/spanien/barcelona/forum/19395.aspx/spanien/barcelona/forum/19395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona issem.
2009-01-29 18:24
Nån som har nån bild på messis rygg där man ser namnet o nummret?
Barcelona Rey Etoo
2009-01-29 18:15
Nej barcelona får möta mllorca om de går vidare
Barcelona Barca o Mort!
2009-01-29 18:10
Har en fråga.

Om Sevilla och Barca vinner idag. Är det de som möts i Semi elller möter man någon från igår? Eller lottas det? xD
Barcelona Rey Etoo
2009-01-29 18:10
Asså när jag kolla vilken tid barca börja i måndags så visa den halv tio på tv4 sport jag fatta inte varför alla sa att tv4 spor inte visa den
Barcelona *
2009-01-29 18:00
Ämne: Ämne: Camp No....
Monaco´s
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-01-29 17:41
Taylor

Hleb har haft lite otur, varje gång han gör en bra match så har han åkt på små skador därav vilat och fått börja om. Han är inte nöjd med sin prestation hittils, kan man läsa på (fcbarcelona.dk får mer info.

Villa/Silva

Barca satsar inte helhjärtat på denna cup, vet inte om du såg borta matchen men det vilades en hel del spelare, om jag minns rätt hade vi 2 spelare ifrån start 11an och resterande var b lag och reserver.

Tror knappast det blir vinst med så höga siffror, blir nog en svår match pga rotationen som kommer köras.

Men sevilla-valencia är klart en mer sevärd match.
Barcelona Latinoo
2009-01-29 17:40
Ni måste se detta klippet, ett tv program i Peru hitta i sitt arkiv film på Messi som 10år. Messi som då var 10år åkte med Newell's Old Boys till till hans första turnering utanför Argentina till Peru för att lira vänskapas cup. Där han gjorde kaos, han fick bo hos en familj där o dem förklarar hur Messi var och att han alltid var med sin boll.

Messi blev sjuk dagen då cupen skulle spelas, men när han fick veta att cupen var idag sa Messi: nej, nej, jag kan spela!.

Messi lämna hans tröja till killen i andra laget som han bodde hos. Han har den fortvarande! tänk er att ha Messis tröja med nr 10 när han bara var 10år.
Barcelona little_master
2009-01-29 17:32
ElDuroDeFCB

Tyvärr kan jag inte hålla med dig angående Zidane och Ronaldo. De är precis showare och målgörare. Zidane var en målgörare i viktiga matcher. Behövde man honom som mest då klev han fram. Han var en fantastisk dribbler, jag tror att han är den bästa dribblern genom alla tider och även den bästa spelaren genom tiderna.Ingen kan och kunde dribbla som honom.

När du säger att Ronaldo inte var en showare tycker jag du borde kolla på lite klipp på youtube. Där kan du se vad han har gjort med spelare. Om det var någon som kunde showa så var det Ronaldo. Nämn bara en anfallare som kan showa mer än vad han har gjort.
Båda var Fenomen som jag tror många fotbollsälskare saknar.
Barcelona FCB_Xavi
2009-01-29 17:24
Ämne: Camp Nou vald på and....
Vilket kom etta då ?
Canaletes
2009-01-29 17:23
Camp Nou vald på andra plats som "Världens sju underverk inom sport"!!! :D

och JA matchen visas ikväll enligt tv.nu.
Barcelona The Reporter
2009-01-29 17:18
Matcehn visas på TV3 i spanien, oo därför borde den visas idag.
Barcelona Culéé
2009-01-29 17:17
Vad jag har uppfattat så är Barca på teve halv 10, precis som då matchen börjar så vi missar väl inget, om inte så tv4sport har valt att sabba igen?
Det är vad jag har uppfattat iaf..
Nån som kan bekräfta?
Barcelona Criff
2009-01-29 17:09
Taylor, Jo det är iofs sant att lönetaket är högre i Barca :)
Det är faktiskt beundransvärt vad Wenger lyckats med, men man ser ganska klart nu att han har stannat kvar precis där under toppen pga sin mentalitet.
Tror hans approach nu med lite äldre spelare som Arshavin kan ge dem den lilla pushen dem hade när dem spelade som bäst med Henry och grabbarna.

Tror han har förstått att små grabbarna kan inte ta dem hela vägen :)
Barcelona el Flaco
2009-01-29 17:02
Det verkar som Pochettino har gett upp på förhand med tanke på att han har petat fem vanligtvis ordinarie spelare inför matchen ikväll: Nené, Luis García, Beranger, Pareja och Roman.
Lägg även till att Moisés och Valdo är skadade. Det är verkligen ett decimerat och b-betonat Espanyol som kommer på besök ikväll. Samtidigt föstår jag att de prioriterar ligan i det här läget.
J.Janerique
2009-01-29 16:43
Med Ronaldo var det alltid show (i barca eller Madrid). Om det inte handlade om mål, så handlade det om mellanmål på McDonalds:) Hur som helst var han en sprinter då det ville sig väl, men hjärtats och fotbollens själ, gick ur tiden p.g.a diverse viktökningar. Ett fenomen var han...
Barcelona Lionel_
2009-01-29 16:41
Att byta Arsenal mot Barca beror nog på att man vill vinna något, Arsenal har knapast den kapaciteten, varken nu eller under de närmaste åren.
Real Madrid Taylor
2009-01-29 16:17
Criff//

Tack för uppdateringen!

Trodde det var när man blev bekväm och ville lyfta lite ett större lönekuvert som man bytte Arsenal mot Barcelona ;)
Real Madrid cvblol
2009-01-29 16:15
Ämne: Valdebebas

Zidane....
HAHA Zidane ingen dribbler och Ronaldo ingen "shower"? Du kan ju inte ha alla hästar i stallet? Har du ens sett någon av dessa spela nån gång? Pajas
Barcelona Smogen
2009-01-29 15:35
Hmm...undrar om det är så att Atletic inte är nöjda med Maric i anfallet och att det är därför som Benjamin får komma in istället? Annars är det väl ingen idé att låta någon 21 åring stå ivägen för en massa yngre killar som är fostrade i klubben?
Barcelona Smogen
2009-01-29 15:33
Antar att Barca har fler fans i sverige än vad sevilla och Valencia har tillsammans och att det är därför man väljer att visa Barca matchen.
Men hade ju varit kul om dom visade båda.

med tanke på att Barca har en svår bortamtch på söndag mot Racing och att Pep prioriterat ligan än så länge så jag tror tyvärr inte Barca vinner med ens 3-0 ikväll. Blir snarare nog en riktigt jämn och tuff match....
Barcelona Rambla
2009-01-29 15:25
Ny värvning till Atlètic. En anfallare som heter Benjamín "Benja" Martínez, 21 år.
Valencia Villa/Silva
2009-01-29 14:45
hehe ja det är sant. De borde verkligen visa båda två. Espanyol mot Barca brukar oftast vara otroligt underhållande men Barca är såpast bra nuförtiden att man kan lika gärna säga i förväg att Barca vinner 3-0 ellr 5-0.

Valencia/Sevilla är en helt annan sak. Men det känns som om Sevilla tar vinsten då dem har hela startelvan skadefri medan Villa, Albiol och Renan är borta. Vi får helt enkelt förlita oss på Morientes. Morientes är dessutom inte lika bra som han brukade vara i real och monaco.
Barcelona Saman.
2009-01-29 14:37
De borde varken visa den ena eller andra. De borde visa båda! Valencia - Sevilla kan bli hur spännande som helst och Barcelona - Espanyol är derby och kan sluta hur som helst oavsätt hur bra vi spelar. Sen att Barca spelar sagolikt förtillfället ökar ju bara TV4:s tittarstatistik.
Valencia Villa/Silva
2009-01-29 14:34
Ärligt talat, om de ska visa någon match så bör det vara Valencia mot Sevilla. Mycket mer spännande än Barca mot Espanyol. Barca kommer ändå att vinna vilket fall som helst medan Valencia/Sevilla matchen kommer att vara betydligt mer underhållande.
Barcelona Albiin
2009-01-29 13:58
Dom visar matchen så alla kan sluta oroa sig.
Barcelona #10/ S. Busquets
2009-01-29 13:32
Ämne: Verkar som Tv-bolage....
Dem kanske inte visar matchen ikväll. Men jag kollade upp det, det verkar som om dem visar trots allt.
Barcelona Dizzy
2009-01-29 12:41
Verkar som Tv-bolagen har krockat igen och att de inte kommer överens? Rätta mig om jag har fel.

Så som jag läser så kommer de inte visa matchen idag på Tv?
Barcelona Riiio!!
2009-01-29 11:24
Ämne: Det var först ett ry....
hoppas verkligen att det stämmer så man får se hela matchen. Orkar inte mejla till tv4 mer =)
Barcelona Smogen
2009-01-29 11:21
Det var först ett rykte om att TV4Sport bara skulle visa 2:a halvlek eller något sådant, men vad jag vet börjar matchen 21.30.

Antar att ryktet uppståd pga. den ovanliga starttiden....
Barcelona Riiio!!
2009-01-29 11:04
Cuuules vet någon om barca matchen börjar 21.30 eller sänder asen TV4sport typ andra halvlek el nått??
Annons: