/spanien/barcelona/forum/19402.aspx/spanien/barcelona/forum/19402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:33
petersays:

Det känns bara någorlunda tryggt med Sylvinho när hela laget är i bra form. När det går sämre är han en otrolig säkerhetsrisk anser jag.

Cacéres har inte den tekniska biten som Sylvinho har och jag håller med om att han slår bort för mycket passningar men det är inte bara hans fel för när laget inte fungerar så har han inga lätta passningsalternativ och till slut så kan han inte med att för 10:e gången i rad slå en sidledspassning till Puyol utan försöker istället vara kreativ. Spelarna är då markerade och det blir genast svårare för honom.

Jag anser dock att hans närkampsspel, snabbhet och framför allt hans brytningar är mer än välbehövda i såna här matcher. Han är en krigare som behövs när det blir tuff. Utvisningen idag är olycklig och ska man vara rättvis är det väl ändå Puyol som klantar till det i momentet innan och Cacéres kanske får lite panik och försöker chansbryta.
Barcelona Barcadinho.
Keita var bra under hösten (inte strålande, men bra). Sen kom en skada och det förstörde formen lite.

Men problemet ligger lite på Pep.

Keita berättade på en intervju att Pep sa till honom att sluta springa överallt på plan som han brukade göra i Sevilla.
Keita berättade att Pep sa "det är bollen som ska flyta sig inte du".

Jag tror att Keita är lite förvirrad med de nya instruktionerna från Pep.

Vadå inte springa överallt, tänker han nog.
Är det inte just det som jag ska göra?

Han vet inte riktigt vad han ska göra.
Barcelona Barcaholic
SaM__-:

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte om Henry så mycket heller. Okej han gör många mål, viktiga mål osv men tycker han har tappat speeden riktigt mycket och det enda han försöker är att springa på kanten och göra inlägg som nästan aldrig leder till mål. Det är ju så stor skillnad när Henry och Iniesta spelar. Men tycker endån att Henry gjort en bra säsong hitills.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:30
Stolt Israel:

Nja, där får man nog dra personliga tolkningar och åsikter om hur vida Keita har presterat. Visst finns det mer att hämta, men hans jobb på planen under hösten var i mina ögon ovärderligt. Men under senaste månaden har det gått tyngre för honom.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-03-05 00:29

Alltså den straffräddningen var så oerhört vacker :). Så kaxigt gjort, den väger upp allt dåligt han gjort hittills :P.

Man kan se den hur många ggr som helst, länktips!
Barcelona Barcaholic
2009-03-05 00:28
Rambla:

Sant men sen är det ju han som ska vissa något för att få fler chanser.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:28
Barcaholic:

Nu jämförde ju ju precis med Messi :). Nämen, det är onödigt att hålla på jämföra formstarka startspelare med Hleb. Nej, självklart är de flesta besviken över Hlebs insatser men om man försöker få lite perspektiv på det hela så har man, i alla fall jag, viss förståelse. För inte gjorde Henry dig speciellt glad förra säsongen? Men i år klagar väl ingen?

Jag tror även Hleb själv känner att han måste prestera på topp varje gång han får chansen och därmed överarbetar vissa situationer. Kan jämföra hans dilemma med Robbie Keane i Liverpool lite. Vill för mycket vilket get motsatt effekt. Men inte ska vi göra samma misstag som Pool och skicka iväg spelare bara sådär utan gäller att vi har tålamod.
Stolt Israel
2009-03-05 00:27
Sam__-. Mja, tycker inte Keita har varit speciellt bra någon match om jag ska vara ärlig. Han är väl ok typ.
Barcelona ihefsu
2009-03-05 00:26
Ämne: Hahahahaha !! :)

....
Var Real är nånstans? Just nu tvåa i Primera, i snabbt antågande utifrån vårt perspektiv...
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:26
Barcaholic:

Tja, det är inte lätt för Hleb att komma i form är man typ får spela 1 match var 4:e vecka.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:24
Stolt Israel:

Som vanligt? Själv tycker jag att Keita har haft lite svagare form under senare tid då han i höstas var tongivande och viktig för laget. Målen mot Getafe och Villarreal är exempel på det. Liten formdipp där kanske?
Barcelona Barcadinho.
2009-03-05 00:24
Hleb kan stanna men Guddy kan lämna.
Vi behöver få en kreativ mittfältare som kan rotera eller samspela med Xavi.

Det går inte att ha en enda spelare där för en hel säsong
(jag väljer bort Guddy också pga ålder).

Sen tycker jag att det är inte smart och räkna med Puyol och Marquez som mittbacksparet till nästa säsong.
Bägges form börjar vika neråt sakta med säkert.
Milito kan väl placera där, men jag skulle gärna ha Bruno Alves som är lika stark som Puyol, erfaren och jäkla 1.89 cm lång.

Styrka och höjd i en o samma.

Det kommer att kännas bättre.

Man ska inte förlänga kontraktet med Marquez som slutar 2010. Han får stanna en säsong till och flytta till FC Miami om han vill.

Och sen ska man hämta Henrique från Leverkusen istället för honom.
Barcelona petersays
2009-03-05 00:23
Rambla
Atlético-matchen kan jag hålla med om inte var gubbens bästa insats, men annars tycker jag att hans genomsnittliga insats på plan har vart helt ok. Han har inte gjort värre misstag än någon annan på den kanten, ärligt talat. Dessutom är han användbar i offensiven. 9 assist och 1 mål på 12 startade matcher är väl ett bra offensivt facit, och som sagt bra insatser överlag - med atleticomatchen som undantag. I den låg han väldigt högt i planen, något som man antagligen inte kan belasta honom helt för. Dessutom kan han ju användas på hörnor och frisparkar och har ofta giftiga inlägg. Något vi inte sett från någon annan vänsterback under säsongen.

Jag förstår verkligen alla som inte tycker han håller måttet, men just nu är han det bästa vi har. Och i en sådan här match när man borde satsa allt framåt för att slå in ett mål och punktera tillställningen så ser jag inget annat alternativ.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-03-05 00:22
Ämne: "caceres var gr....
Många som slarva idag, keita,toure,busq var alla otroligt slarviga som felpassa flera gånger än caceres.

Han gjorde det godkänd, hård i deffensiven hänsynslös 1 mot 1, domaren förstörde för honom då den straffen var otroligt hårt dömnd.

Det har varit en massa hårda domslut på sistånde
Barcelona Barcaholic
SaM__-:

Okej lite svårt och kanske göra en bra match idag men du såg ju Messi vad han gjorde när han kom in? Man kanske inte ska gemföra Hleb med Messi men det är ju trots allt Messi's plats han spelar på när han väl för chansen. Man kan inte säga att Hleb har varit något annat än dålig om man kollar hela säsongen, det håller väl nästan alla här med om eller?
Barcelona FCB Més que un club
Största frågetecknet just nu är ju vänsterbacksplatsen då Sylvinho inte duger. Vore jag Pep, så skulle jag testa Keita som vänsterback någon match. Det kanske skulle kunna funka. Har för mig att han lirade som vänsterback i någon match under höstas.
Barcelona Sants Estacio (Mes Que Un Club ! 3)
Hahahahaha !! :)

Vilken moralseger detta va. Krigarinsats.
Ja menar, jag förväntar mig ingen bländande fotboll när vi ställer upp med laget som vi gör.

TIPS: Läs Puertan, ska man skratta eller gråta? Vilken avundsjuka :) Vi är i final gubbar, Vart är Real ?

Haha, juste dom åkte ju ut mot Real Union sen säger dom att vi är dåliga som spelar 2-0 och 1-1 mot Mallorca över 2 matcher, hahahah låt mig skratta mig till sömns nu.

(Blanco4life) Största skämtet på Puertan.

Några posts av Blanco4life: (Banna mig inte nu RED, Vill bara dela med mig av lite skratt:

"Namn: Blanco4life » Svara på inlägg
Sänt: 2009-03-04 23:09:38
2-0 hahah fan va härligt :D "
(Hahah, bra att man tar ut straffen i förskott)

Namn: Blanco4life » Svara på inlägg
Sänt: 2009-03-04 23:12:08
tur i vilket fall, puinto suger

Sänt: 2009-03-04 23:16:02
messi kommer röra bollen 5 gånger o inte göra ett skit !!
(Nemen, äta upp orden igen?)

Sänt: 2009-03-04 23:22:52
haha typsikt att domaren ska bjuda in barca i matchen helt sjukt

Sänt: 2009-03-04 23:23:39
VÄRLDENS BÄSTA SPELARE ÄR CR7 BLEV PRISAD FÖR DET OCH HAN ÄR DE IDAG OCKSÅ !!!
(Känner jag lukten av avundsjuka??)

Namn: Blanco4life » Svara inlägg » Tippar REAL-ATM 3-1
Sänt: 2009-03-04 23:26
EGOIST ÄR MESSI inte världens bästa !!!

Sänt: 2009-03-04 23:27
Världens bästa hjälper sitt lag till att vinna nått som ronaldo gjorde, inte som messi, va fan gjorde messi för att komma 2a ens?? sina sketna 10 mål ?? och kommer ändå 2a, det är ett skämt!!

Sänt: 2009-03-04 23:39
herregud vem fan hade inte satt den, till och me min mormor hade klarat av de
(Har den här killen svåra problem..)

Att killen också är skriven som : Hör och häpna ! 23 år ! får mig att sitta gapandes framför datan. 23 år och beter sig värre än min 8 åriga lillebror.
Det är fan illa, ett levande skämt.
Kan någon slå upp ordet "inavel" åt mig ? Det är nog vad denna kille är..

Tack o godnatt, kommer njuta hela natten.
Stolt Israel
2009-03-05 00:21
Sam_-. Keita, han var lika dålig som vanligt:P
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:20
Barcaholic:

Fast att dra en slutsats av dagens "krigar" match är inte heller rätt. För vem nådde egentligen upp till normal standard?
Barcelona Barcaholic
2009-03-05 00:19
Ämne: Ämne: Rambla:....
Jag ser inget som säger att han skulle komma i form, känns som varje match han spelar gör han det bara sämre.
Barcelona Barcaholic
2009-03-05 00:18
Rambla:

Håller med om att Sylvinho är verkligen en säkerhetsrisk. Mot Atletico kom dom ju förbi på vänsterkanten hela tiden utan att han äns vara nära på att stoppa dom. Hellre Caceres där även om han inte spelade bra idag. För om man kollar så kommer nästan ingen förbi Caceres, det enda jag tycker han behöver förbättra är passningarna och lite positionspelet.
Barcelona SaM__-
Ämne: Rambla:

Jag tycke....Om jag inte minns fel så gjorde väl Hleb en full godkänd match mot Valencia hemma? Sedan att kalla honom värdelös är inte rättvist då han helt klart har haft anpassningsproblem och inte fått så pass mycket förtroende för att öka anpassningen. Henrys första säsong gjorde väl ingen glad, fastän han gjorde fler mål och bättre insatser än exempelvis Hleb. Men då fick också Henry betydligt mer förtroende hos Rijkaard.

En rättvis bedömning av Hleb kan vi göra nästa säsong tycker jag. Sedan som Rambla va inne på: Vem hade klagat över att ha Hleb i truppen om exempelvis Xavi blev skadad 2-3 månader?
Stolt Israel
Tycker Caceres besitter mycket spännande kvaliteer i det fysiska spelet. Man-mot-man, tacklingar, huvudspelet etc. Problemet är väl att utan någon teknisk spelare på mitten får backarna allt större ansvar att leverera bollen framåt. Därmed slarvas bollarna bort i backlinjen.

Mittfältet idag var helt jävla värdelöst. Kan ha varit Busquets absolut sämsta match. Bara jag som börjar tröttna lite på allt hans gnällande efter varje kamp om bollen? Keita och Toure var ju inte heller direkt bra. Keita ser jag inget direkt intressant i överhuvudtaget dock.
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:17
Ämne: Rambla:

Jag tycke....
Jaha, men om han nu kan komma upp till sin kapacitet i nuet då?
Barcelona Barcaholic
2009-03-05 00:15
Rambla:

Jag tycker Hleb har varit värdelös i barca. Sen när han var i form i Arsenal bryr jag mig inte om, lever i nuet.
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:14
petersays:

Jag håller med i nästan allting i ditt inlägg förutom en sak. Förstår verkligen inte din förkärlek för Sylvinho. Visst, jag gillar honom som person och en medlem i truppen men han är verkligen en säkerhetsrisk. Går bort sig ideligen och ligger nästan alltid fel i position. Mot Atlético precis när matchen hade startat rann de igenom på hans kant utan att ens behöva anstränga sig just för att han gick bort sig nästan hela tiden.
Barcelona haeger
Jag tror att denna seger kommer höja spelet i de näst kommande matcherna.
Skönt att man är vidare till finalen!
Barcelona Squez
Vi måste sluta ge bort billiga frisparkar på egen planhalva. Det är en skön känsla att vara i final, men det var en knappt godkänd match. Under första halvlek slarvades det otroligt mycket och jag blev irriterad över att vi inte lyckades hålla i bollen på det sätt som vi brukade göra. Många felpass var det.

Pep har en del att fundera på. Jag förväntar mig ett bättre spel i fortsättningen, för det här håller inte.
Barcelona J.Gamper
När tror ni Milito kommer kunna spela matcher? Och hur tror ni Pep kommer att använda honom?
Barcelona petersays
2009-03-05 00:13
"caceres var grym tills dommarn skicka ut han."

Såg vi samma match? Han sabbade säkert 6-7 uppspel på egen hand.
Annons: