/spanien/barcelona/forum/19385.aspx/spanien/barcelona/forum/19385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-02-12 16:02
Sürer

Det spelar ingen roll om Zlatan gör hattrick mot Milan och Messi knappt rör bollen mot Betis. Vi vet ändo vem som är världens bästa spelare. En match gör inte en fotbollsspelare till världens bäste.

Men så klart så kommer en massa fjortisar och en massa anti-Barca använda det som argument, om det nu hände, vilket jag absolut inte tror händer..

Barcelona Pep.G
2009-02-12 16:01
Delarocha RIP Puerta

Haha värst vad rasistiska vi är :O *Ironi*
Barcelona haeger
2009-02-12 16:01
Sürer

Vilka har sagt att han inte är världens bästa spelare just nu?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 16:00
Pep.G

Jag förstår inte heller. Jag tycker bara att om jag måste plocka bort någon från truppen för att få dit Ribery, så är väl Hleb det ända alternativet! Men iofs sig så kan det ju förstöra moralen om man tar dit en ny spelare när det går som bäst. Den risken vill man ju inte ta! :/

Men nu när jag ändå tar och tänker om en gång eller två så förstår jag hur dumt det låter att "vilja" plocka bort Hleb. Han har ju faktiskt, precis som du säger, gjort riktigt bra ifrån sig när han väl har fått chansen, även om han inte fått den så ofta!

Ge Hleb mer speltid Guardiola! ;P
Barcelona Sürer
2009-02-12 15:59
varför säger alla att messi just nu är världens bästa spelare, om zlatan gör hattrick mot milan nu på söndag är det plötsligt han som är världens bästa just då

messi har varit bäst hela denna säsong, han har levererat i princip varenda match han spelar så att säga att han är bäst just nu men om han gör en sämre match mot betis är han helt plötsligt inte bäst, man får se de från ett större perspektiv vilket han visat att han är den solklara stjärnan just nu i fotbollsvärlden utan att någon egentligen har varit nära att rubba honom denna säsong
Barcelona issem.
2009-02-12 15:59
Fyfan vad puertan gillar Guti. Men när dem skriver om nyförvärv så har inte Guti någon plats i elvan. Lol.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-12 15:57
Pep.G; för han är vitryss:P
Barcelona Smogen
2009-02-12 15:56
Exakt hur Barcelonas ekonomi ser ut när det gäller skulder etc. är det nog bara Barcelonas revisor som kan svara på, om ens han. Har också hört historier om allt från att Barcelona inte har några skulder längre till att man har 3 miljarder i skuld.

Antar allting beror på hur man räknar...
Barcelona Pep.G
2009-02-12 15:53
Varför klagar folk fortfarande på att Hleb inte har presterat ? Han har gjort det bra så länge han har fått chansen. Problemet är att han inte har fått chansen så ofta =/
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 15:53
Delarocha RIP Puerta

hahaha. Läskigt, tänkte skriva nästan exakt samma sak. Men när jag såg ditt inlägg så tänkte jag "Ähh då är det väl inte så lönt att skicka det då"

Hehe :D
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 15:49
el Flaco

Hehe. Ganska intressant! Iaf för oss Culés! ;D

issem.

Ellerhur! Vad har det med fotboll att göra??
Delarocha RIP Puerta
2009-02-12 15:49
Aa Villa hade helt klart varit mitt val om Eto'o försvinner. Hans teknik och kvickhet hade ju passat in perfekt i Barcas anfallstrio. Men finns inte speciellt mycket å gnälla på förtillfället när Eto'o gör 1 mål per match.
Barcelona issem.
2009-02-12 15:48
barca4everandever

Vad har det där med fotboll att göra?
Barcelona el Flaco
2009-02-12 15:48
Idag är det exakt 80 år sen Barcelona debuterade i den spanska ligan. Vi spelade vår första match på el Sardinero mot Racing de Santander och vann med 2-0. Parera gjorde bägge målen och blev därmed Barças förste målskytt i liga spelet.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 15:46
barca4everandever

Det är så himla tråkigt, det där!!! Orka!
Barcelona haeger
2009-02-12 15:44
Så jävla skrattretande hur alla dömer Hleb. Det har gått en halv säsong och han får knappt spela, vad begär ni av honom egentligen? Plus att han inte är van med spanska ligan och kan inte språket, ge han tid.

Så som han spelade i Arsenal så skulle jag kunna ge honom god tid på sig att hitta formen.

Kolla på Henry, tog två säsonger innan han började leverera. Ha tålamod..
Barcelona barca4everandever
2009-02-12 15:43

kolla in länken :)
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 15:40
True Culé

Håler med om att Sanchez ska lånas ut (kanske t.o.m. säljas) till ett lite "sämre" lag i La Liga. Han kommer troligtvis att utvecklas mer där, eftersom att han kommer få mer speltid i ett lag som inte har den bästa elvan i världen (:D) för tillfället. Men jag håller dessvärre inte med om att Jeffren ska flyttas upp. Visst, han är lika bra som Pedro. Men Pedro har ju inte fått någon (joo, lite såklart) speltid överhuvudtaget! Och då lär ju inte Jeffren få det heller! Så jag tycker personligen inte att vi ska ändra på någonting!

Vi har det bra som vi har det! ;)

Visca el Barca! :D
Barcelona Exclusive
2009-02-12 15:35
Villa helt klart :)
Barcelona Riiio!!
2009-02-12 15:25
True Culé //

Håller med dig om att Ribery vore ett välkommet tillskott!

Gai tycker jag inte om för att han är jude och jag själv är muslim,, hehe ne skojjar bara. Hörde att han är en otrolig talang som fått spela för Israel och allt! Riktigt bra för o vara så ung! Bara han inte säljs eller liknande (fabregas)

Som sagt håller med dig om hur vårat anfall skall se ut men OM nu Eto'o inte skulle förlänga sitt kontrakt så vem hade du (ni) då velat se axla hans roll i barça???
Spinbad
2009-02-12 15:24
Omsättningen är ändå för en fotbollklubb det kanske mest intressanta eftersom det säger hur stora kostnader (löner och övergångssummor) en klubb kan dra på sig. Kanske framförallt relevant för Real Madrid och Barcelona vilka är föreningar och inte är till för att vinstmaximera ekonomiskt utan snarare maximera det sportsliga resultatet. För de klubbar som är aktiebolag (de flesta i Spanien och England) är snarare vinsten det relevanta, även om många klubbar ägs av en ägare som inte är ute efter vinst utan sportsliga resultat så vilket mått som ska användas blir svårt att säga. Det beror på vad som är det slutgiltiga målet är.

Men att säga att den klubb med den största omsättningen per automatik är den rikaste är direkt felaktigt. Däremot är det ett viktigt mått.

Är det någon som vet hur Barcelonas skuldsättning ser ut just nu? Läste om någon rapport som hävdade att den var avbetald men jag såg nyligen en studie från något spanskt universitet i La Vanguardia som menade att Barcelona hade skulder på runt 3 miljarder (sek), medan Real Madrid hade skulder på runt 5 miljarder sek.
Barcelona True Culé
2009-02-12 15:16
Riiio!!//

jag tycker att sanchez inte ska spela i ett lag som barca. Han är helt enkelt inte tillräckligt bra. Sälj han tycker jag. Vi kanske ska ge han en chans till men inte i barca isåfall. Vi borde då låna ut han till en spansk klubb så han får speltid och visa vad han går för.

Vi har 2 st jätte talanger i Barca Athletic. Det är Gai asulin och Thiago Alcantara. Dem båda är födda 91 och är alltså 18 år. Tycker dem ska stanna i Athletic i 1-2 säsonger till så. Vi har redan grymma spelare i A laget och att flytta upp dem är ett misstag för då kommer de få lite speltid och det gör så att deras utveckling sätter stopp och det vill jag inte.

Jeffren är lika bra som pedro. Han tycker jag ska flyttas upp.

Ribery,Etoo,Messi,Henry,Bojan,Pedro,Jeffren

så vill jag vår anfallstrupp ska se ut.
Barcelona Mr Ohlsson
2009-02-12 15:10
intressant krönika för er culés på länktips. helt sjukt hur bra barca är den här säsongen
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 14:57
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Jag tycker inte heller att Barca behöver något nyförvärv. Om vi skulle sälja någon, för att ge plats åt Ribery, så måste jag säga Hleb. Han har inte varit övertygande denna säsongen, så som han var i Arsenal. Men tror inte att Ribery kommer lämna för Barca. Men jag skulle ABSOLUT inte vilja se Henry lämna (för Ribery) som vissa har sagt. Han har ju redan gjort 12 mål i ligan! Vad mer kan man begära av honom? Visst, han kommer ju inte upp i den nivån som hade i Arsenal, den tiden är förbi. Men han kan ju fortfarande prestera. Det kan man inte säga nej till, inte om man tittar på statistiken iaf!
Real Madrid Nr 5 Magic - Zidane
2009-02-12 14:47
Såg nyss att Messi fortsätter leverera i landslaget.

Vill bara gratta er vilken bra fotbollspelare ni har, lätt världens bästa just nu.

Kan tänka mej hur bra han kommer va i 25-26 års åldern.
Barcelona Riiio!!
2009-02-12 14:45
Ämne: seriöst, den senaste....
Sanchez och Gai vet jag kappt något om men Jeffren och Pedro däremot tycker jag om att följa.

Jeffren la jag märke till i gamper matchen mot boca, har för mig att han kom in då och va riktigt bra, tycker verkligen att han skall få chansen snart i någon mindre"?" viktig match.

Känns som att Pedro har befäst sin position i A-laget i alla fall och att man kanske inte matchar honom så mycket men att man heller inte har pratat om försäljning/utlåning av honom och därför tror på honom! Hoppas det eftersom den tekniken som killen har är underbaar att skåda!

Vad tycker du själv om dessa spelare? =)
Barcelona Squez
2009-02-12 14:43
True Culé
Man kan inte förvänta sig att forumet ska vara igång hela tiden. Folk har annat för sig, jobb, skola, vänner med mera.
Barcelona True Culé
2009-02-12 14:31
seriöst, den senaste tiden har det varit tråkigt att läsa. Ingen skriver ju. därför skriver jag som förut några frågor vi kan diskutera om.

Men vad tycker ni om spelare som Sanchez,Pedro,Jeffren,Gai,

när ska vi flytta upp Gai och varför just då???
Ska vi flytta upp jeffren? Varför/Varför inte??
Pedro får ingen speltid, Ska vi låna/sälja han?
vad tycker ni om sanchez. Sälja??

några frågor som vi kan diskutera om!!!

sebbaa
2009-02-12 14:30
Criff

Håller helt med, och på basen av omsättningen kan man inte säga soecuiellt mycket om vem är rikast, det är en ganska ytlig studie som har gjorts! Men Madristas må väl också ha något att känna sig stolta över.
Barcelona Dizzy
2009-02-12 14:07
Vi får hoppas på att Ribery lyssnar på Van Bommel.
Annons: