/spanien/barcelona/forum/19370.aspx/spanien/barcelona/forum/19370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2009-02-04 17:52
Vi bör nog förvänta oss att vi kommer förlora minst 1-2 "oväntade" matcher mot lag vi vanligtvis vinner över. Det sker mer eller mindre varje säsong och det lär även hända för Real Madrid.
Barcelona Cape
2009-02-04 17:29
Yaya Touré #24

Det går rykten om att Barca vill sälja Henry. Antar att du läste det på Goal.com? "According to reports", haha.

Hleb är missnöjd över att han själv inte har kommit upp i den standarden alla vet att han har, inte på tränaren eller miljön kring Barca.

Gourcuyff har varit kanske Ligue 1´s bäste spelare hittils. Men har svårt att se en plats för honom i Barca då det finns ett antal talanger, behöver inte nämna några namn.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-02-04 17:20
vad tycker ni om gourcoff??

läste det också idag att vi var intresserade av honom.

tycker vi har så många talanger där så vet faktiskt inte. Köper vi någon ung måste vi bli av med någon ung annars stoppar vi deras utveckling.

Jag vill inte ha benzema för då kommmer han stoppa bojans utveckling. Jag vill se bojan som etoos roll i framtiden.

messi är given till höger och kommer vara det i många år framöver.

hleb,henry, Gai,pedro,jeffren

gai vill jag ska stanna i minst 1 säsong till i barca b. Låta han spela copa del rey.

barca vill nu sälja henry och hleb är ju missnöjd i barca så jag hoppas dessa 2 lämnar och och köper in nån ny till vänster. Sen flyttar vi upp jeffren

vad tycker ni??
Barcelona ExtraVaganza
2009-02-04 17:16
Bra krönika. Jag gillade slutordet ! ^^
Barcelona Cape
2009-02-04 17:01
Rambla

Det är väl det som talar för Barca, framförallt. Att man har Pep vid sidan av planen. Självklart ska det hur mycket till som helst för att Real ska ta ikapp, men man måste vara medveten om att det finns en chans. Det tror jag också att Pep är.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-04 16:57
Jag ser dem enda riktigt svåra matcherna för Barca i år är mot Madrid borta och Valencia borta och då ska man veta att ligan nästan blir avgjord då.

Dessutom som obbe skrev så har Madrid Valencia, Villareal och Sevilla borta också.
Barcelona Cape
2009-02-04 16:54
obbe

Där har du fel, Faubert var grym i Bordeaux och den största klubben det ryktades om var Rangers, i skotska ligan. West Ham blev det och han var skadad länge och sedan har han inte tagit en plats.
Barcelona Rambla
2009-02-04 16:53
Cape:

Jag påstår inte på något sätt att ligatiteln är klar än. De två senaste säsongerna har varit en nyttig läxa. Jag menar bara att Real Madrid knappast kommer att vinna varje kvarvarande match och dessutom så finns det fler lag bakom som kan komma som en raket om de hittar form och en vinnande trend. Barcelona behöver gå ner sig fullständigt för att missa detta. Det ska till allvarliga och långvariga skador på flera spelare, för mentalt kommer Pep aldrig att tillåta någon ta ut någonting i förskott.
Real Madrid obbe
2009-02-04 16:49
Cape//

Precis, det behövs bara en förlust för er, ochg en vinst för oss, så blir det skriverier, och som kan påverka vissa barcaspelare något, då de varit med om liknande scenario förut.

Men visst är 4 matcher rätt mycket, ni måste förora fyra matcher, vilket betyder att vi minst måste nästan vinna alla återstående matcher, någongång under våren kommer vi säkert kryssa elelr förlora.

Vi mötte ju de flesta storlag hemma också i höstas, som Valencia,Villarreal,Sevilla, förutom er då.

Så att vinna på deras bortaplan också, blir givetvis en utmaning.
el capitano
2009-02-04 16:48
Är Xavi också sjuk? Damn...
Real Madrid obbe
2009-02-04 16:47
Rambla//

Heh nae, men snarare Robben, så ofta är det inte som Faubert lirar högerback, är ju främst högermittfältare, men han kan gå ner och spela där.

Tror vi kommer köra vidare med tre mer centrala mittfältare och Robben till höger, sen om han råkar bli skadad, kommer nog Faubert lira.

Dock ska man inte underskatta Faubert för mycket, var lysande i bordeaux en av franska ligans bäösta spelare, och ryktades till flera storklubbar, som Juventus,inter,Bayern os.v.

Men valde West ham själv, för att de var där han trodde att han skulle få den mest givna rollen och spela mest, sen har ahn dras med skador där os.v.

Så vi får se. Säger så här, han kommer inte ha en misslyckat sejour hos oss.
Barcelona Cape
2009-02-04 16:46
Rambla

Säg inte så! Allt kan hända och jag är inte säker på ligavinsten förrän det inte är möjligt teoretiskt att Real kommer ikapp. Så fort Barca förlorar en match så kommer snacket sättas igång.

Även om 12 poäng inte är något man tar ikapp på en helg.
Barcelona Rambla
2009-02-04 16:41
obbe:

Ja men tror du på fullt allvar att ni enbart tar 3-poängare från och med nu? Barcelona måste förlora minst 4 matcher för att ni ska vara ifatt och på lika poäng, och då ska ni samtidigt ta full pott.

Faubert lär inte få spela såvida inte Ramos ska vilas eller är avstängd. Det vet du.
Barcelona Cape
2009-02-04 16:38
obbe

Med Faubert kan allt hända? Du menar att han antingen, helt otippat, blir Reals frälsare eller så blir han en ny Balboa?
Real Madrid obbe
2009-02-04 16:37
Rambla//

Jo det är nog alla barcafans uppfattning, dock med Faubert kan allt hända.

Sen hoppas jag vi blir bättre på att föra matcher, vi spelar nästan italiesnskt, blandat med engeslk tjongfotboll nu, de senaste matcherna.
Barcelona Barca o Mort!
2009-02-04 16:33
Yaya Touré 24

Äh du kan ju inte säga att du vet att han kommer bli mätt på mål om han vinner dessa. Så som han har spelat i barcelona genom alla dessa år så är ju motsatsen. Hellre Eto'o än villa 7 dagar i veckan. Även om Villa skulle smaka.
Barcelona Rambla
2009-02-04 16:30
obbe:

Jag är av den uppfattningen att ni inte kommer att knappa in något alls, möjtligtvis någon enstaka poäng. Varför? Tja, ni lär ju knappast gå obesegrade från nu och resten av säsongen. Dessutom så är ni för dåliga på att föra matcher i 90 minuter. Det kommer inte att hållla att bara förlita sig på kontringsfotboll.

Kan ni posta länktips i just LÄNKTIPS i fortsättningen, tack!
Barcelona Cape
2009-02-04 16:30
Mycket intressant. Länktips.
Barcelona lundell
2009-02-04 16:29
Att du har mage o vilja sälja Etoo. Byter inte han mot någon anfallare i världen.

Etoo är och kommer alltid att vara hungrig.
Barcelona Cape
2009-02-04 16:26
Tur att det bara är en maginfluensa på Xavi. En längre skada på honom vill jag inte ens tänka på..

Det är mycket matcher nu och Barca är ett av lagen som lider mest utav det på grund av att det bara är 24 spelare i truppen.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-02-04 16:15
Barcelona LaBarca
2009-02-04 16:06
Obbe

Det är vi som måste tappa poäng för att ni ska ha en chans. Ni tror hela tiden att om ni knappar in några poäng så e ni före oss. så länge vi inte tappar poäng så har ni ingen chans.
Real Madrid obbe
2009-02-04 16:03
Ni har ju inte haft era skador än riktigt, och någon gång per säsong, blir det att man har några mer viktiga spelare borta under en tid, så när den tiden kommer, så kommer vi förhoppningsvis knappa in några poäng, beroende på vilken spelare det är.

är det någon av Xavi,Messi,Puyol, så kan vi nog knappa in en del. Fortfarande långt kvar på säsongen. Min åsikt.
Barcelona Saman.
2009-02-04 15:57
Det gäller att ha is i magen nu i Feb, Mars. Hoppas alla spelare kan hållas friska när vi ger oss in i April och Maj då vi spelar 8 matcher per månad. Lär bli tufft.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-04 15:57
Kom på att backarna inte är avstängda i Copa del Rey.hehe:P, men om vi tänker på söndag, hur kommer det mest troligt att se ut?
Barcelona Blaugrana93
2009-02-04 15:53
Hur kommer morgondagens elva mot Mallorca nu se ut egentligen, med tanke på skador och avstängningar? Kan Puyol vara med?
Är detta trovärdigt?
----Pinto------
-Abidal?-----Puyol?---Caceres---Sylvinho-
--------------Yaya Toure-----
----------Iniesta---Busquets/(Keita?)---
Messi----------Etoo---------Henry

Backlinjen är väl det största frågetecknet, blir Barca tvungna att flytta upp från B-laget?
Barcelona Smogen
2009-02-04 15:25
Ajdå, ingen Xavi är ju illa. Sätter ju väldigt stor press på övriga spelare och gör ju också att spelare som kanske skulle vilat måste spela extra. Antar och hoppas att Iniesta får bli kreativ mittfältare istället....

någon som vet hur det står till med Keita?

tur att det blir en aning lugnare efter söndag i alla fall...."bara" två matcher fram till den 24:e. Kan ju ge några spelare en välbehövlig vila kanske....

dessutom, Xavis bortfall kunde kommit vid ett ännu sämre tillfälle.
Barcelona Rambla
2009-02-04 15:08
Om jag låter hjärtat styra så hoppas jag att Roma går vidare. Jag unnar Totti och Roma en finalplats med tanke på att finalen går på Olimpico. När det gäller de andra lagen så bryr jag mig inte nämnvärt. Både Inter och Juventus har god chans att gå vidare, 50-50 låter rimligt.
AS Roma 1927
2009-02-04 15:05
Hej alla barca fans där ute. Ville bara ta upp det om Champions League 08/09 med er. Har bara en liten fråga, och hoppas att det inte stör er ett dugg.

Vilka italienska & spanska lag tror ni går vidare från åttondelsfinalen i Champions League?

Med vänliga hälsningar,
Romafan
Barcelona Rambla
2009-02-04 14:30
Ämne: Xavi verkar ha drabb....
En olycka kommer sällan ensam. Är det kanske slut på flytet nu?

Barca har sen nyåret spelat 9 matcher på 29 dagar. Det tuffa spelschemat börjar sätta sina spår.

Iniesta går in och tar Xavis roll. Det ska inte innebära några problem.
Annons: