/spanien/barcelona/forum/19376.aspx/spanien/barcelona/forum/19376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-22 19:11
Haha men aja nog hackande på den stängda dörren.

2 dagar kvar bara tills nästa match. Fick nyss en liten chock när jag såg att dom visar matchen på tv6 :)
Barcelona Gud är störst!
2009-02-22 19:09
Valdebebas är också moderator, haha vilket gäng.
Canaletes
2009-02-22 19:07
Ciao-V

Jag skrev bara til dem som inte visste. Jag försvarade inte Valdes!

Gonzalo Pipita

Han gjorde en tabbe mot Sociedad för typ 4 år sen kommer jag ihåg ;)
Real Madrid Sherko
2009-02-22 19:06
Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff

Roligt...
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-22 19:05
Mes que un club bla bla

Haha aa fan, otroligt att den där Baloo-Gonzalez är red där. Han är ju i samma nivå som obbe.
Real Madrid Kungen RAÚL Gonzalez Blanco!
2009-02-22 19:03
Ämne: Vet inte om många så....
Canaletes

Problemet var att Valdes tabbe var matchavgörande, dessutom i ett derby. Därför glömmer man bort Casillas tabbe som inte hade förstört lika mycket för laget.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-22 19:01
Men alla forum är tvungna att ha en "RED"

R.Madrid tog den som var äldst, Dvs 14 år och då kan man inte förvänta sig nåt annat.
Real Madrid Shi
2009-02-22 18:58
Gonzalo Pipita

Ditt inlägg bidrar inte med något annat än negativ energi.

Casillas har gjort många tabbar likt alla andra målvakter som hållt på så länge som han har gjort. Det som avgör är hur PASS avgörande dina tabbar blir i slutändan.
Barcelona Ciao-V
2009-02-22 18:57
Ämne: Canaletes

Casill....
Då vet du inte vad du pratar om. En i denna säsong?
Två avgörande tabbar gjorde han i denna såsong. Tabbar som ledde till mål. Du kanske inte har sett Madrids alla matcher i första delen av säsongen?

Jag erkänner att Casilla är i bra form just nu men överdriv inte. Tabbar gör alla då och då.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-02-22 18:52
Valdes likt Heinze ser ut som att dom spelar med häng pungar!
Real Madrid Gonzalo Pipita
2009-02-22 18:47
Canaletes

Casillas har gjort två tabbar i sin karriär.
Igår gjorde han en och den första var när han var 20 år mot Lazio då han tappade ett inlägg.
Då snackar jag stora tabbar.

Hur många händer behöver man för att räkna valdes?? Valdes a la seleccion!!
Barcelona issem.
2009-02-22 18:44
attacante

Hleb spelade aldrig, det var Busquets som hoppade in.
Barcelona attacante
2009-02-22 18:42

Jag förstår seriöst inte hur någon kan ha invändningar mot bytena igår.

1. Puyol (säger sig självt).
2. Hleb ... ja men varför inte stärka upp mittfältet när man är en man mindre och Henry inte gjort mer än att missa messis inlägg.
3. Guddy .. ok Eto´o hade ett gult kort och var i uppenbar obalans och därmed risk för rött.

Svackor kommer och nu väntar en tuff match mot Lyon och sen mot Atletico. Det gäller att hålla moralen hög, invänta skadade spelare och kämpa. Det ska inte vara lätt att vinna spanska ligan och marginalen kommer att vara knapp.

Barcelona Ciao-V
2009-02-22 18:28
Ämne: När Real Madrid utsä....
De som säger att det jämnar ut sig i längden har rätt. Barca har haft en del tur tidigare i denna säsong precis som Madrid har haft i förra säsongen. När man har flyt så får man med sig domaren ibland. Inget konstighet med det.
Det är mer synd om de små klubbarna som ofta får domar emot sig felaktigt...
Barcelona Gud är störst!
2009-02-22 18:22
Shi

Vadå så ni klagade inte när ni fick domslut emot er? Och det är absolut ingen som skyddar domarn bakom stängda dörrar i Puerta.

Och inte fan ska en maräng komma och klaga på våra artiklar när den där "freddy" skriver en artikel som om ni redan vunnit cl och ligan, och Hassan alavi följer hans exempel och skriver en huvudlös krönika. Får vem som helst vara medlem i er RED?
Real Madrid Shi
2009-02-22 18:18
När Real Madrid utsätts för domarnas misstag så får man höra att man ska inte klaga då det jämnar ut sig, er emineta skribent Tobias Garcia valde till och med och skriva en artikel och skydda domarna när Real Madrid blev lidande, nu när stackars Barca blir utsatta så får ni kritisera domarna med all rätt. Hyklare på hög nivå.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-22 18:08
Truppen till Lyon-matchen.

Ps. Kan inte alla spanska domare gå i en ordentlig kurs på sommaren så vi slipper det här nästa säsong också?
Canaletes
2009-02-22 18:07
Vet inte om många såg de.

Men Casillas gjorde exakt samma tabbe som Valdes igår, Oliveira fick bollen och sköt stolpe.
Men när Casillas gör tabbar, så glömmer alla bort. Gör Valdes nåt fel så snackar man de i 1 månad

EDIT: oj. Såg inte att nån skrev de innan, men samma sak.
MadridistaN,
2009-02-22 17:49
Keitas röda kort var ytterst tveksam igår men ni har minst lika lite rättighet att klaga på domaren och domslutet, hur horribelt det än var/är, så som oss när vi i höstas fick de viktigaste domsluten emot oss och därför hamnade hamnade efter er. Att den spanska domarkåren håller sandlådenivå förstår även den som inte kan nått om fotboll. Tåkigt men sant. Det är inte kul, vem det än drabbar. Ja hoppas att ni överklagar det röda korte för rättvisans skull. Kanske får vi en ordentlig domarkår till slut?
Barcelona Hetfield
2009-02-22 17:42
Seriöst, varenda person med lite vett förstår ju att Valdes kommer ALDRIG att bli topp 5, eller en världsmålvakt, men han har något som de flesta målvakterna inte har...och det är hjärta och rötter till klubben. Jag föredrar det än en målvakt som kommer till klubben för pengarna
Barcelona Tompa
2009-02-22 17:40
Jag har inte så mycket att säga om att Puyol byttes in istället för Sylvinho när Abidal skadade sig. Men bytena när Busquets och Guddy kom in kommer jag nog aldrig att förstå mig på. Och än mindre beslutet att plocka fram Busquets som center, han var verkligen glödhet som centerforward (ironi)

Sen har vi Valdes. Jag har aldrig tyckt att han är en riktig världsmålvakt men hans lägsta nivå har ändå höjts senaste 2 åren. Det man bevittnade igår var dock desvärre en typ av tavla som skett för många gånger i Victors karriär. Alla burväktare gör misstag men det som skedde igår var för dåligt, för klantigt. Finns inga ursäkter som jag ser det.
Barcelona Vampíro
2009-02-22 17:26
En olycka kommer sällan ensam, Iniesta borta och nu Abidal. Tycker vi har väldigt dåligt med täckning på ytterbackspositionerna och med tanke på det dåliga försvarsspelet de senaste matcherna så hade jag gärna velat se Puyol i mitten mot Lyon och Atlético men så lär det inte bli.

Till sist innan folk flippar ut totalt så vill jag påminna er om förra säsongen då Real ledde ligan med 7 poäng innan jul och vid just februari så hade vi tagit in till 2 poäng vid ett tillfälle men sen vet vi ju hur det gick. Så alla lag tappar poäng men det positiva är att årets Barça aldrig verkar ge upp inte ens igår när vi låg under med 0-2 och hade en man mindre.
Barcelona BlueRed.
2009-02-22 17:05
Ursäkta om någon redan har länkat till denna nyhet. Men enligt "News of the world" så planerar Txiki & Co att lägga ett bud på Evra efter säsongen. Budet är 22,5m €.

*Länk
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-02-22 17:05
Hetfield

Är det första gången Valdes tabbar sig?

Han brukade snitta 2-3 misstag per säsong, och då i ett viktigt skede i matcherna. Igår gjorde han om jag inte misstagit mig sin första för säsongen.

Casillias tabba sig igår han med, men de ledde inte till något mål då oli missa.

När cas tabbar sig så är det oftast när madrid leder.

Valdes psyke måste ifrågasättas. Jag lackar inte enbart för tabben igår, han kostar oss poäng me sina årliga tabbar. Jag börjrar tröttna!
Barcelona Barça-fan
2009-02-22 16:57
Jag har fortfarande lite svårt för att förstå Peps byten... Varför tar han ut våra två målfarligaste spelare Henry och Eto'o och sätter in två betydligt defensivare spelare när vi ligger under? Och även om vi var en man mindre så är det knappast motiverat!

En annan sak som jag bara måste få nedsskrivet är att det var längesen - om ens någongång - jag såg en match som blivit så sönderblåst och pausad som matchen igår. Domaren förstörde helt enkelt matchen.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-02-22 16:43
Ämne: och varför passade i....
eller åtminstone sköt bort den uppåt.:-o
Barcelona Smogen
2009-02-22 16:35
och varför passade inte Valdes till Marquez han sprang ned längs kanten och var inte direkt pressad av någon ???
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-02-22 16:31
Inga ska försvara Valdés .
Han gjorde en otrolig tabbe som kostade oss ela 3 poäng.punkt slut.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-22 16:19
Hetfield:

Om man ska se det positivt så var det ett misstag med fötterna och inte med händerna, vilket innebär att han lär vara mer försiktig i kommande matcherna och skjuta iväg bollen säkrare. Hade det varit med händerna hade han kanske blivit osäker och vem vet hur det hade slutat.
Barcelona Mojito
2009-02-22 16:16
Sluta klaga på att Pep bytte in Puyol när Abidal blev skadad. Puyol har spelat där innan och gjort det utan anmärkning. Anledningen att han inte gjorde någon succé igår var utvisningen och att Henry byttes ut. Då fanns det ingen naturlig vänsterytter och då blir vänsterbacken hämmad i sitt spel, särsklit i uppspelsfasen vilket ledde till ett par felpass. Sylvinho hade inte gjort det bättre, däremot - hade Pep kunnar förutspå att en utvisning skulle komma hade han kanske hellre valt Sylvinho med tanke på hans inlägg.

Annons: