/spanien/barcelona/forum/19327.aspx/spanien/barcelona/forum/19327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
1898
2009-02-08 14:11
Har inte påstått att det är svårt och slå Tottenham, det jag menade var att de hade HELA 12 spelare skadade och vann ändå det tyder på världens bästa(?) trupp
Barcelona Barcadinho.
2009-02-08 14:11
1898/

Hur såg United ut från aug till okt när Ronaldo var skadad?
Pinsamt dåligt enligt mig.
De är minst lika beoroende av honom som barca av Messi, Real av Robben, Inter av Zlatan och flera till.
Barcelona Mojito
2009-02-08 14:08
Jaha, nu är tydligen en merit att vinna mot Tottenham, något i princip alla Premier Leauge lag lyckats med de 2 senaste säsongerna.
Men men, inget snack om att United har en bred trupp och att den är bredare än vår, dock inte lika talangfull.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-08 14:07
Ja, det stämmer nog att formen inte är lika hysteriskt som under hösten, men för att vinna ligan så behöver man gå genom en formsvacka på ett bra sätt.

Vi är i en liten svacka och vinner matcherna ändå. Så dåliga är vi inte om vi tänker på alla hemma o borta vinster under den här perioden.
Det kommer inte att se ut så här resten av våren. Vi kommer snart igång igen.

Om lejonet - jag tycker snarare tvärtom, att han måste spela idag för att komma igång.
Han såg inte så pigg på sistone och en hemma match som idag kan tända och väcka honom till liv (det behovs inte rotation och vila just den här helgen).
Han är en viktig det av en vinnare koncept.

Betis igår såg mycket stabila på backlinjen. De stängde Sevilla totalt hela första halvleken och lyckades vinna derbyt till slut.
Det var kul att se Oliveira tillbaka på tv-skärmen. Jag gillar honom.
Men tråkigt att han kommer tillbaka precis innan barca matchen.

Alltså, vi har haft en del svåra borta matcher under våren som gick hem till slut ändå med trepoängare. Men det känns att nästa vecka kommer det bli ännu svårare.

Dagens match - allt annat än en vinst blir en skräll och jag tror att vi vinner.
Det skiljer sig 29 poäng mellan lagen, vilket är ett tecken på en stor kvalitetsskillnad.

Gijon är inte så starka på bortaplan, trots deras vinst mot Sevilla förra helgen (de spelade bra, jag såg matchen).

Jag hoppas att vi vinner idag utan massa med gula/röda kort för motståndarna!
Varför?
Ju, vi bjuder alltid Real Madrid på en reducerad trupp hos motståndarna.
Jag vill att Gijon kan välkomna marängerna med sin bästa trupp nästa vecka.

Sneijder uttalanden – ska han eller Real snacka om tur?
Jäkla idiot.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-08 14:06
Villa/Silva
Jo, Lass är faktiskt ett bra köp av Madrid. Han är en fighter och en riktigt bra spelare om han får spela på sin riktiga position, som han inte fick i Englands turerna(Arsenal,Chelsea & Portsmouth). Som Hedman sa, (tror att det var han som sa det i sändningen mot Racing) att L.Diarra vinner varje närkamp han går in i. Skönt att se fler såna spelare i Spanien som går in i närkamper med en "engelsk" attityd.
1898
2009-02-08 14:03
Jag tycker killen har rätt. Kommer ihåg att United hade hela 12 a-lagspelare borta och vann ändå mot Tottenham. Även om barca också har en bra trupp så måste jag erkänna att de har världens bästa trupp.

Jag menar tar du bort Messi, Xavi och Puyol från elva kommer vi inte spela lika bra.
Valencia Villa/Silva
2009-02-08 14:02
Mojito//

Vicente uttalade sig nyligen om dem försenade lönerna. Han sa att spelarna har fullt förtroende för klubben och kommer att fortsätta spela på samma sätt. Villa vet jag är en lojal spelare då han förlängde sitt kontrakt till 2014. Hoppas att allt ordnar sig.
Barcelona VizzlA
2009-02-08 14:02
hade nångong velat se denna startelva..varför inte ikväll:

valdes
Alves puyol caceres abidal

touré
Xavi hleb

messi Etoo iniesta

då man sparar henry till kommande matcher...och prövar hleb som offensiv mittfältare hade vart roligt att se hur det funkar..keita/sergio.b istället för xavi om han inte är hundra. fast tror det kan bli gudjohnsen istället för hleb.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 14:00
Culéé

Nej, jag har också lagt märke till det. Som någon annan påpekade för ett tag sen, varje gång Kviborg tippar emot Barcelona är det nästan en garanterad vinst! hehe ;P
Valencia Villa/Silva
2009-02-08 14:00
Blaugrana//

Hehe, nej jag fruktar inte heller en ny Galacticos period. Van Der Vaart är ett skämt som var endast bra under början av säsongen(det talas redan om en försäljning). Sneijder är överskattad. Huntelaar kommer att lida i ett lag som Madrid och kommer säkert efter två säsonger göra en Robinho. Lass är annars duktig och kommer vara till stor hjälp för madrid.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 13:59
R.Q#27

Han har inte sett en ända match med Barca. Den killen är deffinitivt en Madridista

Rena skämtet ju! hahaha
Barcelona Culéé
2009-02-08 13:57
Jr.Honken y Pep.G

Låt han skriva så mycket strunt som helst!
Är det bara jag som har märkt att Kviborgs små "tippningar" går fel hela tiden?
Barcelona Mojito
2009-02-08 13:57
Villa/Silva

Hoppas också att ni tar er förbi marängerna.
Har det kommit fler reaktioner på att era spelare blivit utan lön på slutet?
Hoppas det löser sig och att spelarna fortsätter kämpa för klubben. Länktips.
R.Q#27
2009-02-08 13:55
test
Barcelona Para Siempre
Tror ni verkligen att Iniesta får starta som vänsteranfallare när Henry är i storform? Iniesta bildar ett mittfält med Yaya och Keita, Xavi hoppar in i andra halvlek. Defensiven så tar Abidal och Cáceres hand om mitten. Sylvinho ut till vänster och Dani Alves ut till höger, Puyol får hoppa in som mittback i andra halvlek! Anfallet så är det tre killar tillsammans gjort mer mål än hela Real Madrid i ligan. Titi, Sami och Leo!
Barcelona Blaugrana93
Villa/Silva
Ja, håller med dig ang. harmonin i laget. Madrid fick nöja sig med att i desperation värva Huntlaar, men det gör inget för mig. Kan inte påstå att jag fruktar för en ny Galacticos period med Huntelaar, Van der Vaart och "Lass".:P
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 13:54
Pep.G

Den där Kviborg verkar hata Real! Skämt ;)

Om Faubert har kvalité, då finns det inga ord som beskriver hur bra Messi är!
Valencia Villa/Silva
2009-02-08 13:51
Blaugrana//

Jag tror faktiskt att vi kan ta 2:a platsen ifrån dem. Kommer att bli svårt men det är inte omöjligt. Om Villa fortsätter att storspela och vi får tillbaka våra skadade spelare så kommer läget att se lite annorlunda.
Barcelona Pep.G
2009-02-08 13:51
"Med trettio minuter kvar får Julien Faubert göra sin debut och det blir en insats som vittnar om kvalité."

Hahaha skojar Kviborg eller ?

Faubert pillade bollen 3 gånger igår.

Han invigde sin karriär i Real med en felpass.

Hans andra touch var när han var i offside position.

Hans tredje och sista touch var en 2-meters passning.

Om det där är kvalité, vad är det Messi gör varje match då !?
Barcelona _ronaldinhoochetoo_
2009-02-08 13:50
Barcelona är otroligt bra nu och jag är en stolt Barcelonista ända in i hjärtat. Äntligen har spelarnas slit artat sig.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-08 13:50
ElDuroDeFCB

Alves är en stark konkurrent till Keita ;).

Villa/Silva

Nej precis, jag tror inte det skulle gynna Barca att köpa in någon ny spelare under januari. Men som du sa, Real behövde verkligen nytt blod i gruppen. Tyvärr för dem så har Huntelaar inte motsvarat förväntningarna. Lassana Diarra däremot är riktigt duktig.
Valencia Villa/Silva
2009-02-08 13:47
Ja, Barca var väl egentligen inte i behov av någon ny spelare. Hade bara förstört lagsammanhållningen. Madrid å andra sidan höll på att dö av väntan till transferfönstret, hehe.

Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:46
Braxingen

Keita var ju skadade de senaste 3-4 matcher (cupen inräknad). Men jag tror på Keita start, han tillför en extra dimension i spelet som ibland saknas i laget, och det är hans ständiga djupleds löpningar. Aldrig sett en spelare löpa så mycket som mr. Keita...
Barcelona Blaugrana93
2009-02-08 13:42
Villa/Silva
Nope, det gjorde dom inte.
Ser också hellre att ni slutar som 2:a före Real, vill att de ska få känna på tredjeplatsen och gärna också att de sedan misslyckas att kvala in till CL 2009/10;D.
Barcelona Barcaholic
2009-02-08 13:40
Ämne: Barcaholic

Du sa:....
Haha jag har ändrat nu. Jag mennade Iniesta men råka skriva Hleb, va snabbt alla märkte det ;P.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-08 13:40
Ja, förlåt. Såg inte att du redan hade fixat det!

Inget illa menat! :D
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-08 13:39
Braxingen

Att vi har en nedåtgående trend håller jag absolut med om och därför är det bra att få möta Sporting Gijion på hemma plan. Då vänder trenden, precis som den gjorde för 18 omgångar sen. Idag är det vändpunkt på gång, känner på mig det,och med en veckas mellanrum till nästa match så ser Barcelona back on track igen.
Valencia Villa/Silva
Ja, Sevilla förlorade och nu har vi chansen att 3:a platsen och kanske så småningom gå över madrid. Ligatiteln känns annars hopplös.

Köpte Barca någon ny spelare ellr???
Barcelona Jr. Honken
Barcaholic

Du sa: "Tror faktiskt att ingen av Hleb eller Bojan startar" Ändå tog du med honom i startelvan! Hehe ;P
Barcelona Barcaholic
2009-02-08 13:38
BlueRed. & The Reporter

Haha oj fixat det nu :)
Annons: