/spanien/barcelona/forum/19331.aspx/spanien/barcelona/forum/19331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid obbe
2009-02-06 17:30
Castefa//

Intressant läsning!, det Robben har åstakommit för oss på sin korta tid nu, är väldigt bra, bara hoppas han får vara skadefri, så har hans chans på guldbollen.

ElDuroDeFCB y Para Siempre//

Tack för att ni sympatiserar, som sagt,inget direkt provokativt syfte, som många tror jag har.

Bara spinnande vidare lite på en del av det Sneijder sa.
Barcelona Criff
2009-02-06 17:26
Haha det är så kul att se alla dessa avundsjuka Real fans som snackar ner på Busquets, Llorente och Pique.
Dem tycker hellre Raul ska spela för Llorente och självklart hade inte Busquets fått chansen om DLR hade varit frisk.

Det bästa utav allt är att tränaren är en gammal Madrid legend :P
Barcelona Castefa
2009-02-06 17:13
Hmm, någonting väldigt bekant över ett visst inlägg.

Jag tar upp igen en sak som Sneijder sa:
"Vi är ett lag, de är en grupp individer".

Måste vara något av de mest korkade som sagts på länge.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 17:06
Para Siempre

Right on, obbe säger inget dumt egentligen, han säger bara saker som han tror på. Obbe tror även på Tomten och påsk haren osv.

Nej men obbe, du har bra grejer att säga ibland men du säger säger de oftast på fel sätt.
Canaletes
2009-02-06 17:05
abooo obbe igen :''''''(
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 17:03
obbe

Okej vi fattar du tycker att vi är beroende av Messi. Kan du i alla fall undvika att skriva det i varje inlägg?

Och enligt statsen är Real mer beroende av Robben än vad Barca är av Messi.

As (eller Marca) så sent som igår skrev att Madrid var mer beroende av Robben än Barça av Messi. Detta efter att det gjort lite enkelt uträknande att Robben har gjort (eller legat bakom) 60% av Madrids mål. Messi har gjort (eller legat bakom) "endast" 47% av Barcelonas mål.

Tar man detta resonemang ett steg längre och tänker på hur många uddamålsegrar Madrid har och hur många gånger Barcelona vinner med 2,3 eller fler mål så inser man att i "liga poäng" så blir beroendet av Robben ännu större. Vilket gör Sneijders kommentarer ännu löjligare.
Barcelona Para Siempre
2009-02-06 17:02
Delarocha RIP Puerta

Eftersom att han inte blir spärrad så gör det väl inget att han är här inne och delar med sin åsikt? Ett forum är väl en plats där man delar sina åsikter och skapar diskussion eller?
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 17:01
Delarocha RIP Puerta

Hehe obbe har förmåga att väcka den sovande björnen i dig hehe. Ta det med en nypa salt, jag stör mig inte längre av hans inlägg, de är lika underhållande som Wesley Snejders kommentar hehe. Gör med honom som vi gör med hundar i Brasilien, vi låter de gapa och skrika hur mycket de vill, när igen ger de uppmärksamhet, så slutar de..( obbe jag menar inte att du är en hund)...
Barcelona Castefa
2009-02-06 17:00
Obbe

"Er" egen tidning säger att Madrid är mer beroende av Robben än Barça av Messi.
Barcelona Para Siempre
2009-02-06 16:58
obbe

De som säger att vi är beroende av Messi har verkligen missat mittfälts spelet och försvars spelet. Visst, Messi gör målen och är en stor bedrift till vårat anfallspel men sen när försvann Xavi eller Iniesta ur anfallspelet? Alves då?
Delarocha RIP Puerta
2009-02-06 16:56
Är du här igen? Får du aldrig nog av den här diskussionen? Du påvisar ju ett närmast sjukligt beteende av att behöva fortsätta mala om jämförelser. Förstår inte hur du orkar? Är det under pistolhot du skriver dessa inlägg eller glömmer du av svaren i samma stund som du läser dem?
Real Madrid obbe
2009-02-06 16:48
Jr. Honken//

Men ni säger ju att Robben bara varit bra några matcher, hur kan vi vara lika beroende av honom som ni är av messi då, om man lägger i hop allt?

Ruud är väl mer någon man kan jämföra med, för han gjorde målen och var viktig för oss i 2 år för ligatitlarna. Dock är det genom bra lagsspel, vi har skapat chanserna åt honom, som han är effektiv nog att sätta som oftast.

Och nej jag säger inte att ni har dåligt lagsspel, men under många matcher under säsongen, då de inte riktigt klaffat i lagsspelet, så träder messi fram som oftast, genom individuella prestationer, och "räddar" er.

That's it, och MIN åsikt, är du/ni med?
Real Madrid obbe
2009-02-06 16:43
ElDuroDeFCB//

Precis har aldrig sagt att det är fel, han är ju en del av laget och har betydelse, thats it.

Några saker Messi gör:

1. När han är på plan så drar han extra bevakning, vilket öppnar ytor och lägen för andra spelare.

2. Han drar minst 2 spelare varje gång han får bolen, vilken också skapar lägen, vilkken andra kvalitetsspealre i laget utnyttjar på bästa sätt.

3. Han jobbar hårt i defensiven, vilket också bidrar så klart.

4. Han har förbättrat sin avslutförmåga och gör mål titt som tätt nu.

Sen kan jag nämna ytterligare saker, så ni är väldigt beroende av honom, men förstår inte ilskan.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-06 16:36

Jag undrar bara en sak: ´Varför är det fel att vara beroende av Messi?

Jag fattar inte varför folk blir helt galna när man säger att vi inte spelar lika bra utan Messi. Fan ärligt vi spelar helt annorlunda med Messi än utan Messi, han är bäst och han utstrålar en positiv energi till övriga i laget som få spelare i världen kan. Spelar man med Messi så höjer man sitt spel utan att man själv märker det. Så är det på alla nivå, även i div. 7 här i Sverige. Har man någon utöver det vanliga i laget så blit man per automatik bättre.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 16:28
obbe

Vi (iaf jag) är trött på att alltid se dig skriva "Barca är beroende av Messi" o.s.v. Vi har ju redan haft den disskusionen en gång!

Jag tycker faktiskt att Casillas har rätt när det gäller det ämnet!
"Vi är lika beroende av Robben som Barca är av Messi"

Och det är väl klart att vi spelar honom. Han är ju världens bästa! Klart att vi använder honom då! Och Om vi nu är beroende av honom, hur kan vi då vinna mot t.ex. mot Mallorca?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 16:26
The Reporter

Ja, Okkapokka. skickade en länk på dem
Real Madrid obbe
2009-02-06 16:26
Sneijder kanske möjligtvis tar i, men en del sanning är de ju, såklart ni är högt beroende av Messi, de vet ni innerst inne.

Jag menar t.o.m. Tv 4:s barcakommentatorer säger det. Men inget fel med det.
Barcelona The Reporter
2009-02-06 16:21
Är tröjorna för nästa säsong ?
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-02-06 16:13
Ämne: Den Barcelona basera....
Spelar Puyol läkt eller halvläkt? I det senare fallet är det väl bristen på icke avstängda mittbackar som skapar problemet.
Barcelona Barcelonito
2009-02-06 16:11
Jag tycker det är spännande med nya färger på bortatröjorna. Den tröjan som som länkades påminner mycket om Hollands gamla. Eller det ÄR Hollands gamla med Barcelonamärke. Tycker den är jättefin. Jag gillar inte nuvarande bortadräkten.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 15:59
Okkapokka.

Jag vill inte alls byta bortatröjor. Jag hoppas att vi behåller dem gamla gula! Jag tycker personligen att dem är riktigt fina! Men dem är ju inget gentemot våra hemmafärger. Hoppas att vi aldrg, aldrig byter färg på dem! ;P
Barcelona SaM__-
2009-02-06 15:57
Varför hålla på göra så radikala ändringar på borta tröjorna år för år. Tycker vi ska hålla oss fast vi de gula. Med de har vi oftast spelat bättre :)
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 15:55
Tycker dom ser rätt tråkiga ut. Sen så ser dom färglösa ut, ingen stark färg liksom.

Sen saknar jag den där blåröda remsan längs klubbemblemet. Fast nu vet man såklart inte om det här är våra borttröjor 09/10 bara bilder som läckt ut.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 15:41
Cape

Håller med. Tycker också att Sneijder är en bra spelare. Men nu har jag inte heller någon respekt för honom. Synd!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 15:40
Okkapokka.

Ganksa snygga. MEn hade hoppats på lite finare. Men jag tycker att dem tröjerna dem har är väldigt bra som dem är!
Barcelona Cape
2009-02-06 15:33
Sneijder är en duktig fotbollsspelare, som jag nu tappat all respekt för. Nu har vi något mer att jämföra: En 14-årig Real-fan från Puertan och Sneijder.
sebbaa
2009-02-06 15:22
Sneijder verkar rätt självsäker? Såg han inte matchen mot Mallorca igår? :P
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 15:14
Nu ska tydligen bilder på Barcelonas nya bortatröjor läckt ut. Ser ut som bortatröjorna 06/07 fast med en lite rödare nyans.

Länktips*
Barcelona LaBarca
2009-02-06 15:08
Hoppas Busquets får spela i Spaniens match mot England :P . han är fantastiskt bra för sin ålder!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 15:03
Nesto

Jag tycker också att Hleb var riktigt bra. Tycker nog att det var hans bästa match i Barca-tröjan hitils! Även Iniesta var riktigt bra, men det är han iof i varje match. Men matchens lirare måste jag ändå utnämna Bojan till! Fast jag såg ju bara första halvlek så jag vet inte hur han skötte sig i andra. Men första halvlekens lirare tycker jag att Bojan var! :D
Annons: