/spanien/barcelona/forum/19407.aspx/spanien/barcelona/forum/19407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cape
2009-01-30 16:44
Rambla, du har rätt. Även om de senaste två inläggen motbevisar det.
Barcelona Rambla
2009-01-30 16:36
Visca_Barca:

Jag fattar inte varför du måste hyperventilera? Redaktionen har redan sagt ifrån att de ska sluta. De vita som är kvar är ju hur lugna som helst. Lugna ner dig vetja.
Canaletes
2009-01-30 16:33
Saman

185+ iaf de vet jag! :D
Barcelona Saman.
2009-01-30 16:22
Hur lång är Henrique, hur är hans huvudspel? Har för mig att han är en bjässe han med. I så fall lär han bidra ordentligt till mittfältets huvudspel ytterligare.

Alves, Henrique, Pique, Abidal

Yaya, Busquets

Oj oj luftrummet är vårt! Om vi någonsin spelar med den kombinationen.
Barcelona el Flaco
2009-01-30 16:21
Ride_The_Big_One(6)/

Jag kände likadant. Fast jag blir som allra mest glad när Puyol gör mål. Precis som VM gör ju Puyol mål vartannat fjärde år känns det som. Varje gång det sker tar man sig för huvudet och undrar hur fan Puyol lyckades befinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle.
Barcelona Barcelonito
2009-01-30 16:20
Ride_The_Big_One(6)

Vi har faktiskt inte släppt in många mål på hörnor och frisparkar (inlägg). Tror faktiskt det är 2 eller 3 mål på hörna, inte mer. Det är ändå OK för att ha spelat 35 matcher hittills.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-30 16:18
Var det bara jag som blev extra glad när Pique fick göra mål?

Publiken tände verkligen till när egna produkterna gjorde mål.
=)
Barcelona Visca_Barca
2009-01-30 16:17
Snälla RED hur långt ska detta gå eller?
Spärr alla vita får från madrid o låt oss barca fans själva diskutera . vi får ej skriva på deras forum va fan ska de skriva här för o leka Robben "utan hår" osv? det e vi själva som förstör forumen för oss sjävla eftersom vi låter de skriva.

hoppas ni TÄNKER
Barcelona el Flaco
2009-01-30 16:17
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!/

I länktipset kan du läsa att Piqué har gjort två mål denna säsongen, en i cupen (igår) och en i Champions League.
Barcelona Rambla
2009-01-30 16:16
Ämne: el Flaco

Nej, Piq....
Oavsett vilket, så fick Piqué officiellt målet.
2009-01-30 16:14
Rambla/Ogge

Grejen med Ronaldo är att han har fler tools att göra mål än Messi, huvudspelet och att han kan skjuta med bägge fötterna gör honom aningen farligare.

Messi är fan för kylig ibland =/
Barcelona Rambla
2009-01-30 16:13
En krigsmålad Piqué.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-30 16:13
el Flaco

Nej, Piqué gjorde inte mål mot Sporting. Det var väl självmål?
Barcelona el Flaco
2009-01-30 16:12
Barcelonito/

Inte för att vara petig, men det var faktiskt Piqués andra mål för säsongen. Han gjorde det första på bortaplan i Champions League mot Sporting Lissabon.
2009-01-30 16:12
Barcelonito

Vi må har fler långa spelare än tidigare men vi har fortfarande lite problem med fasta situationer emellanåt, de tappar i koncentrationen då och då.

Men tror ändå vi vinner efter en tuff match.
Barcelona Rambla
2009-01-30 16:09
obbe:

Jag anser att Messi faktiskt är en kyligare och bättre avslutare än Ronaldo. Fast Messi kanske tom är lite för kylig ibland att han därför missar en del chanser. Ronaldo har sitt hårda skott som kan flyga lite hur som helst och han skjuter bra med båda fötter.

Alltså, inte alltid mot 10 man men många av målen är mot svagt motstånd eller redan avgjorda matcher. Du som jag vet att bottenlagen i PL knappast kan hota topplagen. Inte ens när de spelar hemma. Visst, de kan ibland stå emot länge och hålla 0-0 men bottenlagen har inte mycket till offensivt hot under matcherna. I Spanien åker du på däng så fort du går ner i tempo eller är okoncentrerad även mot de lite sämre lagen. Speciellt på deras hemmaplan.
Barcelona Barcelonito
2009-01-30 16:08
Tycker att alla spelare gjorde bra ifrån sig igår men Pique, Busquets och Bojan var nog de bästa. Bojan för sina 2 mål, Pique för att han bröt många viktiga passningar och målchanser och så gjorde han sitt första mål och Busquets för att han helt enkelt bestämde sig för att leka och vara bäst på plan.
Barcelona Klint
2009-01-30 16:07
Haha det är väl självklart att Pinto skulle ta den. Först trodde jag det var ett mäktigt skott mot krysset från Callejon, men reprisen visade att det var en vacker målvaktstavla signerad Pinto!
Barcelona Culéé
2009-01-30 16:07
el Flaco

Han har en mycket viktig roll i startelvan, som Ronaldinho var en gång i tiden.
Barcelona el Flaco
2009-01-30 16:06
Ämne: Ämne: Barcelo....
Jag läste någon artikel häromdan i Sport att Messi är den spelaren i Barcelona denna säsongen som har inlett målskyttet i flest matcher. T.o.m. fler gånger än Eto'o. Detta indikerar att Messi inte bara gör fler mål än tidigare, men även att han gör det viktiga, avlösande, inledningsmålet.
Real Madrid obbe
2009-01-30 16:04
Kul att en madridista i Callejon fick göra mål i går, ett bra skott, dock tycker inte ni att Pinto skulle kunna göra bättre på den, styra den över?
Real Madrid obbe
2009-01-30 16:02
Rambla//

Jo men just den där kliniska avslutaren är inte Messi riktigt än, C.Ronaldo är klart bättre där, är som en anfallare egentligen, striker.

Klart han kan men ae. Sen så vet jag inte om c.Ronaldo bara gör såpna mål, först när de har en man utvisad, visst några utav dem, mens en så följer jag inte man utd hela tiden heller.

Men säger du det, så.
Barcelona Culéé
2009-01-30 16:02
Matchen igår visade att Messi inte var "barca". Om vi spelar som en klubb så är Messi lika mycket värd som resten av klubben, spela runt på bollen säger jag istället för att söka honom hela tiden. Jag menar vi klarade det ju fint igår trots ett mål som studsa över Pintos hand och en som han borde ha tagit.

Men ändå så är jag si så där nöjd med matchen, vi är ju vidare.

Visca el Barca!
Barcelona Saman.
2009-01-30 16:00
Obbe, Rambla, El Flaco

Jo det är helt klart att Messi inte kan överprestera varje match, ville bara påpeka det då ingen annan hade gjort det (tror jag).

Samtidigt känns det skönt att Messi inte behöver spela på en hög nivå för att vi ska vinna. Vi får hoppas att han fortsätter med sin fina form dock.
Barcelona Rambla
2009-01-30 15:57
Ämne: Barcelonito//

Tve....
Nej, inte många som kan slå det men Messi är en av väldigt få som kan göra det eftersom han är en bättre spelare.

Ronaldo gjorde två mål i veckan mot W Bromwich, 4-0 och 5-0 när matchen redan var avgjord. Dessutom så spelade WB med 10 man från minut 40. Oftast sådana mål han gör, inte alltid men väldigt många är sådana.
Barcelona el Flaco
2009-01-30 15:56
Saman/

Nja, jag tyckte att Messi var mer osynlig i matchen mot Villarreal. Men detta bevisar samtidigt styrkan i laget, att trots att lagets bäste spelare inte gör en bra match går vi ändå och vinner.
Real Madrid F7 Sergio Ramos~
2009-01-30 15:55
Rambla

Fel värvning var det helt klart, men killen var inte direkt dålig i Barca ( sevilla, monaco).

Mijatovic och Calderon har sina brister.
Real Madrid obbe
Saman//

Dålig? Ni har tydligen höga krav på messi, Messi är nästan alltid bra och bidrar med det han ska göra. Tycker han gjorde en helt klart godkänd insats i går, vad jag såg av matchen, vilket var ca 20 min här och där.
Barcelona Rambla
Ämne: Med risk för att ni ....
Jag blir inte förbannad. Messi var inget speciellt igår. Varken bra eller dålig. Visst, riktigt dålig om man ska jämföra med den klass han brukar visa upp. Det fanns många andra spelare i bägge lagen som visade upp sig mer igår. Även Messi är mänsklig. Skönt det.
Real Madrid obbe
2009-01-30 15:53
Barcelonito//

Tveksamt, Messi har ju alltid någon längre skada, 1 månad eller så varje säsong, han har inte haft det än, men det skulle nog stoppa upp en del.

Får han vara skadefri, kanske, men mycket ska till, C.Ronaldo gjorde ne sjuk säsong förra året, inte många som kan slådet.
Annons: