/spanien/barcelona/forum/19347.aspx/spanien/barcelona/forum/19347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-02-06 11:13
Jag tar en match i taqet och hoppas i första hand på en vinst mot Sporting nu på söndag. Vill inte jinxa. ;)
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 11:07
CdR Finalen är den 13 Maj och Champions legue finalen den 27 Maj. Den 3 Maj möter vi Madrid på Bernabeu. Maj månaden ser äckligt intressant ut, uuu jag ryser när jag tänker på följande scen....

Den 3 Maj; FcBarcelona går in på Benabeu och Real spelarna gör el pasillo för oss, FcBarcelona vinnaren av Liga BBVA 08/09.

Den 13 Maj; Vinst mot Sveilla/Bilbao, 3-0, Carles Puyol lyfter CdR bucklan efter 12 års väntan.

Den 27 Maj; Vi möter United i final och det blir Spansk vinst. Barcelona showar Red Devils, och vi visar vem som är världens bästa fotbollsklubb...

Jag längtar, men tills dess så kan jag bara drömma....
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 10:59
Ämne: När spelas en ev. fi....
Har för mig att den spelas 13 maj....Kan ha lite fel. Du kan alltid kolla upp det på vänster meny "spelschema"..
Barcelona Miggee
2009-02-06 10:56
När spelas en ev. final?
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 10:45
BlueRed

Ja STOR STOR skillnad, och jag tror att samma sak komemr att hända Bojan...Det är det folk menar med att låta spelaren utveckla sig hehe...
blaugrana al vent
2009-02-06 10:32
Skön seger igår.
Just nu är det riktigt skönt att hålla på Barcelona
Barcelona Tompa
2009-02-06 10:31
En stabil insats igår och det ska väldigt mycket till för att Mallorca ska vända på steken i returen. Håller med om Hleb gjorde en utmärkt insats igår. Bojan borde gjort i alla fall 1 mål på de chanser han hade.

Barcelona BlueRed.
2009-02-06 10:11
Ganska stor skillnad på Messi under 05/06 säsongen och nu. Man ser hur hårt han har tränat.

*Länk; Gammal bild på Messi, Googla på Messi och titta på en bild från denna säsong.
Barcelona chonchocorito
2009-02-06 10:04
Någon här inne som är medlem i barca tv och som har svårigheter o logga in? tacksam för svar
Barcelona FCB Més que un club
2009-02-06 10:00
Tycker att matchen igår var en godkänd insats. Man märkte att Pep hade sagt några vettiga saker under pausen. För spelarna skötte sig mkt bättre andra halvlek, man såg inte dom där små misstagen som spelarna gjorde under första halvlek.
Ser inte att någon tar upp Hlebs insats. Tyckte att han var bland dom bästa under andra halvleken. Han och Iniesta påminner varandra väldigt mkt i spelstilen, men just nu är han en sämre version av Iniesta. Sen tycker jag att Bojan måste bli mer effektiv och att lära sig släppa bollen lite oftare. Han väger alldeles för lätt, men inte så konstigt med tanke på hans ålder. Men annars var det en underhållande match igår.
Barcelona BlueRed.
2009-02-06 09:32
Mes Que un Club ! 3

Kunde inte hålla dig? Lite dumt att ta upp den "diskussionen" igen.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-06 09:03
jasko'o/

Ja, det stämmer, det var Schuster då som gjorde ett bra jobb (och fick anställning i Madrid därför). Laudrup kom året därpå.

Leta inte till 100 procent på mina inlägg efter kl 23:00. Då är jag trött :)
Delarocha RIP Puerta
2009-02-06 08:56
Mes Que Un Club 3!

Vad spelar det för roll om nya medlemmar kommer hit? Vi har ju alla varit medgångsfans nån gång. Antagligen har de flesta börjat heja på barcelona under en säsong laget spelat otroligt bra. Annars hade ju vi kunnat sitta o hålla på Almeria eller Bilbao. Det är bara löjligt å sitta å anklaga individer för att vara medgångssupportrar när vi alla på något sätt varit det.
Barcelona Ciao-V
2009-02-06 08:54
Trevlig vinst igår. Nu kan jag se Barca i final.

Goda nyheter!

Alves kort är borttaget. Nu kan han spela i ligan på söndag..

Härlig.
Barcelona Messi89
2009-02-06 08:45
Tjena alla Barcafan!

Jag är otroligt imponerad över hur moget alla uppträder på planen! Dom spelar bara med ett B-lag i princip i första halvlek, ändå så är man både överlägset i spelet och i den mentala! :)

Ja, undra när alla Ordinarie spelar som tex, Puyol, Henry, Etóo, Messi, Xavi och Valdes, det kommer att bli en trippel i år, känner bara på mig det!!

En Östersundsbo!!!
Delarocha RIP Puerta
2009-02-06 08:26
George Looney; så om man ogillar de spanska domarna är man bara påverkad av media? När har någonsin media eller kommentatorer sagt att spanska domare är dåliga?
Barcelona kallesiete
2009-02-06 07:45

Guten morgen. Skönt med 2-0 igår. Ett mål på bortaplan och det är avgjort.

Nu vinner vi på söndag och sen får spelarna en "lång" och välförtjänt vila.

Visca Barca!
Barcelona jasko’o
2009-02-06 02:47
Ämne: Den där Muniz Fernan....
Det var inte Laudrup utan Schuster som tränare då i Getafe.
Barcelona Kim
2009-02-06 00:43
Jaha, hej då! :)
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:36
Good luck med era "diskussioner", själv tar man bort sig härifrån.
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:27
Ämne: Satan i gatan, det h....
Medgångsfans? Snarare hjärntvättade.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-02-06 00:25
Satan i gatan, det har haglat in nya fans här senaste veckorna / Månaden.

Känns som en hel del medgånsfans är tillbaka..
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:19
Real Madrid fritt forum idag, alltid nåt.
Barcelona Barca Barca
2009-02-06 00:09
En helt vanlig dag på jobbet, även om dommaren fick matchen att se ut som en krigarmatch. Men nog om domarn, så börjar jag märka en ganska tydlig detalj, våra spelare är och börjar slitas ut känns det som. Mycket matcher sista perioden och vi har knappt börjat me CL, så jag tycker att pep bör åtminstånde vila Dani Alves som har spelat lite för mycket sista tiden, även Messi. Man ser ganska tydligt speciellt när det blir en sånn massa felpass och klantiga beslut som idag, Yaya, Iniesta och även Marquez gjorde tabbar som man vanligtvis inte gör. Jag blir lite orolig när jag ser sånt...

Men pep vet bäst
Barcelona Aeinzini
2009-02-06 00:04
Det ändå som jag hoppas på är att Henry forsätter att göra mål, för er som sett Henry i Arsenal vet vad denna kan göra om han bara har självförtroende och just nu så blir hans självförtroende bättre och bättre för varje match
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:02
Ämne: Personligen så tycke....
Helt korrekt, bästa spelarna i matchen.
Barcelona Aeinzini
2009-02-06 00:02
Personligen så tycker jag att inköpet av Alves oavsett kostnad verkligen har varit värt det även om summorna idag är löjligt höga så förstår jag varför Sevilla krävde så mycket för honom, och det ser man även nu på spelet då alves verkligen med Kanoute och Fabiano var inblandade i allt offensivt som Sevilla skapade medans nu så har man bytt ut sin offensiva fotboll mot en mer defensiv i sevilla. Så dani alves är verkligen en världsspelare
Barcelona Barcadinho.
2009-02-06 00:01
Den där Muniz Fernandez förstörde matchen idag. Jäkla 9 gula kort för ingenting (nån som inte sett matchen ska tro att det var vilda västern match). Jag är trött på honom.
Hans domarprestaioner är upp o ner som en jojo.

Men skit samma.

Det var ett mycket bra resultat som vi tar med oss till den varmare Mallorca. Mallorca behöver vinna 3-0 och om Barca gör ett borta mål, så behöver de vinna med 4-1.

Det är nästan otroligt.

Det bästa de kan komma med på 90 min är att tvinga oss till en förlängning, men det ser inte heller så möjligt.

Jag vet att många har mörka minnen med Getafe, men Getafe då var ett bra lag, som låg i den övre delen av tabbellen och var mycket starka hemma
(samt en duktig tränare Laudrup).

Mallorca 08/09 är lång ifrån Getafe 06/07.

Men man vet aldrig i fotbollen som man säger jämnt.

godnatt,
Barcelona Rambla
2009-02-05 23:58
Ämne: Aeinzini

Jo, du h....
Han är ruskigt vältränad. Dock så gissar jag att han kommer att få vila i vissa ligamatcher med tanke på försprånget vi har. Så fort Madrid tappar poäng, det lär nog inte dröja så värst länge, och vi drar ifrån så kommer säkert Alves få vila lite.
Barcelona Aeinzini
2009-02-05 23:57
Han verkar inte dock särkilt bra ut med hleb som lek kamrat då vitryssen hela tiden stoppar upp temot vilket gör att alves inte kommer lika offensivt som har gör med maradonna
Annons: