/spanien/barcelona/forum/19346.aspx/spanien/barcelona/forum/19346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:36
Good luck med era "diskussioner", själv tar man bort sig härifrån.
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:27
Ämne: Satan i gatan, det h....
Medgångsfans? Snarare hjärntvättade.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-02-06 00:25
Satan i gatan, det har haglat in nya fans här senaste veckorna / Månaden.

Känns som en hel del medgånsfans är tillbaka..
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:19
Real Madrid fritt forum idag, alltid nåt.
Barcelona Barca Barca
2009-02-06 00:09
En helt vanlig dag på jobbet, även om dommaren fick matchen att se ut som en krigarmatch. Men nog om domarn, så börjar jag märka en ganska tydlig detalj, våra spelare är och börjar slitas ut känns det som. Mycket matcher sista perioden och vi har knappt börjat me CL, så jag tycker att pep bör åtminstånde vila Dani Alves som har spelat lite för mycket sista tiden, även Messi. Man ser ganska tydligt speciellt när det blir en sånn massa felpass och klantiga beslut som idag, Yaya, Iniesta och även Marquez gjorde tabbar som man vanligtvis inte gör. Jag blir lite orolig när jag ser sånt...

Men pep vet bäst
Barcelona Aeinzini
2009-02-06 00:04
Det ändå som jag hoppas på är att Henry forsätter att göra mål, för er som sett Henry i Arsenal vet vad denna kan göra om han bara har självförtroende och just nu så blir hans självförtroende bättre och bättre för varje match
Barcelona George Looney
2009-02-06 00:02
Ämne: Personligen så tycke....
Helt korrekt, bästa spelarna i matchen.
Barcelona Aeinzini
2009-02-06 00:02
Personligen så tycker jag att inköpet av Alves oavsett kostnad verkligen har varit värt det även om summorna idag är löjligt höga så förstår jag varför Sevilla krävde så mycket för honom, och det ser man även nu på spelet då alves verkligen med Kanoute och Fabiano var inblandade i allt offensivt som Sevilla skapade medans nu så har man bytt ut sin offensiva fotboll mot en mer defensiv i sevilla. Så dani alves är verkligen en världsspelare
Barcelona Barcadinho.
2009-02-06 00:01
Den där Muniz Fernandez förstörde matchen idag. Jäkla 9 gula kort för ingenting (nån som inte sett matchen ska tro att det var vilda västern match). Jag är trött på honom.
Hans domarprestaioner är upp o ner som en jojo.

Men skit samma.

Det var ett mycket bra resultat som vi tar med oss till den varmare Mallorca. Mallorca behöver vinna 3-0 och om Barca gör ett borta mål, så behöver de vinna med 4-1.

Det är nästan otroligt.

Det bästa de kan komma med på 90 min är att tvinga oss till en förlängning, men det ser inte heller så möjligt.

Jag vet att många har mörka minnen med Getafe, men Getafe då var ett bra lag, som låg i den övre delen av tabbellen och var mycket starka hemma
(samt en duktig tränare Laudrup).

Mallorca 08/09 är lång ifrån Getafe 06/07.

Men man vet aldrig i fotbollen som man säger jämnt.

godnatt,
Barcelona Rambla
2009-02-05 23:58
Ämne: Aeinzini

Jo, du h....
Han är ruskigt vältränad. Dock så gissar jag att han kommer att få vila i vissa ligamatcher med tanke på försprånget vi har. Så fort Madrid tappar poäng, det lär nog inte dröja så värst länge, och vi drar ifrån så kommer säkert Alves få vila lite.
Barcelona Aeinzini
2009-02-05 23:57
Han verkar inte dock särkilt bra ut med hleb som lek kamrat då vitryssen hela tiden stoppar upp temot vilket gör att alves inte kommer lika offensivt som har gör med maradonna
Barcelona Saman.
2009-02-05 23:56
Aeinzini

Jo, du har rätt men Sevilla höll sig inte kvar på tre fronter som Barca gör nu. Men vem vet Alves kanske klarar av det här?
Barcelona Rambla
2009-02-05 23:55
Jo, Pep roterar en hel del men det gjorde han även under höstsäsongen men ju närmare december vi kom så blev det allt vanligare med en ordinarie startelva. Så kommer han att göra även under vårsäsongen tippar jag oavsett CdR eller inte, den är bara en bonus så att fler spelare kan luftas. När vi börjar närma oss slutet av april/början på maj så kommer det säkerligen bli tydligare med en ordinarie startelva.
Barcelona George Looney
2009-02-05 23:55
Ämne: George Looney; du ty....
Har jag sagt att dom gör ett bra jobb?
Jag har sagt att man ska tänka lite själv och inte upprepa exakt vad kommentatorn har sagt eller tidningarna skrivit dagen efter.
Barcelona Aeinzini
2009-02-05 23:54
Ämne: Jag är grymt orolig ....
Jag håller med dig men samtidigt så kommer jag ihåg att i Sevilla spelade han nästan alltid samtliga matcher, och då Juande ramos var tränare sade han att alves inte själv ville vila speciellt ofta men jag tycker i alla fall att han måste få vilas någon gång
Barcelona Saman.
2009-02-05 23:54
Alves av alla tycker jag ser sliten ut. Det är inte samma glöd hos honom. Skulle gärna vilja se Puyol som högerback lite då och då för att avlasta Alves. Puyol har ju bevisat förr att han kan göra en bra insats där.
Barcelona Hetfield
2009-02-05 23:52
Jag är grymt orolig för Alves, killen spelar alldeles för mycket , det är fan sorgligt att vi inte har en värdig ersättare för Puyol är inte världens bästa högerback, och Pep verkar inte lita på Caceres
Barcelona Aeinzini
Personligen så tycker jag inte att spelet såg särkilt bra ut, vissa spelare verkar lite slitna med ett STORT plus till Henry, Iniesta och den evig löpande Dani alves eller vad tycker ni?
Delarocha RIP Puerta
George Looney; du tycker de utför sina jobb på ett korrekt och tillfredsställande sätt eller?
Barcelona George Looney
2009-02-05 23:50
Ämne: Du tittar inte på ma...."De verkar döma lite som de vill just för att de bara vill ha skoj typ. Kanske vill nämnas i tidningarna dan efter."

Mmm, det måste vara det.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-05 23:47
Du tittar inte på matcherna eller? Domarna tar ju helt knäppa beslut match efter match. Jag väljer att se bortom endast Barcelonas perspektiv då vi antagligen är ett av de lagen som drabbas minst av konstiga beslut då vi allt som oftast kan förlita betydligt mer på spelet.

Men straffar, gula och röda kort som är otroligt konstigt dömda är ju en helt vanlig företeelse i Spanien vilket det inte är i vare sig England eller Italien t.ex.

De verkar döma lite som de vill just för att de bara vill ha skoj typ. Kanske vill nämnas i tidningarna dan efter.
Barcelona Pep.G
2009-02-05 23:46
Ämne: Tycker ni också att ....
Tur att vi ligger vid slutfasen av Copa Del Rey då.

Men cdr har också varit en bidragande faktor till att Pep kan rotera så som han vill, annars så tror jag inte Bojan eller Hleb hade fått speltid ens. Så tacka gudarna för att cdr finns =D
Barcelona Rambla
2009-02-05 23:42
Tycker ni också att Barcelona de senaste matcherna har sett lite slitna ut? Jag har mina teorier om det. Efter uppehållet har Barça konstant haft 2 matcher i veckan. Samtidigt så har nog Pep och tränarstaben intensifierat träningarna, säkert mer fysisk träning än vanligt just för att toppa hela truppen till när CL drar igång om tre veckor. Sista veckan innan CL kommer nog träningsdosen att trappas ner betänkligt.
Barcelona George Looney
2009-02-05 23:40
Ämne: George Looney; försö....
Jag har kollat på Barca sen 1983 innan det vart mainstream, redan då dömdes det emot Barca när dom mötte Real, men wow, det känns lite som om folk går till överdrift, vi har faktist mindre gula kort mot oss och röda än vad madrid har. Jag tycker folk ska inte lyssna för mycket på vad kommentatorn säger och ta reda på fakta själv, sen är det lite tråkigt med lustigkurrar på ett forum.
Barcelona DaniAlves
Hetfield

Har också lagt märke till det, han har även gjort flera mål me högern nu den senaste tiden, som tex senaste målet han gjorde i helgen. höger volley.
Barcelona Pep.G
Det är en sak som oroar mig. Jag vet inte om det bara är en engångsgrej eller vad det nu kan vara.

Kommer ni ihåg Messi förra säsongen ? När han gick ut på en dribblingsutflykt så lyckades han dribbla minst 3-4 personer innan han tappade bollen.

Nu, den här säsongen, så blir han han klippt typ direkt.

Någon mer som har märkt det ?
Delarocha RIP Puerta
2009-02-05 23:38
Hetfield; ja har inte han legat i hårdträning med högern det senaste? Har för mig jag läste att han började med det redan för något år sen. Han skjuter ju rätt stenhårt med vänstern iallafall. Det skottet målvakten räddade med ren tur var riktigt jävla hårt.
Barcelona Hetfield
2009-02-05 23:37
Någon som har märkt att Messi har börjat använda högerbössan nuförtiden? Förrut var det väääldigt mycket vänsterdojan
Barcelona Rambla
2009-02-05 23:37
Bojan idag orkar på sin höjd 60 min om han startar matchen. Så mycket han får löpa, alla de positionsbyten anfallarna gör under matchen, gör att han blir rejält trött vid 60 min. Som sagt, han behöver bygga på sig lite och det är bara att ha tålamod med honom.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-05 23:34
Bojans spelstil påminner lite om David villas faktiskt är det bara jag som märkt det? Även om de inte är på samma nivå men ändå
Annons: