/spanien/barcelona/forum/19340.aspx/spanien/barcelona/forum/19340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-02-15 14:55
Tarrak

Vi kanske borde gå över till 4-2-4, för att kunna spela Henry och Iniesta samtidigt. ;)
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 14:51
el Flaco

Helt rätt. Håller med dig fullständigt där.

Bra sagt! :D

Visca el Barca!
Barcelona tarrak
Criff, Jag är helt på din linje, men jag är lite rädd att Pep drabbats av överflödets förbannelse och känner sig tvingad att spela både Henry och Iniesta, då båda presterat så bra. Vi har sett vissa tendenser till det sen Andres kom tillbaka från sin skada. Nåväl, vem är väl jag att tvivla på the almighty Guardiola? Det går ju rätt hyfsat...
Barcelona LaBarca
Haha, vi har gjort 70 mål i ligan (!) Real har gjort 45 mål. FEET skillnad. vi tar hem Ligan iår!
Barcelona Criff
Ja det är rätt lustigt det där att Iniesta trivs mer på mittfältet. Har också läst den intervjun.

Tycker personligen han ser mycket mer bekväm ut på vänsterkanten och att han hotar mer där.
Får han bara igång målskyttet hade han blivit riktigt het för alla möjliga priser och Ribery hade kunnat slänga sig i väggen :P
Barcelona Saman.
2009-02-15 14:47
Criff

Ja, de har kanske startat en eller två matcher bredvid varandra som max, men sen har Iniesta tagit klivet ner ett par gånger till mittfältet vid diverse inbyten av Henry, Hleb osv..

Dock är det ju inget permanent eller något som Pep försöker gjuta in i truppen som du sa.
Barcelona el Flaco
2009-02-15 14:46
Har för mig att Iniesta har sagt i olika intervjuer att hans favoritposition är på mittfältet. Till skillnad från många här så tycker jag att Xavi och Iniesta kompletterar varandra rätt så bra då Iniesta kan driva bollen i ett högt tempo och även gå i djupled. Framför allt på hemmaplan då motståndarna backar hem tycker jag att det är lämpligt att starta med båda två så man får ett snabbt bolltempo på mittfältet.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:44
tarrak, Jo dem spelar mot dem enklare lagen på hemmaplan, där man antagligen vill ha en överdos utav kreativitet för det andra laget inte har mycket att sätta emot, men det är inte så att dem spelar ihop vanligtvis och är vårt ultimata mittfältspar som Xerom ville få det till.

Och med det så är alltså Fabregas - Xavi ingen bra lösning heller. Dem hade säkert funkat precis som Iniesta & Xavi mot enklare lag, men sen hade det blivit alldeles för uppenbart att det inte alls fungerar, precis som i landslaget.
Barcelona tarrak
2009-02-15 14:35
Ett av Peps bästa drag den här säsongen är att han brutit upp Xavi-Iniesta på mittfältet. Det behövs någon mer resolut tvåvägsspelare a la Keita, Guddy bredvid Xavi. Iniesta är mitt förstaval som vänsterytter.

Criff/ På rak arm kan jag påminna mig att de spelat ihop mot både Sporting och Almeria hemma, vilket har gått helt ok. Det är ju inte så att de förvandlas till Anders Svensson direkt, även om jag tycker att de inte får ut sin fulla potential.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:32
Saman. Jag har inte sett en enda startupptällning då dem startat brevid varandra detta året, men om man jagar ledning och annat så har jag sett dem.

Eller jo, mot Numancia hemma om jag inte minns fel. Det måste ändå räknas som att man enbart spelade dem för att man visste att Numancia hade inte mycket att sätta emot offensivt i vilket fall.
Barcelona Saman.
2009-02-15 14:29
Criff

Faktiskt så har Iniesta och Xavi spelat bredvid varandra ett par gånger denna säsongen med blandat resultat.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 14:28
Xerom

Okej! hehe ;)

Men jag tror precis som Saman. att man väntar till det att Henry lämnar Barca. Eller kanske han tom avslutar sin karriär i Barcelona! Då är väl Ribery ett bra alternativ, om han är villig att sitta på bänken, vilket jag har svårt att tro. För personligen tycker jag att Iniesta går före Ribey.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:27
Xerom, Iniesta & Xavi spelar inte tillsammans på mitten denna säsongen?
Iniesta spelar oftast som vänster mittfältare, medans Xavi spelar som innermittfältare.
Xavi har antingen Keita eller Gudjohnsen brevid sig på mittfältet, 2 vägsspelare.
Och där bakom brukar antingen Busquets eller Toure spela.

Så jag förstår inte hur du får det till att Iniesta & Xavi spelat tillsammans på mitten?

Igår spelade dem tillsammans där men det är när vi jagar en ledning, då är spelet typ 80% runt omkring motståndarnas straffområde och då spelar det inte så stor roll.
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:23
Jr. Honken, det är exakt det jag menar :)
Barcelona Saman.
2009-02-15 14:20
Jag tror helt klart på att man väntar in tils Henry lämnar, då flyttas Iniesta upp till vänsterkanten. Då kommer en värvning eller en uppflyttning från atletic att vara aktuell, dock tror jag inte det händer i sommar utan sommaren efter.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 14:20
Xerom

Hans glänsande dagar är inte alls över! Han har ju 17 mål, om inte mer. Håller inte räkningen så bra. Men han kan ju fortfarande prestera mycket bra! Men jag tycker dock att Iniesta är bättre på den positionen.
Barcelona True Culé
2009-02-15 14:16
varför ska vi då köpa en vänsterytter om vi har iniesta eller vad tycker ni?

fabregas vill jag verkligen ha men inte nu utan när xavi har slutat eller slutat "fungera"
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:15
Bra Jr. Honken ;)

Henry är en duktig! Men hans glänsande dagar är över tbh : P
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-15 14:14
Xerom

När både Iniesta och Xavi spelar på mittfältet så går en utav dem helt ur matchen. Det har man sett denna säsongen o förra.
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:13
Är dom inte strålande den här säsongen eller?
Dom dominerar ju hela mitten. De är väl den här säsongen som pågår?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 14:12
Jag förstår inte varför många, nästan alla, här inne gnäller på Helb. Asså han kommer ju faktiskt från ett helt annat lag, en helt annan liga. Det var samma med Henry när han precis hade kommit till Barca. Det gick knackigt i början, men nu går det ju desto bättre! Tycker att man ska ge Helb mer tid.

Men visst, jag kan hålla med om att Henry inte ser super bra ut. Därför tycker jag, precis som många andra, att man ska flytta upp Iniesta där Henry spelar.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:11
Xerom, Ahaa, så du menar att förra säsongen när Xavi & Iniesta spelade brevid varandra så var det strålande?

Tror inte det va, dem trampade alldeles för ofta på varandra och tyngden i mittfältet var som bortblåst.
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:09
Jag tror inte de blir för många, men aja jag tror ändå att Fabregas skulle kunna göra bra insattser i barca.

Xavi-Iniesta funkar visst bra brevid varanda?
Barcelona F_C_B
2009-02-15 14:09
Är det någon mer än jag som tror att Real torskar ikväll? De har viktiga spelare borta, speciellt Robben och dessutom har dem Liverpool i fokus redan?
2009-02-15 14:03
Xerom

Tänk efter, tror du inte det blir lite för många mittfältare och mittfältet fungerar utmärkt i dagsläget.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:02
Xerom, Jag vet inte om du märkt att det går inte att ha 2 st mittfältsmotorer brevid varandra.
Det funkar inte med Iniesta - Xavi och har aldrig fungerat med Xavi - Fabregas heller.
Det är därför det ofta brukar snackas om att Fabregas är en bra ersättare till Xavi, men inte en spelare som kan spela brevid Xavi.
Barcelona Xerom
2009-02-15 13:59
Ämne: Xerom

Vad tror du....
Vad menar du med det? De skulle ju ändå få speltid? Han roterar ju spelarna hela tiden... varför skulle han sluta med det?

Criff - Du tror inte de lär sig spela tillsammans eller?
2009-02-15 13:45
Xerom

Vad tror du händer med Busquets, Keita, Gudjohnsen och Hleb om vi köper Fabregas?
2009-02-15 13:45
Xerom

Vad tror du händer med Busquets, Keita, Gudjohnsen och Hleb om vi köper Fabregas?
Barcelona Criff
2009-02-15 13:40
Xerom, Ja för Xavi och Fabregas har funkat strålande när dem fått spela tillsammans på mittfältet i landslaget.
Eller inte.
Annons: