/spanien/barcelona/forum/19341.aspx/spanien/barcelona/forum/19341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dr0mmis100
2009-02-06 19:00
obbe

Snacka inte skit.Alltid skadorna ni skyller på. Ni har åkt ut i åttondelsfinal nu i 5 år i rad typ. När var det senast ni vann Cl Ir räknades som favoriter. =/=/=/ . Juventus krossade er i år från Serie B med sitt B lag både hemma & borta. Ni har absolut ingenting att hämta mot Liverpool. Kommer ta några år innan ni vinner CL.

Barcelona Rambla
2009-02-06 18:55
obbe:

"Ja, många spelare var ju tvugna att gå sönder för oss, för att ni ska kunna leda, logiskt!"

Nej, snarare ologiskt. För inte möter Madrid Barcelona i varje omgång?
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:54
Surer//

Senast var det väl Roma, Robben,Pepe,Robinho,Ruud, även Canna i första matchen, borta då va, klart det har betydelse.

De lag, storlag som oftast tar CL-titlen har haft ett intakt lag nästan hela säsongen och få skador, så är det.
Barcelona Sürer
2009-02-06 18:49
obbe

att ni åkt ut CL i åttondelsfinal de senaste 4 åren är det också på grund av skadorna eller?
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:48
"Hahahahahha :D
Några spelare måste gå sönder för att de ska komma ifatt oss, annars adios!
Hur många tror på el pasillo på Santiago?"

Ja, många spelare var ju tvugna att gå sönder för oss, för att ni ska kunna leda, logiskt!
Barcelona Sürer
2009-02-06 18:48
haha gago har blivit bättre utav en enda anledning, lass diarra

sen diarra kom spelar ni med två deffensiva mittfältare, gago klarar inte av att sköta det själv till skillnad från the big show yaya toure
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:47
Sürer//

Ok!, men Robben har varit bra länge, spelade ju i chelsea tidigare och var en av PL bästa spelare då, ett tag, som sagt skadorna sätter stopp mycket.

Sen gillar jag inte att kolla på Milan, så vet inte hur det går för Pato.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 18:45
realmadridlover_

Tycker just att det är en av Busquets styrkor. Att släppa bollen snabbt och hålla tempot uppe i passningsspelet.
Barcelona Vampíro
2009-02-06 18:45
Kul att Piqué och speciellt Busquets får chansen i landslaget. Vem visste vem den killen var för 6 månader sen? Snacka om att ta vara på sin chans, honom kommer vi ha mycket nytta för i framtiden.

Låt madridfansen gnälla hur mycket de vill, de är bara tjuriga över att ännu en mittfältare går före än Guti i landslaget.
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:44
Rambla//

Det är det säkert, dock inte lika illa som när det är tajt i tabellen, och det ena laget avgör i slutminuterna, så att man dras mellan hopp och förtvilning. Lite som under Capello-regimen.
Barcelona Culéé
Rambla

Hahahahahha :D
Några spelare måste gå sönder för att de ska komma ifatt oss, annars adios!
Hur många tror på el pasillo på Santiago?
Barcelona Rambla
realmadridlover:

Som sagt, DLR har ett bättre skott, är nog bättre i djupledspelet än vad Busquets är. Ja, DLR är nog helt enkelt en mer offensiv kraft än Busquets.
Barcelona Sürer
2009-02-06 18:42
obbe

jag poängterade inte vem som är viktigast för sitt lag utan reagera på att du tog upp guldbollen, både är väldigt viktiga för sina respektive lag inget snack om saken

men pato som jag ser det har varit bättre en robben en längre tid men ingen snackar om pato och hans chanser om eventuell guldboll
Barcelona Rambla
2009-02-06 18:41
obbe:

Ja, ni har gått som "tåget" (nu överdriver jag rejält, då faktiskt Madrid och inte bara Barca, haft en hel del tur i vissa matcher som vunnits med 1-0), 6 raka vinster och Robben har spelat så fantastiskt men trots det är ni inte en millimeter närmare Barca i tabellen. Det om något måste vara frustrerande. :D
Real Madrid realmadridlover_
2009-02-06 18:41
Rambla//

Jo, du har faktiskt rätt. För Busqets snåla ålder så är han en rätt bra pivote. Det är väldigt sällsynd med unga pivotes. Men DlR är bättre på vissa saker. Och han är mycekt mer rutinerad samt att den med hjärtproblem är en bättre lagspelare. Busqets håller i bollen för länge. Det är min åsikt ;).
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:40
Rambla//

Dlr har ju lite samma roll som Gago.

sen allt det du sa: "

"hans positionspel är fantastisk trots att han är så ung. Dessutom så är han en riktigt bra passningspelare. Hans teknik och bolltouch trots en lång och gänglig kropp är förvånadsvärt bra. Tuff i närkamper"

Har ju DLR också, förutom en lång och gänglig kropp då, heh.
Barcelona Rambla
2009-02-06 18:36
obbe:

Han läser spelet bättre, hans positionspel är fantastisk trots att han är så ung. Dessutom så är han en riktigt bra passningspelare. Hans teknik och bolltouch trots en lång och gänglig kropp är förvånadsvärt bra. Tuff i närkamper, minus är att han filmar och överdriver lite för mycket, men han skaffar en massa frisparkar och gula kort åt motståndarna. Sen så ser jag DLR mer som en tvåvägsspelare än en renodlad pivote.
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:34
Surer//

"vad är det han har gjort så bra för klubben sen han återvände det är fortfarande samma poängskillnad "

Precis så kanske inte vi då är så beroende utav Robben ändå, som många barcafans vill få det till, ni har verkligen splittrade meningar där många.

Bra en intressant mening.

Sen ok, jag såg mest argentina i os senast, sen har jag inte haft så jättekoll på dem, dock så får han spela rätt ofta, given roll, okej inte då, om du har koll. Men det är tuff konkrrans där som sagt.

Barcelona Okkapokka.
"obbe"

Roligt hur du lägger ett citat tecken efter alla namn.
Real Madrid realmadridlover_
Obbe, om barcafansen inte tycker om att dú skriver här inne så tycker jag du ska respektera deras vilja. Men cules, ni överdriver faktiskt ganska mycket när ni alla hoppar på honom. Madridistan vill ju bara skapa lite disskutioner. Och jag förstår att ni blir lika arga över att vi säger att ni är beroende av Messi. Men nu får ni hålla med mig, vi blir aldrig arga när ni säger att vi är beroende av Robben. Och jag kan själv erkänna med stolthet att Robben är den viktigaste i vårat lag. Men alla lag har deras stjärnor.

Lite exempel :
Barca: Messi, Puyol, Xavi
Real: Robben, Raúl, Casillas
Inter: ZLATAN, Zanetti, Mourinho

Ni förstår säkert vad jag menar. Jag ville bara säga att ni överdriver lite med era kommentarer mot Obbe. Och Obbe, som jag skrev längre upp, om de inte vill att du ska ´´underhålla´´ de, så får du faktiskt acceptera det. Det är ju ändå deras forum.
Barcelona Rambla
2009-02-06 18:33
Sneijder är överskattad. Han har ett riktigt bra skott med bägge fötterna, är en spelare med rivig spelstil osv. men hans förstatouch och bollbehandling räcker inte till. Han kommer aldrig att bli en bra playmaker i ett storlag. Jämför hans bolltouch med Iniestas och Xavis. En helt annan nivå på deras bollbehandling.

Han borde ägna sig åt att förbättra sin form istället för komma med pinsama kommentarer i pressen.
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:31
Då får jag fråga dig "Rambla", varför du anser att Busquets har mer talang, vilka är hans fördelar jämfört med DLR, och har han mer fördelar än nackdelar än den senare?

Förutom då att han är skolad av "Pep" som ni kallar honom.
Barcelona Sürer
2009-02-06 18:30
obbe

säger du att gago är given på argentinas mittfält? argentina är mitt favoritlag och de spelar oftast 4-4-2 med diamant på mittfältet där mascherano-cambiasso-riquelme- javier zanetti, riquelme som offensiv och mascherano deffensiv

att gago fick starta i OS är självklart men han är absolut inte given som du säger i argentina

eran andra stjärna higuain är inte ens med i truppen, messi aguero tevez lavezzi petar han inte

du snackarom att robben kan vinna guldbollen om han är frisk? visst kan han de 4 ligamål är ju sjukt bra, ni har höjt honom alldeles för mycket, för första gången har han spelat 5 matcher på raken och glänser verkligen visst, men real är 12 poäng efter i ligan vad är det han har gjort så bra för klubben sen han återvände det är fortfarande samma poängskillnad
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:29
Okkapokka.//

Jag kanske inte hade dragit i gång det, om inte ni länkat artikeln, intervjun om Sneijder, så maybe. men skitsamma it's in the past.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 18:27
obbe

Det var du som kom in hit och sa detta:

Namn: obbe Real Madrid » Svara inlägg
Sänt: 2009-02-06 16:26
Sneijder kanske möjligtvis tar i, men en del sanning är de ju, såklart ni är högt beroende av Messi, de vet ni innerst inne.

Jag menar t.o.m. Tv 4:s barcakommentatorer säger det. Men inget fel med det.

Var det inte du som drog ingång detta då får jag fråga?
Barcelona Rambla
2009-02-06 18:27
obbe:

Du tycks glömma bort en viktigt sak. Busquets ser ut ha mer talang än de la Red. Han är skolad av Pep, en av de bästa på den positionen. Det är något som också del Bosqé utan problem också tycks se.
Barcelona Saman.
2009-02-06 18:19
Det ända som skiljer mellan Busquets och DLR är att DLR har mer rutin. Så jag tror tränaren hade valt DLR framför Busquets om han hade vart frisk.

Men trots allt så är det träningsmatch så jag hade inte blivit förvånad om Busquets ändå hade blivit uttagen speciellt efter en sån här perfekt säsong han har gjort hittils. Helt klart en man för framtiden om han fortsätter i samma takt.
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:18
Okkapokka//

Bara spinnade vidare på lite det Sneijder sa, och som ni länkade upp, så i grund och botten, var det ni som startade diskussionen. Men ja i mångt och mycket är det tröttsamt, men fattar bara inte varför många har så svårt att säga att de är beroende utav messi, och blir arga, no idea.
Real Madrid obbe
2009-02-06 18:16
Criff//

"Eller ska jag sitta och säga, "Jävla idiot tränare, hur fan kan han ta en spelare från atheltic, ett jävla soplag, istället för Bojan??? Världens största och bästa talang!?"

Det vore att ta i, och jag skriver inte i sån stil. Not my stile, men vet att vissa gör det inne i puertan.

Jo visst hade Busquets kunnat utamana på lika villkor med DLR, dock hade DLR fortsatt på sin fina form han hade i början, och spelat mycket, så finns det ingen anledning att flyta han från spaniens trupp, när han redan blivit rätt hemma där. Men man vet inte, kanske, dock är det var jag tror och verkar vara det mest logiska, du får tro annat, fair enough.

Raul vill man ju alltid se i en spanien trupp, men iokmed att han inte kommer få starta, så ser bosque det som ett hån att ta ut Raul då, om han ändå ska sitta på bänken, that's it.

Ingen petar nog på Torres och Villa, två av världens bästa anfallare, right now.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 18:10
obbe

Men varför kommer du in hit jämt och ständigt och säger att vi är beroende av Messi? När ni själv till och med är mer beroende av en viss Robben?
Annons: