att bli riktig Hawaiifotboll. För första gången börjar jag tveka på Pep och om han inte är alltför naiv med vår försvarsspel.
Barcelona haeger
2009-03-02 06:08
Vi kommer igen mot Bilbao, jag tror verkligen att vi kommer spela riktigt bra fotboll mot de och vinna övertygande.
Vi vinner ligan! Sluta deppa.
Annons: