/spanien/barcelona/forum/19353.aspx/spanien/barcelona/forum/19353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-05 20:56
Vizzla

Ja! Dem ser ut att trivas bra med dem färjerna på tröjan! ;D
Barcelona FCB_Xavi
2009-02-05 20:48
Alves kommer vara med mot Gijon !
Barcelona Barcelonito
2009-02-05 20:47
Prickade startelvan totalt ;) :D självklar är den. Bra att Messi inte spelar, dåligt att vi inte har en ersättare till Alves i truppen. Killen kan inte lira alla matcher.
Barcelona VizzlA
2009-02-05 20:46
kolla längre ner på sidan i länktips med en bild på fabregas, ribery, och lahm i barca tröjja:P...montage men ändå:P..skulle suttit med dem:D
Barcelona Jr. Honken
2009-02-05 20:44
Pep.G

Hahaha! Det är alltid någon sorts tävling vem som skriver in elvan först! ;P
Barcelona Pep.G
2009-02-05 20:44
Klint

Jag var hundra på att Messi inte skulle starta. Jag tror inte Pep låter Messi spela mot både Mallorca och Gijon.
Barcelona Klint
2009-02-05 20:42
Jag lyckas så när pricka in startelvan i rapporten. Bara ett fel, Henry istället för Messi. Och ja, jag är ganska belåten med mig själv.
Barcelona Pep.G
2009-02-05 20:41
Startelvan mot Mallorca= Pinto, Alves, Pique, Marquez, Sylvinho, Yaya, Gudjohnsen, Iniesta, Hleb, Bojan, Henry

Haha Klint, äntligen först:P
Barcelona Klint
2009-02-05 20:40
Startelvan: Pinto, Alves, Pique, Marquez, Sylvinho, Yaya, Gudjohnsen, Iniesta, Hleb, Bojan y Henry
Barcelona Ralle
2009-02-05 20:33
Ska det vara hockey nu :O
Barcelona Vedinho
2009-02-05 20:25
Lite Abidal nytt inför matchen :)
Barcelona Klint
2009-02-05 20:06
Jo jag såg det och korrigerade mig illa kvickt innan någon skulle hinna se min lilla fadäs. Tyvärr lyckades jag inte slinka undan. Beklagar =).
Barcelona el Flaco
2009-02-05 20:05
Klint/

Har du inte läst de senaste? Jag postade lite längre ner att Alves har fått sin avstängning upphävd. Han kommer kunna spela.
Barcelona Klint
2009-02-05 20:03
Barcelona Barcadinho.
2009-02-05 20:02
Klint/

Ok, det låter bra.
Då hoppas jag att Alves vilar idag för att kunna spela mot Sporting istället.
Det ser mörkare ut i backlinjen till helgens match.
Och Pique är då säker i startelvan i så fall (jag kan inte tänka mig annat).

Annars/

Att spela reservmålis i cupen är en tradition och inte ett måste förstås.
I finalen spelar man nog med de bästa.
Valencia förra säsongen i finalen spelade med den bästa startelvan de hade då till hands och med deras första målis då, Hilderbrand.

Valdes i en final är rimligt alltså.

Men fösrts ska vi nå dit.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-05 19:56
el Flaco

Det mest logiska är väl att Valdes står i en eventuell final...

Är det inte mest logiskt att den bäste står i en final? Oavsett om det är "lilla" Copa del Rey eller Champions League?

Ut med Pinto, in med Valdes och in med Jorquera på bänken. Då blir jag oerhört glad på Pep, ännu gladare vills äga för hur kan man inte vara glad på honom så som tabellen ser ut... =)
Barcelona Klint
2009-02-05 19:51
Enligt Sport så är alla tillgängliga förutom Puyol och Milito.

FCBTransfers-sidan tog t.ex. senast med Puyol i matchtruppen mot Racing och exkluderade Márquez =).
Barcelona Barcadinho.
2009-02-05 19:45
Men vad konstigt.

Pique är inte med i truppen till dagens match!
Har jag missat något?

Om Pique är avstängd i ligamatchen mot Gijon, så skulle det väl vara rimligt att ha honom med i truppen, åtminstone.

Är ni säkra på att informationen om gulakort i matchrapporten stämmer?
Förlåt, att jag är tjatig om den här saken.

I England är det så att en spelare som har fått 5 gulakort kan välja och bli avstängd den närmaste cupmatchen.
Men det behövs inte vara så i Spanien då varje förbund har rätt till egna regler.

Det var verkligen bra nyheter om Alves.
Barcelona LeoMessi10
2009-02-05 19:41
tror att mallorca chansar på många skott långt ifrån på pinto för att se om han står bättre än vad han gjorde sisst
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-05 19:37
Víctor Sánchez förmodligen.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-05 19:34
Castefa

Ja, det har du rätt i. Om han vilas, vem ska ersätta honom då?
Barcelona Castefa
2009-02-05 19:32
Ämne: Alves gula kort har ....
Det var goda nyheter.... då behöver det faktiskt inte bli så illa. Dessutom blir vi bättre framåt... Kanske vilas han ikväll då. Inte för jag vet vem som skulle ta hans plats.
Rasberg
2009-02-05 19:32
Vet inte om det tagits upp tidigare på forumet men vore riktigt kul o få över svenskar till ungdomsverksamheten. Snart bär det va till Pitchers i Örebro för att se vårat kära Barca.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-05 19:31
el Flaco

Ja! Det var bra! Vi behöver han i försvaret när Puyol är borta (för han är väl inte tillbaka i matchen mot Sporting?)

Visca el Barca! :D
Barcelona Castefa
2009-02-05 19:30
el Flaco,

OK, jag håller med dig att Pinto har förtjänat att stå, men jag tror att Pep ändå spelar Valdes. Det handlar ju trots allt om att vinna. Jag tror också att Eto'o kommer spela istället för Bojan. (om det blir final)
Barcelona Jr. Honken
2009-02-05 19:29
Koeman_4

Vid en eventuell final tror jag att han (Pep) väljer Valdes. För det är väl så att vi siktar på The Tripple i år? Eller har jag missförstått det hela? Jag tror iaf att Barca kör med första-elvan om de tar sig vidare till en final! Men först ska vi ju ta oss förbi Mallorca. Vi har ju ett ganska klent försvar. Eller det har vi ju egentligen inte, men när inte Puyol är med, känns det lite tomt.
Barcelona el Flaco
2009-02-05 19:28
Alves gula kort har blivit upphävd och han kommer kunna vara med mot Sporting på söndag!
Barcelona Castefa
2009-02-05 19:27
Koeman_4

Jag tror Valdes spelar om vi går dit. Finalen spelas 13nde maj. I det läget återstår 3 omgångar av ligan samt en ev. final i CL. Anledningen att man spelar Pinto är ju att han ska ha matchträning vid en ev. skada på Valdes. Men det läget har vi (förhoppnigsvis) vunnit ligan och är vi inte i CL final är cupfinalen den sista matchen som gäller något.
Barcelona el Flaco
2009-02-05 19:25
Koeman_4/

Jag har själv funderat över detta. Valdés är överlägset bättre, men jag anser att Pinto borde få stå i finalen. Han har ju medverkat i alla matcher hittills, det mest logiska borde därför vara att han även medverkar i en eventuell final.
Barcelona Castefa
2009-02-05 19:18
Jag tippar 2-0, Iniesta gör 1-0 och Bojan 2-0.

Snart dags att ge sig av ...
Annons: