/spanien/barcelona/forum/19392.aspx/spanien/barcelona/forum/19392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sebbaa
2009-01-31 21:51
Pep.G

Hade väl slutat med att de dribblar över till varnadras kant, för att sedan lägga en crossboll till den andre över plan för att låta den dribbla igenom. Magnifika överlappningar med andra ord?
Nä usch, jag ska gå nån annanstans nu med min dåliga humör.
Barcelona Marc
2009-01-31 21:48
Yaya Touré #24

Intressant. Men jag tror inte Oier är så aktuell längre med tanke på att Ruben Miño har som också är född 89 har petat honom denna säsong och gjort det väldigt bra.

V. Vazquez tror jag på, han verkar var apå G ordentligt. Tyckte att han gjorde riktigt bra ifrån sig på försäsongen också. Leder assist ligan i B-laget också.

Gai och Thiago är ju stora framtidsnamn.

Jeffren är född 88. ;)
Barcelona Pep.G
2009-01-31 21:45
Mojito

Haha aah, jag förstår dig, men vi kan inte begära av Messi att han ska vara Galant varje match. Grabben är 21 år och han har redan gjort vad många stjärnor inte har gjort. Haha Ronnie var för skön. Hade det funkat med en Ronnie a´la säsongenerna 04-06 på vänsterkanten och Messi på högerkanten måntro ?

Barcelona Lionel_
2009-01-31 21:45
Tycker dock att hela den här k*kmätartävlingen är ganska meningslös....
Barcelona Lionel_
2009-01-31 21:43
Valdebebas:

"Worst Actor of the Century

Winner:
Sylvester Stallone
- For 99.5% of everything he has EVER done."

Något konstig uppfattning om vad som är "riktigt stort"...
Real Madrid Valdebebas
2009-01-31 21:37
Givetvis tycker även jag att Mandela, frontfiguren i kampen mot Apartheidregimenm verk är större än vad de fyra andra åstadkommit (även om alla fyra är mycket framgångrika i det dem gör).

Tycker bara det känns rätt ironiskt att jämförelsen dessa personer ens kommit upp från början, gällande vem som är "störst" att ha som "supporter" av sitt lag.
sebbaa
2009-01-31 21:37
Yaya Touré #24

Thiago skulle väl vara att föredra då? :) eftersom han fyller 18 senare i år om han nu inte gjort det redan, och Vázquez närmar sig 22. Thiago har helt enkelt mer kapacitet (troligtvis) då han är såpass mycket yngre.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-01-31 21:30
spelare i barca b som är intressanta!!!

Oier Olazábal: 89

Víctor Vázquez 87

Jeffrén Suárez 87

Xavi Torres 86

Gai Assulin 91

Thiago Alcántara 91

kan säga att ojer har ingen framtid i barca a om vi köper asenjo nu i sommar.

jag tycker också att gai,thiago ska stanna ytterligare 1 år i Barca B (Athletic) så dem kan utvecklas mer.

Om guddy lämnar tycker jag vi ska satsa på nån av Thiago eller Vasquez.

Xavi torres vet jag inte så mycket om men vi har ju yaya,busquet,keita där så tror inte heller han flyttas upp.

Vi har också pedro,sanchez, i a truppen som spelar med b ibland. Det känns som att vi har för många i pedros position och därför kan han inte utvecklas så mycket. Själv tycker jag att jeffren är bättre än pedro.

Sanchez borde säljas eller lånas ut.
Barcelona Ghazza
2009-01-31 21:28
Personligen håller jag ju Mandela högre än någon hollywood-stjärna. Men det kanske bara är jag =)
Barcelona kallesiete
2009-01-31 21:24

Valdebebas

Det var inte han som fejkade sitt kändisskap och tog sig in på Bernabeu? Eller oj, fel av mig. Det var en tosse som föreställde nicolas cage, tungt.
Barcelona Mojito
Valdebebas

Ligger man 12 poäng efter serieledaren kan man ju alltid luta sig mot Stallone. Trots att hans karriär är över så händer det ff mer action hos honom än det gör i ert spel.

Pep G.

Det jag menade är att Messi själv vet att han kan prestera bättre och när Saman utelämnade honom ur sin tänkbara startelva eftersom han ville spara Messi, ansåg jag att Messi säkert ville revanschera sig. Kanske samma du menade med Ronnie, även om jag inte är helt 100? Visst var bilden på ronnies sexpack skön, även om han höll in magen en del ;-)
Barcelona el Flaco
Valdebebas/

Den diskussionen har varit dött i ett bra tag nu.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-31 21:13
Att personer som Nelson Mandela, Kobe Bryant och Sean Connery hejar på Barca är rätt fräckt, däremot att ha Stallone som anhängare av sitt lag, det är riktigt stort.
Barcelona Pep.G
2009-01-31 21:13
Mojito

Var det inte exakt samma sak med Ronnie säsongen 06/07 ?

Han var magisk säsongen 05/06, sen gjorde han en "mänsklig" säsong 06/07 och då började alla tjata om övervikt bla bla. Det var exakt det som förstörde han inför säsongen 07/08.

Kommer ihåg hans match mot Bilbao, när han snuradde upp Bilbao-försvaret gång på gång, sen visade han magen efteråt. Dagarna innan hade det stått i media att han var tjock. För skön var han !
Canaletes
2009-01-31 21:05
Den som borde spela om man tänker lite logiskt är ju Bojan. Han måste va superhypad efter hans doblete mot Espanyol! :D haha

eller har jag fel?

Barcelona haeger
2009-01-31 21:00
Saman.

Varför det?
Barcelona Napao
2009-01-31 21:00
Ämne: Värdelöst att vår ma....
Jag vet man slutar jobbet 17:00 =(
Barcelona Saman.
2009-01-31 20:59
Värdelöst att vår match spelas 17.00 imorgon.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-31 20:52
Värt att notera att Garay och Serrano missar matchen mot oss imorgon. Ett Racing försvar är inte sig likt utan Garay, Så jag tror på seger.
Real Madrid Cruuyf
2009-01-31 20:41
Vet inte om ni snakat om de innan me va tycker ni om att Real värvar Faubert från West Ham som inte höll Måttet för atletico när dom tänkte värva han i sommras
Barcelona el Flaco
2009-01-31 20:38
Ämne: För mig är det glask....
Henry är inte långt bakom.
Barcelona BlueRed.
2009-01-31 20:33
För mig är det glasklart, Alves har varit denna månads bästa spelare.
Barcelona Mojito
2009-01-31 20:32
Om man jämför hans tidigare matcher under säsongen måste man väl säga att insatsen var medelmåttig eller medioker med hans mått mätt. Jag menar ansolut inte att han alltid ska spela på topp, men samtidigt skämmer han ju bort oss med den ena toppmatchen efter den andra. Nu hade han ju Bojan och Hleb med sig, och det är klart att även Messi är bättre med bättre spelare omkring sig (Henry & Eto´o).

Klart vi har tur att ha världens bäste i vårt lag!
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-31 20:22
Mojito:

Wow, vi måste verkligen ha stora krav av Messi om matchen i torsdags var en medioker match av honom. Tror nog att det Messi gjorde var tillräckligt, om detta är hans lägstanivå så har vi verkligen tur att ha en sådan spelare.

Barcelona Mojito
2009-01-31 20:19
Jag tror Messi är sugen på revansch efter sin mediokra insats mot Espanol i torsdags. Han ber nog om att få starta och kanske kan han rädda en poäng åt oss. Som ni ser på mitt tips tror jag på oavgjort då Racing är ett spöklag på bortaplan. 11 vinster, 17 oavgjorda och 13 förluster är facit genom åren.

Ska bli intressant att se hur Pep väljer att göra med Iniesta. Kommer han spela mittfältare eller ytterforward framöver? Verkar inte som att det är helt solklart nu när Henry börjat hitta målformen igen, samtidigt som Pep föredrar att spela med en tvåvägsspelare bredvid Xavi.
Barcelona Napao
2009-01-31 20:11
Ämne: Valdes

Alves Marq....
Jag skulle byta ut Hleb mot Messi
Barcelona Saman.
2009-01-31 20:11
Han spela hela matchen mot Espanyol, så jag tror inte han startar imorgon. Annars lär han nog göra ett inhopp sista 20-30 minuterna.
Canaletes
2009-01-31 20:05
Saman.

Varför har du inte Messi med?
Canaletes
2009-01-31 20:01
Tror Bilbao vinner nu mot Málaga. Om Málaga skulle vinna hamnar dem på CL plats! :O
Barcelona Saman.
2009-01-31 19:56
Valdes

Alves Marquez Pique Abidal

Yaya Iniesta Busquets(?)

Hleb(?) Eto'o Henry

Startelvan imorgon? Är dock osäker på om vem som ska ta den sista mittfälts platsen, vänsterpositionen i anfallet. Med Keita borta så lär antingen Busquets eller Gudjohansen få spela igen. Om Xavi spelar på söndag så lär Iniesta flyttas upp till anfallet tror jag.
Annons: