/spanien/barcelona/forum/19412.aspx/spanien/barcelona/forum/19412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cape
2009-01-26 16:35
Messi, som nästan aldrig pratar med pressen, är väl den sista som skulle ljuga om en sådan sak. När han väl pratar med pressen är han alltid väldigt ärlig. Inte för att jag var orolig innan uttalandet.
Barcelona Cape
2009-01-26 16:33
... Men tråkigt att det bara verkar som att de ska visa andra halvlek.
Real Madrid Valdebebas
Den främsta faktorn till att jag tror att Messi inte skulle gå till Real Madrid är den sportsliga situationen i Barca som är bättre än nånsin. När Figo kom hade Real t.ex nyss vunnit CL-titeln och Barca slutade fyra det året i ligan.
Barcelona FCB_Xavi
Skönt att de sänder vår match på torsdag !
Barcelona BlueRed.
2009-01-26 16:32
Cape

Irriterad? Det där är en helt vanlig dag inne på Puertan, tack och lov att det är där inne och inte här.

Messi är fostrad i Barcelona. Att han ens kan spela fotboll på denna nivå har han att tacka Barcelona för. Hans familj har tak över huvudet och ekonomin ligger på topp, det också tack vare Barcelona.

Mohamed

Underbart skrivet!
BAAARCA
2009-01-26 15:24
Valdebas messi anorlunnda än figo tycker ja. plus andra saken är att real har inte den makten som dom hade den tiden att köpa spelare när dom ville.
Barcelona Pedro_27
2009-01-26 15:05
Man blir så sur när TV4 Sport visar bara andra halvlek på torsdag.. Matchen börjar 21:30 de har skrivet 21:55,herregud kan de någon gång visa hela matchen :(
Barcelona LaBarca
2009-01-26 15:04
Bästa artikeln någonsin på SF! BRA MOHAMED!
Barcelona Dizzy
2009-01-26 15:02
Aldrig att Messi lämnar Barca. Figo ska vi inte ens prata om.

Hell NO att Messi lämnar. Hans hjärta klappar för Barca. Och varför ska Messi lämna för Real ärligt talat? Inget ont om Real men ni spelar riktig tråkig fotboll. Ok ni vann igår men jag drack runt 20 koppar kaffe för att hålla mig vaken för att se eran match.

MESSI STAYS IN BARCA AND DIE IN BARCA.
Barcelona Cape
2009-01-26 14:47
Sürer

Ren och skär underhållning. :)
Barcelona Sürer
2009-01-26 14:45
Cape

vad som skrivs i puertan har ingen betydelse, om du blir irriterad varfr går du in o läser i deras skojeri forum?

Valdebebas

messi o figo är annorulnda, messi är fostrad i barcelona sedan 13 års ålder och de har hjälpt han och hans familj väldigt mycket, inte bara pga hans sjukdom utan ven den ekonomiska biten som till exempel bostad, han känner själv att han står i skuld till barcelona
Barcelona Cape
2009-01-26 14:42
Valdebebas

Jag är övertygad om att Real inte ens skulle ha en chans att värva Messias även om Barca skulle sparka ut honom.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-26 14:40
Jag tror inte heller att det är aktuellt för Messi att lämna Barca, men man vet aldrig. Sade inte Figo att han ville vara klubben evigt trogen dagar innan han skrev på för Real Madrid?
Barcelona Cape
2009-01-26 14:39
Om ni vill bli riktigt irriterade, ta en titt på Puertan. Där påstås det bland annat att Barca är i bra form, men inget annat lag i hela världen är det, det är därför Barca framstås vara så bra just nu. Vidare så hade dagens Real slagit Barca enkelt, om man får tro pojkarna inne på Puertan.
Barcelona el Flaco
2009-01-26 14:13
Valdo och Moisés skadade sig i matchen mot Valladolid i söndags och kommer inte att vara med i returmötet på Camp Nou nu på torsdag.
Barcelona Abbe_
2009-01-26 13:39
Ämne: Ni som förstår spans....
Han är så härlig på något sätt, så lugn och kommer med kloka svar. Beundrar honom starkt! :-).

Heywood Jablome

Birro är en klass för sig, hans texter håller hög klass, de är känslosamma och alltid ett sant nöje att läsa. Så var även din kärleksförklaring till Messi :-).
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-26 13:32
Tack för de vänliga orden! Marcus Birro är en som jag beundrar, han är ett geni och att jämföra mig med honom är inte rättvist :-) Men tack!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2009-01-26 13:10
Ni som förstår spanska. Intervju från gårdagen med Messi. Pratar om Ronaldinho och hans sista tid i Barca. Enjoy!
Real Madrid Taylor
2009-01-26 13:09
Det svårt att säga annat än att lille Messi är bäst i världen ljust nu.
Barcelona Lionel_
2009-01-26 12:40
Ämne: Hehe (länktips).....
Haha!
Barcelona Lionel_
2009-01-26 12:39
Känns bara tydligare och tydligare vad Messi har för intentioner för sin framtid:)
Barcelona Mojito
2009-01-26 12:38
El flaco

Ja det kan Peréz glömma...
Barcelona el Flaco
2009-01-26 12:32
Hehe (länktips).
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-26 12:00
Bra skrivet Momo...

Men de mest sorgliga är sanningen i att såna spelare som Messi börjar sakta att minska i antal.
Barcelona Holländaren
2009-01-26 11:54
Van Gaal snackar lite Barca i en ny intervju...

1999 vann Van Gaal sin senaste titel, i Barcelona. Men själv tycker han inte om att se det på det sättet. "Jag tränare Oranje och sedan gick jag och tränade Ajax... det är inga roller man vinner titlar i."

"Jag jobbade med toppklasspelare i Oranje, men jag kände att jag behövde vara som en skollärare. Och det försöker jag att inte vara. Jag försöker ge spelare frihet och ansvar, men om du inte kan hantera det, så måste jag vara den där läraren. Men det vill jag inte - det var därför jag slutade som lärare (Van Gaal var lärare innan han fokuserade på coachandet)."

"Men jag har också jobbat med fantastiska spelare som har förmågan att bära ansvaret. Spelare som Cocu, Xavi, Iniesta, Puyol... och det är därför Barca gör så bra ifrån sig den här säsongen. Kärnan består av spelare som kan vara självkritiska. De grabbarna startade under mig. Jag älskar att jobba med spelare som dem, jag klarar inte av spelare som bara är bra när tv-kamerorna är på eller när solen skiner."

Den ultimata Van Gaal-spelaren är Iniesta. "Han läser spelet så bra, han kan spela på olika positioner. Xavi har också det där, men är mer statisk. Iniesta har den där explosiviteten i sitt spel. Xavi är mer som jag var. Tekniskt perfekt. Taktiskt stark. Men för långsam... som jag själv. Iniesta är spelaren jag ville vara, men inte var."
Barcelona Dizzy
2009-01-26 10:35
Hoppas Tv4sport visar våran match nu på onsdag. Någon som vet?

Ps. MOHAMED AHMED GRYMT SKRIVET!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-26 10:16
Mohamed Ahmed
Fan vad jag börjar få tårar i ögonen:D
Älskar Messi mer än allt:D
Rodent2
2009-01-26 09:41
MOHAMED AHMED

Riktigt bra skrivet , jag håller med dig i allt du skriver och måste säga att du liknar Birro !! :) Messi är helt unik och vi får hoppas att han stannar hos oss för alltd.
Barcelona FCB_armin
2009-01-26 09:22
Herregud, jag håller på att dö...
Barcelona FCB_armin
2009-01-26 09:17
Mohamed, du är kung!
Annons: