/spanien/barcelona/forum/19380.aspx/spanien/barcelona/forum/19380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:51
adil//

Ser bara Pedro som en stor talang, som kanske blir bortkastad om han inte får så mycket speltid i barcelona.

Så bättre om han flyttar till en ann klubb så fort som möjligt, innan barca ser den potentialen jag ser. Är du med?

Kan tyvär inte nämna Palanca, eftersom att det bara skulle skapa jämförelser mellan honom och Pedro, påhittade av andra barcafans, sånt kan jag förutsäga rätt lätt.

Precis som att du försökte komma med någon slags provokation mot mig, heh. att ni är så charmiga just nu, heh.
Barcelona LaBarca
2009-02-01 20:50
Det kom in en Maräng hit för några månader sen och sa att Palanca är 5 ggr bättre än Jeffren. haha någon som håller med?
Barcelona Cape
2009-02-01 20:50
obbe

Kul att du diskuterar på en bra nivå nu.

Ja, absolut jag håller med dig. Pedro imponerade på försäsongen och han har imponerat under de få minuter han spelat i ligan osv. På senare tid har han förpassats till Atletics matcher istället, det är synd.
Barcelona petersays
2009-02-01 20:48
Gula korten på Yaya och Pique kommer säkert dras tillbaka. Likaså Alves "filmning". Frågan är väl hur snabbt maskineriet maler.
Barcelona Culéé
2009-02-01 20:48
adil,

Lugna ner dig, han hyllar en av våra unga talanger och du flippar?
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:47
Jojo visst kanske har ni rätt till en del, och visst spelar Gudjohnsen och Bojan på lite andra positioner än Pedro, oftast.

Men tycker man ändå kan slänga in han i bland före Hleb, som du sa "Mojito". Eller slänga in han när man byter ut Henry på vänsterforwards kanten.

En av de få barcaspelare jag faktiskt gillar av någon anledning, väldigt irrationell, och underhållande, för hittar på nya saker hela tiden, och går inte i ett visst mönster hela tiden.

Jag menar när man trodde han skulle skjuta en gång, så körde han nästan två tvåfotare på raken ignom 3-4 motståndare i straffområdet, och så när gjorde mål, om jag inte minns fel, bara ett exempel.

George Looney//

Skulle gärna se att vårat forum, var öppet för andra fans.
adil,
2009-02-01 20:45
obbe

Varför bekymrar du dig över våra talanger, vad hände med han som "lekte" med Abidal på Camp Nou. Ursäkta mig, kommer inte ihåg hans namn. Men det är väl förståeligt att ni Real fans har bättre koll på våra talanger än vad vi Cules har på era. Man ser ju knappt en skymt av dem i A-laget. Fan vad ni gillar att snoka här, varför bryr du dig ens om våra talanger? Jag skiter totalt i era och skulle aldrig i mitt liv skriva ett inlägg och fråga massa saker om era "talanger". Ett bevis på att Barcelona är oemotståndligt charmiga just nu.
Barcelona Cape
2009-02-01 20:44
Förmodligen så överklagas Dani Alves utvisning, möjligt att man även gör ett försök med Pique. Marquez får klantigt nog skylla sig själv.
Barcelona Barcaholic
2009-02-01 20:42
Hur är det nu med gula korten, kan Marquez och Alves missa matchen mot Mallorca och få spela mot Gijon i ligan? Pique missar ju 2 matcher eftersom han fick både rött och sitt femte gula kort.
Barcelona Mojito
2009-02-01 20:38
Obbe

Tyvärr tror jag att Pedro lidit av att Hleb valts före, troligen på grund av en högre prestationsnivå (i alla fall tidigare), men också för att vitryssen är ett dyrt nyförvärv.
Sen att han ska gå före Bojan & Guddy som spelar på andra positioner vet jag inte. Men före Hleb om jag får välja.
Barcelona Ciao-V
2009-02-01 20:36
Bojan ska absolut inte petas av någon. Han ska få möjlighet att utvecklas. Han har redan hunnit göra sex mål om jag inte har fel. Han kommer att göra fler mål än vad han gjorde i förra säsongen när säsongen avslutas(ingen i ligan dock än).

Pedro har bra potential och han kommer säkert spelas in i laget försiktigt han med. Han spelar ju inte i samma position som Bojan heller.
Barcelona George Looney
2009-02-01 20:36
Ämne: George Looney//

H....
Varför har inte ni öppet obbe? Rädd för kritik?
Jag menar, om vi är 110% medgångs fans som en av skrev nyss, så kanske ni kan värva lte supportrar när ni börjar spela igen.
Barcelona Castefa
2009-02-01 20:35
Det här var en tuff match, mot en formstarkt lag som tex dängde Sevilla borta förra matchen. De släpper knappt in mål, och vi spelade borta i regn. "Experterna" trodde vi skulle tappa poäng (Strömberg alltså, Madridistan räknas inte). Nu gjorde vi inte det, tvärtom vi vann och vände (igen) trots att saker inte gick vår väg. Det ser jättebra ut.
adil,
2009-02-01 20:34
obbe

Pedro får väl sin tid han med, det är inte så att Barcelona inte vet hur man hanterar sina talanger.
Real Madrid obbe
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

M, men alla kan inte vara som S.Ramos och Rooney, och vara bra redan i 19-20 års åldern.

Pedro och Palanca är väl ca 21 år, de flesta kan bli riktigt bra efter 25, och får han mer förtroende, kommer du se att jag inte har fel i min fotbollsbedömning.
Barcelona The Reporter
Min vänn sa detta om Zlatan :D

; Zlatan står offside när han är vis sitt egna straffområde tack vare sin näsa :D
Barcelona Bernie
2009-02-01 20:33
Lite roligt att Mallorca också fick 2 man utvisade idag i bortamatchen mot Osasuna. Men som sagt så gäller inte korten till Cdr.
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:32
George Looney//

Heh 24/7, knappast, emn kul att diskutera då och då, med ens rivaler, skulle vårat forum vara öppet, skulle det säkert finna många barcafans där hela tiden också.

Men ja, Pedro borde få showa lite mer, vet inte på vilka grunder man inte har med han oftare, när han imponerat.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-01 20:32
obbe

Pedro kommre nog inte bli lika stor som du tror, kommer nog bli en Guti. Tänk på att Pedro är i samma ålder som Kalle Anka i Real Madrid.
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:30
kallesiete//

Första säsong, eller inte, jag tycker han borde gå före, sett till potential, de flesta kanske inte kan se hur mycket han kan göra och utvecklas, men för min skulle får han gärna inte vara uttagen ens.

Gudjohnsen och Bojan är bra, men Pedro kan faktiskt bli snäppet bättre, enligt mitt fotbollsöga, vilket inte behöver ljuga.
Barcelona Castefa
2009-02-01 20:29
@Mojito

Jag tror han vet var Iniesta spelar bäst. På mitten bredvid Xavi med en defensiv mittfältare bakom. Dock är Iniesta för bra på många platser och flyttas runt beroende på "lagets bästa".
Barcelona George Looney
2009-02-01 20:28
Ämne: pedro var inte uttag....Är det tomt på ert forum obbe? Känns som du är här 24/7.

Håller dock med dig om Pedro, allt före Guddy och Bojan.
Barcelona kallesiete
2009-02-01 20:27

obbe,
Detta är pedros första säsong i a-laget. Och du menar att han bör gå före bojan och gudjohnsen?

Han kommer nog få sin speltid.
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:26
pedro var inte uttagen i truppen igen va? Fattar inte, tycker det är en kille med väldigt stor potential, och kan vara landslagsaktuell om man använder honom rätt.

Fortsätter det såhär, så gör han nog bäst för sin egen skull att hitta en ny adress för att kunna utvecklas som spelare. Tycker han borde få chanser före b.la. Gudjohnsen,Bojan.
Barcelona Tompa
2009-02-01 20:25
adil:
Håller fullständigt med angående Robben. En lysande dribbler men speluppfattningen är långt från världsklass. Och att Robben skulle vara bättre än Messi - det finns knappast någon fotbollsintresserad förutom en del extremt enögda Madridistas som påstår det.
Barcelona Messi-Lona
2009-02-01 20:25
Skönt med enu en borta vinnst och att MESSI (som inte äns är bäst i la liga eligt skit folket) fick göra det 5000 målet..

Tråkigt med alla våra backar som inte kan vara med i nästa match..

Så som jag fick det till behövs det 15-16poäng försprång inan vi möter real för att dom ska aplådera kingarna från katalonia..

Efter som det inte går att skriva på puertan så skriver jag här för detta kommer att nå till dom.

visst är vi beroende utav messi precis som ni var/är beroende utav Casillas och ruud dom senaste 3 åren.. Jag har sett att MessiLona har dyckt upp på erat forum och att ni tror att jag heter så för att barcelona inte är nåt utan messi.. fel. 1, jag var barca fan innan messi kom 2, jag försökte att skriva andra namn men dom var upptagna. 3, Ni har någon där som heter raul madrid ,, är det inte samma sak då..

Hat finns mäst på erat forum, försök inte att sprida hit den..

Dubbel och trippel moral använder ni er mäst utav..

Ni har sedan messi gjorde hand målet smutskastat honom ,, igår så försökte higuain att göra ett mål efter att han tagit med sig bollen med armen,, pepe precis vid eran straffområde tog även han bollen med handen men denna gång såg inte domaren detta.. om ni kastar skit på messi för att han tog bollen med handen och försöke få med sig poäng för att vinna ligan så gjode två av era spelare samma sak igår och inte ser man att ni nämner det..

och att ni vill se messi skadad ,, en fråga hatar ni verkligen fotboll ,, vad gör ni på en fotbolls forum.. hoppas ni skadar er ..

Messi är fotboll ,hatar man honom så ska man fan kolla på nåt annat sport..

Sorry cules jag hoppas att ni njuter av vinnsten lika mycket som mig

En fråga har någon annan i la liga gjort fler än 5000 mål
Barcelona Dizzy
2009-02-01 20:23
Vi är bäst det är bara att inse!

Visca Barcaaa
Barcelona Napao
2009-02-01 20:22
Messi 10 år kolla in hur bra han var redan då.
Barcelona Tompa
2009-02-01 20:21
Ytterligare en seger men i kväll satt den verkligen långt inne. Första halvlek var direkt dålig för Barca men klart bättre i andra.

Leo Messi - finns knappt några superlativer som kan ge honom rättvisa. Simply the best helt enkelt.

adil,
2009-02-01 20:21
Läskigt, längesen jag såg Barca skapa så lite som idag. Samtidigt är det mycket tufft att möta Racing borta, NOTERA att dem inte hade förlorat i ligan sedan i November förra året! Tror inte vi är på väg in i någon formsvacka, även om det såg ut som det idag. Barca kan inte briljera exakt varje gång, bara i stort sätt varje gång :P.

Angående Messi, vi hade självklart kunnat spela bättre utan honom idag. Det finns några matcher denna säsong som han inte spelat och vi vunnit stort endå. Messi är hästlängder bättre än Robben. Robben är en bra dribbler, inget mer. Tycker han är för ivrig och divig, dålig blick för spelet. Folk har lyft honom till skyarna bara för att han har dribblat lite senaste matcherna. Kolla på vad han gör förutom sina dribblingar, han tar alltid fel beslut och har dåliga passningar. Flera spelare i Real som blivit arga på Robben när han dribblar ist för o passa. Han är väldigt omogen som spelare för att vara 25 år. Man tror han är en 19 årig talang som gör debut för Real, i varje match han spelar. Sedan blir man chockad när man får en närbild av hans ansikte och ser hans hår.- "Vad är det för 35 åring som fått hormonsprutor i röven och springer som en galen höna" måste ju folk tänka som tittar på Real Madrid för första gången och inte sett Robben.
Annons: