/spanien/barcelona/forum/19405.aspx/spanien/barcelona/forum/19405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-01-31 15:01
El Flaco

Ah, jag kollade på denna sidan (länktips) där står Puyol med. Antar det är ett fel då.
Barcelona el Flaco
2009-01-31 14:57
Saman/

Vadå? Puyol är ju inte med i truppen. Dubbelkolla.
Barcelona Saman.
2009-01-31 14:57
Mes Que un Club ! 3

Håller med dig, jag vill se Sylvinho i Barca ytterligare ett år. Han har fysiken, samspelet osv och som du säger kommer han inte fungera som en startspelare snarare en 2a, 3e backup.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-31 14:54
Alltså, Jag fattar inte varför Barca inte ger Sylvinho nytt kontrakt. Ja menar ge han ett års kontrakt så länge han själv känner att han orkar.

Ja menar, han är ju brilliant i offensiven, hans inlägg håller riktigt hög klass.

Han är ingen startback men väldigt bra i låsta matcher med sina inlägg likt Dani Alves.
Barcelona Saman.
2009-01-31 14:52
Synd att Pedro fortfarande inte får en chans.

Puyol är med i truppen mot Racing. Konstigt skulle han inte vara borta i 10 dagar?
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-31 14:30
Word Klint. Navarro är en riktigt bra spelare som kommer peta Capdevila.

Kanske en comeback för Navarro?
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-31 14:25
Tror nog de flesta väljer Pinto före Jorquera.
Jag tycker iallafall Pinto är mycket bättre än Jorquera. Pinto gjorde flera riktigt bra matcher i rad innan den senaste mot Espanyol. Han gör inte lika många tabbar som Jorquera.

Jorquera hör inte hemma i ett storlag som Barca. Sälj honom till Gijón.

Köp in Sergio Asenjo som andremålvakt och sälj Pinto eller använd honom som tredje.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-01-31 13:49
Något säger mig att den obligatoriska svackan är på ingång. Brukar inte ha rätt men det vore ju trist att ha det nu. Hur som helst så är det hela 12 poäng före tvåan och det är väldigt många poäng men det är också väldigt många fler poäng att spela om.
Att Barca ska tappa 4 matcher utan att tvåan gör det är inte rimligt men om vi nu går in i en svacka så hoppas jag att vi tar oss igenom den med så få poängförluster som möjligt.
Förlora imorgon vore ingen katastrof, vi kommer ändå slå m på S.B. senare i vår.

Puyol skadad, chanser till vinst imorgon är mindre men jag tror vi lyckas vinna ändå.
Ok, en helt otippad att göra enda målet imorgon... Abidal.

Valdes igen tillbaka efter tt ha vilats mot betydligt sämre Pinto som för övrigt är sämre än Jorquera. Enligt min mening.
Pinto var van att stå varje match i Celta, Jorquera bemästrar bänken så mycket bättre och den mentalitet som krävs som andremålvakt.
Vet det själv då jag var målvakt i ett lag rätt så högt upp i seriesystemet i bandy. Målvakt. Att veta att man under hela säsongen är tvåa och kommer sitta på bänken i minus 10-20 grader är så mycket lättare än att komma från att ha spelat varje match och helt plötsligt sätta sig på bänken. (Ja jag har varit i Barcelona och vet att det inte är så kallt men ni fattar...) Visst, de är proffs osv men de är mer människor än proffs.
Det är nog därför han släpper in mål som andra målet mot E. Mitt på, lite ovanför huvudet, SEEEEN reaktion. Suck!

In med Jorquera på bänken och låt allt vara som vanligt. Som det ska vara!

Vill inte verka bitter men J före P, alla dagar i veckan.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-31 13:16
Kolla videon i länken lite vid vänstra sidan.
Skön han är:D
Länktips: sport.es/
Barcelona Klint
2009-01-31 13:15
Truppen till matchen: Valdés, Pinto, Henry, Márquez, Xavi, Piqué, Iniesta, Cáceres, Sylvinho, Bojan, Eto'o, Messi, Hleb, Alves, Abidal, Gudjohnsen, Touré y Sergio Busquets.
Barcelona Klint
2009-01-31 12:54
Felipe Luis är mycket bättre än Sylvinho defensivt. Varje gång Sylvinho spelar blir jag nervös. Just pga den svaga defensiven.

Jag tror faktiskt att det finns en realistisk chans att vi får se Navarro, om än en liten sådan. Han har börjat få chansen i landslaget och är väl egentligen alternativet bakom Capdevila? Damía däremot håller inte riktigt.
Barcelona Rambla
2009-01-31 12:49
Ghazza & Klint:

Jag håller med. Felipe Luis har jag kollat in under två säsonger snart, han hade varit gjuten som alternativ till Abidal på vänsterkanten. Nästan som en ung Sylvinho i spelstilen faktiskt, kanske tom bättre defensivt.

Spelare som Navarro och Damía saknar jag också fast jag tror det blir svårt att de någonsin återvänder.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-31 12:49
Iker casillas; han platsar väl helt enkelt inte.
Barcelona el Flaco
2009-01-31 12:48
Ni måste höra de här historien. När Piqué var tolv år gammal och spelade för ett av Barcelonas ungdomslag, bjöd hans morfar Amador Bernabéu (som satt i Barcelonas styrelse) hem lagets dåvarande tränare Van Gaal på middag. När Bernabéu presenterade sitt barnbarn för tränaren gick Van Gaal fram till Piqué och istället för att hälsa som en vanlig civilserad människa, knuffade Van Gaal Piqué med sådan kraft att den sistnämnde landade på marken fyra meter därifrån. Van Gaal skrek sedan till Piqué att han var för svag för att spela mittback i Barcelona och att han aldrig skulle komma att spela för A-laget...

Vilken härlig anekdot.
Real Madrid IKER CASILLAS#1
2009-01-31 12:47
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att inte en spelare som Hleb lyckats bättre än vad han gjort hos er dels är han en riktigt bra spelare och jag tyckte att hans spelstil skulle passa in hos er. Varför har han inte riktigt lyckats, har han haft problem med skador eller är det så att han helt enkelt inte platsar ?
Barcelona Klint
2009-01-31 12:45
Ämne: En spelare jag har f....
I agree. Han var riktigt bra mot Madrid. En annan som jag hade gillat att få tillbaka till hemstaden är Sevillas Fernando Navarro. Han har vuxit på senare tid.
Barcelona Saman.
2009-01-31 12:43
Mojito

Enbart spekulationer. Inget att oroa sig för än.
Barcelona Ghazza
2009-01-31 12:43
En spelare jag har fått upp ögonen för är Filipe Luis i Deportivo. En väldigt bra vänsterback som jag tror kan slå igenom i ett bättre lag.
Barcelona Hetfield
2009-01-31 12:37
Sälj: Henry, Hleb, Milito
Låna ut : Caceres, ev. Bojan
Köp: Ribery, Lahm, Villa
Delarocha RIP Puerta
2009-01-31 12:23
Hade varit kul o veta vad planen för Drenthe och Marcelo är och vad de ska användas till i framtiden.
Barcelona Mojito
2009-01-31 12:23
Tråkigt om det blir stora förändringar i truppen inför nästa säsong.
Kolla länktips, egentligen inget nytt men...
Barcelona Mojito
2009-01-31 12:15
#Luiz Nazario de Lima#

som jag förstått det ska Faubert endast vara en form av back-up och inhoppare. Om han har potential lär han inte få ut den i den typen av miljö. Hamnar väl i nån fransk klubb till sommaren då ni kommer fortsätta värvningskarusellen. Han kommer vara glömd lika fort som Jonathan Woodgate - bara för att jämföra med ditt inlägg om Bogarde...
Barcelona Culéé
2009-01-31 12:13
#Luiz Nazario de Lima#

Ni förstör bara ert lag med alla dessa värvningar/lån.
Vart ska alla dessa spelare ta vägen när alla era skadade spelare återvänder?
Det ska bli kul och se hur ni förstör deras framtid =)
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-01-31 12:07
Faubert har potential att bli riktigt bra jag såg honom i Bordeaux, sen att han inte lyckas i West Ham med skador osv är en annan femma.
Real Madrid klass? njaa får se han kommer ju inte kliva in i start 11

Varför kritisera Real Madrids lån utav Faubert när ni själva en gång i tiden värvade Winston Bogarde HA-HA-HA-HA
2009-01-31 12:06
Vi kan låta er ha stjärnorna utanför planen, huvudsaken är att vi har stjärnorna på planen.

Julien Faubert? Ska inte säga något innan jag sett honom spela, men det är inte en storspelare precis.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-31 12:03
BLANCO4LIFE
CAPS LOCK ÄR FRÄCKT.
Real Madrid Blanco4life
2009-01-31 11:45
Stallone ?? ANTONIO BANDERAS HAHA TOM CRUISE FINNS MER SÅ NI KAN TA GUBBEN DÄR
2009-01-31 11:32
Tyvärr så verkar det som att matchen spelas kl 17.00 på söndag. Då missar man handbollsfinalen :(.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-31 11:02
Klint

Jag vet inte, kommer inte riktigt ihåg var jag såg det men jag tyckte också att det såg lite skumt ut.
Men tack ändå. Nu är jag iaf säker på att det är på Söndag.
Barcelona Klint
2009-01-31 10:57
Jr. Honken

Var någonstans läser du att de ska spela på måndag? Enligt Sport, FCBarcelona.Cat och LFP spelas matchen imorgon. Jag kan inte erinra mig att minnas när spanska ligan spelades på en måndag.
Annons: