/spanien/barcelona/forum/19350.aspx/spanien/barcelona/forum/19350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-02-04 15:25
Ajdå, ingen Xavi är ju illa. Sätter ju väldigt stor press på övriga spelare och gör ju också att spelare som kanske skulle vilat måste spela extra. Antar och hoppas att Iniesta får bli kreativ mittfältare istället....

någon som vet hur det står till med Keita?

tur att det blir en aning lugnare efter söndag i alla fall...."bara" två matcher fram till den 24:e. Kan ju ge några spelare en välbehövlig vila kanske....

dessutom, Xavis bortfall kunde kommit vid ett ännu sämre tillfälle.
Barcelona Rambla
2009-02-04 15:08
Om jag låter hjärtat styra så hoppas jag att Roma går vidare. Jag unnar Totti och Roma en finalplats med tanke på att finalen går på Olimpico. När det gäller de andra lagen så bryr jag mig inte nämnvärt. Både Inter och Juventus har god chans att gå vidare, 50-50 låter rimligt.
AS Roma 1927
2009-02-04 15:05
Hej alla barca fans där ute. Ville bara ta upp det om Champions League 08/09 med er. Har bara en liten fråga, och hoppas att det inte stör er ett dugg.

Vilka italienska & spanska lag tror ni går vidare från åttondelsfinalen i Champions League?

Med vänliga hälsningar,
Romafan
Barcelona Rambla
2009-02-04 14:30
Ämne: Xavi verkar ha drabb....
En olycka kommer sällan ensam. Är det kanske slut på flytet nu?

Barca har sen nyåret spelat 9 matcher på 29 dagar. Det tuffa spelschemat börjar sätta sina spår.

Iniesta går in och tar Xavis roll. Det ska inte innebära några problem.
Barcelona el Flaco
2009-02-04 14:11
Xavi verkar ha drabbats av en maginfektion och deltog inte i dagens träningspass och kommer inte heller kunna delta imorgon mot Mallorca. Det verkar även osäkert om han kommer vara med mot Sporting. Oerhört tråkig nyhet.
Barcelona Rambla
2009-02-04 14:04
Ett rykte i Italien, hur trovärdigt det är låter jag vara osagt, placerar Milans Gourcuff i Barcelona. Milan vill köpa Beckham, för det behöver de pengar. Det ska man få vid en försäljning av Gourcuff för €15m till Barcelona. Eftersom klubbarna har ypperliga relationer sedan Ronaldinho-affären ska affären kunna gå igenom utan några större problem. Enligt länken så har Barcelona redan hört sig för angående Gourcuff. Dock så har Bordeaux första tjing att köpa honom för €15m fram till 1 juni eftersom de fick med sig en köpoption när de lånade honom av Milan.

Nog för att Gourcuff verkar vara en spännade spelare men var ska han få plats i Barcelona? Vi har redan lika lovande och i vissa fall tom bättre spelare redan, på mittfältet.
Barcelona Hetfield
2009-02-04 14:00
Hmm, Pique, Marquez , Alves och kanske Puyol är borta mot Sporting, hur ska det gå nu?

Blir väl : Puyol-Caceres-Abidal-Sylvinho
Barcelona el Flaco
2009-02-04 13:56
The Reporter/

Jo, Albacete är en provins i Spanien.
Barcelona The Reporter
2009-02-04 13:53
Är dom inte spanjorer?
Barcelona el Flaco
2009-02-04 13:50
The Reporter/

Iniesta är från Fuentealbilla, en liten by i Albacete.
Barcelona The Reporter
2009-02-04 13:46
Vart kommer iniesta ifrån ? är han helspansk?

Barcelona Rambla
2009-02-04 13:15
Mot Sporting Gijon är de avstängda. De kan alla spela mot Mallorca i cupen. Rött kort direkt hade gett avstängning i nästa match (alltså cupmatchen mot Mallorca), men två gula kort = utvisning ger avstängning i nästa ligamatch eftersom Racingmatchen var en ligamatch. Alves fick sitt 5:e gula kort och är därför avstängd i ligan.
Barcelona Pep.G
2009-02-04 13:04
el Flaco

Jag hade gärna velat se han mot Gijon, men jag tror inte Pep Kommer riskera att han blir skadad igen.

En fråga bara..

Hur blir det nu med utvisningarna ? Ska "trion" vara avstängd mot Mallorca eller mot Gijon ? Eller mot båda ?

Någon som kan vara snäll och förklara det hela :D?
Barcelona Rambla
2009-02-04 13:01
Ämne: ElDuroDeFCB

Hehe,....
Thiago är brasse och Iniesta mer adopterad katalan kanske man kan säga. :)
Barcelona Saman.
2009-02-04 12:45
ElDuroDeFCB

Hehe, var ämnat som ett skämt, ja Ribery skulle jag också vilja ha i laget.

Rambla

Aha okej tack. Crosas, Xavi, Iniesta, Busquets, Thiago, om 2 år kanske? Hel katalanskt mittfält :)
Barcelona Rambla
2009-02-04 12:34
Saman:

Marc Crosas kan Barcelona först köpa tillbaka år 2010. Så här långt den här säsongen har han väl inte spelat så värst mycket för Celtic. Mest beroende på en långvarig skada han hade under nästan hela hösten och dels för att han nog spelas in försiktigt i laget. Det tar lite tid för en spanjor att anpassa sig till den skotska ligan.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-04 12:33
På tal om Ribery...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-04 12:29
foooball master

Inte Pique eller Marques, kanske Alves om man lyckas få bort hans gula kort...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-04 12:28
Saman

Jag bryr mig NOLL om vem Real värvar, det kan värva halva världen om de så önskar, jag skulle ändå inte bryr mig. Jag vill inte heller ha Benzema eller Villa eller någon annan på den positionen så länge Etoo spelar som han gör. Ifall Etoo försvinner redan i sommar så tror jag fortfarande inte att Bojan kan axla rollen riktig ännu och därför skulle en värvning av Villa eller Benzema vara mer välkomen.

Men om jag fick värva någon till laget, så skulle det vara Fran Ribery, men bara om Henry lämnar. Fy va killen är bra, Frank Ribery är superb och extremt grym på allt han gör. Skulle Messi spela till höger och Ribery till vänster, så skulle Barcelona bli århundrades lag redan år 2009/2010...
Barcelona foooball master
2009-02-04 12:26
kommer marquez alves och piqué få vara med mot sporting gijon? tacksam för svar!;)
Barcelona el Flaco
2009-02-04 12:26
Spelarna hade ledigt igår, men en spelare som var närvarande på träningsanläggningen var Carles Puyol, som under ca en timme både sprang och tränade med boll. Det verkar som om lagkaptenen är sugen på att spela mot Sporting denna helgen.

En annan som tränade för sig själv var Keita, som under ett vakande öga från fystränarna visade att ha betydligt mindre ont i sitt knä.
Barcelona Saman.
2009-02-04 12:22
ElDuroDeFCB

Ah, haha då vet jag det :P

Angående Benzema så tror jag inte det hade vart så bra att värva han. Han hade nog hämmat Bojans utveckling. Vad ska Bojan tro när vi hämtar in en talang på samma position som honom. Han lär inte bli glad i alla fall. Enda anledningen jag ser till att vi ska värva han är så att Real Madrid inte får han hehe.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-04 12:14
Saman

Hahah Saman det är inte Pep Guardiola som sa det utan pep från fcbtransfers.blogspot, alltså pep´s opinion är inte Guardiolas opinion utan killen som har hand om sidan, som också råkar hetta Josep eller "pep"...Ingen dissar Helb, inte från klubben iallafall
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-04 12:12
Mojito

jag tror inte Villa kommer till Barcelona. Jag önkar att få se killen hos oss men det lär tyvär inte hända, mycket pga att Etoo spelar magnifikt och att han lär, med stor sanolikhet, skriva på ett nytt kontrakt, det om vi inte får ett bud vi inte kan tacka nej till under sommaren. Men frågan är för mig om jag inte ser heller Benzema som är mycket yngre än Villa i Barca. Det har en liknande spelstill, kroppsbyggnad och näsa för att göra mål...Men fördelen med Villa är att han levererar i Spanien, det har han gjort i 5 säsonger meddans Benzema är helt oprövad utanför Frankrike. Men jag tackar inte nej till Villa, men det får hända bara om Etoo lämnar
Barcelona Saman.
2009-02-04 12:07
"pep's opinion:
a real pity that we weren't able to push this deal through. a quality player, a confessed culé, hungry to play in a top league. hleb still at arsenal and arshavin with us: it wouldn't have cost us more and we would have been less messi-dependent."

Eeh? Verkar som Pep dissar Hleb framför Arshavin. Tycker det är lite klumpigt sagt av Pep eller så är det bara en kass översättning... Dock håller jag med Arshavin före Hleb alla dagar i veckan.

Annars om Arshavin floppar i Arsenal så kanske vi kan göra ett byte med dom. Hleb mot Arshavin? Dvs om Hleb inte har kommit igång till sommaren eller dylik. Vad tror ni?
Barcelona Saman.
2009-02-04 12:03
Villa till Barca? Ser endast det hända om Eto'o lämnar klubben.

Vad sägs om Marc Crosas? Är det någon som följer han i skotska ligan? Lär han bli aktuell för oss i sommar eller 2010? Jag ser han kanske främst som ersättare till Gudjohansen eller Keita i framtiden.
Barcelona Mojito
2009-02-04 10:46
eftersom det är relativt dött här på forumet bifogar jag en gammal nyhet i länktips.
Barcelona Cape
2009-02-04 08:13
Kim

Ja du har rätt, men det är samtidigt svårt att bli månadens spelare om Messi får gå skadefri. :)
Barcelona Gud är störst!
2009-02-04 04:20
"Vi har inte sett en Messi sen Maradonas dagar"

Haha, skön rubrik ;)
Barcelona Criff
2009-02-04 02:47
"Våra guldchanser förutsätter en Torres i högform. Vi är en bit efter United och spelet hackar. Om Torres går sönder är det kört med guldet. Och då spelar det ingen roll om vi har Keane eller Kuyt som backup. Går å andra sidam Ronaldo sönder så ökar våra chanser rejält. Var är Arsenals backup för Cesc? Det är den klassen på spelare som man inte kan ha backup för."

Taget från Liverpool forumet, rätt intressant ändå, verkar som alla lag har en spelare som dem är väldigt beroende av. Till och med i England.

Så bara för vi har världens bästa spelare i vårt lag så ska vi väl inte skämmas för att laget spelare dåligare utan honom? :)
Annons: