/spanien/barcelona/forum/19355.aspx/spanien/barcelona/forum/19355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Salcini
2009-03-28 13:12
Dani Alves#20:

Du bör vara lite mer påläst innan du uttalar dig. Att Bilbao skulle låna Bojan finns inte, existerar inte. Bilbao skulle inte låna någon spelare från någonstans i världen OM den inte kommer från Baskien(regionen där Bilbao ligger, läs gärna på lite mer historia själv där). Att Cesc skulle ha blivit såld av Barca är också det opåläst. Cesc var 16 när han lämnade Barca, hade således inget proffskontrakt och var fri att skriva proffskontrakt med en engelsk klubb(hänv. till BlueRed.).

Annars är det alltid trevligt med folk som vill skriva mycket och om allt som är relevant för Barca, men som sagt, gärna lite mer påläst.
Barcelona BlueRed.
2009-03-28 13:07
Dani Alves#20

Det var knappast Barcelonas fel att han lämnade. Det var mer Fabregas själv som kom med ursäkter om varför han ville lämna. Man behöver dessutom bara vara 16 år gammal för att skriva på ett proffskontrakt i England.
Barcelona Pep.G
2009-03-28 12:36
Dani Alves#20

Jag tror faktist inte att Cesc lämnar Arsenal för att sitta på bänken i Barca. Han är som en ikon hoss Arsenalfansen, trots att han bara är 21 år.

Du har rätt i en sak. Vi behöver en anfallare till. Etoo kommer att lämna och spela i Afrika. Jag tror inte Bojan kan axla den rollen än. Pep kan ju flytta ner Henry och låta Iniesta spela som vänsterytter, men jag tror Pep har allt under kontroll.

VISCA !
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-03-28 12:12
Ämne: En del intressanta m....
Den match som jag ser allra mest fram emot idag är Argentina som möter Venezuela på hemma plan med båda Maradona & Messi i spetsen.
Matchen startas kl 23:30 i svenska tid.
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-28 11:32
El Mundo Deportivo (Barcelona):
Tror du Cesc spelar i Barça nästa säsong?
57,2% Ja
42,8% Nej

för mig skulle detta vara ett grymt köp. Vi har redan iniesta,xavi men att se fabregas i arsenal är fel. Han är en culé och barca gjorde ett misstag och sälja honom. Han vet hur vi spelar exakt för han är uppväxt här. Han har hjärta och det är viktigast. Vinner dem inte någon titel i år så tror jag han lämnar och då måste vi ta chansen för vi vet att han vill tillbaks.

Om ni säger vi har redan xavi,iniesta så är det inget och oroa säg för. Finns något som heter rotationsystem och ibland måste man göra offensivare och då är det bara spela med alla tre. Ibland är någon ur form eller skadad. Keita,yaya lämnar för afrikanska mästerskapen.

Pep sa år 2001 till fabregas att du kommer styra barcas mittfällt i framtiden. Du kommer vara barcas nr 4 i framtiden sa han.

Guddy kanske lämnar också. Han är inte bara en spelare för nu tiden utan också för framtiden.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-28 09:32
En del intressanta matcher också idag och det blir soffa + fotboll ikväll för min del.

Jag vill förstås att Sverige överraskar idag ena sida, men å andra sidan så är jag så jäkla trött på Lagerbäck.
Så ibland har jag lust att Sverige inte lyckas avancera sig till VM för att man ska få se en ny tränare med bättre visioner än den här gubben.

Att se Henke på intervjuer inför matchen är en stor gäsp. Jag är så trött på honom. Han kunde fortsätta med sin bandy istället den här veckan med. Jag är lite besviken också på honom. Tycker han inte själv det är dags och säga tack o hejdå till landslaget?

Jag hoppas att mina favoriter vinner idag (t ex Argentina), men det som är mest intressant för min del är att vi "klarar” oss matcherna utan några alvarliga skador av barcas spelare. Det är det viktigaste för mig, med all respekt till landslaget.

Bara att ingen skadar sig.

Ronaldinho kommer inte tillbaka till den nivå han hade. Det går inte. Jag vet inte om ni tittar på några Milans matcher. Han är bra, men han kommer inte tillbaka till samma nivå. Han har fått en för grov kropp för att kunna dansa fotboll. Samma sak är det med Luiz Ronaldo. Visst två mål i Brasilien, men det otroligt långt ifrån var han var förut. Ålder och kroppen pratar sitt språk.
Men det gör inget. Vi kommer ihåg dessa herrar underbara fotboll även om det var då och inte längre nu o idag. Och det dyker upp nya som Messi och Iniesta.
Barcelona a l b .
2009-03-28 02:26
Jaadå Ronaldinho kommer sakta igen visa varför han är en av världens bästa spelare !

God natt grabz
Barcelona BlueRed.
2009-03-28 00:51
Andreas ( Aris/Brasilien Red.)

Det är då han är som bäst. Galet hur mycket man saknar honom och hans dribblingar. Hoppas det kommer tillbaka, även om det är i Milan han spelar nu.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-03-28 00:02
Håller med. Hoppas verkligen han spelar bra och visar hur bra han egentligen är. Han kommer tydligen få en fri roll då Kaká inte kommer spela mot Ecuador.
Barcelona pokke
2009-03-27 23:56
Vad tyst det var här :(.

Jag som har feber trode på skönt snack här ikjväll.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-03-27 23:25
Ämne: Enligt brasiliansk m....
Andreas

Coolt for hans självförtroende.
Hoppas att vaknar på rätt sida, ála Barça tiden, även om det känns lite omöjligt får man ju hoppas alltid.

Ronnie kärlek & respekt
Barcelona pokke
2009-03-27 23:20
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Skönt för Dinho. Hoppas bara han kommer igång och visar vem han verkligen är.

Visca Dinho!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-03-27 22:39
Enligt brasiliansk media är det Barcelona och Liverpool som visat intresse för Keirrison.

Ronaldinho kommer spela från start på söndag mot Ecuador för övrigt ;)
Barcelona He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-27 22:02
Ämne: Rambla

vi måste v....
Låna ut spelare till At.Bilbao, Fanimej..Du är duktigt påläst om spansk kultur du..

Man slutas aldrig förvånas.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2009-03-27 21:21
Han är någonting unikt, något som inte funnits sen maradonas dagar.
Barcelona Messi4321
2009-03-27 21:16
Asså helt sjukt,messi 21 år gammal 35 spelade matcher för argentina och med mr.maradona så kommer han spela 24\7 skulle tro att messi har 100 vid 29-31 åldern eller kanse tidigare beroende på hur lång de går i sina mästerskap.
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-27 20:32
Dani Alves#20

Vi kan definitivt inte låna ut någon spelare till Bilbao, då de bara tar emot baskiska spelare.

Allendinho

Iniesta är Månadens spelare i Barcelona enligt redaktionen.
Barcelona J.Gamper
2009-03-27 20:32
Ämne: Är iniesta världens ....
Barcelonas bäste spelare...
Barcelona Allendinho
2009-03-27 20:20
Är iniesta världens bästa spelare denna månad eller är det bara i spanien?
Barcelona Barca-nist
2009-03-27 20:18
pokke

Christina ? du menar ronaldo va ? hahaha jag brukar också kalla honom det. synd men han får skylla sig själv!
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-27 19:33
Rambla

vi måste verkligen låna ut bojan. Jag tror jag e den som ser något hos honom. Han är bara 18 år och vi måste ge honom en chans. Så låna ut honom i spanska ligan och vi får se hur det går. Men lyckas han inte då så får han säljas för om han inte klarar nån av dem klubbarna så hur ska han klara att spela i världens bästa klubb.

Kerrison borde vi också köpa och låna ut direkt till nån spansk klubb helst. Samma med pedro,jeffren. Dem borde lånas ut till nått mittenlag tex valladolid eller bilbao.

Thiago,gai är 91:or och vill inte att de ska flyttas upp för tidigt. Men dem borde stanna i b laget 1säsong och sedan lånas ut till nån spansk klubb och sedan är de klara för a-laget. Alltså om 2 säsonger och då tror jag att xavis formkurva kommer gå neråt och då har vi redan var ersättare Thiago alcantara. Gai är en stor talang med och jag har stora förväntningar på honom.
Barcelona pokke
2009-03-27 19:03
A.Gaudi

Det mesta är ju skitsnack. Men jag tror att Real kommer locka åt sig Cristina och nån annan stjärna. Tror knappast det blir en ny Galactico era.
Barcelona Vampíro
2009-03-27 19:00
Håller med om att Iniesta har varit månadens bästa spelare, fullständigt dominant sen han kom tillbaka. En annan som är värd att nämna är Rafa Márquez, bortsett från Atlético-matchen så tycker jag att han har varit väldigt bra speciellt nu när Puyol har varit borta.

westinho:

Matchen spelas på Santiago Bernabeu.
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
2009-03-27 18:02
A.Gaudi

Man hoppas ju att han ska lära sig...Sen är det mesta påhittat från blanskan som skriver i sann Zlatanblads anda, Xabi har dementerat uppgifterna samma med CR och Kaka har väl bedyrat sin kärlek för sitt Milan ganska starkt ?

David Villa är både spansk och är dessutom lagom flashig, han kan alltså mycket väl vara den spelare som Perez siktar in sig på...Sen måste han ju köpa den allra bästa också..
Barcelona A.Gaudi
2009-03-27 17:55
Läste på Goal.com om Perez "dröm anfall". nu är ju inte Goal den kasnek säkraste källan men det verkar onekligen som att han gör samma fel som tidigare. det var ju inte helt utan anledning som han avgick förut.

"Up front the report believes that Perez would have David Villa, with Cristiano Ronaldo, Arjen Robben and Kaka all playing behind him in support.

In the centre of the pitch he would have both Lassana Diarra and Xabi Alonso."

Jag tror ALDRIG att det där anfallet skulle fungera, inte heller att det någonsin blir av dock. Kaka, Robben och ronaldo som alla vill ha stora ytor, känns mer som en Blitz krieg elva ifrån FIFA än ett riktigt lag.
Barcelona Pep.G
2009-03-27 17:32
Ärligt talat så känns det inte som om vi har saknat Abidal Han ska såklart ha en garanterad startplats nu när han är tillbaka, men Sylvinho har gjort det så jävla bra. Varför inte förlänga Sylvinhos kontrakt med 1-2 år ?
Barcelona Pep.G
2009-03-27 17:29
Härligt Red att ni tog min favoritspelare som månadens bästa spelare:D
Real Madrid Sherko
2009-03-27 17:28
Bernabeu :)

Eller?
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-03-27 17:26
På vilken arena spelar Spanien mot Turkiet?
Barcelona el Flaco
2009-03-27 17:11
Klint/

Haha, vilken skön bild/

*nickar instämmande åt redaktionens val av månadens spelare*

Annons: