/spanien/barcelona/forum/19339.aspx/spanien/barcelona/forum/19339.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-02-16 20:02
Lionel super Messi

Du frågade också om Henry inte är bättre än Eto'o centralt, vilket han inte är om jag får säga det.
Men visst, Henry har gjort det ganska bra centralt men frågan är om han stannar efter sommaren. Dessutom så tror jag inte ledningen vill ha en 30+ spelare som räcker någon säsong till, utan en spelare som gör bra ifrån sig nu och som samtidigt är en man för framtiden.
Barcelona Lionel super Messi
2009-02-16 19:58
BlueRed

Jag syftade på OM Eto'o lämnar inför nästa säsong så är Henry faktiskt ett bra alternativ.
2009-02-16 19:54
ops, tänkte på Eto'o ^^

Menade Monaco.
Barcelona BlueRed.
2009-02-16 19:53
Lionel super Messi

Men då hade laget anpassat sig lite efter Henrys "behov" också. Han var oftast ensam där uppe då resten av laget var bakom honom istället för 4-3-3. Om detta skulle hända igen så ser inte jag någon plats för Eto'o, för som mittfältare så är inte Eto'o den bäste. 23 mål på 22 matcher är för bra för att ha på bänken. Det har funkat bra hittills och det har också funkat bra dem gånger Eto'o inte har varit skadad, så ser inte någon anledning till att förändra det. Till och med förra säsongen gjorde Eto'o bra många mål för att ha kommit tillbaka från en skada som varade 3-4 månader. Kom ikapp Zlatan gjorde han också, utan att sätta 10 straffmål.

Edit; Monaco var det väl Wenger och Henry var i, hur många säsonger det var vet jag inte.
Barcelona Joanilson
2009-02-16 19:49
Lionel super Messi

varken Wenger eller Henry har varit i mallorca vad jag vet iallafall;)
Barcelona Joanilson
2009-02-16 19:47
hehe ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg idag där jag glömde lägga in länken =D=D (har inte sett det förrän nu för er som undrar) men här kommer den;)
2009-02-16 19:47
En massa snack här inne om vem som ska ta Eto'os plats om han lämnar etc.

Tycker inte någon mer än jag att Henry spelar bättre än Eto'o centralt?
Dem 3-4 gångerna som Henry fått starta (eller spela i över 60 minuter) som central forward har han nätat (under både Rijkaard och nuvarande Peps styre).

Se bara mot Valencia, där fick han spela centralt och nätade 3 gånger om, så var det någon match förra säsongen mot Almería där han fick starta centralt och nätade.
Okej, Henry spelade som vänster mittfältare under Wengers tid i Monaco, men nej han spelar mycket bättre som central forward än vänster forward.
Någon som håller med?
Barcelona Pep.G
2009-02-16 19:37
Slog vad precis min kompis om 1200 spänn om vilka det är som vinner ligan. Han tror bara för att vi tappade poäng förrigår så innebär det att vi kommer att fortsätta med det. Poängtappet skulle ändåa komma förr eller senare.

Vamos Fc Barcelona :)
Canaletes
2009-02-16 19:27
hahaha

Nu när Kviborg tippar på Barca så kryssar vi :P
Barcelona BlueRed.
2009-02-16 18:52
Nu är då veckans Euro - Talk uppe. Och en ganska bra panel. Jonas Dahlqvist, Erik Niva och, läs och häpna, Lars Lagerbäck.

*länk för er som inte orkar trycka massa. :)
Barcelona DM1982
2009-02-16 18:46
Visst är det bra att Barca har 69 % bollinnehav men jag tycker att just bollinnehav är en tämligen meningslös sak att vara bra på. I år är ju Barca väldigt effektiva men å andra sidan så brukar Barca ofta ha stort bollinnehav men inte vinna som man gör i år. Jag vet inte vad hur mycket boll vi hade förra säsongen men det gick som bekant inte så bra.
Barcelona Napao
2009-02-16 18:32
Ämne: Vi har för många mit....
Marquez måste vara kvar för att ha kvar rutin då Puyol vilar.
Real Madrid Sherko
2009-02-16 18:01
jost15

Inte illa, måste vara bäst i europa.

Iallfall bland dem tre toppligorna.
Canaletes
2009-02-16 17:56
- fel
Barcelona jost15
2009-02-16 17:55
vårat bollinehav i snitt (i ligan) hittils den här säsongen: 69%
Valencia Villa/Silva
2009-02-16 17:33
Hoppas inte att Eto väljer att lämna Barca. Vi behöver spelare som Eto kvar i la liga och inte i serie a ellr premier league
Barcelona Blaugrana93
2009-02-16 17:28
Glömde länken:D.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-16 17:27
Någon här som vet om det går att betälla såna halsdukar som finns på länken ovan ifrån Sverige?
Barcelona Smogen
2009-02-16 17:24
I övrigt tror jag en utlåning av Caceres hade varit bra för alla partner, men spelaren själv måste ju vilja också. Sen måste man nog ta hem Henrique i så fall.

Antar också att Milito försvinner. Tror inte han kommer få stanna i Barcelona.
Barcelona Smogen
2009-02-16 17:22
Jag tror ärligt talat inte Eto'o hade en aning att hans uttalande om "jag har bestämt mig om min framtid" skulle bli så uppförstorat. Jag förstår honom verkligen, vad är den stora grejen? Han är ju vuxen och går hans kontrakt ut 2010 får han lämna om han vill. MEN, att han bestämt sig om sin framtid kan ju likaväl innebära att han valt att förlåta det som hände i somras, blivit kompis med Pep och vill fortsätta spela med sina vänner som han har i Barcelona.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-16 17:14
Caceres på lån är ingen dålig idé, alla tjänar nog på det, både han själv och Barca. Tror även Henrique är en bättre spelare för tillfället. Ska bli intressant när han kommer till hösten. Angående Militio och Marquez är det den förstnämnde som ska gå i så fall. Marquez är bättre än någonsin enligt mig och Militio får ta ett kliv ner för de ungas utveckling(Pique, Henrique, Caceres). Militio är en riktigt bra spelare men han måste lämna plats för andra och känslan är att hans tid i Barca är slut.
Barcelona The Reporter
2009-02-16 17:07
Vi har för många mittbackar. Milito eller Marquez måste enligt mig lämna inför nästa säsong.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-16 17:05

Caceres on loan next season...Hmm va ska man tro om det?
Barcelona kirtap
2009-02-16 16:34
En fråga. När firas seriesegern är det när ligan är säkrad, eller vid sista hemmamatchen?
När höjs bucklan när hålls eventuellt firandet.
Någon som vet?
Barcelona Gud är störst!
2009-02-16 16:24
Joanilson

Får man fråga varför det är tomt i länktips då?
Barcelona Joanilson
2009-02-16 16:11
riktigt bra video i länktips + en grym låt. men ni kanske redan har sett den:D:D

förresten dom som tycker att Valdes inte är tillräckligt bra för att stå i Barca kan ju ta sig i röven. i betis matchen räddade han ett friläge från Oliveira och ett till riktigt farligt skott från vem det nu var. tycker att han varit riktigt stark den här säsongen och kan inte fatta att det finns så många som tycker att han är för dålig, det finns massor med målvakter som gör mer tabbar än han. han är helt klart en topp 10 målvakt förmodligen lite högre ändå enligt mig.
Barcelona FCB :)
2009-02-16 16:07
Bara tanken på Villa i Barca gör att det pirrar i magen...Vore otroligt kul om han kom MEN, jag gillar Eto'o också :)
Barcelona Més que un Esport
2009-02-16 16:04
En riktig målgörare måste ha en vis dos av egoism, en hunger att prestera, att va bäst, att lysa. Det ligger liksom i fotbollens natur. Målspottarna är alltid de som hamnar i fokus, de "räddar" poängen, de krossar motståndarna.

Ett ultimat exempel på det är matchen mot Betis nu senast. De flesta tidningarna håller Eto'o som matchens spelare (Valdes fick mycket bra betyg också) men som vanligt försvinner fokus från de som inte gjorde/räddade mål.
Iniesta var brilljant, framför allt i första. Han fixade straffen och var egentligen det enda hotet mot Betis backlinje i större delen av matchen.

Det är så det fungerar. Men det är också det som gör att riktigt stora strikers blir riktigt bra. De älskar uppmärksamheten. Kolla på Zlatan, kolla på Eto'o, Raul... Ett visst mått av ego krävs, det sporrar dom att fortsätta, att vara först på bollen i boxen, att göra flest mål.

Personligen tycker jag inte det är något negativt! Men det måste kombineras med en laglojalitet, en vilja att jobba hårt för dina lagkamrater. Se bara på hur Eto'o springer under matcherna, han sliter som en galning.

Att vara ärlig och frispråkig självklart ett bra attribut. Som någon sa längre ner, jag tar hellre det än Beckhams "Milan har alltid varit en av mina favoritklubbar". Du visar din lojalitet mot supportrarna på planen med hårt slit, blod svett och tårar, inte med meningslösa klyschor.

Själv tillhörde jag redan i somras skaran (antagligen de flesta av oss) som absolut inte ville att Eto'o skulle försvinna. Jag har inte ändrat uppfattning. Ser ingen för tillfället som kan ersätta kameruanen. Men vill han gå så måste han få göra det, och i så fall plockar vi in Zlatan :) bara för att han e svensk!
Real Madrid obbe
2009-02-16 15:44
Dizzy//

Jo det är äckligt av dem som gör det, ingen förståelse, dock ska man inte dra alla över en kant. Finns ju många som inte visslar, bara att visslandet hörs mest och då tror man att majoritetet gör det.

Hoppas dock Drenthe övervinner det, och tystar publiken, så att det blir snopna, hög potential har killen.
Barcelona Dizzy
2009-02-16 15:40
Vilka äckliga publik real har fi fan!
Annons: