/spanien/barcelona/forum/1940.aspx/spanien/barcelona/forum/1940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-10-03 15:17
aj...då kan vi räkna mdd minst ett mål i baken tack vare Mathieu. Hur han kan gå före Bartra är helt vansinnigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-10-03 15:16
Lucho älskar verkligen sin Mathieu....
Barcelona NoGo™
2015-10-03 15:15
Barcelona ante Sevilla oficial Bravo, Roberto, Mathieu,Piqué, Alba, Mascherano, Busquets, Rakitic, Munir .Neymar y Suárez.

Mathiue.....
Barcelona Vampíro
2015-10-03 15:15
Barcelona line-up (official): Bravo - SergiRoberto Pique Mathieu Alba - Busquets Mascherano Rakitic - Munir Suarez Neymar
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-03 15:13
Ser ut att bli Munir i anfallet och Roberto, Rakitic gör Busi sällskap på mitten.

Sports rapport om 3-backslinje verkar inte stämma.
Barcelona Mdawg
2015-10-03 15:10
45 min till match och ingen line-up ännu, väntar med spänning!! Nya uppgifter har kommit! Snubben som vanligtvis tweetar Barcas line-ups bröt fingret och är därmed skadad 4-6 veckor.
Barcelona Barca4life98
2015-10-03 14:01
Liunil Masse Men kommer Coutinho verkligen ta en utav dom där platserna? Kan inte han bli Engelska medborgare nu?
Barcelona II Barça II
2015-10-03 13:45
Såg ett klipp om Puyol på Facebook nyss, herregud vad jag saknar honom. Kommer vi någonsin få en likadan kapten, det är ytterst tveksamt! Helt klart världens bästa mittback genom tiderna!

Barcelona Liunil Masse
2015-10-03 13:22
Barca4life98 Vi säljer lorden sen köper Gabigol och Coutinho :)
Barcelona Barca4life98
2015-10-03 13:07
Jag tror att den platsen kommer tas utav Gabigol ifrån Santos? Hade vi inte första option på honom? Om man skulle köpa Coutinho säger vi, skulle han ta upp en utav platserna?
Barcelona the cameroonians
2015-10-03 12:13
@Smogen:

Absolut. Utan honom hade vi inte haft ett femte alternativ till högerbacksplatsen...
Barcelona Smogen
2015-10-03 12:12
Är inte Douglas en nyckelspelare?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-03 12:03
enkos

helt sjukt att douglas har paxat en plats haha
Barcelona enkos
2015-10-03 11:51
Neymar kommer snart att få bli även spansk medborgare vilket betyder att Barca kan registrera en ny icke europeisk spelare Det finns ett överenskommelse mellan Brasilien och Spanien att det räcker med att man bor i Spanien i 2.5 år för att få medborgarskap. . Idag får Barca ha max tre icke europeiska spelare och idag är det Neymar Suarez och Douglas. . Så från 1 Jan är en ledig plats faktum
Barcelona Katalano
2015-10-03 11:46
Ang varför engelska lagen satsar mer på ligan än EL är självklar för mig. Dels handlar det om att säkerställa att de får spela i de stora turneringarna år efter år och på så sätt få ett namn som förknippas med toppfotboll. Detta i sin tur gör att de får mer fans, fler spelare vill gå till klubben och i förlängningen så innebär detta tillväxt. De gånger de väl lyckas komma vidare långt i cuperna så satsar de lite mer på avancemang, men det viktigaste är ändå placeringen i ligan.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-03 11:37
Hoppas ter stegen får ställa sig i mål idag. Snacka om att sända fel signaler till killen ifall en matchotränad bravo tar hans plats. Ter stegen måste vars rädda om han är framtiden!
Barcelona Gilgamesh
2015-10-03 10:55
@Arda-Turan:

Då måste dom ju vinna mot spanska lag... too high a mountain to climb...
Barcelona neymar JR
2015-10-03 10:24
Finns det någon grekisk/tysk kanal som visar matchen ikväll?
Barcelona >The Reporter<
2015-10-03 10:14
Läst på många ställen att vi kommer lira 3-5-2 idag med. Det känns stabilt bakåt men framåt känner jag att det blir tunt centralt bakom Suarez och Neymar. Kanske går Rakitic den rollen bakom anfallarna som han hade i Sevilla?
Barcelona I.Cuenca
2015-10-03 08:38
önskar er alla en underbar dag Visca Barca
Barcelona Junta Dimision
2015-10-03 01:19
El Raval & Arda Turan

Ni får ju tänka på att fansen köper säsongskort till alla ligamatcher, så det hade ju varit lite av en turn off om de inte satsade helhjärtat på ligan? Kan dock hålla med att om fjärdeplatsen inte är inom räckhåll just den här säsongen, men om de har chans på Europa League så bör de självklart gå för det. Men ligaspelet ska självklart prioriteras i förstahand, sen så är de nog inga favoriter till att ta en fjärdeplats, men de har ju ändå generationsväxlat och har den yngsta startelvan i PL med en snittålder på 23 år tror jag det var.
Barcelona Arda-Turan
2015-10-03 01:00
I så fall hoppas jag att de förlorar sin fjärde plats. då kommer det vara omöjligt för arsenal att komma till champions league chelsea och Manchester lagen tar de tre första platsen. det kommer ju tvinga arsenal att vinna Europa league hehe
Barcelona ElRaval
2015-10-03 00:35
[QUOTE=Arda-Turan]asså jag förstår vekligen inte den har med engelska lagen typ Tottenham eller arsenal. varför är de så desperat med att koma top 4 i Premier League jag menar typ Tottenham varför satsa inte bara med att vinna Europa league och du har din champions league plats [/QUOTE] Min första tanke var att platsplaceringar i PL ger höga pengar men tydligen är skillnaden mellan två placeringar är tydligen ca 1 miljon pund medan EL vinst ger 6.5 milj. å andra sidan ger en kvartsfinal endast 1 miljon pund vilket är lika mycket som skillnaden mellan plats 4 och 5 i PL. Kan bara förklaras med att Tottenham och liknande lag tycker/tror att det är lättare att komma 4a i PL än att vinna EL. vi får väl se om det blir någon skillnad när Italien går om england på rankingen och tar en extra CL plats..
Barcelona Z_Z
2015-10-03 00:25
@Arda-Turan:

De är väl medvetna om sin begränsning. Klart enklare att komma topp 4 i PL än att vinna EL när de måste möta Spanska lag bland annat ;).
Blir ju underbart när den överskattade ligan förlorar sin 4:e CL-plats vilket nog kommer ske till 2017/18 om de inte rycker upp sig rejält nu.
Barcelona FCB_Messi
2015-10-02 23:50
Celta krossar oss men vinner inte mot Getafe .. Fotboll är verkligen en underlig sport .........
Barcelona Arda-Turan
2015-10-02 23:34
asså jag förstår vekligen inte den har med engelska lagen typ Tottenham eller arsenal. varför är de så desperat med att koma top 4 i Premier League jag menar typ Tottenham varför satsa inte bara med att vinna Europa league och du har din champions league plats
Barcelona the cameroonians
2015-10-02 21:59
Fortfarande 0-0 mellan Celta och Getafe med kvarten kvar. Vid detta laget var de på god väg att göra mål nummer fyra mot oss. Känns som att de kanske brände det bästa av krutet mot Sevilla och Barça. Hoppas dock att de får hål på Madrid-laget inom kort. Guidetti?
Barcelona I.Cuenca
2015-10-02 21:54
[QUOTE=Santiago Cazorla]Detta märker man ofta när man hör på Viasats studio, de har ofta ingen aning om vad som faktiskt händer i La Liga. Minns förra säsongen när Glenn Strömberg under slutspelet i CL hela tiden tjatade om att man inte var van att se Barcelona spela så rakt när till exempel Messi slog en djupledsboll till Neymar/Alba eller när de snabbt gjorde en omställning trots att vi som ser varje match hade sett det många gånger under säsongen. Det verkar vara normalt bland svenska supportrar, de har massa åsikter om La Liga trots att de typ bara kollar på spanska lag när det vankas CL eller El Clasico. [/QUOTE] Helt rätt!!!!
Barcelona Santiago Cazorla
2015-10-02 21:50
@Katalano:

Detta märker man ofta när man hör på Viasats studio, de har ofta ingen aning om vad som faktiskt händer i La Liga. Minns förra säsongen när Glenn Strömberg under slutspelet i CL hela tiden tjatade om att man inte var van att se Barcelona spela så rakt när till exempel Messi slog en djupledsboll till Neymar/Alba eller när de snabbt gjorde en omställning trots att vi som ser varje match hade sett det många gånger under säsongen.

Det verkar vara normalt bland svenska supportrar, de har massa åsikter om La Liga trots att de typ bara kollar på spanska lag när det vankas CL eller El Clasico.
Barcelona I.Cuenca
2015-10-02 21:48
slår vi inte dem med 4-5 mål blir jag besviken
Annons: