/spanien/barcelona/forum/1941.aspx/spanien/barcelona/forum/1941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 02:25
Luis Enrique wants to sign a player in January. Gundogan (Dortmund), Nolito (Celta) and Denis Suarez (Villarreal) among options. [sport]
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 02:18
Vill kolla highlights Roma - Barcelona, trycker på för att se klippet så visar klippet en helt annan match. Hur orkar folk ens göra så? för lite views..
Barcelona Ali G
2015-09-18 01:52
Today exactly 15 years ago, Lionel Messi arrived with his father in Spain, hoping to get a trial at Barcelona. #fcblive

Och resten är historia...
Barcelona Liunil Masse
2015-09-17 23:17
När Bartomeu insåg att Barca måste spendera i Januari (länktips).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-09-17 22:48
Vilken drama i basket EM mellan Frankrike och Spanien. . Spanien hämtar upp -11 och vänder till +3 men Frankrike kvitterar med en mäktig trea och Spanien har sista anfall och Gasol missar så det blir ot.. Vinnaren går till final. Matchen spelas i Lille i en gigantisk arena som tar emot 30 000
Barcelona LeoMessi
2015-09-17 22:24
Aduriz din jävel!! du är för gammal för att prestera som du gör!!!
Barcelona enkos
2015-09-17 22:14
Aduriz är het. Snygg nickmål till 1-1. Hoppas han är i form på onsdag mot Real
Barcelona Volleymolly
2015-09-17 22:06
Fem biljetter till söndagens match tillsalu för en billig peng.
Alla platserna på samma rad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-17 22:00
Gabriel

Vi har fyra mittfältare på de två positionerna framför Busquets. Glöm inte att Robertinho back in the days, innan han framgångsrikt nog verkar skolats om till ytterback, var en teknisk Iniesta-kopia på mitten :). Räkna aldrig bort Robertinho!
Barcelona DM1982
2015-09-17 21:48
[QUOTE=Flavía]I länktipset så hittar ni Nainggolans fula tackling på Rafinha. Helt jävla otroligt att belgaren kom undan för det. Hoppas att han får avstängning i efterhand åtminstone. [/QUOTE] Han fick gult för den fula kapningen så UEFA kommer inte ge något mer straff. Killen förstör hela säsongen för Rafinha men får bara gult, helt otroligt.
Flavía
2015-09-17 21:44
I länktipset så hittar ni Nainggolans fula tackling på Rafinha.

Helt jävla otroligt att belgaren kom undan för det.

Hoppas att han får avstängning i efterhand åtminstone.
Barcelona Gabriel
2015-09-17 21:39
Hola amics, Var inne och besökte Les Rambles en sväng tidigare idag, då pga av min, för stunden, fullkomligt exploderande temprament och ilska eftersom att jag då jag nyss fått höra den tråkiga nyheten om Rafinhas skada. Det gick faktiskt så långt att jag i vredes stund gick in på twitter och skickade iväg ett arg meddelande till Radja Nainggolan och jag önskade att han en vacker dag skulle få sitt ben brutet. Något som man kanske efter några timmar borde tänka tillbaka på med en viss ånger och skam, vad bevarar mig känner jag varken det ena eller det andra av dessa sakerna - snarare både står jag för det och känner likadant strax efter 9 slaget som jag gjorde tidigare idag på dan. Nainggolan får mer än gärna dra på sig en skada som hindrar honom från spel resten av hans karriär vad beträffar mig. Skäms på mig? Ja, kanske, men innan ni pekar skämsfingret åt mitt håll så bör ni veta att jag inte har den här åsikten av ren ilska som jag tidigare hade, utan av oron att han är en risk för andra fotbollsspelare medans han vistas på planen. Igår var det Rafinha, för några månader sen var det tydligen någon stackare i Serie A som råkade ut för honom. Nej, Nainggolan har inget att göra på en fotbollsplan, och om jag ska behöva stå för detta framöver så gör jag det mer än gärna - jag önskar Nainggolan inget gott vad gäller hans karriärsmässiga liv och han får mer än gärna åka på en skada som sätter hela hans karriär i farozoonen. Så var det med den saken. Nu... Till något annat, hur var det med matchen då. Äsch, det är lite så jag känner. Vi spelade "en helt okej" fotbollsmatch. Inget av det vidare slagen som man efter säsongen kommer att minnas direkt, men jag är fortfarande imponerad av laget. Vi spelar i princip på halvfart och tar med oss 1 viktig poäng i den svåraste gruppspelsmatchen. Att Roma sedan firade som om de hade vunnit VM guld precis är kanske både förståeligt och smickrande - det är skuggan Barcelonas dominans skymmer alla med. Och jag personligen känner idag att det inte gör speciellt mycket alls att vi inte vann matchen, bortsett från att det givetvis är både frustrerande och synd om Ter Stegen (som nu råkat på 2 likadana mål den här säsongen) att ensamt få vara anledningen till att det blev ett oavgjort resultat snarare än en bortaseger. Men vi går hur som helst alltså på halvfart, utan någon vidare form av varken intensitet eller tempo - men radar ändå upp farliga chanser. Roma nöjde sig med 1-1, och de hade ärligt talat även nöjt sig med 0-1 om de fick svara på den frågan innan the miracle goal. Deras taktik av att använda "bussen" irriterade mig inte lika mycket som det gjorde under Pep-dagarna, då det känns som att vi numer med Lucho i spetsen har ett motsvar på det och klarar av att skapa farliga målchanser. Det om något ska Lucho kanske ändå ha lite beröm för, om det sedan helt enkelt bara är som så att han har 3 superanfallare till sitt förfogande till skillnad från Pep, som självfallet hade duktiga anfallare i sitt Barça bredvid Leo, men ändå inte av samma klass som Neymar och Suarez - (räknar inte med Eto'o då han enbart stannade 1 säsong med Pep vid rodret) låter jag någon annan föra en diskussion kring. Någon här inne, jag tror det var Lion24 om jag inte missminner mig, har nämnt ett par gånger att han tror att det kan vara en medveten taktik från Barcelona att spela lite si å sådär på halvfart för att spara på krafterna i form av det hårda inledande matchschemat, samtidigt som man vill "peaka" i vår snarare än i höst - om det stämmer eller inte låter jag vara osagt, men jag är benägen om att hålla med om att visst känns det ändå lite så? Vi har ännu inte sett Barcelonas högsta växel den här säsongen, inte ens den näst högsta, den matchen vi såg oss köra på full fart var mot Roma i Gamper - där gick det minsann undan rejält, förmodligen för att ge publiken den show de förtjänar varje säsongsstart i allt glans och glimmer som Gamper har och ska erbjuda fansen. Saken är som så att Barcelona har ingen bred trupp - ännu mindre nu tack vare Nainggolan - och schemat är dödande den här säsongen med alla cuper och turneringar vi ska delta i. Vi har ett mål i slutändan och det är att vinna alla återstående turneringar vi medverkar i (även om det givetvis är svårt) - då skiter jag faktiskt rent ut sagt i "champagne fotboll" i september, oktober, november månad och väntar istället tålmodigt på manita-segrarna tills 2016 startar. Så länge vi vinner våra matcher och styr tempot hur vi själva vill så är jag glad, nöjd och belåten. Visst, det kanske inte är the culé way att prata så, men jag som culé värdesätter mer att vinna titlar och stå som mästare i slutet av säsongen genom att spela smart, taktiskt och självklart även vackert - men när det ges tillfälle - än att spela på full fart, full kraft och aningen dåraktigt för att sen inte ha kvar någon bensin när det väl gäller. Barcelona har 3 segrar på 3 matcher i La Liga, 2 av de svåraste bortamatcherna är avklarade samt en match mot vårat boogey-team Malaga. Vi kommer att vinna gruppspelet i Champions League ändå, så nej, poängtappet mot Roma är inget jag förlorar sömn över. Jag upprepar mig själv igen en sista gång, det viktiga är att ta 3 poängarna i ligan alla gånger vi kan, oavsett hur dem tas. Rafinhas skada däremot är en otroligt tråkig nyhet, tycker så otroligt synd om honom. Han hade precis börjat ta för sig på allvar kändes det som, man såg i hela hans agerande och driv med bollen att han spelade med ett helt annat självförtroende. Han hade fått debutera för Brasilien och uppfyllt hans dröm, i hopp om att få spela OS, sen kommer en dåre och förstör allt för honom. Så otroligt tråkigt och orättvist. Vad klubben gör nu och hur Lucho resonerar kring Rafinhas skada vet jag inte. Personligen känner jag att det behövs tas in ytterliggare en till mittfältare trots att Arda blir tillgänglig i Januari. Då har vi Iniesta, Arda och Rakitic till 2 av de offensiva mittfältspositionerna och jag har alltid varit av åsikten att man behöver 4 tillgängliga spelare för 2 av de platserna. Hur som helst så är det bara att avvakta vad gäller den saken. En sista sak, jag ska från och med nu kalla Sergi Roberto för Robertinho, killen har inte ett fel som högerback. Flawless! Visca el Barça!
Barcelona Junta Dimision
2015-09-17 21:35
Fin gest!
Koroush
2015-09-17 21:11
På förhand hade jag varit nöjd med kryss borta mot Roma, men efter att ha sett gårdagens match så är jag besviken att Barca inte lyckades vinna matchen. Jag tror spelet blev sämre efter Rafinhas skada, även om laget skapade några heta chanser mot slutet av matchen. Hoppas verkligen att Rafinha kommer tillbaka från skadan ännu starkare. Måste ändå säga att Sergi Roberto gjorde en stabil insats igår. Förväntar mig inte att han ska vara lika bra som Dani Alves vad gäller den offensiva biten, men däremot har han imponerat på mig defensivt!
Flavía
2015-09-17 21:07
Barcelona will renew the contract of Rafinha (22) for five years. His current contract expires at the end of this season. [md]

Fantastiskt trevligt att höra!.
Barcelona enkos
2015-09-17 20:49
Mycket oturlig förlust för Villareal dessutom Tack vare påhittad straff av svenska domarna. Villareal lyckas dessutom missa öppet mål från målinjen i 93 m7n och skjuta över!!!
Barcelona enkos
2015-09-17 20:33
Denis Suarez byts ut i 79 min utan att imponera .. nästan osynlig matchen genom
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 20:17
Grattis Tito Vilanova, 100 poäng i ligan glömmer jag aldrig. I år ska vi försöka försvara Cl titel för din skull.
Barcelona enkos
2015-09-17 20:08
Vilken billig straff svenskarna dömer mot Villareal
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 20:04
Väntar fortfarande på Gabriels brutala inlägg om gårdagens match.
Barcelona Nesto
2015-09-17 19:49
@Vampíro:

1) På vilket sett var då Munir och Sandro redo för oss förra säsongen?

2) Skulle inte påstå att varken Muniesa eller Roberto var odugliga när de flyttades upp. Muniesas karriär i Barca förstördes av skador och gör det bra i Stoke. Roberto var ju en av bättre mittfältstalangerna när han flyttades upp.

3) Vem ska fylla ut rotationsrollen på mittfältet tills januari tro?
Samper borde ju få chansen nu, när annars? han är 20 bast och skadorna är framme.
Hur spelar han i B laget? har alltid sett han som en Busquets-typ. lite laid back i banan.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 19:28
Despite the players having a day off, Messi was today at the training centre to work out and recover after yesterday's game.
Barcelona Andreas-
2015-09-17 19:19
Barcelonistas Alves spelade i anfallet den matchen!
Awymard
2015-09-17 19:12
Rafinha kommer att missa hela säsongen. Vem kommer då att ersätta honom i mittfältet nu när både Arda och Vidal inte kan spela tills januari? Borde inte Samper vara den naturliga ersättaren eller finns det någon annan som är ett bättre alternativ än Samper? På söndag är det match mot Levante på hemmaplan. Är det då inte en bra idé att låta Sandro/Munir spela från start?
Barcelona zigazaga
2015-09-17 19:04
Lider med Rafinha, jag hade en korsbandsoperation idag och det är inget roligt. Får hoppas han kommer tillbaka starkare än någonsin :/
Barcelona the cameroonians
2015-09-17 19:04
Alves på mittfältet?

Tja, i så fall är det nog större chans att det blir i ett 3-4-3 än i vårt vanliga system. Anser inte brassen vara tillräckligt taktiskt begåvad för att axla en position på mittfältet i vårt vanliga system. Men det är mer en profetia, har ju inget som egentligen bevisar saker.

Men man hade kunnat utnyttja det faktum att vi har fem mittbackar (även om nivån hos ett par av dem kan diskuteras) och låta Alba och Alves avlasta Rakitic/Iniesta i några på förhand lättare matcher. Dilemmat med det systemet, förutom att Lucho inte använt det, är att det är betydligt mer man-man spel och inbjuder inte till lika mycket understöd i försvarsspelet.

Kan även tänka mig att Messi kan agera mittfältare balanserat med Masche som extra kraft på mittfältet.

Om inte annat bevisade ju Samper redan förra säsongen att han håller i mindre matcher på den här nivån och Roberto lär hur som helst få en avlastarroll och bytas in betydligt fler gånger under hösten - särskilt när Adriano nu är frisk och kan agera back-up till Alves.

Det finns många alternativ, det gäller för Lucho att plocka fram rätt kort i rätt giv och se till att inte slita för mycket på spelarna.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 18:46
Enkos - Räknas komma tillbaka mot Celta Vigo. Onsdag nästa vecka. Barcaholic - Alves spelade på mittfältet under 09/10 Clasicot borta mot Real Madrid om jag inte har fel. Eller så var det anfallet Pep överraskade många med det draget.
Barcelona enkos
2015-09-17 18:43
Hur är läget med Alves idag, tränar han, när räknas han komma tillbaka?
Barcelona Barcaholic
2015-09-17 18:32
Barcelonistas Rätt säker på att Alves spelade Ytter mot Real Madrid. Vad jag minns har han aldrig spelat på någon utav mittfälts positionerna hos oss.
Barcelona Vampíro
2015-09-17 18:31
Har aldrig förstått när folk räknar upp spelare som Denis Suarez och Samper som alternativ för Barça. De är ju bevisligen inte i närheten av att hålla för att spela i Barcelona i dagsläget Ogillar starkt tanken av att inte förstärka ett lag för att man kanske, eventuellt, möjligtvis har en spelare som kan bli bra om några år. Det funkar inte så, de bästa spelarna från La Masia har slagit igenom trots mördande konkurrens. Det var just det tankesättet som gjorde att vi var tvunga att automatiskt flytta upp odugliga spelare som Fontas, JDS, Roberto, Muniesa osv. De blev lovade A-lagskontrakt när de inte hade nånting i truppen att göra. Det är för mig otroligt naivt att räkna med spelare som inte visat sig vara tillräckligt bra ännu. Har vi någon supertalang som verkligen visar framfötterna så kan man kanske tänka i de banorna men att skräddarsy en tröja flera år i förväg för ett oprövat kort är snudd på idioti. Mina 2 cents.
Annons: