/spanien/barcelona/forum/19383.aspx/spanien/barcelona/forum/19383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2009-03-17 13:59
Wow, det här måste onekligen vara den märkligaste filmningen genom tiderna. Försöker han få linjedomaren utvisad, eller vad är syftet? (Länktips)
Disco Stu
2009-03-17 13:57
Om Zlatan anländer, så är det bara positivt. Orsak? Följande...

* Det är inte mer pengar han är ute efter. Utan en champions league titel. Han lär knappast vara omotiverad på den fronten och en så på pass hängiven spelare vill ALLA ha.

* Han väljer Barca före Real!

* Förutom att ha grym teknik så har Zlatan också en jädrans spelsinne. Den bäste efter Ronaldinho på att lägga in djupledsbollar vill jag påstå. Messi hade bannmej haft cirkus-show ena matchen efter den andre med tanke på alla ytor som hade uppstått.

Mvh:
Barcelona el Flaco
2009-03-17 13:57
Man måste även komma ihåg att nästa januari/februari spelas Afrikanska mästerskapet vilket innebär att vi kommer behöva köpa in åtminstone en temporär ersättare till Eto'o (och även Touré och Keita) under den perioden. Bojan håller nog inte riktigt än att spela 2-3 matcher i veckan. Men jag räknar med att ledningen och Pep har koll på detta.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-17 13:52
Il Phenomeo

Vad Baloo menade var Milans start elva inte bänkspelarna. vilket kan tyckas är rätt.

KAKA Pato och förmodligen The Magic som tyvärr fyller 29 om 4 dar. har ni i er start elva, om jag är inte ute och cyklar.
Barcelona petersays
2009-03-17 13:51
Ang design och allt så undrar jag mest varför det är mycket mer reklam på våra sidor än på madridsidorna?
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-03-17 13:50
Il Phenomeo

Kanske var det dumt att mig att ej precisera, men allt som Milan gör i värvning känns gammal.
Därför den spontana känslan.
Varför skulle Milan bli intresserad av Zlatan?
Finns inget som talar för(spontana känslan).

2009-03-17 13:47
Ämne: Ämne: Rambla ....

Vad är det som talar för att en spelare som Zlatan att gå över dit, självklart använder man Acmilan senaste värvningar som referens i detta, det är inte så att AcMilan värvar spelare som är på topp.
Skulle de däremot göras det nu, så är det bara att gratulera.
Barcelona Ni9an
2009-03-17 13:47
Jag skulle inte bli förvånad om det står "Zlatan: Jag vill stanna i Inter" på olika hemsidor, typ imorgon.

Men iallafall så tror jag han skulle passa in i Barcelona(Ifall att det skulle hända, vilket jag inte tror). Liksom varför inte? Han har det mesta. Förutom kanske det riktiga "killer" målskyttet. Men ändå hur mycket skapar han inte på egen hand i Inter? Tänk i Barca, hur många chanser skapar inte dom per match? Dubbelt så mer än Inter.
De mesta som skapas är genom Zlatan, nästan allt.
Zlatan är även rätt snabb. Vilket kanske är svårt att se. Trots att han har mycket muskler. Hans teknik och spelsinne är inte värt att kommentera.

Men skulle inte byta honom mot Eto'o.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2009-03-17 13:46
Hoppas Zlatan INTE kommer till Barca...
Real Madrid Il Phenomeo
2009-03-17 13:45
Ämne: Rambla

Baloo//

Pato är v....Pato 19år
Ronaldinho 28år
Kaká 26år
Borriello 26år
Flamini 24år
Viudez 19år
Thiago Silva 23år
Mattioni 20år
bl. a.

Ditt uttalande står sig platt, tyvärr. Däremot så håller jag med om att man måste föryngra, speciellt i de bakre leden.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-17 13:44
Äh håller med baloo i det där läget. Milan förtjänar att hånas pga deras "gubbmentalitet". Pato är undantaget som bekräftar regeln. Sen får man se vad Galliani hittar på i sommar, kanske knycker henry ifrån oss! :)
Barcelona petersays
2009-03-17 13:39
Spekulera kan vi göra i evighet. Jag ser mest fram emot att se vår yngre spelare komma upp och prova spela i Barca. Jag vill se Gai, Thiago, Jeffren och Pedro få chansen. Och Benja har ju gjort en hel del mål sedan han kom dit.

Dessvärre har man inte den kollen på Athletic som man vill ha. Önskar att jag kunde se deras matcher också, för de enda man hör talas om är egentligen de offensiva spelarna. Hur är Mino i målet t ex? Finns det en framtid för honom som andremålvakt om vi inte köper in någon ny?

Sedan har vi ju Milito som är på väg in från skada. Henrique som verkar göra mycket bra ifrån sig i Tyskland och som kanske kommer tillbaka. Crosas i Celtic som vi har chans att köpa tillbaka i sommar. Förutom dessa har vi även spelare i truppen, Bojan och Caceres, som vi inte sett så mycket av denna säsong och gärna vill se mer av.

Jag hoppas vi kan föryngra naturligt inom klubben innan vi börjar tjata om zlatan, aguero, benzema och andra världsforwards. Men visst, får vi avbräck och nåt tungt namn som Henry eller Etoo lämnar så kanske vi måste ersätta dom med någon innan ynglingarna är redo att kliva upp i a-lagstruppen.

Jag märker själv att det är lätt att tankarna rusar iväg när man kollar på andra matcher eller youtubeklipp och fastnar för en spelare både spelmässigt och mentalt och tänker att "Jäklar vad XXX XXX skulle vara kul att se i Barca". Men först och främst borde vi nog kolla i de egna leden.

Med det sagt så är jag inte alls säker på att det egentligen är en enda position som vi bara MÅSTE värva i sommar. Det beror helt på vilka som lämnar. Försvinner pinto och/eller Jorquera och Mino inte känns redo så behöver vi självklart en andramålvakt. Försvinner Gudjohnsen kanske vi behöver nån annan spelare av typen Guddy/Keita som kan ta djupledslöpningar in i boxen.

Jag är inte alls orolig utan tycker snarare att framtiden är hur spännande som helst. Det finns så många spelare jag vill se mer av!
Barcelona tarrak
2009-03-17 13:37
Benzema har det tredje högsta målsnittet (0,67) i CL genom tiderna, efter Weah och Ruud. Inte illa av en 21-åring som enligt vissa bara kan göra mål i franska ligan.
Barcelona Rambla
2009-03-17 13:37
Ämne: Rambla

Pato är v....
Det är bara fånigt att påstå att Zlatan inte passar i Milan pga åldern. Försök och vara lite seriös i diskussionerna så kanske man tar dig på allvar.
2009-03-17 13:33
Rambla

Pato är väl ett undantag.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-17 13:32
zlatan kan man inte tacka nej till. Men passar han in i barca system?? Vi har ju etoo!!
2009-03-17 13:30
Ämne: Jag få intrycket att....el Flaco

Jag kan faktiskt hålla med dig om det angående Benzema.

Men tanken om att han skule vilja vara kvar i Lyon skulle jag vara osagt,.
Jag menar killen har bevisat att han har nästan allt som krävs för att spela i ett stort lag.

Dessutom skulle han kunna få mera erfarenhet i att spela i en större klubb och ha så många stora stjärnor runt omkring sig. vilket skulle kunna hjälpa honom i VM 2010.

Men hoppas att han vet det bästa för sig.
Men mitt råd är (Benzema rör på dig)
Barcelona Rambla
2009-03-17 13:28
Baloo:

Hur gammal är Pato?
Barcelona Jugador
2009-03-17 13:26
Ämne: Nej tack till översk....
När det verkligen gäller? Förväntar du dig att han ska snurra upp Barcas försvar och göra mål i CL? Han spelar med Lyon som helt enkelt inte kan utmana de stora lagen. Är övertygad om att han blir en framtida väldsforward, men inte i Lyon.
Barcelona el Flaco
2009-03-17 13:21
Jag få intrycket att Benzema är en ganska ödmjuk kille med både fötterna på jorden. Han har sagt att han vill stanna i Lyon för att lära sig och spela vecka in och vecka ut och inte acceptera första bästa erbjudande från en europeisk storklubb. Låter som en smart kille. Det verkar nu som om han kommer vänta med att lämna Lyon tills efter VM i Sydafrika.

Med det sagt hade jag ändå valt Eto'o & Villa före honom som vår #9.
2009-03-17 13:21
Rambla

Zlatan är under -30 passar ej i AcMilan.

2009-03-17 13:20
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Överskattad? nej skulle jag vilja påståäven om du kan tycka det.
Säger du detta bara för att han inte utförde så mycket mot just oss?
Är han inte bra nog mot stora lag? du kommer väl ihåg förre året mot Man United.?
Barcelona Barcalonawi
2009-03-17 13:16
Ämne: Zlatan kommer hamna ....
Rambla/
Är inte det lite svårt att sticka tillbaka till Juve? Han kommer aldrig att bli lika accepterad av juvefansen.
Milan är för snåla för att har råd med en Zlatan.

Däremot så tror jag att han lämnar till en engelsk klubb, som har en chans på CL + gott om pengar.
2009-03-17 13:15
Ämne: Zlatan kommer hamna ....Rambla

Tror inte, ävem om allt kan hända inom fotbollen.
En annan sak är att bådan Juve och Milan skulle inte hosta upp dessa pengar även om de skulle ha råd med honom.
Hur mycket är Zlatan värd? typ?
Barcelona Jugador
2009-03-17 13:14
Ämne: Nej herregud , inte ....
Överskattad diva?

Mannen har nyss fyllt 21år och är i början av sin karrär. Dessutom har han gjort fantastiska prestationer med Lyon, det är bara media som hypar honom rejält. Återstår och se hur han gör i en större klubb då det ändå är den franska ligan han spelar i, men att han är en överskattad diva är att ta i.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-17 13:14
Nej tack till överskattade Benzema som inte har gjort något när det verkligen gäller. Visst han kan vinna skytteligan i Ligue 1 och göra mål mot Nancy och andra lag i Frankrike och nej tack till Zlatan med hans kaxiga attityd.
Barcelona Rambla
2009-03-17 12:58
Zlatan kommer hamna i Juve eller Milan. Ni kommer att få se.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-17 12:56
läste precis på goal om zlatans "påstådda" intresse för barca. nu är jag väldigt skeptisk till att det skulle kunna bli av men låter coolt om inte annat.

Dock förstår jag inte logiken att sticka till madrid ifall hans anledning att lämna inter är att de aldrig vinner CL. Jag menar, ur rent objektivt perspektiv, hur starka har madrid varit i CL på sistone?

Men ifall det är CL han vill åt så är kanske barcelona den enda logiska klubben för honom. jag tror aldrig han skulle passa in i england och han kan ju inte gärna gå till Juve/Milan. Ifall madrid får en nystart under Perez återstår att se men dom har ju haft exakt samma problem som inter på sistone.
Barcelona Rambla
2009-03-17 12:56
Zizou_spars:

Därmed inte sagt att han skulle tacka nej på ett mega-anbud från Madrid, eftersom det nog är svårare att gå till Barcelona så länge det är oklart vad som händer med Eto'o.

Annars så gillar Villa Barcas sätt att spela fotboll, han trivs med Xavi, Iniesta och Puyol och en stor anledning till att han gillar Barca som klubb är nog också hans beundran för Luìs Enrique.

När det gäller targetspelare i Barcelona. Som du kanske har märkt så spelar ställer majoriteten av ligans lag upp med rena handbollsförsvaren mot Barca. Vi spelar inte det där omställningspelet där det är viktigt att ha en stark target. Fast som alternativ så hade det självklart varit bra att ha den spelartypen för att kunna förändra sitt spel under pågående match. Självklart är Zlatan en för stor stjärna och alldeles för bra för att vara ett alternativ på bänken.
Jesus Kristus
2009-03-17 12:55
Benzema överskattad? nej det är han värkligen inte då han kommer vara mycket bättre om 2-3år
Annons: