/spanien/barcelona/forum/19363.aspx/spanien/barcelona/forum/19363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Raúl har lika många CL-titlar som Man Utd!
2009-02-25 16:50
Abbe_

Det är inte höst längre om du nu tror det. Eller är det så att du inte följt Real på senare tid?
Barcelona Abbe_
2009-02-25 16:47
"Si si si
así gana el Madrid
Si si si
así gana el Madrid
Si si si
así gana el Madrid
Si si si
así gana el Madrid
(Hörs nästan varenda match. Sjungs när vi har ett överläge. Väldigt klassisk och lätt att sjunga med i, ett måste under kvällen!)"

Den måste höras väldigt sällan med andra ord ;-).
Barcelona The Reporter
2009-02-25 16:37
Enligt mig är Xavis frisparkar dåliga. Alves eller Henry ska ta dom. Marques kan prova att slåt dem några gånger.

Vad säger ni?
La Masia iz da best
2009-02-25 16:31
Hoppas bara att Barca, hittar formen snart. För så här kan vi inte spela, när vi möter bättre motstånd i cl.
Canaletes
2009-02-25 16:28
jacooob

Kommer troligen se den på TV, men jag hoppas att jag vinner på oddset så reser jag såklart ner o kollar på matchen!
Barcelona Napao
2009-02-25 16:24
Ämne: Canaletes

hehe......
ja puta barca är så orginelt sen att man hyllar ultrasur så fattar man inte vad man snackar om men förvånar inte alls.
Barcelona petersays
2009-02-25 16:22
Ang. krönikan.
Jag skulle absolut inte kalla det att "återupprätta sin heder" när man gör en närmast usel första halvlek och samtidigt spelar sin tredje match i rad utan vinst. Ingenstans. Väldigt, väldigt få målchanser hade man dessutom. Vi hade egentligen inga avslut alls. Förutom målen och Etoos stolpe. Heder? Jo jag tackar jag.

Spelet har vart svagare efter juluppehållet - det är nu när spelarna börjar bli trötta, skadorna kommer och det är tätt mellan matcherna som Pep och hans stab sätts på prov på riktigt.
jacooob
2009-02-25 16:18
Är det någon mer som ska på barca-sevilla i april :D ?
Canaletes
2009-02-25 16:14
La Masia iz da best

Aa fan, Bezemas stolpskott och Keita's snesträff på halvolleyt där.. tur
Canaletes
2009-02-25 16:10
el capitano
OM de skulle vara.

La Masia iz da best
Bienvenido!! :D
La Masia iz da best
2009-02-25 16:08
Jag fick nästan en hjärt attack igår.Lyon kunde fan göra 2-0!!
el capitano
2009-02-25 16:05
Canaletes

hehe..det skulle vara skönt om Real torskar =)
Det gör de väl varje år i CL!
Sen att Real Red tillåter/publicerar ramsor som "PUTA" osv, moget! Chrisoffer Svampkorg borde ha koppel på alla i Puertan.
el capitano
2009-02-25 16:04
La Masia iz da best

Välkommen
Canaletes
2009-02-25 16:01
Fina ramsor madridsupporterna ska sjunga ikväll. Speciellt den sista -_-
La Masia iz da best
2009-02-25 16:00
hejksan jag är nu här
Barcelona Messidinho_10
2009-02-25 15:39
Jag tycker Alves borde ta alla frisparkar fram över.
el capitano
2009-02-25 15:29
Salcini

Håller med om att vampiren och även Abidal saknades igår. Vänsterkanten var helt dött med Puyol och Henry, Cáceres måste få chansen att spela som VB och Puyol/Rafa i mitten. Nästan all anfall gick via högerkanten gång på gång och Lyon läste spelet enkelt speciellt i första halvlek men i andra halvlek spelade vi mer diciplinerade och Lyon jagade bara boll.
Vi har haft det tufft med cdr och ligan dvs två macher i veckan, det tar på krafterna i dagens fotboll.
Barcelona Jugador
2009-02-25 15:28
Salcini

Håller med om tempot där. Xavi känns för ensam på mittfältet med Busquets och Touré bakom sig, han var nästan den enda som kunde passa fram till anfallarna. Visserligen är det fel att spela med både Busquets och Touré tillsammans.

Annars när Iniesta är borta finns det som sagt ingen som kompleterar Xavi, det finns ingen riktig playmaker på planen. När vi hade Deco i laget fanns det massor av alternativ, han drog upp mittfältet och lägg därtill Iniesta. Men dock inte så lyckat åt andra hållet.
Barcelona J.Gamper
2009-02-25 15:18
Ämne: Jag tyckte passnings....
eller varför inte låta Marquez ta frisparkarna? =P
Barcelona Smogen
2009-02-25 15:17
Xavi får inte till rätta skruven på sina frisparkar, dom dyker inte när dom närmar sig mål. Antingen får han lära sig det eller så får någon (Pep) säga till honom att Marquez får ta frisparkarna...
Barcelona Salcini
2009-02-25 15:15
el capitano:

Kan inte att våra nyckelspelare är slitna betyda ge konsekvensen att dom kommer ur form? Sen så tycker jag att Messi suttit rätt så mycket på bänken sedan årsskiftet.

Jag tycker att Barca saknar tempo i sitt spel, det ser lite ut som förra året faktiskt. Igår missade man också förvånansvärt många passningar in mot mitten. Igår saknades Iniesta på mittfältet, jag vet att jag är för en mer djupledslöpande mittfältare men igår saknades en till som kunde leverera precisa passningar till anfallarna. Messi har också han en liten dipp just nu, inget speciellt så länge vi klarar oss förbi Lyon och han sen formtoppar sig resten av våren:)
Barcelona Jugador
2009-02-25 15:13
Messi-Barca-10

Heh, här vad det en del som håller Henry som frisparksskytt. Sålänge han skickar bollarna till parkeringsplatsen utanför stadion med sina skott så föredrar jag någon annan. Missförstå mig inte, jag gillar Henry. :)
Canaletes
2009-02-25 15:09
Bernie

oj, sorry såg inte :P
Postade de eftersom jag såg de på corazon de invierno, spansk skvaller program, haha
Barcelona MickeP
2009-02-25 15:09
Jag tyckte passningsspelet var under all kritik igår. Undrar om jag ens sett Xavi slå bort så många passningar någon gång som han gjorde igår, även om det var hela laget och inte bara han. Se'n tycker jag inte crossbollar över en stor del av planen är riktigt Barca's melodi heller. Sist men inte minst var det för få som tog skitjobbet igår med att pressa bollhållaren. Vi ska nog vara glada att vi lyckades kryssa igår ändå, Lyon var närmare 2-0 flera ggr än vi var till 1-1.
Barcelona Messi-Barca-10
2009-02-25 15:04
Igår när jag såg barca matchen så fälldes busquets en bit utanför straff området och så ser man xavi och jag tänkte direkt "Hellre Busquets än Xavi" hans frisparkar är dåliga han hkan inte få den loopen eller äns få ner bollen lite gran :/ tycker att Henry borde lägga ett par frisparkar
Barcelona Meessii10
2009-02-25 15:03
Grattis Xavi!
Barcelona Bernie
2009-02-25 15:03
Canaletes

Den nyhetet har redan postats av mig tidigare idag, angående leo och hans flickvän :P

Ska bli otroligt intressant att se hur Madrid kommer spela ikväll mot ett engelskt lag, tar segertåget slut ikväll månne?
Barcelona True Culé
2009-02-25 15:00
Ett topplag är inte bra hela tiden en hel säsong. Det är nu vår svacka är men vi kommer komma tillbaks. Men vi måste fortsätta vinna matcher nu fast vi är i svacka. För det är så formen kommer tillbaks.

Jag är nöjd med 1-1. Vi har hemmaplan nästa match och jag hoppas verkligen vi får in första målet.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-25 14:59
Ämne: lite off-topic

Me....
Härligt att Messi har börjat röra på sig i den fronten nu får vi hoppas tjejen tar väl hand om våra juvel och pysslar till Messi inför varje match :)
Barcelona Smogen
2009-02-25 14:57
haha....de senaste veckorna har jag tyckt att Messi sett lite sliten och trött ut på plan. Igår satt jag och tänkte, "fasen, undrar om inte Messi skaffat tjej och tillbringar för mycket tid i sängen. kanske därför han ser trött ut"

...och mycket riktigt!
Annons: