/spanien/barcelona/forum/19393.aspx/spanien/barcelona/forum/19393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
J.Janerique
2009-01-31 19:55
Månadens spelare är väl alltid lätt att peka ut då det argentinska underbarnet finns runt omkring:) Nej men seriöst jag har sett en Barca match senaste månaden, men det kändes på något sätt som att se Maradona....

Ps.

Grattis till värvningen av Kobe Bryant:)

Ds....
Barcelona Rey Etoo
2009-01-31 19:41
F*** ISRAEL //
Det var emot Deportivo la coruna, och jag håller me ddig han ärmånadens spelare
Barcelona Jr. Honken
2009-01-31 18:49
Komigen nu! 38 inloggade. Sätt lite fart på det här forumet nu då! :D
Barcelona F*** ISRAEL
2009-01-31 18:43
vem tycker ni är månadens bäste spelare?

personligen tycker jag att Dani Alves e månaden lirare. Mest efter en match han gjorde jag kommer inte ihåg vilken men han öste på inlägg och alla kom rätt men spelarna missade. Det var den match där henry och eto´o gjorde två mål var och messi ett. Men det är inte bara därför han har kämpat otroligt mycket under månaden
Barcelona Bernie
2009-01-31 18:26
el Flaco

Han påminner mycket om Dani Alves med hans rusher på högerkanten, kan vara riktig offensiv i matcherna jag sett med honom i franska ligan. Helt klart en bra värvning, trots att många inte känner till han så kan han utvecklas bra i Real Madrid och jag kan lova att fler klubbar kommer att få ögonen på honom nu när han joinat Real Madrid ett tag.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-31 18:23
el Flaco

Ja, precis! Vem f*n är Faubert?
Barcelona el Flaco
2009-01-31 18:02
Faubert vem?
Canaletes
2009-01-31 17:58
Culéé

gå in på mobile9.com
Barcelona J.Gamper
2009-01-31 17:45
Knappt hört talas om Faubert innan.. hur är han som spelare egentligen?
Barcelona Klint
2009-01-31 17:42
Tycker att det är en ganska rolig värvning. Rolig i den meningen att ni suktade efter stora namn och fick...Faubert!
jacooob
2009-01-31 17:38
obbe

tror nog bara han får sitta på bänken
Real Madrid obbe
2009-01-31 17:30
Vad tror ni om Faubert?, vårat nya lån, lyckad eller stannar det just bara vid ett lån.

Skulle vara kul att höra era åsikter, nå som följt han mycket sedan tiden främst i bordeux, såg han en del där, men inte varje match direkt.

Vad tror ni?
Barcelona Culéé
2009-01-31 17:08
Buenos Noches!

Undrar ifall någon av er vet en hemsida som man kan ladda ner snygga fotbolls teman till mobilen gratis? =)
Förlåt för att de här meddelandet kom som en slump, ser att många är inne i en disskusion.
Skicka gärna PM.
Barcelona H.C Xavier
2009-01-31 16:53
Tjena culés! Tänkte åka ner till Barcelona i maj och kolla på Barca - Villareal. Tänkte höra vad ni tror om biljett-tillgången. Jag vet att man i princip kan få tag på biljetter till alla matcher utom mot de större lagen. Vet dock inte hur man ser på Villareal nere i Barcelona.
Tack på förhand
Barcelona Barcadinho.
2009-01-31 16:49
Ja, det blir nog en del ändringar till sommaren, även om den här säsongen fungerar kanon.

Sylvinho har readn fått ett extra år i kontraktet (han skulle sluta i somras men fått extra år) och jag tror inte att man ger honom igen ett år till. Ibland måste man säga tack och gå vidare.
Jag gillar era idé om att söka en ersättare i spanien. Det finns många bra o duktiga (som Navarro eller Filipe som ni nämnde). Det går nog att få loss Filipe, tror jag.

Det är lättare med anpassning till landet o klubben. Jag är inte så säker att Lahm t ex skulle trivas i Barcelona.
Man vill inte se så ofta situationer som med Henry eller Hleb. Att det dröjer jätte länge, eller om det lösnar äverhuvudtaget.
Hleb har svårt att anpassa sig till nya platser, har jag känsla av. Så var det i London och det verkar vara så nu igen.
Det kommer inte kännas som ett stort håll om man säljer honom redan till sommaren och värvar någon annan (eller flyttar Gai eller en annan lovande från Atletic).

Asenjo är en stor talang, men det är många klubbar som har lagt märke till den och det blir en "kamp" mellan en del klubbar. Vi vet inte än om man tänker göra något med målvakts position eller inte.

Jag hoppas annars att numancia ger en hård kamp idag och att de lyckas plocka poäng.

Förresten - jag läste någonstans att Napoleon var en culé...
Canaletes
2009-01-31 16:47
Rolig reklman med Eto'o :P

My Pumas!
Barcelona Barcelonito
2009-01-31 16:01
Sylvinho är den personen Messi känner sig närmast i truppen. Det är hans bästa polare i laget. Det är inte bara Messi som har sagt så, flera spelare har uttryckt sig väldigt positivt om Sylvinho. Han var också en av Rijkaards favoritspelare och en viktig ledare i laget då.

Man ska nog inte bara bedöma det sportsliga hela tiden, en trupp behöver en spelare som har vart med länge, känner alla, trivs med alla och har mycket rutin. Man vill ju inte sluta som Arsenal, ett lag som saknar riktiga ledare.
Canaletes
2009-01-31 15:54
Det roliga är att de första målet Barca gjorde var just i Santander.

Barcelona poddalito
2009-01-31 15:37
Om det är viktigt för någon att skylta med vilka mer eller mindre kända människor som håller på "sitt" lag rekomenderar jag att man köper en halsduk i TV-lagets färger.
Barcelona el Flaco
2009-01-31 15:21
Kommer sakna Puyi på söndag. Jag som hoppas att han skulle få göra det 5000:e målet.
Barcelona Pep.G
2009-01-31 15:05
Haha vem bryr sig om Stalone är madridista. Nelson Mandela är Culé. Kolla länktips ;)
Barcelona Saman.
2009-01-31 15:01
El Flaco

Ah, jag kollade på denna sidan (länktips) där står Puyol med. Antar det är ett fel då.
Barcelona el Flaco
2009-01-31 14:57
Saman/

Vadå? Puyol är ju inte med i truppen. Dubbelkolla.
Barcelona Saman.
2009-01-31 14:57
Mes Que un Club ! 3

Håller med dig, jag vill se Sylvinho i Barca ytterligare ett år. Han har fysiken, samspelet osv och som du säger kommer han inte fungera som en startspelare snarare en 2a, 3e backup.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-01-31 14:54
Alltså, Jag fattar inte varför Barca inte ger Sylvinho nytt kontrakt. Ja menar ge han ett års kontrakt så länge han själv känner att han orkar.

Ja menar, han är ju brilliant i offensiven, hans inlägg håller riktigt hög klass.

Han är ingen startback men väldigt bra i låsta matcher med sina inlägg likt Dani Alves.
Barcelona Saman.
2009-01-31 14:52
Synd att Pedro fortfarande inte får en chans.

Puyol är med i truppen mot Racing. Konstigt skulle han inte vara borta i 10 dagar?
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-31 14:30
Word Klint. Navarro är en riktigt bra spelare som kommer peta Capdevila.

Kanske en comeback för Navarro?
Barcelona westinhoblaugrana
2009-01-31 14:25
Tror nog de flesta väljer Pinto före Jorquera.
Jag tycker iallafall Pinto är mycket bättre än Jorquera. Pinto gjorde flera riktigt bra matcher i rad innan den senaste mot Espanyol. Han gör inte lika många tabbar som Jorquera.

Jorquera hör inte hemma i ett storlag som Barca. Sälj honom till Gijón.

Köp in Sergio Asenjo som andremålvakt och sälj Pinto eller använd honom som tredje.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-01-31 13:49
Något säger mig att den obligatoriska svackan är på ingång. Brukar inte ha rätt men det vore ju trist att ha det nu. Hur som helst så är det hela 12 poäng före tvåan och det är väldigt många poäng men det är också väldigt många fler poäng att spela om.
Att Barca ska tappa 4 matcher utan att tvåan gör det är inte rimligt men om vi nu går in i en svacka så hoppas jag att vi tar oss igenom den med så få poängförluster som möjligt.
Förlora imorgon vore ingen katastrof, vi kommer ändå slå m på S.B. senare i vår.

Puyol skadad, chanser till vinst imorgon är mindre men jag tror vi lyckas vinna ändå.
Ok, en helt otippad att göra enda målet imorgon... Abidal.

Valdes igen tillbaka efter tt ha vilats mot betydligt sämre Pinto som för övrigt är sämre än Jorquera. Enligt min mening.
Pinto var van att stå varje match i Celta, Jorquera bemästrar bänken så mycket bättre och den mentalitet som krävs som andremålvakt.
Vet det själv då jag var målvakt i ett lag rätt så högt upp i seriesystemet i bandy. Målvakt. Att veta att man under hela säsongen är tvåa och kommer sitta på bänken i minus 10-20 grader är så mycket lättare än att komma från att ha spelat varje match och helt plötsligt sätta sig på bänken. (Ja jag har varit i Barcelona och vet att det inte är så kallt men ni fattar...) Visst, de är proffs osv men de är mer människor än proffs.
Det är nog därför han släpper in mål som andra målet mot E. Mitt på, lite ovanför huvudet, SEEEEN reaktion. Suck!

In med Jorquera på bänken och låt allt vara som vanligt. Som det ska vara!

Vill inte verka bitter men J före P, alla dagar i veckan.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-01-31 13:16
Kolla videon i länken lite vid vänstra sidan.
Skön han är:D
Länktips: sport.es/
Annons: