/spanien/barcelona/forum/19323.aspx/spanien/barcelona/forum/19323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SaM__-
2009-02-06 22:35
Ämne: Fin present såhär å ....
Själv ska jag ner den 18e för att bevittna derbyt mot Espanyol den 21a =)

Sitter och funderar på ett scenario som Pep måste ta ställning till. Liga match, Derby mot Espanyol. Samma vecka CL borta mot Lyon. Vila spelare?
Barcelona foooball master
2009-02-06 22:10
hej en viktig fråga: det står i google att barca har vunnit uefa cupen 4 gånger: 1958,1960,1966 och 1971. jag trodde att det var 3 gånger men iaf 3 gg är ändå rekord men vet nån om det vill helst veta. peace ;)
Barcelona Barca-nist
2009-02-06 21:28
diskutera gärna nåt om vilka som är skadat/avstängda och hur vi borde ersätta de!
vad Sneijdesäger är oviktigt, klart han är bitter över våra vinster.
killen ville till Barca från början, Hade han hamnat i barca så hade han sagt så om reals vinster förra säsongen.
Barcas vinster är klart glädjande för oss Barca-fans sen kvittar det om det är xavi som gör målet eller Messi.Om det är nån om inte gillade Marquez mål igår så älskar inte den personen fotboll? Oavsett vad så vet alla innerst inne vad bra fotboll är! ingen behöver påtvingas till det.
Barcelona emill
2009-02-06 21:22
Fin present såhär å fredagskvällen, resa & matchbiljett bokad ner till Barca för fcb-lyon 11 mars;) nån annan som ska ner?
Barcelona Lionel_
2009-02-06 21:19
Ämne: Tack Barca-nist....
Känns som om Messi-diskussionen är utspeld nu. Men som någon skrev tidigare idag: Messi ligger bakom 47% av Barcas mål, Robben ligger bakom 60% av Reals.

Dessutom så vinner sällan Real med annat än uddamålet eller max två mål medan Barca snittar en dryg tvåmåls-vinst varje match. Robben verkar vara viktigare för Real alltså.

Men visst är Messi viktig, tycker dock att Barca är ett bättre lag utan Messi än ett fulltaligt Real.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 21:16
Barca-nist

Håller med. Trodde faktisskt att alla Real fans hade slutat med dem där onödiga disskusionerna som inte leder någonstans. Men där fanns visst EN som inte höll med mig där!
Du har rätt! Känns som att man är inne på Puertan!

Vamoscampeones

Snälla gå tillbaka till ditt/ert forum! Du behöver inte prata om hur dåliga Barca är utan Messi (inte här inne iaf)! Det kan du göra med dem som håller med dig.
Barcelona Barca-nist
2009-02-06 21:12
Inter inget utan Zlatan, Juve inget utan Del piero, Real inget utan Cassillas , barca inget utan Messi osv sånt snack, snälla hur gamla är ni?
vart tar alla andra spelare vägen? de borde sluta kanske?
varenda spelare är viktig i laget! alla som samlar på Christina Ronaldos planscher i sitt sovrum kan faktiskt börja se på tennis eller nåt liknande. trött på massa kids som skriver massa sh---t
Vamoscampeones
2009-02-06 21:07
Spärrad. Att motivera beslutet känns överflödigt. /Red
Barcelona Barca-nist
2009-02-06 21:06
Vamoscampeones
ni är världens bästa vackraste lag men du kan gå till eget forum och snacka om er underbara spelare tack!
Barcelona Barca-nist
2009-02-06 21:04
Det känns inte som jag är i vårt forum!?
massor med real-fans ju.
Vamoscampeones
Utan casillas skulle vi inte va nåt? ok han är världens bästa målvakt jag vet men till och med våran andra målvakt dudek är bättre än valdes ni tabba er när ni sålde reina asså va tänkte ni på samma med fabregas ni säljer han för 14 mille och vill köpa han för kanske 600 miljoner. Och ja det är messi som gjort ALLT själv eto´os 19 mål är minst 15 assist av messi.
Barcelona Pep.G
Studera Marquezs tillslag på frisparken. Fy fan vad det påminner om Ronnies tillslag. Allting är typ samma, sättet han går mot bollen på, bollbanan, allting :)
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 21:02
Castefa

Ja, men jag tror faktiskt att vi håller tätt. Även om vi har ganska måsnga ordianrie backar skadade/avstängda. Gijon är ju som sagt inte så bra på bortaplan!

Visca el Barca!
Barcelona Castefa
2009-02-06 20:58
Sporting har inte var bra borta, det är inte så starka bakåt. Jag tror inte de tagit poäng sedan i November eller nåt (borta alltså), så även med ett reservbetonat försvar så bör Barcelona vinna enkelt. Men jag tror på många mål åt bägge håll.

Edit: Kollade upp, Sporting har förlorat 4 borta matcher i rad. Vann senast mot Espanyol(bravo!) borta i slutet på Nov.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 20:57
Vamoscampeones

Avundsjuka, så stavas det ;)
Barcelona Culéé
2009-02-06 20:56
Vamoscampeones

Jag hoppas verkligen på att du inte är 24 år gammal.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-06 20:56
Vamoscampeones

Den disskusionen hade PRECIS lagt sig när du kom in här! Hoppas bara inte att den disskusionen börjar igen, med tanke på ditt inlägg...

Visst, Messi var hjälte i matchen mot Racing. Men det är det stora spelare är i den sortens matcher! Stora spelare kliver fram och avgör i lite svårare matcher.
Barcelona Pep.G
2009-02-06 20:55
Vamoscampeones

Haha, tänk dig Real utan Casillas, mot både Valencia och Barcelona ? Eller mot dem andra lagen i ligan ? Hade ni legat på en andra-plats i ligan då ?

Sen om vi är inget utan Messi, menar du då att Messi ensam ligger 12 poäng före än Real Madrid ?

Vamoscampeones
2009-02-06 20:51
Ni är INGET utan messi va hände mot racing utan han skulle ni torska grovt!
Barcelona Rambla
2009-02-06 20:34
Ämne: sebbaa//

Sporting....
Nej, att vinna med tennissiffror funkar inte i längden och det är precis vad Pep har försökt pränta in hos press och spelare. Sen nyår har Barça spelat 2 matcher i veckan, de här även tränat tufft med tanke på de kommande CL-matcherna för att vara på topp då. Spelarna är slitna och laget får jobba hårdare för varje poäng numera. Det tycker jag också att man kan se de senaste matcherna. Under hösten körde man över starka lag som Valencia på Camp Nou, medans man nu tom får kämpa rejält mot lag som Numancia. Säkert blir det samma mot Sporting.
Barcelona Ciao-V
2009-02-06 20:33
Måste säga att Iniesta ersatte Xavi väldig bra igår. Man saknade verkligen inte spelfördelaren, Xavi. Sen att Hleb höjde sig rejält i mittfältet var toppen att se.
Iniesta blir bara bättre och bättre tycker jag. Underbart att ha sådana spelarna i truppen.
Real Madrid pure football in my heart, white blood in my veins
2009-02-06 20:31
sebbaa//

Sporting Gijon är ju förresten inte samma lag som vi mötte 5 månader sedan. Önskar att de kunde ge er en match, speciellt nu när ni har ett lite stökigt läge där bak. Tror ni det kan bli någon jämn match eller blir de samma Camp Nou scenario som vi sett varje gång denna säsong?
2009-02-06 20:27
obbe//

Behövs ju nästan alltid en överlägsen nyckelspelare för att uppnå stor framgång. Inte att vi gjort det nära på denna säsong, men utan Robben är vi inte nåt att hänga i julgranen just nu.
sebbaa
2009-02-06 20:20
realmadridlover_

I nödfall kastar vi in Iniesta i backen. *ironi*
Javisst får du det, men det är väl avundsjuka eller något i den stilen. Men jag hackar inte ner, jag undrade bara. Och vi vet ALLA här inne mycket väl att det är efter den sista omgången man kollar i tabellen och konstaterar att man antingen vann ligan eller inte, eller i värsta fall trillade ner en nivå.

Så sluta nu, vi har match i helgen vi pratar om den istället?
Barcelona Okkapokka.
2009-02-06 20:12
obbe

Finns ingen chans i helvete att någon inte ser att Messi har en stor betydelse för Barca, Men vissa vill också få det att vi inte är något utan Messi. För 10 år sedan var vi väl även ett toppag utan Messi?

Det finns alltid en nyckelspelare, Om han heter Ronaldinho,Rivaldo eller Messi spelar ingen roll.
2009-02-06 20:09
Är Puyol tillbaka till helgen? Om inte hur blir er uppställning där bak, lite stökigt med både Marquez och Pique avstänga? Blir väl Abidal i mitten och Sylvinho till vänster? Hur är det med Caceres? Tror ni han får starta eller är det Victor S? Hur har Caceres spelat, har han spelat några liga matcher?

Vet egentligen inte varför jag kom hit, måste ha lite tråkigt. Har inte skrivit här på länge men jag kom inte hit för att provocera som min klubbtröja kanske missvisar mig.
Real Madrid realmadridlover_
2009-02-06 20:09
Men just nu låter vi allihoppa som ett gäng 12-åringar som håller en disskution på MSN. Nu är det slutsnackat om Messis betydelse för er. Det som räknas är vem som har gjort flest mål innan domaren har blåst av matchen. Någon som vill svara på min fråga i mitt tidigare inlägg ?
Real Madrid realmadridlover_
2009-02-06 20:06
sebbaa

Det är ju det som jag försöker förklara. Ni hackar mot oss när vi förlorar en match. Jag har lika mycket rätt att hacka på eran förlust mot Numancia. Jag har inget annat att hacka på, ni har varit exemplariska denna säsong, men ni behöver inte överdriva på allt.
Men vilka av era försvarare är tillängliga för spel mot Gijon ?
Barcelona Napao
2009-02-06 20:04
För dom som missa matchen kan man ta ner den nu.
Real Madrid obbe
2009-02-06 20:03
el flaco//

Ni är definitivt inte skit utan Mesi, det är befängt att tro detta. Dcok har vissa just svårt att erkänna messis betydelse som kan vara avgörande, är oftast avgörande på ett eller annat sätt.

Sen har många spelare i ert lag också höjt sig, jämfört med i fiol, t.ex Xavi som varit bra sen EM, os.v. Pep har nog sett till att desa spelare nått mer upp till sin fulla kapacitet.

Sen har ni gjort några smarta värvningar, också.

Okkapokka//

Jag bryr mig inte nämnvärt, bara förstår inte vissa specifikas ilska attinte kunna erkänna, och varför det ska vara så svårt, men sak samma, det är nerlagt nu.
Annons: