/spanien/barcelona/forum/19371.aspx/spanien/barcelona/forum/19371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
2009-02-02 13:55
Om det var någon som undrade så är det Real Madrid med sina 5042 mål som har rekordet i antal gjorda mål.

Vi ligger efter med 42 mål med andra ord.
Det finns ingen i närheten av Barcelona och Real Madrid. På tredje plats hittar vi Athletic Bilbao med 4194 gjorda mål. Dem andra lagen ligger väldigt långt efter.
Real Madrid chrisespaña
2009-02-02 13:53
El Flaco/

Skön krönika, såg att du lyckades pilla in mitt namn också...Hur som helst, för att svara på din fråga. Ja, vinna bör komma i första hand, spela vackert i andra hand. Helt ärligt så tar jag en tråkig 1-0-seger alla dagar i veckan än 4-4 och underhållande fotboll hemma på Bernabéu mot Málaga. Sen håller jag med om vissa saker - Real Madrid spelar inte speciellt rolig fotboll just nu men det är åtminstone ett steg åt rätt riktning just nu, man vinner. Då har man alltså en bra grundbas att bygga vidare på, en enklare bas att bygga vidare på då försvaret inte läcker längre. Bygger ju hellre på den basen än ett lag som släpper in fyra mål per match bara för att vissa kräver tankelös och hejdlös offensiv.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-02 13:50

Det är sant, detta forum har de senaste veckorna (månaderna?) hållit en oroväckande låg nivå.

Orsaken är väl att madridistas kommer hit och startar barnsliga och onödiga diskussioner. Den enda lösningen är att spärra madridistas från forumet ett tag.
Barcelona Miggee
2009-02-02 13:32
Bra krönika av el flaco.
Barcelona Saman.
2009-02-02 13:30
Castefa

Mycket riktigt.
Barcelona Saman.
2009-02-02 13:30
el Flaco

Tackar! Du har rätt låten är ursprungligen från filmen Chariots of Fire och kompositören heter Vangelis. Underbar melodi. Mitt i Naturen använde sig av låten i 80, början av 90-talet. Kanske därifrån jag känner igen den :)

Bra krönika också du fick ihop! Håller med dig angående artikeln, jag tycker att man kan dra paralleller med fotboll som idag spelas av ungdomar runt om i världen där det fina spelet eftersträvas oavsett resultat, så går det till i mina hemtrakter i alla fall.

Alla borde bli påminda om hur det var när man var en liten grabb och lira ute på gården.
Barcelona Castefa
2009-02-02 13:29
@Saman

Kan inte se filmen på jobbet, men utgår från att det är Barça toons. Det finns en massa klipp och varje spelare har en toon. Allt för att rikta in sig mot barnen....
el capitano
2009-02-02 13:28
ElDuroDeFCB

Använd "LÄNKTIPS".
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-02 13:26
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article4307636.ab

jag vill fan nästan gråta efter det här. Jag älskar killen, redan under Santos tiden även fast jag hejar på Corinthians, så har jag lite kärlek till killen. Det ser mörkt ut för lille Robson
Barcelona Castefa
2009-02-02 13:26
Re: Låga publiksiffror på Camp Nou.

I början var det en protest mot Barcelonas dåliga spel förra säsongen. Sedan blev det en avgörande i TVkriget tillfördel för de "öppna" kanalerna, så varenda hemma match har visats i icke betal TV.

Men jag skulle nog vilja skylla mycket på vädret. Spanjorer (de längs Atlantkusten undantaget) är oerhört mesiga när det kommer till dåligt väder. De går helt enkelt inte ut om det ser grått ut. Att ta ut sitt lilla barn när det regnar, anses nästan lika fel som att köra rattfull. Förra helgen var det extrem väder, men det har varit hela hösten och vintern ovanligt kallt, blåsigt och regnigt. Publiken i Barcelona (även andra klubbar) är väldigt familjär. Den består inte av unga män, utan är ett snitt utav befolkningen. Så dåligt väder, i kombination med match på TV betyder att många stannar hemma.
el capitano
2009-02-02 13:25
EL FLACO

Tack för en grym krönika som vanligt. Tummen upp!
Jag håller med dig till 1000%, fortsätt med ditt skrivande.
Du är kungen, Christopher Svampkorg kommer inte i närheten av dig =)
Barcelona Sersari
2009-02-02 13:23
GRYM KRÖNIKA, el Flaco!

Mycket bra skrivet och välformulerat, härligt!

Kudos!
Barcelona el Flaco
2009-02-02 13:18
Saman/

Jag vet inte vad låten heter direkt, men den är tagen från filmen "Chariots of fire" (se länk).
Barcelona Saman.
2009-02-02 13:12
Vad heter låten som går mellan dessa sekunderna, 0:18 - 0:23, har för mig att den är rätt känd.
Barcelona Saman.
2009-02-02 13:08
Någon som visste att vi hade vår egen tecknade show? :P

Det är från 05/06 dock, verkar rätt kul haha. Undrar om det är en löpande serie eller om det bara är ett häng klipp?

Underhållande i alla fall :)
Barcelona el Flaco
2009-02-02 13:07
ElDuroDeFCB /

Sen måste man även ha i åtanke att finanskrisen har förmodligen lett till att många människor måste prioritera vad de lägger ut pengar på och inte har råd att gå och se en fotbollsmatch live varje helg och framförallt inte till de höga priserna som det kostar att komma in (som du påpekade). Två andra anledningar till att det inte varit så fullsatt denna säsongen tror jag beror på att Barcelona har oftast spelat ganska sent på natten, oftast runt kl 22 och då kan man knappast ta med sina barn och gå och kolla på en match. Den andra anledningen är att de flesta av Barças matcher har hittills blivit TV-sända av TV3 (katalansk TV-station) och gjort att många katalaner har valt att stanna hemma istället.
Barcelona Barca Barca Barca
2009-02-02 13:01
messi sköna 2-1 mål har ni här

http://se.youtube.com/watch?v=VuefnsHawgw
Barcelona el Flaco
2009-02-02 13:00
Highlights och kommentarer från matchen igår (länktips).
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-02 12:59
mattson

Men Barcas publiksnitt är inte som den borde vara. Det är sällan 100% närvaro på CampNou, men det ser ljusare ut nu än förra året. Anledningen att de inte är packad på arenan beror till stor del på priserna som är väldigt höga. Skulle man sänka priset med säg 10-20 euro så skulle CampNou se ungefär ut som United eller Livepools arena...
el capitano
2009-02-02 12:57
mattson

Christopher Svampkorg? hahaha...den va fan rolig =)
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-02 12:55
Ämne: Messi interviu efter....

Messi må vara världens bästa på att spela fotboll men han är världens blygaste när det gäller att prata inför kameran...
Barcelona mattson
2009-02-02 12:44
Såg att Christopher Svampkorg bloggade en aning raljerande om barcas publiksiffra mot Numancia (46 000) som dålig. Men han glömde att väga in ovädret den kvällen i Barcelona. En storm som tog flera liv.
Fyra dagar senare var det 78 000 på en cupmatch. Stort!
Redaktionen
2009-02-02 11:40
Från och med nu raderas allt som har att
göra med Messi vs Robben. Släpp det och
gå vidare!!
Barcelona MQUC
2009-02-02 11:40
Man kan inte jemföra någon med underbarnet Messi just nu.
el capitano
2009-02-02 11:01
Sherko

Sluta jämför Robben med Messi, Robben är säkert jätte duktig och talangfull.
diskutera gärna om Robben och era dröm värvningar i Puertan.

Barcelona Barca Barca
2009-02-02 10:54
Nästa match som är mot Mallorca på hemmaplan borde Pep starta med ett totalt reservbetonad lag. Ingen Messi eller alves borde starta. Två spelare som har fått spela otroligt mycket och ja såg igår på Alves som gjorde lite ovanligt mycket misstag och dessa misstag var pga trötthet. Så snälla Pep ingen Alves elle Messi på plan, som ja anser är våra absolut nyckelspelare.

Glömde nämna att det är spanskacupen och inte ligan...
el capitano
2009-02-02 10:41
petersays

Håller med dig till 100% i ditt första inlägg. Nåt borde göras för att höja upp nivån i les rambles.
Barcelona petersays
2009-02-02 10:36
Hur många ligamål har Madrid gjort? Har vi chans att gå om denna säsong eller nästa? Vore verkligen ett skönt statement.
Barcelona petersays
2009-02-02 10:33
Alltså senaste veckornas diskussioner här inne har varit långt under normal nivå. Jag vet inte riktigt vad som hänt. Tjafs med madridistas, idiotiska spelarjämförelser osv osv. Dags att skärpa upp eller kanske överväga att stänga forumet. Antingen helt under en period, eller för utomstående. Ingen diskussion alls. Bara dravel, som om någon ersatt medelmmarna med programmerade spam-robotar.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-02-02 10:21
Ämne: PILMÀ (Blaugrana en ....
Sherko
Det är inte som du menar.
När kaka förde Milan till Cl så var inte Messi i sitt livsform eller rättare sagt inte lika dominant som han är just nu eller har jag fel?
Eller barcelona var helt enkelt ur form.
Messi presterar bättre år efter år.

Men Messi Gerrard Torres Ronaldo och Robben när Alla Dessa spelare är deras livsform så ligger Robben bakom alla dessa, men när några är ur form som vissa är just så ska vi inte snacka om.

Hörs sen

//PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
Annons: